SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zou ze tegen versoepelingen zijn?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Wat wil ze nu eigenlijk zeggen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zit daar misschien niet iets leuks tussen voor Marion?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat ze een beurt nodig heeft
Geef dat mens een lintje en een doos wijn, avondje met een ferme neger en klaar ermee![]()
![]()
![]()
Dat is ze altijd.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou ze tegen versoepelingen zijn?
Adele moet een concert annuleren, dus moeten we in Nederland maar niet versoepelen of zo![]()
![]()
Schop haar maar naar Vegas.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat ze een beurt nodig heeft
Geef dat mens een lintje en een doos wijn, avondje met een ferme neger en klaar ermee![]()
Is gras groen?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou ze tegen versoepelingen zijn?![]()
Ja maar die ene modelleur die het leven van 18 miljoen NLers bepaalt, heeft het model zo gebouwd dat er een piek van 500 biljoen triljard IC opnames als voorspelling uit rolt. En omdat die die niet komt, schuift hij die piek telkens een stukje vooruit. Zolang dat in dat model ingebouwd blijft worden, gaan we zo door.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan word ik ook wappie.
Nee zonder dollen, dit is toch niet meer uitlegbaar. Overal versoepelt men zich suf, op sommige plekken zelfs tot (nagenoeg) nul maatregelen en hier zit heel Den Haag te trillen als een rietje omdat het café een paar uur open is.
Hoe wereldvreemd kun je zijn.
En niemand in de regering/kabinet heeft er verder verstand van, dus tja.![]()
Nee, Marion wel van m'n hondquote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou je je hond van Marion af schoppen?![]()
![]()
Als de horeca open mag tot 15:00 is dat dan hetzelfde als iemands WW stoppen omdat die een krantenwijk kan nemen?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
"Ja maar het virus"quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou ze tegen versoepelingen zijn?
Tevens klein rolletje in het 'crisis and pandemic centre' of hoe het ook heet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zou het een motie van wantrouwen in je eigen beleid noemen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:47 schreef zalkc het volgende:
Als de horeca open mag tot 15:00 is dat dan hetzelfde als iemands WW stoppen omdat die een krantenwijk kan nemen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat wij wel klaar zijn met Corona, maar Corona nog niet met ons !quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Wat wil ze nu eigenlijk zeggen?![]()
Mijn man zit Squid game te kijken
Duidelijk dat de crisis voorbij moet zijn, wie verzint er zo'n domme kutserie. Dan heb je duidelijk tijd overOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Concerten van Adele zorgen voor overlijdens. Annuleer je die krijg je ondersterfte?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Wat wil ze nu eigenlijk zeggen?![]()
Als ik wappie was geweest had ik gezegd dat sommige partijen, inclusief het WHO niet gebaat is bij het einde van de pandemie omdat ze relevant willen blijven.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
60 duizend man per dag Corona en ziekenhuizen lopen leeg. Maar het is niet mild hoor, nee, hoe kom je de bij?Trots om er geboren te zijnquote:![]()
![]()
![]()
In ieder geval fijn om te weten dat als je zo'n waanzinnige maatregel invoert, je hem altijd nog weer kunt afschaffen. De maatschappelijke schade is dan al geleden en je bent er epidemiololologisch geen klap mee opgeschoten, maar toch.![]()
Te laat. Seizoen 2 komt er aanquote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:51 schreef Molo het volgende:
Duidelijk dat de crisis voorbij moet zijn, wie verzint er zo'n domme kutserie. Dan heb je duidelijk tijd over![]()
![]()
Duidelijk verhaalquote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Concerten van Adele zorgen voor overlijdens. Annuleer je die krijg je ondersterfte?
Ik hou echt van geweld en absurdisme en horror maar dit is zo makkelijk allemaalquote:
Je koopt er niks voor, maar ik zou hetzelfde doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:32 schreef SilverEyes het volgende:
Er is morgenavond een demonstratie tegen het coronabeleid in mijn woonplaats. Ik heb besloten te gaan.
In 2020 en nog een groot gedeelte van 2021 heb ik me bijna braver dan braaf aan de maatregelen gehouden, was het niet overal mee eens, maar kon net nog wel naar mezelf toe verkopen.
Nu niet meer, ik kan het niet meer. Dan maar tussen de wappies.![]()
Binnenkort met de QR maatschappij minder ver dan je denkt:)quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:51 schreef Molo het volgende:
Duidelijk dat de crisis voorbij moet zijn, wie verzint er zo'n domme kutserie. Dan heb je duidelijk tijd over![]()
Je kan beter Undercover kijkenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:51 schreef Molo het volgende:
Duidelijk dat de crisis voorbij moet zijn, wie verzint er zo'n domme kutserie. Dan heb je duidelijk tijd over
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Krijgen we dan ook Aziaten die aan een gesuikerde ster zitten te likken?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Binnenkort met de QR maatschappij minder ver dan je denkt:)Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Reeds gezienquote:
Ik zit ondertussen Immune van Philipp Dettmer (maker van de Kurtzgesagd YouTube filmpjes) te lezen
Velen beterrrrOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die werd ook wel een tikkeltje ongeloofwaardig in S3. Prima weg te kijken verder wel.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
#jesuisadelequote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is ze altijd.
Adele moet een concert annuleren, dus moeten we in Nederland maar niet versoepelen of zo
Vraag me af of Marion weet dat ze tegenwoordig slank is.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Een Turk in een rolstoel, moet niet gekker wordenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Die werd ook wel een tikkeltje ongeloofwaardig in S3. Prima weg te kijken verder wel.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bedoel je de prostituaria?quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het lijkt er volgens mij op dat het zo algemeen verwacht was, ook omdat het was beloofd, dat de vaccins overdracht zouden stoppen, dat er geen plan b klaarlag en nu blijkt ook nog dat de besmettingen de pan uit reisen. Nu chaos alom. Van stoppen met alle maatregelen tot opsluiten en het verplichten van het vaccin. Tijd zal het leren en we gaan het allemaal beleven en bediscussiëren.To BG or not to BG!![]()
De vaccins deden dat ook best even, maar het is interessant om te zien hoelang immuniteit blijft bestaan met natuurlijke immuniteit.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:17 schreef oppiedoppie het volgende:
Het lijkt er volgens mij op dat het zo algemeen verwacht was, ook omdat het was beloofd, dat de vaccins overdracht zouden stoppen, dat er geen plan b klaarlag en nu blijkt ook nog dat de besmettingen de pan uit reisen. Nu chaos alom. Van stoppen met alle maatregelen tot opsluiten en het verplichten van het vaccin. Tijd zal het leren en we gaan het allemaal beleven en bediscussiëren.![]()
Veel bekenden weer die positief testen, maar ik hoor echt geen klap meer over long-covid. Bij iedereen is het van "ja, beetje gare keelpijn" of "Vage hoofdpijn, verder prima" etc. Long covid is ook weer op z'n retour, al was dat er wellicht nooit echt geweest.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hier een case van long-covid, al 6 dagen symptoom vrij maar testte vandaag nogsteeds fucking positiefquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
Veel bekenden weer die positief testen, maar ik hoor echt geen klap meer over long-covid. Bij iedereen is het van "ja, beetje gare keelpijn" of "Vage hoofdpijn, verder prima" etc. Long covid is ook weer op z'n retour, al was dat er wellicht nooit echt geweest.![]()
![]()
![]()
Nee, long-covid duikt pas weer op als de andere argumenten om maatregelen in stand te houden zijn weggevallen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
Veel bekenden weer die positief testen, maar ik hoor echt geen klap meer over long-covid. Bij iedereen is het van "ja, beetje gare keelpijn" of "Vage hoofdpijn, verder prima" etc. Long covid is ook weer op z'n retour, al was dat er wellicht nooit echt geweest.![]()
Kan nog wel even duren op een PCRquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier een case van long-covid, al 6 dagen symptoom vrij maar testte vandaag nogsteeds fucking positief![]()
😅
Bij mijn in de waterpolo kring zijn het vooral de personen die nog niet of laat geboost zijn die positief testen overigens. En die hebben inderdaad niet veel meer dan een heel licht kuchje, of lichte natte neus.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
Veel bekenden weer die positief testen, maar ik hoor echt geen klap meer over long-covid. Bij iedereen is het van "ja, beetje gare keelpijn" of "Vage hoofdpijn, verder prima" etc. Long covid is ook weer op z'n retour, al was dat er wellicht nooit echt geweest.
In mijn "vrienden" bubbel is nog steeds iedereen Corona oos, althans niet bewust meegemaakt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Scheisse. En begreep ik nou dat je daar tot 21 dagen binnen moet blijven als je positief blijft testen?? Wat een crap zegquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Misschien toch nog een Delta staartje meegepakt? Die blijft wat langer in positieve sferen hangen op de Anti-gen dan Omicron als ik zo beetje de onderzoekjes lees.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee is via m'n werk geregeld en niet in Nederland maar ik heb dus een negatieve test nodig voor ik uit quarantaine mag.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:29 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Heb je Testen voor Toegang gebruikt voor een gratis anti-gen test?
![]()
Op advies van Robert ZonderBroekequote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:29 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Heb je Testen voor Toegang gebruikt voor een gratis anti-gen test?
De anti-genverbranderOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Cijfers uit het wild suggereren een aantal maanden en/of tot de volgende variant. De hoop is dat als je maar vaak genoeg immuniteit opbouwt (dmv vaccinatie en/of besmetting) dat je op den duur langer en beter beschermd bent. Ik zou er alleen niet te hard op rekenen, zeker niet als je kijkt naar andere luchtwegvirussen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De vaccins deden dat ook best even, maar het is interessant om te zien hoelang immuniteit blijft bestaan met natuurlijke immuniteit."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Seizoen 3 van After life kan ik je aanraden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Reeds gezien
Ik zit ondertussen Immune van Philipp Dettmer (maker van de Kurtzgesagd YouTube filmpjes) te lezen
Velen beterrrr![]()
Dan kun je morgen er weer uit zonder test ja. Als je geen klachten hebt zeven dagen quarantaine. Ga gewoon naar buiten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier een case van long-covid, al 6 dagen symptoom vrij maar testte vandaag nogsteeds fucking positief![]()
Maar dan zal het ook echt niet lang meer duren voor je weer negatief bent. Wat is het 3-7 dagen gemiddeld zoiets?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Vervelend ja.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee is via m'n werk geregeld en niet in Nederland maar ik heb dus een negatieve test nodig voor ik uit quarantaine mag.
Andersom kan ook: ik ben een aantal dagen ziek en negatief getest (PCR+antigen). Kan natuurlijk morgen zomaar weer anders zijn, maar officieel zou ik dus niet eens in quarantaine hoeven. Blijf uiteraard wel nog even thuis zo lang ik (op dit moment milde) klachten heb![]()
![]()
Als je negatief test hoef je sowieso niet in quarantaine natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:32 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Vervelend ja.
Andersom kan ook: ik ben een aantal dagen ziek en negatief getest (PCR+antigen). Kan natuurlijk morgen zomaar weer anders zijn, maar officieel zou ik dus niet eens in quarantaine hoeven. Blijf uiteraard wel nog even thuis zo lang ik (op dit moment milde) klachten heb
Maar begrijpelijk dat je even voorzichtig bent met klachten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja klopt, de regelgeving zegt dat ik (vanwege m'n booster) na 7 dagen getest mag worden en als die test positief is, ik pas 7 dagen later weer getest mag worden. Maar op m'n werk wil mijn leidinggevende proberen of ik toch alsnog volgende week in het begin van de week getest kan worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Scheisse. En begreep ik nou dat je daar tot 21 dagen binnen moet blijven als je positief blijft testen?? Wat een crap zeg
Ik zit al en hele week te lanterfanten omdat thuiswerken mij niet zo heel erg bevalt en had gedacht dat ik met twee vingers in mijn neus hier doorheen zou komen omdat ik echt een gigantisch milde besmetting had, dus dat viel wel even tegen![]()
![]()
Klopt, wat natuurlijk nergens op slaat. Bij klachten blijf je gewoon thuis, of het nou positief is of negatief. Er is niets vervelender dan een collega die de gehele afdeling snottert.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je negatief test hoef je sowieso niet in quarantaine natuurlijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2022 21:35:02 ]![]()
Ook al proberen te testen via de keel ipv de neus? Omikron schijn je via die manier beter op te kunnen sporenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:27 schreef Bolasie het volgende:
Inmiddels al twee dagen ziek en herhalend negatief getest.
WINTERGRIEP bestaat nog allen.![]()
Precies, zou ik ook prima vervolg vinden voor na de pandemie. Blijf lekker thuis bij klachten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:34 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Klopt, wat natuurlijk nergens op slaat. Bij klachten blijf je gewoon thuis, of het nou positief is of negatief. Er is niets vervelender dan een collega die de gehele afdeling snottert.
Maar laten we stoppen met dat doodtesten van iedereen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik heb een PCR en anti-gen gedaan. Ook in mijn keel dus.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Ook al proberen te testen via de keel ipv de neus? Omikron schijn je via die manier beter op te kunnen sporen![]()
Hij is met PCR ook getest.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Ook al proberen te testen via de keel ipv de neus? Omikron schijn je via die manier beter op te kunnen sporenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Long Covid bestaat echt wel, dat geloof ik wel; het is alleen ergerlijk als het als excuus gebruikt wordt om nog heel voorzichtig te zijn. Want ja, het bestaat, en het is kut als het je treft, maar het gaat om een flinke minderheid. Pech kan je altijd hebben in het leven.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
Ja idem. Vriend die nog niet geboost was beetje vage keelpijn, andere die wél geboost was heeft helemaal geen klachten. En deze bad boy is niet eens positief getest na een hele avond bier drinken met ze. Wetende dat ze positief waren.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij mijn in de waterpolo kring zijn het vooral de personen die nog niet of laat geboost zijn die positief testen overigens. En die hebben inderdaad niet veel meer dan een heel licht kuchje, of lichte natte neus.
In mijn "vrienden" bubbel is nog steeds iedereen Corona oos, althans niet bewust meegemaakt.![]()
Verder nog voordat de booster er echt was had ook iedereen gewoon milde klachten. Eigenlijk maakt die booster geen drol uit voor niet-risicogroepen en ouderen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het zou kunnen, maar ik denk eerlijk gezegd eerder omicron... Voor mij was het ongeveer 4.5 maand geleden dat ik mijn tweede vaccinatie had gekregen dus ik zou tegen delta nog een redelijke bescherming moeten hebben. En ook nog eens een booster (oke zat maar ongeveer een week tussen maar alsnog).quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien toch nog een Delta staartje meegepakt? Die blijft wat langer in positieve sferen hangen op de Anti-gen dan Omicron als ik zo beetje de onderzoekjes lees.
Ik gok dat het gewoon dood virus materiaal is wat nog in mijn neus zit en ik heb er wel veel aan zitten denken en geen idee of het kan... Maar de lucht is hier gigantisch droog vanwege de slechte isolering en de airco.![]()
Ah, thanks!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Seizoen 3 van After life kan ik je aanraden.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kloptquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Long Covid bestaat echt wel, dat geloof ik wel; het is alleen ergerlijk als het als excuus gebruikt wordt om nog heel voorzichtig te zijn. Want ja, het bestaat, en het is kut als het je treft, maar het gaat om een flinke minderheid. Pech kan je altijd hebben in het leven.
Maar zware overregistratie en door de vage definitie zeer heterogene klachten.
Inclusief hele bult stress gerelateerde klachtenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bij Beau zegt men nu: horeca waarschijnlijk tot 20u open“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik zou zo graag willen dat ze dat hogerop ook in gaan zien. Geen maatwerk; iedereen moet maar vol gespoten worden, maar het is voor bepaalde groepen gewoon niet proportioneel meer. Hou het gewoon lekker bij 50+ en zorg ervoor dat je die groep dan ook echt meermaals boosters kan geven als de werking blijkbaar zo snel al weer verloopt. Bij 50+ waren het aantal besmettingen vrij stabiel laag de laatste weken, maar bij 90+ begint het weer te stijgen; de groep die als eerste een booster kreeg. Zorg er nu al voor dat je die groep desnoods nog een booster geeft i.p.v. je te storten op de hele bevolking. Maar dat is vooral geroep in de ruimte volgens mijquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:38 schreef Discombobulate het volgende:
Eigenlijk maakt die booster geen drol uit voor niet-risicogroepen en ouderen.![]()
![]()
Sowieso je neus maar flink doodsnuiten de komende dagen dan, dan weet je zeker dat alle restjes wel weg zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar ik denk eerlijk gezegd eerder omicron... Voor mij was het ongeveer 4.5 maand geleden dat ik mijn tweede vaccinatie had gekregen dus ik zou tegen delta nog een redelijke bescherming moeten hebben. En ook nog eens een booster (oke zat maar ongeveer een week tussen maar alsnog).
Ik gok dat het gewoon dood virus materiaal is wat nog in mijn neus zit en ik heb er wel veel aan zitten denken en geen idee of het kan... Maar de lucht is hier gigantisch droog vanwege de slechte isolering en de airco.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het kan op dit moment volgens mij zelfs de griep zijn of een verkoudheid. Daar zal de gemiddelde Nederlander ook niet echt tegen bestand zijn op dit moment. Ben vorig jaar een paar keer verkouden geweest en dat duurt bij mij zeker weten langer en was ook veel vervelender.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:32 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Vervelend ja.
Andersom kan ook: ik ben een aantal dagen ziek en negatief getest (PCR+antigen). Kan natuurlijk morgen zomaar weer anders zijn, maar officieel zou ik dus niet eens in quarantaine hoeven. Blijf uiteraard wel nog even thuis zo lang ik (op dit moment milde) klachten heb![]()
Ik ben vrij afgestompt, huilen gebeurt hier niet zo gauwquote:
Repsetc!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben vrij afgestompt, huilen gebeurt hier niet zo gauwGo hard or go home![]()
Met die tijd zou ik nog kunnen leven; eerdere tijdstippen zouden gewoon te krom voor woorden zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Bij Beau zegt men nu: horeca waarschijnlijk tot 20u open
Toch vraag ik me af waarom ze 15.00 lekten; ik geloof niet dat dat onbewust gedaan is. M'n instinct zegt me dat ze toch nog een excuus vinden om tussen 15.00 en 20.00 in te gaan zitten; 17.00 dus. Mensen verontwaardigt om de 15.00 optie dat ze 17.00 net even wat sneller accepteren.
Haalt niet weg dat ik mijn woorden graag in slik als ze inderdaad gaan voor 20.00; waar ik op hoop. Hopelijk mag de cultuur dan zelfs twee uurtjes langer open blijven. Rutte zei het zelf; het is daar nog veiliger en beter geregeld dan bij de horeca; beloon dat met een iets ruimere sluitingstijd.![]()
Cliché homo, maar ik ben best emotioneel; kan niet meer bijhouden hoe vaak ik met tranen ergens naar heb zitten te kijken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben vrij afgestompt, huilen gebeurt hier niet zo gauw
Oh, en om deze post nog enigszins on-topic te maken: Corona is kut![]()
![]()
Nou, ja, is niet echt een verdienstequote:
Kan ik mee leven kan ik mee leven?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met die tijd zou ik nog kunnen leven; eerdere tijdstippen zouden gewoon te krom voor woorden zijn.
Toch vraag ik me af waarom ze 15.00 lekten; ik geloof niet dat dat onbewust gedaan is. M'n instinct zegt me dat ze toch nog een excuus vinden om tussen 15.00 en 20.00 in te gaan zitten; 17.00 dus. Mensen verontwaardigt om de 15.00 optie dat ze 17.00 net even wat sneller accepteren.
Haalt niet weg dat ik mijn woorden graag in slik als ze inderdaad gaan voor 20.00; waar ik op hoop. Hopelijk mag de cultuur dan zelfs twee uurtjes langer open blijven. Rutte zei het zelf; het is daar nog veiliger en beter geregeld dan bij de horeca; beloon dat met een iets ruimere sluitingstijd.
Open die handel. Geen reden meer voor beperkingenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Inderdaad. Alles open tot 03.00.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan ik mee leven kan ik mee leven?
Open die handel. Geen reden meer voor beperkingen![]()
Het is niet uniek voor Cliché homo's om met tranen ergens naar te kijken hoorquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Cliché homo, maar ik ben best emotioneel; kan niet meer bijhouden hoe vaak ik met tranen ergens naar heb zitten te kijken.
Oh, en om deze post nog enigszins on-topic te maken: Corona is kut
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Cliché homo, maar ik ben best emotioneel; kan niet meer bijhouden hoe vaak ik met tranen ergens naar heb zitten te kijken.
Oh, en om deze post nog enigszins on-topic te maken: Corona is kut![]()
![]()
Ja past wel bij het beeld wat ik van jou heb. Met roze wangetjes en een olijke lach![]()
En Happy socks aanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik moest gisteren een traantje wegpinken toen ik een twitter bericht zag dat Boris Johnson alle covid maatregelen gaat opheffenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh, en om deze post nog enigszins on-topic te maken: Corona is kutHopen dat ik dat moment ook eens een keer in Europa mag meemaken.
![]()
Nu ben ik wel benieuwd wat voor beeld je bij mij hebtquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:53 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
Ja past wel bij het beeld wat ik van jou heb. Met roze wangetjes en een olijke lach![]()
En Happy socks aan
Als ik mag gokken :quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik moest gisteren een traantje wegpinken toen ik een twitter bericht zag dat Boris Johnson alle covid maatregelen gaat opheffenHopen dat ik dat moment ook eens een keer in Europa mag meemaken.
- Frankrijk en Spanje als eerste.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Bij jou is het toch sowieso iets duidelijker? Omdat je een plaatje van jezelf als profielfoto hebtquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd wat voor beeld je bij mij hebt![]()
![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd wat voor beeld je bij mij hebtquote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:59 schreef Molo het volgende:
Aziaten die aan een gesuikerde ster zitten te likken?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Met onze testcapaciteit? Denk van nietquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:50 schreef Zwansen het volgende:
Zullen we deze maand zelfs nog boven de 100k uitkomen.?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wie heeft 15.00 uur waar gelekt?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met die tijd zou ik nog kunnen leven; eerdere tijdstippen zouden gewoon te krom voor woorden zijn.
Haalt niet weg dat ik mijn woorden graag in slik als ze inderdaad gaan voor 20.00; waar ik op hoop. Hopelijk mag de cultuur dan zelfs twee uurtjes langer open blijven. Rutte zei het zelf; het is daar nog veiliger en beter geregeld dan bij de horeca; beloon dat met een iets ruimere sluitingstijd.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Als het VK niet gedaan had wat ze nu aan het doen zijn was ik totaal pessimistisch en negatief geweest. Ik heb wel een beetje hoop dat we er gewoon een punt achter gaan zetten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou zo graag willen dat ze dat hogerop ook in gaan zien. Geen maatwerk; iedereen moet maar vol gespoten worden, maar het is voor bepaalde groepen gewoon niet proportioneel meer. Hou het gewoon lekker bij 50+ en zorg ervoor dat je die groep dan ook echt meermaals boosters kan geven als de werking blijkbaar zo snel al weer verloopt. Bij 50+ waren het aantal besmettingen vrij stabiel laag de laatste weken, maar bij 90+ begint het weer te stijgen; de groep die als eerste een booster kreeg. Zorg er nu al voor dat je die groep desnoods nog een booster geeft i.p.v. je te storten op de hele bevolking. Maar dat is vooral geroep in de ruimte volgens mijA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Kan ook zijn dat hij ons daarmee op het verkeerde been zet en eigenlijk de persoon links is.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bij jou is het toch sowieso iets duidelijker? Omdat je een plaatje van jezelf als profielfoto hebt![]()
Het is geen koehandel. Zeer onwenselijk fenomeen. Het is hier geen China.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
beloon dat met een iets ruimere sluitingstijdzie email 27 oktober![]()
110% positiefquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Met onze testcapaciteit? Denk van nietTap tap tap![]()
Grotendeels correct wel eigenlijkquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:53 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
En Happy socks aan![]()
![]()
Ik ben wel rechts hahaquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat hij ons daarmee op het verkeerde been zet en eigenlijk de persoon links is.
Die arm van Inspector Gadget die zijn kat zit te aaien tijdens het gamenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd wat voor beeld je bij mij hebtOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat denk ik ook, alhoewel Macron best nog eens onnodig lang ongevaccineerden zou kunnen pesten en ik denk persoonlijk dat dat echt walgelijk is. Heb het hele debat in Engeland niet zo heel erg gevolgd, maar ik heb echt het idee dat je in Engeland een gigantisch verschil zag vanaf het begin vanwege de vaccinaties en een hele pro-actieve houding. Dat pesten van ongevaccineerden doet gigantisch veel afbreuk aan het vertrouwen denk ik.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik mag gokken :
- Frankrijk en Spanje als eerste.![]()
Sowieso haat aan die profielfotos van 1,5KB en onmogelijke formaten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bij jou is het toch sowieso iets duidelijker? Omdat je een plaatje van jezelf als profielfoto hebt
cc Dannywegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Eens hoor, maar hun zien het duidelijk anders.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is geen koehandel. Zeer onwenselijk fenomeen. Het is hier geen China.![]()
Macron is binnenkort weg, toch? Verkiezingen in april en populair is ie niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, alhoewel Macron best nog eens onnodig lang ongevaccineerden zou kunnen pesten en ik denk persoonlijk dat dat echt walgelijk is. Heb het hele debat in Engeland niet zo heel erg gevolgd, maar ik heb echt het idee dat je in Engeland een gigantisch verschil zag vanaf het begin vanwege de vaccinaties en een hele pro-actieve houding. Dat pesten van ongevaccineerden doet gigantisch veel afbreuk aan het vertrouwen denk ik.![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat hij ons daarmee op het verkeerde been zet en eigenlijk de persoon links is.![]()
![]()
Classic VictorOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Andersom ook wel benieuwd van beeld hier van mijquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grotendeels correct wel eigenlijk
Dit zou wel goed kunnen ja!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:57 schreef Noek het volgende:
Molo gaat vast wel janken van geluk als alle maatregelen afgeschaft worden.![]()
![]()
Ik heb 'hun' nog nooit horen praten in termen van straffen en belonen anders...quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens hoor, maar hun zien het duidelijk anders.zie email 27 oktober![]()
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2574: Erg mooie cijfersquote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie heeft 15.00 uur waar gelekt?
Vanaf post 221
Veel plezier met terug lezen![]()
![]()
Ligt heel erg aan wie hij in de 2de ronde gaat treffen. Want wat ik begrepen had is die wel populair genoeg om de 2de ronde te halen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Macron is binnenkort weg, toch? Verkiezingen in april en populair is ie niet.![]()
Ierland zet morgenvroeg om 6 uur ook een fikse stap.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik mag gokken :
- Frankrijk en Spanje als eerste.zie email 27 oktober![]()
De acute fase van omicron kan natuurlijk nooit tot die tijd duren. Frankrijk gaat zeer binnenkort pieken die hebben de afgelopen 3 dagen dagelijks zo'n 0.6-0.7% van de bevolking gehad die positief testte. Dat kan niet lang zo doorgaan en zeker niet met omicron gok ik, want omicron is voor een groot gedeelte van de bevolking gewoon erg mild. Op mijn werk zie ik het al, zo'n 50% of zo is asymptomatisch.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Macron is binnenkort weg, toch? Verkiezingen in april en populair is ie niet.![]()
Ik bedoel: het beleid is gefocust op het voorkomen van besmettingen en ze hebben meermaals aangegeven dat er plekken zijn waar het net even wat veiliger is of die het beter op orde hebben. Ze maken onderscheid tussen sectoren. Als ze toch al willekeurig zijn met welke sectoren ze belonen en welke ze als pispaaltje gebruiken (horeca/cultuur bv) zou het fijn zijn als ze tenminste de sectoren met het minste risico wat meer vrijheid geven i.p.v. ze telkens achteraan te zetten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb 'hun' nog nooit horen praten in termen van straffen en belonen anders...
Je kent me inmiddels goed genoeg om te weten dat ik het liefst zie dat ze gewoon alles open gooien.![]()
Nu wij nogquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ierland zet morgenvroeg om 6 uur ook een fikse stap.![]()
Ooit
Maar dan praat je over relatieve veiligheid. Dat is echt wat anders dan 'hun doen wat wij willen dus mogen ze langer open'. Het verschil lijkt klein maar is wel heel erg belangrijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik bedoel: het beleid is gefocust op het voorkomen van besmettingen en ze hebben meermaals aangegeven dat er plekken zijn waar het net even wat veiliger is of die het beter op orde hebben. Ze maken onderscheid tussen sectoren. Als ze toch al willekeurig zijn met welke sectoren ze belonen en welke ze als pispaaltje gebruiken (horeca/cultuur bv) zou het fijn zijn als ze tenminste de sectoren met het minste risico wat meer vrijheid geven i.p.v. ze telkens achteraan te zetten.
Je kent me inmiddels goed genoeg om te weten dat ik het liefst zie dat ze gewoon alles open gooien.zie email 27 oktober![]()
Ahquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2574: Erg mooie cijfers
Vanaf post 221
Veel plezier met terug lezen.
Kan me niet voorstellen dat het een serieuze optie is geweest, lijkt me vrij briljant wanneer Rutte die zich mateloos stoort aan het Grote Lekken dit bewust heeft gedropt.
Maar tot 20.00 uur dus, het is in ieder geval iets.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Mooie kutgrap zou dat op zich wel zijn jaquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah.
Kan me niet voorstellen dat het een serieuze optie is geweest, lijkt me vrij briljant wanneer Rutte die zich mateloos stoort aan het Grote Lekken dit bewust heeft gedropt.
Maar tot 20.00 uur dus, het is in ieder geval iets.
In het begin met de intelligente lockdown was ik blij dat ik in Nederland woonde en ik had het er zelfs nog met collega's uit verschillende landen over... Vond dat wij heel redelijk waren qua lockdown en ik voelde mij zelfs nog een beetje trots dat ik Nederlander was en we er zo mee om gingen... Daar is niets meer van over inmiddelsquote:![]()
![]()
![]()
Zijn alle fokvrouwen toch?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:05 schreef SilverEyes het volgende:
Op basis van mijn post hier de laatste dagen zal ik vast overkomen als een verbitterd zuur wijf
Ben jij al bepoteld door een BN-er trouwens?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik snap je, koos mijn woorden verkeerd denk ik.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan praat je over relatieve veiligheid. Dat is echt wat anders dan 'hun doen wat wij willen dus mogen ze langer open'. Het verschil lijkt klein maar is wel heel erg belangrijk.
Het is gewoon erg krom hoe het gaat en ik vind het zo jammer dat een cultuur sector altijd als laatste aan de beurt is (samen met horeca), terwijl ze in mijn ervaring de zaken zo goed op orde hebben.![]()
Uiteraard. Me too en alle mannen zijn assholes enzo.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Zijn alle fokvrouwen toch?
Ben jij al bepoteld door een BN-er trouwens?![]()
Ja ho eens. Bijna alle mannen lijkt mij.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:07 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Uiteraard. Me too en alle mannen zijn assholes enzo.![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:05 schreef SilverEyes het volgende:
Op basis van mijn post hier de laatste dagen zal ik vast overkomen als een verbitterd zuur wijfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier moet je gewoon stilletjes weglopen en bier gaan tanken, valt niet tegenop te boksen kerel. Straks komt het passief-agressieve er ook nog eens bij.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja ho eens. Bijna alle mannen lijkt mij.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Gevoel hier is ook ernstig 'gewijzigd' jaquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
In het begin met de intelligente lockdown was ik blij dat ik in Nederland woonde en ik had het er zelfs nog met collega's uit verschillende landen over... Vond dat wij heel redelijk waren qua lockdown en ik voelde mij zelfs nog een beetje trots dat ik Nederlander was en we er zo mee om gingen... Daar is niets meer van over inmiddels![]()
Maar goed, goede hoop in mezelf, dus alles komt goed![]()
![]()
![]()
![]()
Sorryquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja ho eens. Bijna alle mannen lijkt mij.![]()
![]()
Ik ga denk ik zo naar bed, dit leek me een mooi moment om deze erin te droppenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier moet je gewoon stilletjes weglopen en bier gaan tanken, valt niet tegenop te boksen kerel. Straks komt het passief-agressieve er ook nog eens bij.![]()
![]()
Nee allequote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja ho eens. Bijna alle mannen lijkt mij.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik heb het nieuws niet helemaal meegekregen vandaag, de horeca gaat dus volgende week misschien open, en misschien om 3 uur dicht, 5 uur dicht of om 8 uur dicht?
Ik had heel graag als vlieg aan de muur bij dat OMT overleg willen zitten, kijken hoe die risicokwantificatie precies is gegaan. Ja als de horeca tot 3 uur open is kun je bij een gemiddeld tempo maximaal 18 bier wegdrinken, waardoor je niet volledig afhankelijk bent van anderen die je tillen en je de anderhalve meter kunt waarborgen. Als het tot 5 uur open is escaleert het echter, kijk maar naar Londen waar mensen om 4 uur 's middags dronken over straat lallen. Door het tijdsverschil is het hier dan 5 uur, dus het is niet verantwoord de horeca later dan 5 uur open te laten!
Zoiets?![]()
Dit is dus exact hoe dit gaat.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:18 schreef chratnox het volgende:
Ik heb het nieuws niet helemaal meegekregen vandaag, de horeca gaat dus volgende week misschien open, en misschien om 3 uur dicht, 5 uur dicht of om 8 uur dicht?
Ik had heel graag als vlieg aan de muur bij dat OMT overleg willen zitten, kijken hoe die risicokwantificatie precies is gegaan. Ja als de horeca tot 3 uur open is kun je bij een gemiddeld tempo maximaal 18 bier wegdrinken, waardoor je niet volledig afhankelijk bent van anderen die je tillen en je de anderhalve meter kunt waarborgen. Als het tot 5 uur open is escaleert het echter, kijk maar naar Londen waar mensen om 4 uur 's middags dronken over straat lallen. Door het tijdsverschil is het hier dan 5 uur, dus het is niet verantwoord de horeca later dan 5 uur open te laten!
Zoiets?
En ja, dat weet ik uit bronnen![]()
![]()
Zouden ze in kwartiertjes tellen? Elke kwartier langer open is xx potentiële besmettingen?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:18 schreef chratnox het volgende:
Zoiets?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
'Zeg Henk wat heb je minimaal nodig om te voorkomen dat er terrasmeubilair over het plein vliegt?' Zoiets denk ik eerder.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:18 schreef chratnox het volgende:
Zoiets?
Ik heb echt het idee dat het nog steeds allemaal heel eng gevonden wordt maar dat men ook wel in ziet dat er maatschappelijk het een en ander gaat gebeuren als ze de voet nog steeds op de rem houden.zie email 27 oktober![]()
Dat gesprek zou niet in het OMT gevoerd moeten wordenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
'Zeg Henk wat heb je minimaal nodig om te voorkomen dat er terrasmeubilair over het plein vliegt?' Zoiets denk ik eerder.
Ik heb echt het idee dat het nog steeds allemaal heel eng gevonden wordt maar dat men ook wel in ziet dat er maatschappelijk het een en ander gaat gebeuren als ze de voet nog steeds op de rem houden.![]()
![]()
Super theoretische modellenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zouden ze in kwartiertjes tellen? Elke kwartier langer open is xx potentiële besmettingen?
Dan naar de operationele laag springen van maatregelen
Kijken of dat op een A4-tje geplot kan worden
Gokken of dat werkt
Niet toetsen op tussenlagen want geen idee van de eckte wereld
Heel lang besteden of iedereen zich in de formulering kan vinden
Send to Rutte, Kuipers en kornuitenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat zeg je goed.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat gesprek zou niet in het OMT gevoerd moeten wordenzie email 27 oktober![]()
Zelfs Jaap van Dissel is dat met je eens.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat gesprek zou niet in het OMT gevoerd moeten wordenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Mijn dag is op zijn hoogtepunt. Als Jaap het met me eens is heb ik het maximale bereikt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zelfs Jaap van Dissel is dat met je eens.![]()
Trek geen wissel, op Van Disselquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn dag is op zijn hoogtepunt. Als Jaap het met me eens is heb ik het maximale bereikt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is toch diezelfde kerel die wekelijks op het Catshuis zit en zelfs op de persco verschijnt? Ja, die staat inderdaad compleet los van het beleid en adviseert puur medisch. Klinkt in het hoofd van de Haagse kaasstolpbewoners vast heel logisch. De rest van Nederland ziet dat dat aan alle kanten schuurt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zelfs Jaap van Dissel is dat met je eens.zie email 27 oktober![]()
Ben ook heel erg benieuwd wanneer de amateurcompetitie hervat gaat worden. Daar vallen ook alle argumenten tegen wel weg zolangzamerhand.zie email 27 oktober![]()
Spelers kunnen geblesseerd raken en dat kan de zorg, die op zijn tandvlees loopt en waarvan een hoop medewerkers in quarantaine zitten, nu nog niet aan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:28 schreef trein2000 het volgende:
Ben ook heel erg benieuwd wanneer de amateurcompetitie hervat gaat worden. Daar vallen ook alle argumenten tegen wel weg zolangzamerhand.![]()
Dit klinkt als een uitdagingquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:28 schreef trein2000 het volgende:
Ben ook heel erg benieuwd wanneer de amateurcompetitie hervat gaat worden. Daar vallen ook alle argumenten tegen wel weg zolangzamerhand.![]()
![]()
Momentje, even aan de cornervlag vragen of hij de doelpalen toevallig gezien heeft.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Spelers kunnen geblesseerd raken en dat kan de zorg, die op zijn tandvlees loopt en waarvan een hoop medewerkers in quarantaine zitten, nu nog niet aan.zie email 27 oktober![]()
Bij onze bond zijn ze er inmiddels bijna van overtuigd dat ze mogen starten op de 29e.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:28 schreef trein2000 het volgende:
Ben ook heel erg benieuwd wanneer de amateurcompetitie hervat gaat worden. Daar vallen ook alle argumenten tegen wel weg zolangzamerhand.
Ik moet het nog zien. Maar de roosters zijn klaar, wij zijn er klaar voor.
Lekker zonder weinig training opstarten
Jaap van Dissel is degene die andere vakgebieden dan de virologisch-medische hoek buiten het OMT houdt. Dus dan zal hij ook wel vinden dat discussies over maatschappelijke impact niet in het OMT thuishoren, toch?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch diezelfde kerel die wekelijks op het Catshuis zit en zelfs op de persco verschijnt? Ja, die staat inderdaad compleet los van het beleid en adviseert puur medisch. Klinkt in het hoofd van de Haagse kaasstolpbewoners vast heel logisch. De rest van Nederland ziet dat dat aan alle kanten schuurt.
Dat de gevolgen van de OMT-adviezen op de buitenwereld hem verder sowieso geen ruk interesseren en dat Rutte al twee jaar verzaakt om een serieuze adviesgroep in te stellen waar die afwegingen dan wél worden gemaakt, dat is een ander verhaal.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Och het OMT adviseerde ook heropening van de scholen op maatschappelijke gronden. Dus kennelijk zit er wel wat rek in dat standpuntquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jaap van Dissel is degene die andere vakgebieden dan de virologisch-medische hoek buiten het OMT houdt. Dus dan zal hij ook wel vinden dat discussies over maatschappelijke impact niet in het OMT thuishoren, toch?
Dat de gevolgen van de OMT-adviezen op de buitenwereld hem verder sowieso geen ruk interesseren en dat Rutte al twee jaar verzaakt om een serieuze adviesgroep in te stellen waar die afwegingen dan wél worden gemaakt, dat is een ander verhaal.
zie email 27 oktober![]()
Horeca open tot middernacht, binnenruimten mogen deuren heropenen: met deze maatregelen start "code rood"
Dit gaan ze in België doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De competitie mag worden herstart, maar maximaal in groepjes van vier.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij onze bond zijn ze er inmiddels bijna van overtuigd dat ze mogen starten op de 29e.
Ik moet het nog zien. Maar de roosters zijn klaar, wij zijn er klaar voor.
Lekker zonder weinig training opstarten
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat kwam trouwens gisteren tijdens het debat ter sprake. Rutte zei dat het OMT puur epidemiologisch adviseert en andere adviezen van de planbureau's komen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jaap van Dissel is degene die andere vakgebieden dan de virologisch-medische hoek buiten het OMT houdt. Dus dan zal hij ook wel vinden dat discussies over maatschappelijke impact niet in het OMT thuishoren, toch?
Dat de gevolgen van de OMT-adviezen op de buitenwereld hem verder sowieso geen ruk interesseren en dat Rutte al twee jaar verzaakt om een serieuze adviesgroep in te stellen waar die afwegingen dan wél worden gemaakt, dat is een ander verhaal.
Ik kan me niet voorstellen dat zij direct na het OMT advies hun advies op sociaal cultureel, of economisch of welk ander gebied ook geven, dus ik heb het gevoel dat dat wel 's zo gedaan is maar niet altijd zo gaat.![]()
Dit is al de tweede keer deze avond dat ik een soortgelijk bericht lees, in juichstand zit en dan lees dat het over België gaatquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:32 schreef _serial_ het volgende:
Horeca open tot middernacht, binnenruimten mogen deuren heropenen: met deze maatregelen start "code rood"
Dit gaan ze in België doen.![]()
![]()
Is voor iedereen hetzelfde dus qua sportief voordeel boeit het niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:31 schreef _serial_ het volgende:
Lekker zonder weinig training opstarten![]()
En laten we nou niet doen alsof in de zesde klasse onderbond nou zo zwaar getraind wordt dat het qua blessures zo veel uitmaakt
Dat hangt af van wat de dubbelsteen doet bij het Catshuis overleg. Gooit Jaap 1 of 4 is het 15.00 2 of 5 is 17.00 en 3 of 6 is 20.00.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:18 schreef chratnox het volgende:
Ik heb het nieuws niet helemaal meegekregen vandaag, de horeca gaat dus volgende week misschien open, en misschien om 3 uur dicht, 5 uur dicht of om 8 uur dicht?![]()
Ik denk eigenlijk dat dat prima is. Echt op Outbreak gericht.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dan ernaast de andere adviezen en impactanalyses op de andere dimensies en onderwerpen
En dan mag de kamer zelf dat op waarde schatten en kiezen wat ze goed dunktOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vraag me nog steeds af en toe af waar het is misgegaan. Tot december volgden we voor 90 procent de andere Europese landen en daarna ineens niet meer.
Echt allemaal door dat ene debiele model? En daarna het anderhalve maand verdedigen van dat debiele model? Kan toch niet?![]()
Moet je voorstellen. In Nederland zijn we in juichstand om België. Als je in 2019 zou zeggen dat je verlangend kijkt naar beleid in België kreeg je een strakzittende witte jas om.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:33 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit is al de tweede keer deze avond dat ik een soortgelijk bericht lees, in juichstand zit en dan lees dat het over België gaat![]()
En daar kunnen we 30 minuten bij optellen als het D66-halfuurtje voor de mentale gezondheid?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat hangt af van wat de dubbelsteen doet bij het Catshuis overleg. Gooit Jaap 1 of 4 is het 15.00 2 of 5 is 17.00 en 3 of 6 is 20.00.![]()
Opdat wij nooit vergeten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daar kunnen we 30 minuten bij optellen als het D66-halfuurtje voor de mentale gezondheid?zie email 27 oktober![]()
In Marion Koopmans' normaal is dan ook geen plaats meer voor amateursport.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Spelers kunnen geblesseerd raken en dat kan de zorg, die op zijn tandvlees loopt en waarvan een hoop medewerkers in quarantaine zitten, nu nog niet aan.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dit moeten ze dan ook absoluut niet doenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Och het OMT adviseerde ook heropening van de scholen op maatschappelijke gronden. Dus kennelijk zit er wel wat rek in dat standpunt
Kwestie van rollen en verantwoordelijkheden goed beschrijven en afsprekenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja en die lui in witte jassen geven nu advies, daar gaat het dus mis.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet je voorstellen. In Nederland zijn we in juichstand om België. Als je in 2019 zou zeggen dat je verlangend kijkt naar beleid in België kreeg je een strakzittende witte jas om.![]()
Het is ook prima als het een gebalanceerd geheel is. Maar dat is het dus niet. Men heeft de structuur die nodig was voor een acute crisis en logisch was in de eerste 1-2 maanden gewoon 2 jaar doorgezet. Dat kan niet, dan gaan echt andere belangen spelen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat dat prima is. Echt op Outbreak gericht.
En dan ernaast de andere adviezen en impactanalyses op de andere dimensies en onderwerpen
En dan mag de kamer zelf dat op waarde schatten en kiezen wat ze goed dunktOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja de D66 Happy half hour wordt dat. Dan kan D66 Amsterdam toch iets presenteren op twitter om de gemeenteraadsverkiezing mee in te gaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daar kunnen we 30 minuten bij optellen als het D66-halfuurtje voor de mentale gezondheid?![]()
Volgens mij schreef ik het een aantal maanden geleden ook al, maar het wordt nu echt echt echt tijd dat het OMT kalmpjes van het podium wordt gedirigeerd.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In Marion Koopmans' normaal is dan ook geen plaats meer voor amateursport.
Ergo:![]()
![]()
Ja eensquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is ook prima als het een gebalanceerd geheel is. Maar dat is het dus niet. Men heeft de structuur die nodig was voor een acute crisis en logisch was in de eerste 1-2 maanden gewoon 2 jaar doorgezet. Dat kan niet, dan gaan echt andere belangen spelen.
Dit werkt zo niet (meer)
Losse impactanalyses kunnen trouwens prima zonder oordeel en sturing. Maar moet je dat wel netjes afspreken en regelenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Absoluut. En een volgende keer moeten we ook een goed nadenken wat we willen met publieke optredens van OMT-leden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Volgens mij schreef ik het een aantal maanden geleden ook al, maar het wordt nu echt echt echt tijd dat het OMT kalmpjes van het podium wordt gedirigeerd.zie email 27 oktober![]()
Er was in december amper ruimte in de ziekenhuizen. In Zimbabwe hebben ze meer bedden dan hier. Dan kun je je weinig risico's verloven.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vraag me nog steeds af en toe af waar het is misgegaan. Tot december volgden we voor 90 procent de andere Europese landen en daarna ineens niet meer.
Echt allemaal door dat ene debiele model? En daarna het anderhalve maand verdedigen van dat debiele model? Kan toch niet?
Een Belgie heeft per miljoen inwoners bijna 3x zoveel mensen Corona-patienten in de ziekenhuizen behandeld. En nog liepen we over. Waardeloos.![]()
Die lapo uit vorige topicquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Volgens mij schreef ik het een aantal maanden geleden ook al, maar het wordt nu echt echt echt tijd dat het OMT kalmpjes van het podium wordt gedirigeerd.
Ergo:
[ afbeelding ]
En dat voor iedereen uit het OMTOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar, maar Mark zei nog dat meer IC bedden geen verschil had gemaakt en eerder boosteren ook niet!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er was in december amper ruimte in de ziekenhuizen. In Zimbabwe hebben ze meer bedden dan hier. Dan kun je je weinig risico's verloven.
Een Belgie heeft per miljoen inwoners bijna 3x zoveel mensen Corona-patienten in de ziekenhuizen behandeld. En nog liepen we over. Waardeloos.zie email 27 oktober![]()
Het gaat er ook om dat je in je leven gewoon ziek kan worden. Dat hoort er bij. Ik had laatst weer eens een buikgriep in een jaar of vijf tijd. Heel vervelend, maar nu denk ik wel van ja heb lekker even weer wat weerstand opgebouwd.
En niet alles maar tot op de millimeter gaan controleren en de schijn wekken dat je overal invloed op kan hebben simpelweg omdat het in theorie kan.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De uiterste houdbaarheidsdatum van het OMT is in de loop van 2020, toen het duidelijk werd dat er na de aanvankelijke "outbreak" sprake was van een langdurige pandemie, verstreken. Toen al hadden groepspsychologen enz. onderdeel moeten gaan vormen van een corona adviesorgaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Volgens mij schreef ik het een aantal maanden geleden ook al, maar het wordt nu echt echt echt tijd dat het OMT kalmpjes van het podium wordt gedirigeerd.
Ergo:
[ afbeelding ]
Het pleit in mijn optiek ook niet voor de OMT leden dat ze dat zelf niet aan de overheid geadviseerd hebben.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zelfs als dat zo was (wat niet zo was, zelfs met de huidige capaciteit hadden we het makkelijk aangekund) dan konden we ook stoppen met het lulverhaal dat bedden niet het verschil hebben gemaakt bij ons, aldus Kuipers en Rutte.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er was in december amper ruimte in de ziekenhuizen. In Zimbabwe hebben ze meer bedden dan hier. Dan kun je je weinig risico's verloven.
Een Belgie heeft per miljoen inwoners bijna 3x zoveel mensen Corona-patienten in de ziekenhuizen behandeld. En nog liepen we over. Waardeloos.
Die bedden hebben 5 weken aan lockdown-bullshit gekost.![]()
meer een angry redheadquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:05 schreef SilverEyes het volgende:
Op basis van mijn post hier de laatste dagen zal ik vast overkomen als een verbitterd zuur wijf![]()
![]()
ik zie het al voor me: ja, ga door, niet stoppen!!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Zijn alle fokvrouwen toch?
Ben jij al bepoteld door een BN-er trouwens?![]()
Zondequote:
Easy target voor een virus met zo'n lijfOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zes maanden geleden riep iedereen hier hoe idioot de Belgen waren. En nu is het "gidsland van de week". En wat wordt het volgende week? Lijkt mij een leuk nieuw gezelschapsspel, raad het gidsland van de week.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet je voorstellen. In Nederland zijn we in juichstand om België. Als je in 2019 zou zeggen dat je verlangend kijkt naar beleid in België kreeg je een strakzittende witte jas om.![]()
30 seconds, gidsland editie?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zes maanden geleden riep iedereen hier hoe idioot de Belgen waren. En nu is het "gidsland van de week". En wat wordt het volgende week? Lijkt mij een leuk nieuw gezelschapsspel, raad het gidsland van de week.![]()
And let mother nature do the restquote:
Om maar even in zijn eigen teksten te blijven.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
wie riep dat die belgen idioot waren?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zes maanden geleden riep iedereen hier hoe idioot de Belgen waren. En nu is het "gidsland van de week". En wat wordt het volgende week? Lijkt mij een leuk nieuw gezelschapsspel, raad het gidsland van de week.![]()
Niet heel moeilijk om een gidsland te vinden als het bijna in elk land in Europa beter te doen is qua beperkingen![]()
![]()
Op zich is dat niet zo heel vreemd natuurlijk als ze patat friet noemen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wie riep dat die belgen idioot waren?![]()
En een groot deel van 2020 en 2021 ook.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet je voorstellen. In Nederland zijn we in juichstand om België. Als je in 2019 zou zeggen dat je verlangend kijkt naar beleid in België kreeg je een strakzittende witte jas om.
Ik word helemaal niet zo vrolijk van een 'barometer' die begint met code geel.
Of van vaccinatiebewijs automatisch naar 270 dagen en herstelbewijs naar 150.
Of van een gezondheidsminister die de premier openlijk tegenspreekt door te roepen dat de QR-code nog wel eens héél lang kan blijven.
Of van de langdurige obsessie met mondmaskers voor steeds jongere leeftijden.
Maar goed beggars can't be choosers in vergelijking met Nederland.En een routekaart gebaseerd op de ziekenhuisopnames is een redelijk idee.
![]()
Dan moeten je ziekenhuiscijfers wel 100% zuiver zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:08 schreef Vasilevski het volgende:
En een routekaart gebaseerd op de ziekenhuisopnames is een redelijk idee.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zou al heel blij zijn met duidelijkheid. Met de afgelopen versoepelingen kwamen er tijdens de persconferentie nog duveltjes uit 't t doosje, dat zal met de komende niet anders zijn. Wanneer kan wat, wat wordt er dan gedaan en hoe wordt het gedaan? Gewoon, zodat je weer een heel klein beetje kunt plannen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En een groot deel van 2020 en 2021 ook.
Ik word helemaal niet zo vrolijk van een 'barometer' die begint met code geel.
Of van vaccinatiebewijs automatisch naar 270 dagen en herstelbewijs naar 150.
Of van een gezondheidsminister die de premier openlijk tegenspreekt door te roepen dat de QR-code nog wel eens héél lang kan blijven.
Of van de langdurige obsessie met mondmaskers voor steeds jongere leeftijden.
Maar goed beggars can't be choosers in vergelijking met Nederland.En een routekaart gebaseerd op de ziekenhuisopnames is een redelijk idee.
![]()
Jaap van Dissel noemt dat voortschrijdend inzicht als z'n modellen et weer eens compleet naast zitten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zes maanden geleden riep iedereen hier hoe idioot de Belgen waren. En nu is het "gidsland van de week". En wat wordt het volgende week? Lijkt mij een leuk nieuw gezelschapsspel, raad het gidsland van de week.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De welbekende dooddoeners :quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:15 schreef chratnox het volgende:
Met de afgelopen versoepelingen kwamen er tijdens de persconferentie nog duveltjes uit 't t doosje, dat zal met de komende niet anders zijn
- We varen nog steeds in de mist, en moeten voorzichtig zijn.
Dus ik gok dat er vooral geen datums genoemd worden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Israël heeft weer een record besmettingen te pakken. En dat na drie a vier boosters. Ja, dat krijg je als je niet een keer stopt met testen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Waar is die Bert Slagter eigenlijk gebleven? Studentje die wiskunde nooit heeft afgemaakt en het toch bij Op1 heeft geschopt als expert.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ben benieuwd wanneer de focus op het iedereen zijn moeder testen eens keer gaat verdwijnen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
Israël heeft weer een record besmettingen te pakken. En dat na drie a vier boosters. Ja, dat krijg je als je niet een keer stopt met testen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op zich geen probleem om voorlopig te blijven testen, dan heb je tenminste een goed beeld.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
Israël heeft weer een record besmettingen te pakken. En dat na drie a vier boosters. Ja, dat krijg je als je niet een keer stopt met testen.
Als ze maar niet meteen in een stuip schieten, zoals hier...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Goed beeldquote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich geen probleem om voorlopig te blijven testen, dan heb je tenminste een goed beeld.
Als ze maar niet meteen in een stuip schieten, zoals hier...![]()
Sorry ik moest even lachen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies. Als je halve bevolking corona heeft en daar gaan we rap op aan met deze cijfers dan krijg je vervuiling.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan moeten je ziekenhuiscijfers wel 100% zuiver zijn.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat Israël wel vrij interessant is, het aantal doden schiet ook redelijk omhoog daar. Ze hebben daar telkens uit de crisis geboosterd, maar misschien is het juist wel ontzettend goed om na een paar vaccinaties een natuurlijke infectie door te maken. Omdat je dan volgens mij veel meer verschillende anti lichamen ontwikkelt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
Israël heeft weer een record besmettingen te pakken. En dat na drie a vier boosters. Ja, dat krijg je als je niet een keer stopt met testen.![]()
Leg eens uit dan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Goed beeld![]()
Sorry ik moest even lachen.
Je hebt toch een beter idee wat het virus doet als je een beeld hebt van het aantal besmettingen, dan wanneer je geen enkel idee hebt hoeveel er besmet zijn?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Om dat beeld te krijgen kunnen ze dan niet beter het vergaren van data uit rioolwater verbeteren? Alles en iedereen testen is ook nogal een belasting op het milieu wat mij betreft en zeker onnodig voor kinderen/jongeren.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leg eens uit dan.
Je hebt toch een beter idee wat het virus doet als je een beeld hebt van het aantal besmettingen, dan wanneer je geen enkel idee hebt hoeveel er besmet zijn?![]()
![]()
Inmiddels ook officieel. Ierland gooit het gros van de maatregelen overboord.zie email 27 oktober![]()
Eens. Maar ik denk dat we gezien de snelheid van verspreiding nog maar een fractie zien van de mensen die echt besmet zijn, ondanks we iedereen helemaal plat testen (rond 130K per dag, ±1 miljoen per week)quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leg eens uit dan.
Je hebt toch een beter idee wat het virus doet als je een beeld hebt van het aantal besmettingen, dan wanneer je geen enkel idee hebt hoeveel er besmet zijn?
Het beeld was belangrijk op moment van de eerste uitbraken, maar op dit moment begint het massale een beetje zijn doel voorbij te schieten, het ontwricht meer dan het oplost, zeker als iemand helemaal geen of nagenoeg geen klachten heeft.
Het testen mag best een 'beetje minder' - ook gezien de enorme kosten die er mee gepaard gaan.
Maar, daar mag iedereen uiteraard zijn eigen mening op nahouden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, da's wel een goeie.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Om dat beeld te krijgen kunnen ze dan niet beter het vergaren van data uit rioolwater verbeteren? Alles en iedereen testen is ook nogal een belasting op het milieu wat mij betreft en zeker onnodig voor kinderen/jongeren.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
De routekaart van Jaap:quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jaap van Dissel noemt dat voortschrijdend inzicht als z'n modellen et weer eens compleet naast zitten.
Jaap ik wil naar Duitsland op vakantie hoe moet ik rijden?
- Nou je gaat de eerste links denk ik en dan volg je de weg een paar uur en dan ga je rechts en neem je de 5e afrit. Dan moet het lukken, als je alleen naar het oosten rijd raak je hopeloos verdwaald natuurlijk.
Jaap, ik sta in Toulouse gvd!!
-Maar je bent dus niet verdwaald!Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En in België hebben ze, oh grote gruwel, een voorspelbaar systeem met kleurcodes gelanceerd. Volgens Mark kon dat toch niet?zie email 27 oktober![]()
`ftfyquote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
De routekaart van Jaap:
Jaap ik wil naar Duitsland op vakantie hoe moet ik rijden?
- Nou je gaat de eerste links denk ik en dan volg je de weg een paar uur en dan ga je rechts en neem je de 5e afrit. Dan moet het lukken, als je alleen naar het oosten rijd raak je hopeloos verdwaald natuurlijk.
Jaap, ik sta in Toulouse gvd!!
-Maar je bent dus niet verdwaald!Je hebt geen coronazie email 27 oktober![]()
En wij vragen ons nog af of we veilig naar de avondlockdown terug kunnen... Wat nog steeds het zwaarste pakket is binnen Europa... Met de laagste ziekenhuisbezetting per hoofd...quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Inmiddels ook officieel. Ierland gooit het gros van de maatregelen overboord.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
![]()
Zelfs de immer realistisch-pessimistische kaartenkleier Jelmer Visser (Hij schijnt mee te lezen, Hallo) heeft gesproken.
Jelmer zit zeker op fok ja. Oud gediende.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zelfs de immer realistisch-pessimistische kaartenkleier Jelmer Visser (Hij schijnt mee te lezen, Hallo) heeft gesproken.
Ja, maar Mark hangt in de gordijnen en Marion huilt zich iedere avond in slaap vanwege de omicrons onder hun bed. Nog even volhouden en solidair zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
En wij vragen ons nog af of we veilig naar de avondlockdown terug kunnen... Wat nog steeds het zwaarste pakket is binnen Europa... Met de laagste ziekenhuisbezetting per hoofd...“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hij is tegenwoordig cryptoexpertquote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
Waar is die Bert Slagter eigenlijk gebleven? Studentje die wiskunde nooit heeft afgemaakt en het toch bij Op1 heeft geschopt als expert.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ben ik heel cynisch als ik zeg dat daar vast meer te verdienen valt?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:01 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Hij is tegenwoordig cryptoexpertzie email 27 oktober![]()
Avondklok in 3...2....1quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
![]()
Neequote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik heel cynisch als ik zeg dat daar vast meer te verdienen valt?Isn't it ironic, don't you think
Nee dat heb je bij heel veel van dat soort figuren. Die waaien gewoon mee met elke wind die ze kunnen vinden. Daarom vond ik het al heel apart dat 1 van die gebroeders Slagter bij op1 werd uitgenodigd als expert. Het enige wat die deed was een beetje havo wiskunde uitleggen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik heel cynisch als ik zeg dat daar vast meer te verdienen valt?![]()
Gespecialiseerd in stationsgebouwenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U hebt aandelen in glaszettersbedrijven of wat?![]()
NymfoMaanquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Andersom ook wel benieuwd van beeld hier van mij
[..]
Dit zou wel goed kunnen ja!![]()
![]()
![]()
Dit en de focus op iedereen continue boosters te geven.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer de focus op het iedereen zijn moeder testen eens keer gaat verdwijnen.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Van altijd te laat met maatregelen, naar niet durven afbouwenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit en de focus op iedereen continue boosters te geven.
Dit valt niet meer te controleren. Natuur heeft het zelf weer opgelost en alles is weer redelijk in balans. Boosters voor iedereen beschikbaar stellen, dringend advies voor 60+ of risicogroepen, desnoods actief achteraan bellen. QR weer terug in het putje gooien en weer door met ons leven.
Tack så mycket.![]()
Amenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Van altijd te laat met maatregelen, naar niet durven afbouwen
Dit valt niet meer te controleren. Natuur heeft het zelf weer opgelost en alles is weer redelijk in balans. Boosters voor iedereen beschikbaar stellen, dringend advies voor 60+ of risicogroepen, desnoods actief achteraan bellen. QR weer terug in het putje gooien en weer door met ons leven.
Tack så mycket.![]()
Maar goed, Israël loopt tot nu toe redelijk voorop de rest van de wereld qua besmettingen en ziekenhuisopnames, staat dat ons ook te wachten straks? Dat we als laatste land in de wereld gaan versoepelen en dat we daarna als eerste ook weer strenger worden omdat boosters uitwerken etc?Alpha kenny one![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tack så mycket.![]()
![]()
Mark: Jag säger inget, så har jag ingenting sagtquote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tack så mycket.![]()
Nee, want dan wordt het voorjaar en dan daalt het aantal besmettingen door de seizoensinvloed.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:23 schreef falling_away het volgende:
Maar goed, Israël loopt tot nu toe redelijk voorop de rest van de wereld qua besmettingen en ziekenhuisopnames, staat dat ons ook te wachten straks? Dat we als laatste land in de wereld gaan versoepelen en dat we daarna als eerste ook weer strenger worden omdat boosters uitwerken etc?![]()
Het is wel een beetje denken in mogelijkheden of beperkingen.
Als de pandemie een vacature was..Go hard or go home![]()
Hoop dat als er versoepelingen komen dat ze die dan ook wel meteen woensdag laten in gaan en dat dan niet weer uitstellen naar de zaterdag er op bijvoorbeeld.
Overal gaat de hele boel open in het buitenland, maar hier is Rutte 'gematigd positief'.
Gematigd positief....het type waarbij hij als hij 25 miljoen wint in de loterij een nieuwe fiets en 3 paar nieuwe sokken koopt, lekker gek.![]()
Ik denk van niet. Als de boel dicht moet kan het per direct, maar open, nee nee, daar gaan we rustig een paar dagen mee wachten. Hoewel, de laatste keer ging het zowaar wel de volgende dag al in.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 07:49 schreef xFriendx het volgende:
Hoop dat als er versoepelingen komen dat ze die dan ook wel meteen woensdag laten in gaan en dat dan niet weer uitstellen naar de zaterdag er op bijvoorbeeld.
Overal gaat de hele boel open in het buitenland, maar hier is Rutte 'gematigd positief'.
Gematigd positief....het type waarbij hij als hij 25 miljoen wint in de loterij een nieuwe fiets en 3 paar nieuwe sokken koopt, lekker gek.
Ga toch maar mijn booster halen zo meteen; oud lijk dus wellicht wel verstandig. Was aan het uitstellen want geen zin in een paar dagen ziek. Hoop echt dat het meevalt, zeker nu ik weer aan het werk ben. Wil geen dag werk missen na 4 weken verplicht thuis.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ben ook benieuwd wat ze als reden zouden geven als het niet direct de volgende dag al kan. Ze kunnen ook niet roepen: even cijfers nog aankijken. Want als mensen zich dan massaal voorbereiden zaterdag te openen en de cijfers zijn volgens het kabinet/omt opeens niet genoeg aan het dalen en je trekt je keutel weer in, dan heb je echt de poppen aan het dansen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 07:57 schreef josja het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Als de boel dicht moet kan het per direct, maar open, nee nee, daar gaan we rustig een paar dagen mee wachten. Hoewel, de laatste keer ging het zowaar wel de volgende dag al in.
Ga toch maar mijn booster halen zo meteen; oud lijk dus wellicht wel verstandig. Was aan het uitstellen want geen zin in een paar dagen ziek. Hoop echt dat het meevalt, zeker nu ik weer aan het werk ben. Wil geen dag werk missen na 4 weken verplicht thuis.
Een excuus over voorbereidingstijd voor musea en horeca is ook niet van toepassing. Dat kunnen ze zelf het beste beslissen. Kan je met je restaurant nog niet open woensdag want geen voorraad, blijf je dicht tot bijvoorbeeld vrijdag wanneer je wel weer voorraad hebt.
En qua booster...toch ergens twijfel dat je mogelijk zonder booster bij een besmetting misschien meer klachten ervaart dan wanneer je nu die booster haalt? Hoop dat je van de booster zelf ook geen klachten ervaart. Zo wel, dan ben je weer de ou....de jonge voordat de boel open gaat en kan je wel direct volop genieten![]()
![]()
![]()
Ik heb die booster gisteren genomen, hakt er zwaarder in dan Omicron.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 07:57 schreef josja het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Als de boel dicht moet kan het per direct, maar open, nee nee, daar gaan we rustig een paar dagen mee wachten. Hoewel, de laatste keer ging het zowaar wel de volgende dag al in.
Ga toch maar mijn booster halen zo meteen; oud lijk dus wellicht wel verstandig. Was aan het uitstellen want geen zin in een paar dagen ziek. Hoop echt dat het meevalt, zeker nu ik weer aan het werk ben. Wil geen dag werk missen na 4 weken verplicht thuis.
Veel mensen bij mij op het werk hebben die booster afgelopen weken genomen, bijna iedereen heeft zich minstens 1 dag ziekgemeld, het regende ziekmeldingen.
Bij Corona melding zelf konden mensen thuis meestal doorwerken, want geen of nauwelijks klachten.![]()
![]()
Herkenbaar. Al gaat het boosteren ook vaak goed zonder enig gevolg.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 08:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb die booster gisteren genomen, hakt er zwaarder in dan Omicron.
Veel mensen bij mij op het werk hebben die booster afgelopen weken genomen, bijna iedereen heeft zich minstens 1 dag ziekgemeld, het regende ziekmeldingen.
Bij Corona melding zelf konden mensen thuis meestal doorwerken, want geen of nauwelijks klachten.
Na de sms, gisteren ook de brief ontvangen. Sla ‘m toch over. Dikke kans dat deze uiteindelijk niet meer nodig is zoals we er voor staan.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
De ouderen hebben veel minder last van de na-effecten booster om mij heen. Het is vooral in de groep die de booster niet nodig heeft (enkel voor qr) dat mensen een dag ziek worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 08:48 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Herkenbaar. Al gaat het boosteren ook vaak goed zonder enig gevolg.
Na de sms, gisteren ook de brief ontvangen. Sla ‘m toch over. Dikke kans dat deze uiteindelijk niet meer nodig is zoals we er voor staan.![]()
Voor de vakantiegangers die bij de GGD een gratis PCR willen halen. 24 uur na het testen kan je al geen QR meer printen. Met de huidige doorlooptijd is de uitslag er vaak niet binnen 24 uur.
Collega moest alsnog een express PCR laten doen om nog op tijd de uitslag te hebben. Wel iets om rekening mee te houden.![]()
Mooi toch. Komt die Herd Immunity toch nog sneller dichterbij dan gedacht.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:38 schreef _serial_ het volgende:
Eens. Maar ik denk dat we gezien de snelheid van verspreiding nog maar een fractie zien van de mensen die echt besmet zijn, ondanks we iedereen helemaal plat testen (rond 130K per dag, ±1 miljoen per week)
Mogguh! net m'n herstelbewijs kunnen importeren in de CoronaCheck app. Dat scheelt me weer de booster.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Kan je een QR krijgen bij een negatieve test van de GGDquote:Op zaterdag 22 januari 2022 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:
Voor de vakantiegangers die bij de GGD een gratis PCR willen halen. 24 uur na het testen kan je al geen QR meer printen. Met de huidige doorlooptijd is de uitslag er vaak niet binnen 24 uur.
Collega moest alsnog een express PCR laten doen om nog op tijd de uitslag te hebben. Wel iets om rekening mee te houden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Toch is het statistisch nog wel zeer duidelijk de moeite.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 08:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bij Corona melding zelf konden mensen thuis meestal doorwerken, want geen of nauwelijks klachten.
De VS meldt vandaag ook het meeste aantal doden sinds het begin van corona, en dat is inmiddels ook overwegend omicron. Komt natuurlijk vooral door de vele ongevaccineerden.
Ik had zelf overigens geen last van de booster. Kan ook zijn dat veel mensen een beetje gepland een vrije dag hebben.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Positieve noot, hierna kan je vast heel goed jongleren, of Zweeds spreken of heel lang iemand aanstaren zonder met je ogen te knipperenquote:![]()
![]()
Ik word juist minder productief omdat ik “alle tijd van de wereld heb..”quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:14 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Positieve noot, hierna kan je vast heel goed jongleren, of Zweeds spreken of heel lang iemand aanstaren zonder met je ogen te knipperen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er zijn hier nog veel ongevaccineerden in Zwitserland, toch gelukt zonder lockdown het coronaseizoen door te komen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Toch is het statistisch nog wel zeer duidelijk de moeite.
[ afbeelding ]
De VS meldt vandaag ook het meeste aantal doden sinds het begin van corona, en dat is inmiddels ook overwegend omicron. Komt natuurlijk vooral door de vele ongevaccineerden.
Ik had zelf overigens geen last van de booster. Kan ook zijn dat veel mensen een beetje gepland een vrije dag hebben.
Die doden zijn natuurlijk wel voornamelijk 70+ met een beetje uitloop tot max. 50+
Booster de moeite bij 40- als je al dubbelgevacineerd bent, betwijfel het.![]()
IFR van 0.65 voor ongevaccineerden ja? Klinkt weer raar.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:11 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik had zelf overigens geen last van de booster. Kan ook zijn dat veel mensen een beetje gepland een vrije dag hebben."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)ezen-door-long-covidLong covid, daar issie weer!quote:Honderden zorgmedewerkers dreigen baan te verliezen door long covid![]()
Hoe bedoel je, daar issie weer?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ezen-door-long-covid
[..]
Long covid, daar issie weer!“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Precies, bagatelliseren van langdurige covid klachten is echt zo stom..quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, daar issie weer?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja. Alleen 24 uur na je test vervalt de code, ook als de uitslag er niet binnen de tijd is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan je een QR krijgen bij een negatieve test van de GGD
Dus voor een vakantietest zou ik momenteel niet op de GGD vertrouwen![]()
![]()
Aardig klapjosti-gedrag inderdaad. Alsof die mensen voor de lol 2 jaar in de ziektewet lopen. Althans, als dat is hoe hij het bedoelde, vandaar ook mijn vraag... maar zo kwam het wel over.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, bagatelliseren van langdurige covid klachten is echt zo stom..“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Lijkt me bijna wel, moet kunnen toch?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:39 schreef DonDruiper het volgende:
Vallen pretparken ook onder de versoepelingen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat ben ik met je eens, alleen we moeten nu niet long covid gaan gebruiken als reden om maatregelen te gaan rekken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, bagatelliseren van langdurige covid klachten is echt zo stom..
Het is sneu voor de mensen die het overkomt, maar dat geldt voor alle chronisch zieken.![]()
Het gaat weer om geld als je het artikel goed leest. 500 is een lachwekkend laag aantal gelet op alle angstverhalen. Alleen de FNV wilt het weer misbruiken om een hogere uitkering voor deze mensen te regelen dan andere zieken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, alleen we moeten nu niet long covid gaan gebruiken als reden om maatregelen te gaan rekken.
Het is sneu voor de mensen die het overkomt, maar dat geldt voor alle chronisch zieken.![]()
Simpel: in kleine kring! Net als carnaval.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Absoluut. En een volgende keer moeten we ook een goed nadenken wat we willen met publieke optredens van OMT-leden.![]()
Was er nog iets uit dat krona debat gekomen? Behalve dat de VVD en D66 absoluut 2G in de gereedschapskist wilde hebben; zijn daar besluiten genomen?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ja.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:57 schreef vosss het volgende:
Was er nog iets uit dat krona debat gekomen? Behalve dat de VVD en D66 absoluut 2G in de gereedschapskist wilde hebben; zijn daar besluiten genomen?
Ze hebben het in het CORONA debat gehad over user vosss van het FOK!Forum. Die willen ze heel graag pesten met 2G.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Fuckers.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja.
Ze hebben het in het CORONA debat gehad over user vosss van het FOK!Forum. Die willen ze heel graag pesten met 2G.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Dit gaat alleen om zorgpersoneel toch? Als je dat doortrekt over alle branches en sectoren kom je al snel tot tienduizenden mensen die langdurig last hebben van covid.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het gaat weer om geld als je het artikel goed leest. 500 is een lachwekkend laag aantal gelet op alle angstverhalen. Alleen de FNV wilt het weer misbruiken om een hogere uitkering voor deze mensen te regelen dan andere zieken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hier nul klachten na afgelopen donderdag de booster te hebben gehad.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 08:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Was alleen bij de 2de prik een dagje wat grieperig.
Corona heb ik geen idee van hoe ik me dan zou voelen
Trouwens derde keer Pfizer, dacht dat ik met mijn leeftijd (46) Moderna zou krijgen. Het zal allemaal wel![]()
![]()
Maar is er nu iets veranderd aan het quarantaine advies?
Daar zou gisteren toch een advies over komen?![]()
Voor het onderwijs bedoel je ? ja dat komt nog.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Daar zou gisteren toch een advies over komen?
Vorige week tijdens de persco is de algemene quaraintaine al versoepeld.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Effect van boosters moet je per cohort bekijken, niet op de gehele populatie en daar conclusies uit trekkenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:11 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik had zelf overigens geen last van de booster. Kan ook zijn dat veel mensen een beetje gepland een vrije dag hebben.
Doden met of door Covid? En hoe lang geleden al besmet. Daar zit ook veel andere doodsoorzaak en comorbiditeit bij, plus nog veel DeltaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je komt er welquote:
Anders kom je je hier maar vervelen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Dit is niet zo'n gotcha als je bedenkt dat 1 januari vooral de zwakkeren geboosterd zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Effect van boosters moet je per cohort bekijken, niet op de gehele populatie en daar conclusies uit trekken
Doden met of door Covid? En hoe lang geleden al besmet. Daar zit ook veel andere doodsoorzaak en comorbiditeit bij, plus nog veel DeltaThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
500 arbeidskrachten is veel. En heel naar, echter moet onderzoek naar oorzaak, gevolg en behandeling/beïnvloeding van de klachten nog steeds een flinke vaart krijgenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het gaat weer om geld als je het artikel goed leest. 500 is een lachwekkend laag aantal gelet op alle angstverhalen. Alleen de FNV wilt het weer misbruiken om een hogere uitkering voor deze mensen te regelen dan andere zieken.
Ik hoor net even te vaak uit die kringen (waar ik jaren in gewerkt heb) dat dit ook post traumatische stress nasleep, depressiegerelateerde en algemene burnout klachten e.d. betreft die nogal een vertroebeld beeld geven
Dat wil absoluut niet zeggen dat mensen zich aanstellen of er geen klachten zijn. Maar wel dat hoe we er vervolgens mee om kunnen/moeten gaan vast en zeker beter kan
En dan zie ik de FNV of virologen niet als partij om die kar te trekken, eerder de bedrijfsartsen en revalidatiegeneeskundeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En bergen zorgmedewerkersquote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit is niet zo'n gotcha als je bedenkt dat 1 januari vooral de zwakkeren geboosterd zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
RIVM: 'Echt te vroeg om corona een griep te noemen' - https://nos.nl/l/2414019quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Daar zou gisteren toch een advies over komen?
Ze moeten er nog even naar kijken![]()
Ze hadden het vast over het tijdstip van de dag. Zo'n interview moet je ook niet doen voor je eerste koffie.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:18 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
RIVM: 'Echt te vroeg om corona een griep te noemen' - https://nos.nl/l/2414019
Ze moeten er nog even naar kijken
"Corona is griep". Zo, het is benoemd.Never explain, never apologize.![]()
Alle? 1 juno minimaalquote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Nou jongens, wanneer gaat Nederland alle maatregelen schrappen?
Voorzetje: 1 maart.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Soberso niet eerder dan 1 juno. Maar echt zonder maatregelen, dus ook geen QR enzo, niet dit jaar vrees ik.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Voorzetje: 1 maart.![]()
Wel een beetje lachwekkend als je ziet wat ze in het Verenigd Koninkrijk van plan zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:24 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Soberso niet eerder dan 1 juno. Maar echt zonder maatregelen, dus ook geen QR enzo, niet dit jaar vrees ik.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Maar er reizen ook kwetsbaren met de trein dus mondmaskers moeten we daar nog een jaartje aanhouden voor de zekerheid.quote:![]()
Medische mondkapjes type 2quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar er reizen ook kwetsbaren met de trein dus mondmaskers moeten we daar nog een jaartje aanhouden voor de zekerheid.Isn't it ironic, don't you think
Echt ALLE maatregelen? Niet dit jaar. De komende jaren ook niet denk ik.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Voorzetje: 1 maart.![]()
Ja afwachten maar iddquote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar er reizen ook kwetsbaren met de trein dus mondmaskers moeten we daar nog een jaartje aanhouden voor de zekerheid.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee ik kan vooral nergens vinden dat die voorrang hebben gekregen in Zwitserland. Ik zie alleen dat ze begonnen met de zwakkeren.quote:They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Medewerkers met patiëntcontact kregen voorrang jaquote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee ik kan vooral nergens vinden dat die voorrang hebben gekregen in Zwitserland. Ik zie alleen dat ze begonnen met de zwakkeren.
Alleen was het beleid er op gericht om een zorginfarct te voorkomen. Niet elke individuele zieke voorkomen.quote:![]()
Dat eerste is beleidsvisie die nogal vaak gewijzigd is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alleen was het beleid er op gericht om een zorginfarct te voorkomen. Niet elke individuele zieke voorkomen.
En hoe schakel je terug... En wie is dan verantwoordelijkheid
Politiek versus de eckte wereld
Heeft de NOS een wetenschapsredactie? Wordt het niet eens tijd dat die een redactieslag gaan maken op dit soort interviews?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:18 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
John de Mol kan over zijn huidige personeelsproblemen niks meer zeggen zonder dat een journalist het factcheckt en duidt waarom zijn redenatie kwalijk is, maar deze woordenbrij wordt gewoon neergekalkt en de lezer moet er maar wat van zien te maken.
Voordeel van deze methode is wel dat geen enkele lezer het RIVM meer serieus neemt.![]()
Het verhaal klopt gewoon van het RIVMquote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heeft de NOS een wetenschapsredactie? Wordt het niet eens tijd dat die een redactieslag gaan maken op dit soort interviews?
John de Mol kan over zijn huidige personeelsproblemen niks meer zeggen zonder dat een journalist het factcheckt en duidt waarom zijn redenatie kwalijk is, maar deze woordenbrij wordt gewoon neergekalkt en de lezer moet er maar wat van zien te maken.
Voordeel van deze methode is wel dat geen enkele lezer het RIVM meer serieus neemt.
Het is alleen een wetenschappelijk antwoord en de praktijk van alledag vergt meer context en duiding ervan, afweging, risico's nemen etc
De toepasbaarheid ervan is dus niet goed mogelijk zonder 'vertaling' van beleidsmakers of andere mensen die vanuit data/gegevens kunnen redeneren richting beleid.
En dat ook nog eens goed kunnen uitleggen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ierland gaat ook weer open en wij zitten met deze faal besluiten. Wordt tijd voor het volk in opstand te komen.quote:![]()
Eerst wilde je ze nog het voordeel van de twijfel geven maar deze tunnelvisie begint echt genante vormen aan te nemen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:18 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Tja, als het maart is lachen we er misschien om maar bloedirritant is het wel zeg. Stelletje prutsers.![]()
Juist. Weg met deze lui en weg met alle maatregelen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het betekent dat het OMT ontslagen moet worden, wegens wanprestatie en werkweigering.![]()
Op zich niet onredelijk voor gevallen waar in de corona in een vroeg, onbeschermd stadium is opgelopen omdat er gevraagd werd ondanks alle risico's van toen, met relatief weinig bescherming zorg te blijven verlenen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het gaat weer om geld als je het artikel goed leest. 500 is een lachwekkend laag aantal gelet op alle angstverhalen. Alleen de FNV wilt het weer misbruiken om een hogere uitkering voor deze mensen te regelen dan andere zieken.
Anyways, je gunt het niemand, maar voor het beleid en het herstel van normaal niet relevant.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:51 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Juist. Weg met deze lui en weg met alle maatregelen.![]()
![]()
Triestquote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:18 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ze moeten er nog even naar kijken![]()
'wij rekenen met hetzelfde ic opname % als bij delta'quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het betekent dat het OMT ontslagen moet worden, wegens wanprestatie en werkweigering.
Gast, hoeveel bewijs heb je nog nodig!?
Dit kan gewoon niet. Plaat voor zn kop ter dikte van het dak van de u-boot bunkers in Loriënt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Kom op, het OMT is gewoon indirect gevraagd om die modellen op de 'bekende' (Delta) data te baseren en de mogelijke positieve ontwikkelingen rond Omikron op dat moment nog te negeren, zodat er meer tijd was Hugo's booster-faal weg te poetsen. Is dat verwijtbaar en zo ja, aan wie. Volgens mij is dat inherent aan de politieke implicaties van de uitkomst van zo'n advies. Als hoogovens een onafhankelijk rapport laat opstellen over de luchtkwaliteit komen daar ook andere cijfers uit dan wanneer omwonenden geld bijeen leggen voor een onderzoek. Het belang van de opdrachtgever weegt soms toch op ongewenste wijze mee.quote:Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
stel je voor het was omgekeerd, van omikron naar de Delta variant, ja, we blijven nog rekenen met de modellen van omikron.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'wij rekenen met hetzelfde ic opname % als bij delta'
Gast, hoeveel bewijs heb je nog nodig!?
Dit kan gewoon niet. Plaat voor zn kop ter dikte van het dak van de u-boot bunkers in Loriënt.
nou dan waren de IC's binnen no time VOL!![]()
Mag vandaag weer even de wei in met voetbal![]()
Wel tegen een eigen team van de club aangezien competitie nog niet mag.
![]()
Oh die maatregelen mogen van mij per direct weg.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:06 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Doen ze in UK en Ierland ook. Dus waarom niet hier??
Het OMT mag anders maar van mij wel gewoon blijven, het hele RIVM ook en ik vind de redenatie waarom ze weg moeten ook gewoon lachwekkend.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Klinkt als een plan binnen de mogelijkheden. Hopelijk een illegale derde helft erna ookquote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:13 schreef Simmertje het volgende:
Mag vandaag weer even de wei in met voetbal![]()
Wel tegen een eigen team van de club aangezien competitie nog niet mag.
Enjoy!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Blikken bier gaan mee de auto in jaquote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt als een plan binnen de mogelijkheden. Hopelijk een illegale derde helft erna ook
Enjoy!
(ja er is een bob, we hebben gaan Rai Vloetjes in het team).![]()
het RIVM kan gewoon opgedoekt worden, gewoon zelf dipsticks om het water te testen, toch?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh die maatregelen mogen van mij per direct weg.
Het OMT mag anders maar van mij wel gewoon blijven, het hele RIVM ook en ik vind de redenatie waarom ze weg moeten ook gewoon lachwekkend.![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:17 schreef SilverEyes het volgende:
Zou dit het laatste weekend met gesloten kroegen, musea, pretparken, dierentuinen etc zijn?.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja, alleen de voorwaarden blijft gissen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:17 schreef SilverEyes het volgende:
Zou dit het laatste weekend met gesloten kroegen, musea, pretparken, dierentuinen etc zijn?![]()
ja, maar met beperkingen open, als ze gesloten houden, moeten ze maar om het binnenhof gaan staan om te demonstreren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:17 schreef SilverEyes het volgende:
Zou dit het laatste weekend met gesloten kroegen, musea, pretparken, dierentuinen etc zijn?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: