abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215247510
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh, dat kan. Dat is het probleem van Tesla zelf. In theorie zijn deze taxi's te koop maar in de praktijk zal Tesla ze zelf gaan uitbaten verwacht ik. Dat is veel interessanter dan verkopen.
Ja, als het klopt wat ze beloven, dan is dat de enige rationele actie. Maar ik denk dat ze ook een grote lijst met potentiële problemen hebben, waar ze zelf niet voor op willen draaien. Dus dan is verkoop de beste optie. Initieel willen veel mensen die dingen hebben en als die problemen uiteindelijk de zaak niet levensvatbaar maken, dan hebben ze er veel aan verdiend.

Anders gezegd: het publiek mag het uittesten en als er toch geld aan te verdienen valt, springen ze er in.

quote:
Dat kan, over 20 jaar is dat allemaal niet zo relevant en zijn autonome voertuigen onderdeel van het straatbeeld.
Op straat alleen als we de straten en de verkeersregels er op aanpassen. Waar autonomie een groot verschil maakt is in de landbouw en het lokale containervervoer. Daar is het al bijna niet meer weg te denken. Maar de bestuurders zitten vaak nog achter het stuur, dus daar kan nog een heleboel verbeteren. Verder is openbaar vervoer bijna altijd beter.
pi_215247581
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, als het klopt wat ze beloven, dan is dat de enige rationele actie. Maar ik denk dat ze ook een grote lijst met potentiële problemen hebben, waar ze zelf niet voor op willen draaien. Dus dan is verkoop de beste optie. Initieel willen veel mensen die dingen hebben en als die problemen uiteindelijk de zaak niet levensvatbaar maken, dan hebben ze er veel aan verdiend.

Anders gezegd: het publiek mag het uittesten en als er toch geld aan te verdienen valt, springen ze er in.
Opinie. Tesla kan dat prima zelf uitbaten.

Je denkt toch niet dat ze al die miljarden Dollars aan onderzoek in FSD hebben gestopt om het vervolgens voor een prikje van de hand te doen?

Tesla heeft ook al een eigen "Tesla Insurance" opgetuigd (in samenwerking met een grote partij).

quote:
[..]
Op straat alleen als we de straten en de verkeersregels er op aanpassen. Waar autonomie een groot verschil maakt is in de landbouw en het lokale containervervoer. Daar is het al bijna niet meer weg te denken. Maar de bestuurders zitten vaak nog achter het stuur, dus daar kan nog een heleboel verbeteren. Verder is openbaar vervoer bijna altijd beter.
Het hele idee achter de huidige autonomie is juist dat de AI zich aanpast aan de regels en niet andersom.

Mocht je in een situatie belanden waar >80% autonoom is, dan zul je vanzelf wel regels zien veranderen maar dat is meer omdat ze voor autonome voertuigen niet zoveel nut hebben. De miljoenen stopborden in de US, bijvoorbeeld. Autonome auto's overzien alles 360 graden rondom en hebben die niet zo hard nodig. Alleen in verkeerssituatie waar het zicht beperkt is, zullen ze voorzichtig rollen om meer in zicht te krijgen.
pi_215247663
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Opinie. Tesla kan dat prima zelf uitbaten. Tesla heeft ook al een eigen "Tesla Insurance" opgetuigd (in samenwerking met een grote partij).
Maak eens een business plan waarin jij CyberCabs gaat uitbaten. Gewoon om te zien wat er allemaal bij komt kijken.

quote:
Het hele idee achter de huidige autonomie is juist dat de AI zich aanpast aan de regels en niet andersom.

Mocht je in een situatie belanden waar >80% autonoom is, dan zul je vanzelf wel regels zien veranderen maar dat is meer omdat ze voor autonome voertuigen niet zoveel nut hebben. De miljoenen stopborden in de US, bijvoorbeeld. Autonome auto's overzien alles 360 graden rondom en hebben die niet zo hard nodig. Alleen in verkeerssituatie waar het zicht beperkt is, zullen ze voorzichtig rollen om meer in zicht te krijgen.
Precies. Aparte wegen voor autonome voertuigen. Dan werkt het. Maar die hebben we al: rails. Dat is heel simpel en werkt uitstekend.

Net zoals we hier ook overal fietspaden hebben. Terwijl je in de VS, waar de mensen wonen die al deze dingen bedenken, vaak zelfs geen voetpaden hebt. Het kan alleen maar een auto zijn. Ze weten niet beter. Daarom zijn youtube kanalen zoals "not just bikes" tegenwoordig ook zo populair.
pi_215247689
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maak eens een business plan waarin jij CyberCabs gaat uitbaten. Gewoon om te zien wat er allemaal bij komt kijken.
[..]
Je denkt dat Tesla aan een project is begonnen dat vele miljarden Dollars kost en nooit nagedacht heeft over het "business plan"?

Een vreemde flapdrol ben je soms.

quote:
Precies. Aparte wegen voor autonome voertuigen. Dan werkt het.
Dat is bijna 180 graden het tegenovergestelde van wat ik zei, dus niets "precies".
pi_215247864
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je denkt dat Tesla aan een project is begonnen dat vele miljarden Dollars kost en nooit nagedacht heeft over het "business plan"?

Een vreemde flapdrol ben je soms.
Prioriteiten. Musk wil continu laten zien dat hij de slimste is en met wonderbaarlijke uitvindingen komt. Hij wil in de geschiedenisboeken staan als een groter genie dan Einstein en Tesla, die meer grote veranderingen heeft bewerkstelligd dan alle andere mensen.

En hij heeft niets met geld. Geen goedkope auto's, Twitter kopen en zeggen dat adverteerders op moeten rotten of Starship ontwikkelen door ieder jaar miljarden uit te geven aan grote spektakels met grote explosies zijn maar een paar van de dingen waar je dat aan kunt zien. Geld heb je om je zin door te kunnen duwen.

Ook dat hele "We Robot" gebeuren was puur reclame voor de fanboys en investeerders. Het is bijvoorbeeld wel zeker, dat niet 1 van die robots of auto's op dat evenement bestuurd werd door een computer. Het risico op onvoorziene gebeurtenissen is veel te groot. Zoals 1 van die auto's die vol op het publiek inrijd.

Het is allemaal een grote show.

quote:
Dat is bijna 180 graden het tegenovergestelde van wat ik zei, dus niets "precies".
Wat moet er nog gebeuren voordat jij nog even gaat slapen op weg naar je werk? In de VS is dat een stuk simpeler dan hier: een hele grote, zware auto met heel veel airbags. Hier moet je ook rekening houden met de andere weggebruikers.

Rails zijn ook een hele goede interface, met heel duidelijke regels. Pas op, treinen stoppen niet. Trams hebben altijd voorrang. Maar je weet van te voren ook precies waar ze gaan rijden.
pi_215256608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je denkt dat Tesla aan een project is begonnen dat vele miljarden Dollars kost en nooit nagedacht heeft over het "business plan"?
Dat is precies hoe hyperloop is gegaan. Miljarden investeren zonder plan hoe dit ooit in de praktijk geld zou moeten gaan opleveren.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')