abonnement Unibet Coolblue
pi_203282038
quote:
De coronasituatie op scholen is in een week tijd drastisch verergerd, bevestigt een nieuwe peiling van de Algemene Vereniging Schoolleiders. Deze week zijn in het hele land in totaal 12.000 klassen naar huis gestuurd.

Gemiddeld is 24 procent van de leerlingen deze week niet op school. Vorige week was dat nog 9 procent. Op slechts 2 procent van de scholen zijn alle leerlingen aanwezig in de tweede week na de kerstvakantie. Op 80 procent van de scholen ontbreken ook één of meerdere leraren.

Zo’n 62 procent van de scholen (vorige week 17 procent) moet daardoor deze week klassen naar huis sturen, blijkt uit de nieuwste peiling van de Algemene Vereniging Schoolleiders onder bijna 900 schooldirecteuren, vooral uit het basisonderwijs. Gemiddeld gaat het om twee klassen per school.

Tekort aan leraren loopt terug
Vorige week was het tekort aan leraren (90 procent) dé reden om leerlingen naar huis te sturen, nu is dat nog maar in 53 procent van de gevallen de achtergrond. Deze week zijn besmettingen bij leerlingen in 76 procent van de keren de oorzaak van uitgevallen klassen, dat was vorige week 7 procent.

AVS-voorzitter Ingrid Doornbos ziet de uitdagingen voor schoolleiders oplopen: ,,Schoolleiders zijn blij dat de scholen weer open zijn, tegelijkertijd zien we de besmettingen toenemen en is het onderwijs met de huidige maatregelen lastig te organiseren.”

Op vier van de vijf scholen wordt afstandsonderwijs geboden voor afwezige leerlingen of de hele klas om het onderwijs zoveel mogelijk door te laten gaan. Doornbos: ,,Er wordt door de schoolleiders en hun teams keihard gewerkt om het onderwijs overeind te houden. Het hybride onderwijs en soms noodopvang bieden is pittig, zeker met het bestaande personeelstekort.”

De regel is nu: als er binnen een groep of klas, drie of meer coronabesmettingen (zowel kinderen als medewerkers) zijn binnen zeven dagen, dan gaat de hele groep of klas in quarantaine. Voor leraren geldt echter dat zij, als ze hun booster binnen hebben of recent corona hebben gehad, niet in quarantaine hoeven.

Verruiming quarantainemaatregel
Een meerderheid van de schoolleiders (65 procent) wil dat het OMT de huidige maatregelen voor het onderwijs nog eens goed tegen het licht houdt. Een verruiming van de quarantainemaatregel of het afschaffen van de klassenquarantaine kan helpen, maar het moet ook veilig kunnen vinden de directeuren. Volgens 88 procent van de ondervraagde scholen is een langetermijnvisie nodig voor corona in het onderwijs, waarbij een centrale sluiting geen optie meer is.

Er zijn trouwens regionaal vaak ook grote verschillen wat betreft de aanwezigheid van leerlingen en het aantal klassen dat naar huis wordt gestuurd. Zo stuurden in Zeeland slechts een derde van de scholen, maar in Utrecht bijna driekwart van de scholen één of meerdere klassen naar huis.
Bron.
Belachelijk dit. Gewoon niet zeuren en naar school gaan. Bovendien hebben docenten lekker veel vakantie dus kun je die gebruiken om uit te zieken.

Gezeur om niks en docenten zijn liever lui dan moe.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_203282073
Stoppen met testen dus.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 12:25:33 #3
186611 Haags
pi_203282153
Allemaal leerlingen met een snotneusje thuis. :')
Zonder wrijving geen glans
pi_203282227
Het is werkelijk te zot voor woorden. Die van mij zit deze week ook weer thuis.

En er is er werkelijk niet 1 die echt ziek wordt. Iedere positief geteste leerling heeft hooguit een snotneusje. Hele land ontwricht wegens verkoudheid. Ziekenhuizen leeg, in wat voor circus zijn we terechtgekomen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_203282268
Zo’n 95 procent van de nieuwe infecties wordt inmiddels veroorzaakt door omikron, aldus v Dissel.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220120_93336393
´
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:54:06 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203282611
Dochter in groep 3 is deze week twee dagen thuis omdat lerares ziek is. Voor mijn zoon in groep 6 heeft de school met veel kunst en vliegwerk een volle week kunnen regelen. De oudste op de middelbare school gaat eigenlijk het best. Die heeft wat tussenuren maar niets bijzonders.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203284848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:54 schreef nixxx het volgende:
Dochter in groep 3 is deze week twee dagen thuis omdat lerares ziek is. Voor mijn zoon in groep 6 heeft de school met veel kunst en vliegwerk een volle week kunnen regelen. De oudste op de middelbare school gaat eigenlijk het best. Die heeft wat tussenuren maar niets bijzonders.
Die lerares moeten ze gewoon onder dwang weer voor de klas zetten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 20 januari 2022 @ 15:25:15 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203284941
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 15:20 schreef HSG het volgende:

[..]
Die lerares moeten ze gewoon onder dwang weer voor de klas zetten.
Geloof dat ze Corona positieve pcr test had dus liever niet. Waren ook wat andere kinderen in die klas met Corona.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203285057
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 15:25 schreef nixxx het volgende:

[..]
Geloof dat ze Corona positieve pcr test had dus liever niet. Waren ook wat andere kinderen in die klas met Corona.
Kinderen kunnen niet ziek worden en zij heeft genoeg vakantie. Dus voor de klas zetten dat mens.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 20 januari 2022 @ 18:27:42 #10
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203288227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:17 schreef HSG het volgende:

Gezeur om niks en docenten zijn liever lui dan moe.
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 15:20 schreef HSG het volgende:

[..]
Die lerares moeten ze gewoon onder dwang weer voor de klas zetten.
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 15:33 schreef HSG het volgende:

[..]
Kinderen kunnen niet ziek worden en zij heeft genoeg vakantie. Dus voor de klas zetten dat mens.
Doe toch normaal, man. Die mensen houden zich gewoon aan de overheidsregels.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_203288486
Zo kom je er dus nooit vanaf.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 20 januari 2022 @ 19:10:46 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203289054
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
[..]
Doe toch normaal, man. Die mensen houden zich gewoon aan de overheidsregels.
Laat die troll lekker gaan
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203305720
Je zou denken dat als er in een klas al eens corona is geweest, binnen de kortste keren iedereen het heeft gehad en diezelfde klas niet snel weer naar huis moet...
  vrijdag 21 januari 2022 @ 22:35:52 #14
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_203308442
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 15:33 schreef HSG het volgende:

[..]
Kinderen kunnen niet ziek worden en zij heeft genoeg vakantie. Dus voor de klas zetten dat mens.
Laat iedereen lekker omikron krijgen, dan zijn we er met zijn allen snel van af.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_203315477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:17 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.
Belachelijk dit. Gewoon niet zeuren en naar school gaan. Bovendien hebben docenten lekker veel vakantie dus kun je die gebruiken om uit te zieken.

Gezeur om niks en docenten zijn liever lui dan moe.
Leraren werken gemiddeld 46 uur per week. De uren die ze maken tijdens schoolvakanties nog niet eens meegerekend.
pi_203317483
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:32 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Leraren werken gemiddeld 46 uur per week. De uren die ze maken tijdens schoolvakanties nog niet eens meegerekend.
Dat is geen echt werk, dat zijn bezigheidhobbies.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_203317908
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:16 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is geen echt werk, dat zijn bezigheidhobbies.
Ik vrees dat je dat onderschat. Ik heb begrepen dat het vrij pittig is.
pi_203318036
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:45 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik vrees dat je dat onderschat. Ik heb begrepen dat het vrij pittig is.
Dan ben je er ook niet geschikt voor.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_203318081
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:56 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan ben je er ook niet geschikt voor.
Ik ben er inderdaad niet geschikt voor. Ik heb een grafhekel aan werken met mensen.
pi_203318139
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:00 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik ben er inderdaad niet geschikt voor. Ik heb een grafhekel aan werken met mensen.
Ik voel mij superieur tegenover docenten en heb veel betere dingen te doen. :)

Als ik een kind had die naar school ging dan denk ik maar een ding: ik ben de klant.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_203318168
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:03 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik voel mij superieur tegenover docenten en heb veel betere dingen te doen. :)

Als ik een kind had die naar school ging dan denk ik maar een ding: ik ben de klant.
Dan heb je pech. Lekker voor je. En niet janken als je kinderen soms maanden thuis komen te zitten door het toenemende lerarentekort. Dan moet je maar lekker zelf leerkracht worden.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_203318187
Hoeveel kinderen liggen in het ziekenhuis met corona, 0. En de afgelopen maanden, 0-1?

Maar hee vooral doorgaan met die onzin maatregels ^O^ 8)7
pi_203318201
Niet enkel op scholen, ook in diverse bedrijven worden mensen massaal "positief" bevonden terwijl ze niets mankeren.

En sommigen gaan met een brede grijns op hun gezicht naar de "test"locatie in de kantine en komen dan uiterst teleurgesteld terug omdat ze "negatief" zijn bevonden.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 22 januari 2022 @ 18:14:27 #24
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_203318253
Sommigen lijken er inderdaad trots op te zijn corona te hebben of gehad.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_203318262
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:03 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik voel mij superieur tegenover docenten en heb veel betere dingen te doen. :)

Als ik een kind had die naar school ging dan denk ik maar een ding: ik ben de klant.
Ik denk dat het verstandiger is dat jij je niet voortplant.
pi_203318283
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is werkelijk te zot voor woorden. Die van mij zit deze week ook weer thuis.

En er is er werkelijk niet 1 die echt ziek wordt. Iedere positief geteste leerling heeft hooguit een snotneusje. Hele land ontwricht wegens verkoudheid. Ziekenhuizen leeg, in wat voor circus zijn we terechtgekomen.
Hier hetzelfde. Kind de hele week thuis, maar geen enkele klacht. Wel positief volgens de GGD.
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 18:23:28 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203318359
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:16 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is geen echt werk, dat zijn bezigheidhobbies.
TrOlolol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')