abonnement Unibet Coolblue
pi_203271994
In Juni zou ik dolgraag een reisje willen maken naar het prachtige Italië. Ik ben nog nooit in Italië geweest. Maar het enige is dat ik serieus twijfel welke stad ik ga bezichtigen. Ik wil er met het vliegtuig heen.

Ik wil de typische dingen bezoeken zoals prachtige gebouwen, stadtour maken met een gids. Vind ik wel leuk zoiets. een klein fietstochtje. Chillen in het park. Gaan shoppen in een drukke winkelstraat/gebouw :P
Venetië heb ik er express uitgelaten. Ik denk dat dit weer "te" toeristisch is :+

POLL
  woensdag 19 januari 2022 @ 17:23:34 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203272008
Verona
pi_203272049
Bologna is tof, maar ik zou juist Venetië (en de eilandjes ernaast) nu wel overwegen door afwezigheid van Aziaten enzo, ik denk dat het er nu minder druk is.
pi_203272061
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:23 schreef BasEnAad het volgende:
Verona
Ja, Verona is leuk, net als Lucca en Siena, allemaal net wat kleiner en overzichtelijker
  Boks-Chick woensdag 19 januari 2022 @ 17:29:24 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_203272073
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:23 schreef BasEnAad het volgende:
Verona
Verona is fantastisch!

Turijn is ok, Milaan is een modestad, maar ook een mooie stad, Rome is net zo fantastisch als Verona, maar heeeeel anders, Napels vond ik zelf weinig aan maar handige startplaats voor een bezoek aan pompei, hoewel Herculaneum stiekem leuker en veel minder toeristisch is, Bologna ben ik nog niet geweest, op de een of andere manier trekt die mij niet.

Bergamo is trouwens ook een aanrader.
lolwut
  Boks-Chick woensdag 19 januari 2022 @ 17:31:05 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_203272097
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Bologna is tof, maar ik zou juist Venetië (en de eilandjes ernaast) nu wel overwegen door afwezigheid van Aziaten enzo, ik denk dat het er nu minder druk is.
Ik vond Venetië (2x geweest) geen hol aan. Heel overrated en extreem touristisch.

Trente is trouwens ook een aanrader, zeker als je van Kastelen houdt.
lolwut
  woensdag 19 januari 2022 @ 17:32:13 #7
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203272113
Milaan is een saaie stad, voelt ook helemaal niet Italiaans aan. Behalve die kathedraal en dat plein ervoor is er weinig te beleven. Besteed je tijd aan andere steden.

Turijn heeft dezelfde vibe, maar het is een goede eerste of laatste plek om te stoppen als je van/naar Nederland rijdt.

Rome is by far qua steden het beste dat Italië te bieden heeft en is zelfs 1 van de mooiste steden ter wereld.

Florence ontbreekt in jouw lijstje. Dat is de 2e stad die ik je zou aanraden.

Als derde optie toch echt Venetië. Ja, er lopen veel toeristen rond, maar qua sfeer is er niets dat hier op lijkt.

Bologna kun je doen, maar ik denk dat Verona een betere keuze is.

Napels kun je overslaan, maar het is beter dan Milaan/Genoa/Turijn.
  Boks-Chick woensdag 19 januari 2022 @ 17:36:02 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_203272162
wel leuk om al die verschillende smaken mbt de steden te lezen :D
lolwut
pi_203272274
Milaan vond ik ook geen hol aan, ik verbleef zo ongeveer tegenover de kerk met ‘Het laatste avondmaal’ van Da Vinci maar dat had ik destijds pas ter plekke door en toen waren er uiteraard geen kaartjes beschikbaar. Florence heeft wel leuke kanten, maar zou ook niet mijn eerste keus zijn.
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 18:07:07 #10
45833 crew  Fogel
pi_203272572
quote:
19s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:36 schreef BrandX het volgende:
wel leuk om al die verschillende smaken mbt de steden te lezen :D
TS moet er gewoon een flinke roadtrip van maken en alles bezoeken om een eigen mening te krijgen *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203273076
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:32 schreef Ixnay het volgende:
Milaan is een saaie stad, voelt ook helemaal niet Italiaans aan. Behalve die kathedraal en dat plein ervoor is er weinig te beleven. Besteed je tijd aan andere steden.

Turijn heeft dezelfde vibe, maar het is een goede eerste of laatste plek om te stoppen als je van/naar Nederland rijdt.

Rome is by far qua steden het beste dat Italië te bieden heeft en is zelfs 1 van de mooiste steden ter wereld.

Florence ontbreekt in jouw lijstje. Dat is de 2e stad die ik je zou aanraden.

Als derde optie toch echt Venetië. Ja, er lopen veel toeristen rond, maar qua sfeer is er niets dat hier op lijkt.

Bologna kun je doen, maar ik denk dat Verona een betere keuze is.

Napels kun je overslaan, maar het is beter dan Milaan/Genoa/Turijn.
Ik ga gokken op Rome denk ik
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 18:49:10 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_203273139
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 18:44 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Ik ga gokken op Rome denk ik
Voor een eerste keer is dat prima ja. Of Florence. Napels overslaan, dat is voor een dag leuk . Bologna schijnt ook leuke stad te zijn maar dat waardeer je denk ik ook meer als je al wat bekender bent in Italië
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_203273653
Florence vond ik echt leuk, Rome een goede tweede.
pi_203283319
Napule _O_

Beetje bootje varen, veel eten en drinken, beetje slenteren en een motor/scooter huren, voor rust ga je richting Pozzuoli eo
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_203296640
Of het per se de allerleukste stad is qua sfeer en hele beleving weet ik niet,
maar voor een stedentrip naar Italië is Rome absoluut wat voor mij dan bovenaan staat.

Rome heeft gewoon het hele plaatje. Het is er gezellig, het weer is er goed, het eten is er lekker.
De architectuur is geweldig, zeer veel mooie en bijzondere gebouwen.
Denk aan het Vaticaan en het Colosseum, het Forum.
Ik verbaasde mij toch echt dat je om de 50 meter wel weer een prachtig oud Romeins gebouw tegen kwam.
Je proeft gewoon de historie.

Daar ga je je absoluut niet vervelen.
  Boks-Chick vrijdag 21 januari 2022 @ 11:46:18 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_203298409
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:50 schreef bianconeri het volgende:
Of het per se de allerleukste stad is qua sfeer en hele beleving weet ik niet,
maar voor een stedentrip naar Italië is Rome absoluut wat voor mij dan bovenaan staat.

Rome heeft gewoon het hele plaatje. Het is er gezellig, het weer is er goed, het eten is er lekker.
De architectuur is geweldig, zeer veel mooie en bijzondere gebouwen.
Denk aan het Vaticaan en het Colosseum, het Forum.
Ik verbaasde mij toch echt dat je om de 50 meter wel weer een prachtig oud Romeins gebouw tegen kwam.
Je proeft gewoon de historie.

Daar ga je je absoluut niet vervelen.
Hier ben ik het wel mee eens.
Ook mooi aan Rome, dat je in minder toeristische delen een hoek om kan lopen en spontaan tegen een halve opgraving oploopt, omdat ze daar weer wat gevonden hebben. Heel erg gaaf!
lolwut
  zondag 23 januari 2022 @ 11:54:02 #17
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_203329540
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Bologna is tof, maar ik zou juist Venetië (en de eilandjes ernaast) nu wel overwegen door afwezigheid van Aziaten enzo, ik denk dat het er nu minder druk is.
Geldt het bovenstaande niet eigenlijk ook voor steden als Roma en Firenze die normaal supertoeristisch zijn, maar door het ontbreken van Aziaten en Amerikanen een stuk minder toeristisch zijn? Als je drie prikken heb gehad en je accepteert de 2G-samenleving in Italië, dan moet je eigenlijk, zodra je de kans hebt, naar Roma, voordat de wereld weer open gaat. Wel een berg FFP2-maskers meenemen die je uiteraard via hulptroepen.nu bestelt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_203329647
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:54 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Geldt het bovenstaande niet eigenlijk ook voor steden als Roma en Firenze die normaal supertoeristisch zijn, maar door het ontbreken van Aziaten en Amerikanen een stuk minder toeristisch zijn? Als je drie prikken heb gehad en je accepteert de 2G-samenleving in Italië, dan moet je eigenlijk, zodra je de kans hebt, naar Roma, voordat de wereld weer open gaat. Wel een berg FFP2-maskers meenemen die je uiteraard via hulptroepen.nu bestelt.
Oh dat denk ik wel, maar juist in Venetë kreeg ik het helemaal benauwd van die mensenmassa’s in de steegjes en op bruggen enzo, je hebt daar weinig mogelijkheden om een beetje ruimte voor jezelf te vinden. In Florence duik je dan een straat in en gaat van daaruit gewoon dwalen of je vindt ruimte in een park of wat dan ook, maar in Venetië zou ik het nu beduidend prettiger vinden dan toen ik er een paar jaar geleden was (pas achteraf drong een beetje tot me door wat voor fraais ik in Venetië heb gezien, op het moment zelf werd ik zowat voortgestuwd door de mensenmassa, echt een naar gevoel).
pi_203333238
Ik ben speciaal in 2020 naar Venetië gegaan, juist omdat het er zo rustig was (er liep nog steeds genoeg volk rond hoor). Ik vond het hartstikke leuk, maar als de wereld weer teruggekeerd is naar normaal en ik zou nog eens naar Venetië gaan, dan weet ik niet of ik het nog wel zo leuk ga vinden...
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 14:53:21 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_203345425
Ik vind Bologna tot nu toe de leukste stad die ik in Italië bezocht heb. Florence en Rome vond ik veel te druk en te toeristisch. Catania is ook een leuke stad, maar niet half zo mooi als Bologna. Eind maart ga ik trouwens weer naar Bologna. Dan voor het eerst met mijn vrouw.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 24 januari 2022 @ 15:04:00 #21
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_203345649
Bologna is volgens mij echt ondergewaardeerd. maar als je voor het eerst een stad in Italie gaat bezoeken zou ik toch voor Rome gaan.
Verona is ook mooi inderdaad. Vergeet het "balkonnetje van Romeo en Julia", dat is historisch niet correct. Ga wel naar de overkant van de rivier, daar is ergens een punt (weet niet meer waar) waar je een mooi uitzicht over de stad hebt.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  woensdag 26 januari 2022 @ 13:29:00 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203372788
Ik kan Rome heel erg aanraden. Florence ook. Rondom Florence heb je ook enorm veel schattige dorpjes/steden die prima als dag trip te bezoeken zijn; krijg je meteen een indruk van Toscane. Maar als je moet kiezen zou mijn eerste keuze Rome zijn, hele speciale stad. Klinkt heel cliché, maar dat eerste moment dat ik het Colloseum in de verte zag verschijnen _O_ Je kan overigens ook Florence bezoeken als een dag trip vanuit Rome. Gaat niet genoeg zijn, maar wel om een eerste indruk te krijgen; of je er ooit naar terug wil.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:20:09 #23
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_203484469
Bari vond ik ook wel leuk in de zomer. Uitstapje naar Monopoli, Materia of Polignano A Mare.
pi_203499923
Wat je ook doet, ga vooral niet naar Napels. Wat een vreselijke stinkstad is dat zeg, met onvriendelijke mensen :r

Sorrento en de Amalfi kust is overigens wel zeer aan te raden :Y

En zoals al aangegeven: Rome. Daar raak je nooit uitgekeken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203520005
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat je ook doet, ga vooral niet naar Napels. Wat een vreselijke stinkstad is dat zeg, met onvriendelijke mensen :r

Sorrento en de Amalfi kust is overigens wel zeer aan te raden :Y

En zoals al aangegeven: Rome. Daar raak je nooit uitgekeken.
Reisje naar rome is geboekt :D

Nu een beetje uitzoeken waar ik het beste kan slapen.

Heb al wat leuke hotelletjes gevonden op booking.com

Maar als jullie tips hebben in welke buurt laat het me weten

[ Bericht 22% gewijzigd door capuchon_jongen op 05-02-2022 14:02:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')