Wat een drama joh.quote:Op maandag 24 januari 2022 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik sta bijna weer op de inleg sinds april
Je kunt de gok nemen om zelf cash vrij te maken en uit te stappen. Ik ben vanochtend uitgestapt en inmiddels staat de NASDAQ alweer dik 3 procent lager.quote:Op maandag 24 januari 2022 16:52 schreef bleiblei het volgende:
Mijn portefeuille huilt.
Ik heb in een paar dagen tijd, 3 maanden salaris zien verdampen. Ach ja... hoort erbij.
Meest ellendige is dat we geen cash vrij hebben om in te stappen.
Mijn ervaring is dat ik dan altijd low verkoop om weer high terug te kopen. Die lol gun ik jullie nietquote:Op maandag 24 januari 2022 17:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je kunt de gok nemen om zelf cash vrij te maken en uit te stappen. Ik ben vanochtend uitgestapt en inmiddels staat de NASDAQ alweer dik 3 procent lager.
Maar goed, timen blijft lastig.
En dat percentage gaat omhoog als de koersen dalen. Dus hoe lager de koers hoe beter.quote:Op maandag 24 januari 2022 18:10 schreef AQuila360 het volgende:
Ik sta weer op nul dit jaar.![]()
Gelukkig kijk ik alleen naar het dividend
Dat snap ik. Maar dit begint wel echt dramatische vormen aan te nemen, zie de boel nog weken zakken.quote:Op maandag 24 januari 2022 17:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ik dan altijd low verkoop om weer high terug te kopen. Die lol gun ik jullie niet.
Sta je all-time in de min? Of pas recent begonnen met beleggen?quote:Op maandag 24 januari 2022 18:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Nou ja zeg, vandaag meer verloren dan wat ik vanmiddag aan salaris gestort heb gekregen.
En als het nou allemaal winst was vond ik het prima maar sta onder de streep wel dik in de min.
All time nog net een plus denk ik maar scheelt niet veel. Bij de covid crash alles verkocht op het dieptepunt en daarna pas weer halverwege vorig jaar ingestapt en steeds bijgekocht. Nu verkoop ik gewoon helemaal niks meer want dat brengt altijd ellende bij mij. Als ik verkoop dan stijgt het weer.quote:Op maandag 24 januari 2022 18:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Sta je all-time in de min? Of pas recent begonnen met beleggen?
Ja dat is inderdaad een treurige zaak. Timen is echt een kwestie van mazzel hebben, komt weinig kunde bij kijken.quote:Op maandag 24 januari 2022 18:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
All time nog net een plus denk ik maar scheelt niet veel. Bij de covid crash alles verkocht op het dieptepunt en daarna pas weer halverwege vorig jaar ingestapt en steeds bijgekocht. Nu verkoop ik gewoon helemaal niks meer want dat brengt altijd ellende bij mij. Als ik verkoop dan stijgt het weer.
Heb nog 50% achter de hand wat ik nog wel kan inzetten, maar durf nog even niet.
ik denkdat de automarkt knap verzadigd is , de komende jaren worden de bevolking steeds ouderquote:Op maandag 24 januari 2022 15:32 schreef Groepfunder het volgende:
Op dit draadje zitten volgens mij nogal wat mensen met interesse in groeiaandelen en in het bijzonder elektronische voortuigen. Ik vraag mij af hoe zij denken over Gores Guggenheim Inc. En dan bedoel ik de SPAC met symbool: GGPI:xnas. Polestar, fabrikant van elektronische auto’s, heeft Gores Group in de arm genomen om naar de beurs te worden gebracht. De geschatte waarde van Polestar is op dit moment 20 miljard USD.
Revenue Estimate :
• Polestar : 3.2 miljard
• Tesla : 48 miljard
• Lucid : 2 miljard
• Rivian : noppes
Equity Valuation as of Nov 30, 2021
• Polestar : 28
• Tesla : 1,145
• Lucid : 87.2
• Rivian : 120
Multiple
• Polestar : 8.9x
• Tesla : 23.9x
• Lucid : 43x
• Rivian : N/A
Polestar heeft zakelijke banden met Volvo en Geely. Dat heeft voordelen: Polestar maakt gebruik van de fabrieken van Volvo en Geely (kwaliteit!) en kan profiteren van het ecosysteem van deze twee bedrijven. Maar het bedrijf is daarmee ook afhankelijk van deze twee partijen voor: aankoop, fabricage, ontwerp en zelfs het ontwerp van nieuwe auto’s. Misschien is er mede daardoor in de markt minder interesse in dit bedrijf, ondanks de relatief gunstige waardering. Maar anders dan bijvoorbeeld en Lucid en Fisker is Polestar geen start up. Het bedrijf heeft al auto’s verkocht. Naar verwachting worden de aandelen GGPI in april van dit jaar omgezet in aandelen Polestar.
Huidige koers: $10,55
N.b.: alle informatie in deze post is afkomstig van SeekingAlpha.
Doe even een reminder in dit topic wanneer je verkoopt.quote:Op maandag 24 januari 2022 18:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
All time nog net een plus denk ik maar scheelt niet veel. Bij de covid crash alles verkocht op het dieptepunt en daarna pas weer halverwege vorig jaar ingestapt en steeds bijgekocht. Nu verkoop ik gewoon helemaal niks meer want dat brengt altijd ellende bij mij. Als ik verkoop dan stijgt het weer.
Heb nog 50% achter de hand wat ik nog wel kan inzetten, maar durf nog even niet.
Zou als ik hem was eerder bijkopen dan verkopen met zoveel cash achter de hand.quote:Op maandag 24 januari 2022 18:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doe even een reminder in dit topic wanneer je verkoopt.
De automarkt verschuift naar elektrisch.quote:Op maandag 24 januari 2022 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denkdat de automarkt knap verzadigd is , de komende jaren worden de bevolking steeds ouder
Iedereen dusquote:Op maandag 24 januari 2022 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De automarkt verschuift naar elektrisch.
De merken die dat bij kunnen benen zijn de "winnaars", verwacht ik.
De EV-automarkt is inderdaad behoorlijk verzadigd. Er zullen vermoedelijk in de toekomst wel spelers omvallen. De vraag is: welke zullen dat zijn? (naast Tesla) Op dit moment noteert GPPI overigens $10,21. Zelf zal ik mijn handen er niet aan branden. Maar aangezien het hier al zo vaak over die andere EV-autobouwer is gegaan leek het mij aardig hier ook even wat aandacht voor Polestar te vragen.quote:Op maandag 24 januari 2022 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denkdat de automarkt knap verzadigd is , de komende jaren worden de bevolking steeds ouder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |