abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203347248
NASDAQ heeft weer een extreem slechte dag, ben benieuwd hoeveel lucht hier de komende tijd nog uit gaat lopen.
pi_203347254
Ik sta bijna weer op de inleg sinds april :')
pi_203347257
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik sta bijna weer op de inleg sinds april :')
Wat een drama joh.

maandag 24 januari 2022 @ 16:52:23 #254
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203347268
Mijn portefeuille huilt.
Ik heb in een paar dagen tijd, 3 maanden salaris zien verdampen :') . Ach ja... hoort erbij.

Meest ellendige is dat we geen cash vrij hebben om in te stappen.
pi_203347421
Zonder de forse stijging van Tesla vorig seizoen, stond ik al dik in de min :')
pi_203347470
Ik duik vandaag voor het eerst YTD in de rode cijfers. Maar mijn portefeuille doet het dit jaar beter dan de EU Stocks 50. Vandaag gaat er helaas 2,30% vanaf.

Wel opvallend:
iShares MSCI World ESG Screened UCITS ETF USD Dist gaat harder omlaag (-3,59%) dan het nog iets duurzamere iShares MSCI World SRI UCITS ETF (-2,04%).
pi_203347538
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 16:52 schreef bleiblei het volgende:
Mijn portefeuille huilt.
Ik heb in een paar dagen tijd, 3 maanden salaris zien verdampen :') . Ach ja... hoort erbij.

Meest ellendige is dat we geen cash vrij hebben om in te stappen.
Je kunt de gok nemen om zelf cash vrij te maken en uit te stappen. Ik ben vanochtend uitgestapt en inmiddels staat de NASDAQ alweer dik 3 procent lager. :')

Maar goed, timen blijft lastig.
pi_203347598
Lekker man, iets meer realiteit in de koersen, nog 30-40% te gaan.

PostNL teruggekocht voor 3.3 (verkocht op 4.22 (ex dividend verkocht).

[ Bericht 20% gewijzigd door ludovico op 24-01-2022 17:22:45 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 24 januari 2022 @ 17:31:35 #259
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203347809
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 17:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je kunt de gok nemen om zelf cash vrij te maken en uit te stappen. Ik ben vanochtend uitgestapt en inmiddels staat de NASDAQ alweer dik 3 procent lager. :')

Maar goed, timen blijft lastig.
Mijn ervaring is dat ik dan altijd low verkoop om weer high terug te kopen. Die lol gun ik jullie niet :D .
  maandag 24 januari 2022 @ 17:43:52 #260
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203347951
Netflix weer -11%... zo dan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 24 januari 2022 @ 18:10:08 #261
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_203348223
Ik sta weer op nul dit jaar. :{

Gelukkig kijk ik alleen naar het dividend B:)B
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203348233
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:10 schreef AQuila360 het volgende:
Ik sta weer op nul dit jaar. :{

Gelukkig kijk ik alleen naar het dividend B:)B
En dat percentage gaat omhoog als de koersen dalen. Dus hoe lager de koers hoe beter.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203348342
Holy shit, NASDAQ zakt nu wel echt helemaal door het ijs.
pi_203348367
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 17:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat ik dan altijd low verkoop om weer high terug te kopen. Die lol gun ik jullie niet :D .
Dat snap ik. Maar dit begint wel echt dramatische vormen aan te nemen, zie de boel nog weken zakken.

Ik heb gisteren de afweging gemaakt om toch uit te stappen, lijkt een goede keus.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2022 18:22:14 ]
pi_203348405
Nou ja zeg, vandaag meer verloren dan wat ik vanmiddag aan salaris gestort heb gekregen.
En als het nou allemaal winst was vond ik het prima maar sta onder de streep wel dik in de min.
pindazakje
pi_203348416
quote:
81s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Nou ja zeg, vandaag meer verloren dan wat ik vanmiddag aan salaris gestort heb gekregen.
En als het nou allemaal winst was vond ik het prima maar sta onder de streep wel dik in de min.
Sta je all-time in de min? Of pas recent begonnen met beleggen?
pi_203348484
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Sta je all-time in de min? Of pas recent begonnen met beleggen?
All time nog net een plus denk ik maar scheelt niet veel. Bij de covid crash alles verkocht op het dieptepunt en daarna pas weer halverwege vorig jaar ingestapt en steeds bijgekocht. Nu verkoop ik gewoon helemaal niks meer want dat brengt altijd ellende bij mij. Als ik verkoop dan stijgt het weer.

Heb nog 50% achter de hand wat ik nog wel kan inzetten, maar durf nog even niet.
pindazakje
pi_203348541
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:27 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
All time nog net een plus denk ik maar scheelt niet veel. Bij de covid crash alles verkocht op het dieptepunt en daarna pas weer halverwege vorig jaar ingestapt en steeds bijgekocht. Nu verkoop ik gewoon helemaal niks meer want dat brengt altijd ellende bij mij. Als ik verkoop dan stijgt het weer.

Heb nog 50% achter de hand wat ik nog wel kan inzetten, maar durf nog even niet.
Ja dat is inderdaad een treurige zaak. Timen is echt een kwestie van mazzel hebben, komt weinig kunde bij kijken.

Bij mij hebben goede en slechte timing voor ongeveer dezelfde positie gezorgd als wanneer ik gewoon was blijven zitten. :')

Maar nu toch de gok genomen dat we nog wel even zakken. Maar heb enorm aantal techaandelen en daar moet nog veel meer lucht uit.
  maandag 24 januari 2022 @ 18:32:38 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203348573
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 15:32 schreef Groepfunder het volgende:
Op dit draadje zitten volgens mij nogal wat mensen met interesse in groeiaandelen en in het bijzonder elektronische voortuigen. Ik vraag mij af hoe zij denken over Gores Guggenheim Inc. En dan bedoel ik de SPAC met symbool: GGPI:xnas. Polestar, fabrikant van elektronische auto’s, heeft Gores Group in de arm genomen om naar de beurs te worden gebracht. De geschatte waarde van Polestar is op dit moment 20 miljard USD.

Revenue Estimate :
• Polestar : 3.2 miljard
• Tesla : 48 miljard
• Lucid : 2 miljard
• Rivian : noppes

Equity Valuation as of Nov 30, 2021
• Polestar : 28
• Tesla : 1,145
• Lucid : 87.2
• Rivian : 120

Multiple
• Polestar : 8.9x
• Tesla : 23.9x
• Lucid : 43x
• Rivian : N/A

Polestar heeft zakelijke banden met Volvo en Geely. Dat heeft voordelen: Polestar maakt gebruik van de fabrieken van Volvo en Geely (kwaliteit!) en kan profiteren van het ecosysteem van deze twee bedrijven. Maar het bedrijf is daarmee ook afhankelijk van deze twee partijen voor: aankoop, fabricage, ontwerp en zelfs het ontwerp van nieuwe auto’s. Misschien is er mede daardoor in de markt minder interesse in dit bedrijf, ondanks de relatief gunstige waardering. Maar anders dan bijvoorbeeld en Lucid en Fisker is Polestar geen start up. Het bedrijf heeft al auto’s verkocht. Naar verwachting worden de aandelen GGPI in april van dit jaar omgezet in aandelen Polestar.

Huidige koers: $10,55
N.b.: alle informatie in deze post is afkomstig van SeekingAlpha.
ik denkdat de automarkt knap verzadigd is , de komende jaren worden de bevolking steeds ouder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203348691
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:27 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Doe even een reminder in dit topic wanneer je verkoopt.
pi_203348716
quote:
81s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Doe even een reminder in dit topic wanneer je verkoopt.
Zou als ik hem was eerder bijkopen dan verkopen met zoveel cash achter de hand.
pi_203348733
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denkdat de automarkt knap verzadigd is , de komende jaren worden de bevolking steeds ouder
De automarkt verschuift naar elektrisch.
De merken die dat bij kunnen benen zijn de "winnaars", verwacht ik.
pi_203348790
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De automarkt verschuift naar elektrisch.
De merken die dat bij kunnen benen zijn de "winnaars", verwacht ik.
Iedereen dus
pi_203348815
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De EV-automarkt is inderdaad behoorlijk verzadigd. Er zullen vermoedelijk in de toekomst wel spelers omvallen. De vraag is: welke zullen dat zijn? (naast Tesla) Op dit moment noteert GPPI overigens $10,21. Zelf zal ik mijn handen er niet aan branden. Maar aangezien het hier al zo vaak over die andere EV-autobouwer is gegaan leek het mij aardig hier ook even wat aandacht voor Polestar te vragen.
pi_203348895
Maar goed dat ik Unilever vorige week niet in paniek verkocht heb. Verder heb ik niks positiefs te melden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')