Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.
Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.
Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00) Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen! Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202. Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.
Op woensdag 19 januari 2022 08:18 schreef xFriendx het volgende: Zou de maatschappelijke druk, zeker als we misschien vandaag en morgen nog flink dalen qua bezetting in het ziekenhuis, er nog voor kunnen zorgen dat er vrijdag een ingelaste persco komt en zaterdag extra versoepelingen volgen? (misschien niet alle regels overboord, maar cultuur en horeca weer open, al dan niet met 'gewoon' je QR laten zien, gebaseerd op de 2 originele prikjes)
Ik heb het idee dat er momenteel geen maatschappelijke druk is. Er zijn "versoepelingen" doorgevoerd en scholen zijn open.
De protest initiatieven van de cultuur/horeca sector worden direct afgekeurd door burgermeesters. Koppel dat aan de "enorme" besmettingsaantallen in de media en iedereen lijkt het wel prima te vinden?
[..] Ik heb het idee dat er momenteel geen maatschappelijke druk is. Er zijn "versoepelingen" doorgevoerd en scholen zijn open.
De protest initiatieven van de cultuur/horeca sector worden direct afgekeurd door burgermeesters. Koppel dat aan de "enorme" besmettingsaantallen in de media en iedereen lijkt het wel prima te vinden?
dat idee heb ik dus niet, dat die protesten afgekeurd worden gaat om de vorm ervan en niet omdat iedereen het wel prima vindt
Op woensdag 19 januari 2022 09:03 schreef Questular het volgende: Cultuur dichthouden maar wel 50.000.000 van ons belastinggeld besteden voor de aankoop van een schilderij. Beetje raar.
150 toch?
Dus de sector moet niet zeuren. Er wordt een kapitaal in geïnvesteerd!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op woensdag 19 januari 2022 09:03 schreef Questular het volgende: Cultuur dichthouden maar wel 50.000.000 van ons belastinggeld besteden voor de aankoop van een schilderij. Beetje raar.
is toch gewoon een investering, dat plaatje wordt echt niet minder waard
Dat schilderij besmet niemand hoor
Lege bekers in het gras Modder op mijn schoenen Verlang naar het moment Dat we even niks meer moeten
[..] 50 door de overheid, 50 door het museum en 50 via een stichting als ik me niet vergis.
Nope.
quote:
De Eerste Kamer is akkoord gegaan met de aankoop van De Vaandeldrager, een schilderij van Rembrandt. Hiermee gaat de aankoop definitief door en zal de Staat 150 miljoen euro voor het werk neertellen.
Wellicht is die 150M wel in drie stukken verdeeld, maar uiteindelijk is het allemaal overheidsgeld. Ik kan me wel voorstellen dat je als kleine cultuurdrager, pakweg een toneelgezelschap in Overijssel, behoorlijk in je bek gescheten voelt.
Niets, maar als je het besteden van overheidsgeld als investering wil uitleggen dan zal het geld moeten opleveren en dat doet het slechts marginaal zo lang je het niet verkoopt. Het aantal mensen dat éxtra naar het Rijks komt om dat ding te bekijken zal niet erg hoog zijn, althans niet in verhouding tot het totale bezoekersaantal.
De Hoenderloose toneelschuur zal de druppel ook niet zijn.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Friedman on Donahue
[..] Niets, maar als je het besteden van overheidsgeld als investering wil uitleggen dan zal het geld moeten opleveren en dat doet het slechts marginaal zo lang je het niet verkoopt. Het aantal mensen dat éxtra naar het Rijks komt om dat ding te bekijken zal niet erg hoog zijn, althans niet in verhouding tot het totale bezoekersaantal.
maar het blijft toch wel vermogen en een stuk vermogen dat (hard) in waarde stijgt
[..] De Hoenderloose toneelschuur zal de druppel ook niet zijn.
Nou, bij de laatste vertolking van Julius Caesar van Shakespeare waarbij een romeinse banketscene zat waarbij de opvolgende orgie werd uitgevoerd met complete publieksparticipatie,... Ik weet het zo net nog niet
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
[..] Nou, bij de laatste vertolking van Julius Caesar van Shakespeare waarbij een romeinse banketscene zat waarbij de opvolgende orgie werd uitgevoerd met complete publieksparticipatie,... Ik weet het zo net nog niet
Zijn hier nog kaartjes voor? Ik vraag dit voor mijn hamster.
[..] Ik heb het idee dat er momenteel geen maatschappelijke druk is. Er zijn "versoepelingen" doorgevoerd en scholen zijn open.
Vind ook het verhaal van bijvoorbeeld een Rober Willemsen of Jacco Vonhof niet sterk. Ze zijn duidelijk nog niet up to date wat betreft de laatste ontwikkelingen en leuteren nog steeds over een routekaart en leren leven met Corona.
De realiteit zou gek genoeg weleens veel positiever kunnen zijn. "Leven met corona" wordt een nutteloze kreet als niemand er last meer van heeft.
[..] Vind ook het verhaal van bijvoorbeeld een Rober Willemsen of Jacco Vonhof niet sterk. Ze zijn duidelijk nog niet up to date wat betreft de laatste ontwikkelingen en leuteren nog steeds over een routekaart en leren leven met Corona.
De realiteit zou gek genoeg weleens veel positiever kunnen zijn. "Leven met corona" wordt een nutteloze kreet als niemand er last meer van heeft.
Leven met corona kun je dan ook zien zoals we het nu doen met de griep. Accepteren dat er een x aantal mensen in het ziekenhuis belanden per jaar en daarnaast een goed plan hebben om de "griepprikgroep" elk jaar te vaccineren. Last zullen we er altijd van blijven houden, net als met de griep.