abonnement Unibet Coolblue
pi_203249507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:32 schreef Catatafishh het volgende:

De uitleg 'ontwrichting van de samenleving' ga ik eveneens op merites beoordelen. En ik ben nog niet op een conclusie uitgekomen. Zodra het zo ver is en je bent geïnteresseerd, zul je het hier lezen :s)
Die ontwrichting van de samenleving, mocht het zo een vaart al lopen, die komt dan door de regels mbt quarantaine en niet door het virus zelf.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 09:38:54 #127
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203249509
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet. Er is ook geen enkel land dat dat doet momenteel.
Dat is echt niet voor niets en onze capaciteit is ook nog eens heel laag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203249522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:32 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ik ben geen voorstander van eindeloos boosteren. Dat verwar je met niet per definitie tegen boosteren of vaccineren zijn. De 50e, 500e of 5000e booster neem ik als dat in mijn ogen nuttig blijkt te zijn. Is de 51e niet meer nuttig dan pak ik m niet.

Geen zwart-wit benadering dus. Hoe zit dat dan?

Elke stap beoordeel ik op merites en tot nu toe is wat mij betreft de uitleg van de overheid goed te volgen. Mede door check en dubbelcheck bij (internationale) wetenschap en onderzoek plus inachtneming van diverse 'controversiële' geluiden.

Bij handelen van de machthebbers hebben we de plicht om zeer kritisch mee te kijken. Zeker als het gaat over verwerven van meer macht en controle.

En ja, ik vind de wirwar aan maatregelen en de verschillende routekaarten lachwekkend amateuristisch. Ook zijn er maatregelen die ik twijfelachtig vind (mondkapjes bv). Maar ik twijfel tot nu toe niet aan de algehele motivatie die erachter zit.

De uitleg 'ontwrichting van de samenleving' ga ik eveneens op merites beoordelen. En ik ben nog niet op een conclusie uitgekomen. Zodra het zo ver is en je bent geïnteresseerd, zul je het hier lezen :s)
Ah oki top! Maar ik neem aan dat je dan geen voorstander van 2g bent? Aangezien ook jij onterecht buiten gesloten kan worden als je het niet medisch verantwoord acht de 500e prik te nemen maar de regering wel?
pi_203249553
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat is echt niet voor niets en onze capaciteit is ook nog eens heel laag.
Men shopt gewoon relatief graag in andere landen, wijst dan één ding aan en vergeet dan dat je naar het totaalplaatje moet kijken.

In Zuid-Afrika dalen de besmettingen? Laten we even vergeten dat het daar zomer is, de bevolking significant jonger is en zo'n beetje iedereen het gehad heeft?
In het VK gaat het zo goed? Laten we even vergeten dat ze een stuwmeer aan ingehaalde zorg hebben, wat alleen maar oploopt vanwege de enorme druk op de zorg.
Denemarken dan? Die hebben een mooie testmaatschappij ingericht
Frankrijk? Lekker 2G-land, en bovendien hebben ze daar te maken met vrij behoorlijke ziekenhuisaantallen.
etc.

We zijn hier heel goed in het kijken naar de vrijheden van andere landen en negeren de lasten dan selectief.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 09:42:03 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203249557
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
10% is voor 2g (en dus niks meer testen)
1g zou 54% opleveren maar dat is totaal onuitvoerbaar natuurlijk
sorry mijn fout maar wel nagenoeg overal controleren, dus zowel supermarkt als werkplek als ik het goed begrijp?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 09:43:00 #131
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203249574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
sorry mijn fout maar wel nagenoeg overal controleren, dus zowel supermarkt als werkplek als ik het goed begrijp?
Pakje boter? Eerst testen!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203249581
quote:
Post uit het buitenland moet in China gedesinfecteerd worden
Werknemers van de Chinese postdienst moeten alle pakketjes en brieven uit het buitenland desinfecteren. Volgens de autoriteiten is de post de bron geweest van recente corona-uitbraken in het land.

Ook mag de buitenlandse post alleen gedesinfecteerd worden door medewerkers die een boosterprik hebben gehad. Chinezen worden opgeroepen zo min mogelijk spullen te bestellen uit landen met een hoog coronarisico.

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO zegt dat de kans klein is om besmet te raken door virusdeeltjes die zich op een oppervlakte bevinden. Maar met het oog op de aankomende OIympische Spelen in Peking wil China geen enkel risico lopen.
_O-
https://nos.nl/liveblog/2(...)-griep-coronabooster
  dinsdag 18 januari 2022 @ 09:43:48 #133
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203249588
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Men shopt gewoon relatief graag in andere landen, wijst dan één ding aan en vergeet dan dat je naar het totaalplaatje moet kijken.

In Zuid-Afrika dalen de besmettingen? Laten we even vergeten dat het daar zomer is, de bevolking significant jonger is en zo'n beetje iedereen het gehad heeft?
In het VK gaat het zo goed? Laten we even vergeten dat ze een stuwmeer aan ingehaalde zorg hebben, wat alleen maar oploopt vanwege de enorme druk op de zorg.
Denemarken dan? Die hebben een mooie testmaatschappij ingericht
Frankrijk? Lekker 2G-land, en bovendien hebben ze daar te maken met vrij behoorlijke ziekenhuisaantallen.
etc.

We zijn hier heel goed in het kijken naar de vrijheden van andere landen en negeren de lasten dan selectief.
Dat hoeft niet eens.

Nederland?

Al weken torenhoge besmettingscijfers. Ziekenhuizen lopen leeg.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203249591
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Men shopt gewoon relatief graag in andere landen, wijst dan één ding aan en vergeet dan dat je naar het totaalplaatje moet kijken.

In Zuid-Afrika dalen de besmettingen? Laten we even vergeten dat het daar zomer is, de bevolking significant jonger is en zo'n beetje iedereen het gehad heeft?
In het VK gaat het zo goed? Laten we even vergeten dat ze een stuwmeer aan ingehaalde zorg hebben, wat alleen maar oploopt vanwege de enorme druk op de zorg.
Denemarken dan? Die hebben een mooie testmaatschappij ingericht
Frankrijk? Lekker 2G-land, en bovendien hebben ze daar te maken met vrij behoorlijke ziekenhuisaantallen.
etc.
Helemaal mee eens! Toch kijk ik wel een beetje jaloers naar de UK ondanks de enorme achterstand van ingehaalde zorg. Maar verder is ons land te eigenwijs om ook maar het beleid van 1 van de genoemde landen te kopieren.
pi_203249599
quote:
Echt benieuwd hoe panisch China blijft doen als straks over een x aantal maanden de halve wereld weer in normale tijden leeft.
pi_203249601
Hoe is het in Duitsland eigenlijk?
Tap tap tap
pi_203249629
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar alles open gooien en doen alsof het virus niet bestaat, is dat echt haalbaar?
Zou helemaal niet zo gek zijn want hoe de piek bereikt is, hoe eerder die gaat zakken. Tot noemenswaardige ziekenhuisopnames leidt het toch niet.
pi_203249635
Die Rober Willemsen nu bij Goedemorgen Nederland. _O- Kan altijd wel enigszins lachen om zijn bloedchagrijnige hoofd.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203249639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Helemaal mee eens! Toch kijk ik wel een beetje jaloers naar de UK ondanks de enorme achterstand van ingehaalde zorg. Maar verder is ons land te eigenwijs om ook maar het beleid van 1 van de genoemde landen te kopieren.
We willen niet testen, we willen geen 2G, we willen geen vaccinatieplicht, we willen dat de reguliere zorg door blijft gaan. Als we dat allemaal willen kunnen we dat beleid niet kopiëren inderdaad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203249642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Echt benieuwd hoe panisch China blijft doen als straks over een x aantal maanden de halve wereld weer in normale tijden leeft.
Als ze dan omschakelen hebben ze een prachtige combinatie van veel minder doden en veel minder maatregelen gehad, dus dat westerse dedain van kijk wat die gekke Chinezen nu weer doen lijkt me niet geheel op zijn plaats.
pi_203249653
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:43 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dat hoeft niet eens.

Nederland?

Al weken torenhoge besmettingscijfers. Ziekenhuizen lopen leeg.
Dat hoeft op zichzelf nog niets te zeggen. Het zijn momenteel vooral mensen onder de 60 die besmet raken, die zouden sowieso zelden in het ziekenhuis komen.

De vraag is of 60+'ers ook nog besmet gaan raken, en zo ja, wat dat dan doet met de ziekenhuisopnames.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203249667
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ah oki top! Maar ik neem aan dat je dan geen voorstander van 2g bent? Aangezien ook jij onterecht buiten gesloten kan worden als je het niet medisch verantwoord acht de 500e prik te nemen maar de regering wel?
2g kijk ik kritisch naar maar tot vlak voor Omikron leek dit de enige weg om alle belangen zo goed mogelijk te behartigen. Dan bedoel ik het verenigen van het economische met het sociale en het medische. De nieuwe situatie is in mijn ogen nog te pril.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 09:49:54 #143
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203249673
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat hoeft op zichzelf nog niets te zeggen. Het zijn momenteel vooral mensen onder de 60 die besmet raken, die zouden sowieso zelden in het ziekenhuis komen.

De vraag is of 60+'ers ook nog besmet gaan raken, en zo ja, wat dat dan doet met de ziekenhuisopnames.
Dan een vaccinatieplicht invoeren voor mensen boven de 50-60 en alles open gooien.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 09:49:56 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203249674
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar alles open gooien en doen alsof het virus niet bestaat, is dat echt haalbaar?
Engurland
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 januari 2022 @ 09:50:34 #145
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203249685
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:49 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
De nieuwe situatie is in mijn ogen nog te pril.
Ik denk dat we over twee weken veel meer weten.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 09:50:54 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203249690
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203249715
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sten-thuis-onderwijs

Hopelijk snel andere maatregelen omtrent quarantaine.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 18 januari 2022 @ 09:54:01 #148
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203249729
quote:
Tsja, als je niet wilt toegeven dat je zero covid-strategie niet werkt dan moet je met steeds creatievere verklaringen komen.

Nog even en ze gaan met potten en pannen alle vogels wegjagen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203249737
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sten-thuis-onderwijs

Hopelijk snel andere maatregelen omtrent quarantaine.
over een paar weken mogen alleen gevacinneerde kinderen in de klas blijven bij x aantal besmettingen. Krijg je zoiets om kinderen toch weer te moviteren om die prik te nemen.
pi_203249747
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat hoeft op zichzelf nog niets te zeggen. Het zijn momenteel vooral mensen onder de 60 die besmet raken, die zouden sowieso zelden in het ziekenhuis komen.

De vraag is of 60+'ers ook nog besmet gaan raken, en zo ja, wat dat dan doet met de ziekenhuisopnames.
En dan is de cirkel weer rond, we willen niks, dus dan gaan we de scholen maar meer sluiten, of winkels, of horeca... in plaats van gericht maatregelen te nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')