abonnement Unibet Coolblue
pi_203445564
Programma is leuker dan verwacht. Natuurlijk is het af en toe open deuren intrappen maargrappig om te zien waar Sander zo maar naar binnen kan lopen.

Hoop wel dat ie met ambtenaren en politici gaat praten want zij bepalen uiteindelijk het beleid en niet die paar zwansen van de vastgoed industrie.
afspraak tandarts verzetten
pi_203445648
Day of the Maaaasssters.
afspraak tandarts verzetten
pi_203453558
Ik heb hele nare vibes bij die Melanie en Job. Rare typetjes.
pi_203463516
quote:
13s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:30 schreef Captain_koek het volgende:
Wat een gekleurd verhaal weer zeg..
Zielig zustertje vs Monsterlijke vastgoed baasjes..
Al vond ik onze zuster ook wel een beetje naïef. Zusterflats neerzetten lost het op. Ja voor jou wel. Maar moeten we er dan ook lerarenflats, politieflats en metselaarsflats neerzetten?
pi_203464850
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 20:14 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Al vond ik onze zuster ook wel een beetje naïef. Zusterflats neerzetten lost het op. Ja voor jou wel. Maar moeten we er dan ook lerarenflats, politieflats en metselaarsflats neerzetten?
Inderdaad, maar ja de zorg loopt toch al wat naast de schoenen sinds Corona
Aigh aigh Captain!
pi_203494623
Lekker naar school in Laren.
pi_203503602
Ik mis wat diepgang. Rijken kunnen meer vastgoed kopen, geld erven maakt het leven makkelijk en een kostschool betalen is beter onderwijs, allemaal niet zo verrassend.

Het toontje lijkt me ook meer "het is nu eenmaal zo, heftig zeg!" En de focus op individuele verhalen neemt de kijker eerder mee naar een zoektocht van oplossing naar maat, maar "de kloof" kleiner maken zit er niet in. Het programma "Scheefgroei" in talkshowformaat was meer verhelderend.
pi_203503652
Ik heb er ook geen problemen mee. Het leven is nu eenmaal oneerlijk. De 1 wordt slim geboren de ander minder slim. De een wordt een Nederland geboren en een ander in Afrika. Tja wat kan je er aan doen.
pi_203504198
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:08 schreef potjecreme het volgende:
Ik heb er ook geen problemen mee. Het leven is nu eenmaal oneerlijk. De 1 wordt slim geboren de ander minder slim. De een wordt een Nederland geboren en een ander in Afrika. Tja wat kan je er aan doen.
Eens. Sanders paradepaardje is toch erfbelasting verhogen?
't Echte en 't ware!
pi_203504345
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:41 schreef Japepk het volgende:

[..]
Eens. Sanders paradepaardje is toch erfbelasting verhogen?
Klopt. En werk minder belasten.
pi_203534469
Vergeet niet sander woont het grootste deel van het jaar bij zijn vriendin in zweden, het beloofde land waar alles perfect is geregeld.

Dit is toch een beetje een afrekening
speak only if it improves the silence.
pi_203534546
Niet iedereen is een Dven
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_203558221
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 21:04 schreef Eikenbomen het volgende:
Dat uitgerekend hij een programma maakt over kansenongelijkheid en vermogensongelijkheid bij de VPRO. Ergens is het grappig omdat er zoveel documentairemakers zijn die moeten knokken om überhaupt op tv te komen. En hij kan dat dan natuurlijk weer zomaar, terwijl ‘ie geen seconde heeft moeten knokken om te komen waar ‘ie nu is. Niet zoals anderen in ieder geval.
Dit vooral ja :D Dat is wel makkelijk praten zo voor hem.

Verder een prima serietje. Gelijkheid zal nooit bestaan.
pi_203713037
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 21 januari 2022 14:53 schreef Jemoederniet In veel andere landen moeten mensen voor hun eigen pensioen sparen (bv met aandelen), een ook geld apart houden voor gezondheidszorg. In Nederland hoeft dat niet.
Dat laatste klopt niet. Zie de uitzending van gisteravond. Met een klein inkomen zijn niet alle zorgkosten te betalen. De basisverzekering is zo uitgekleed dat veel noodzakelijk zorguitgaven voor eigen rekening komen, waardoor die voor sommige mensen niet meer bereikbaar zijn. Neem de fysio en de tandarts, maar bijvoorbeeld ook aanvullend onderzoek zoals in de uitzending van gister was te zien.

Ik ben het overigens een met @theunderdog dat rijkdom niet het probleem is, maar armoede. Maar daar hebben de afgelopen regeringen, Balkenende en Rutte ook alles aan gedaan om dat erger te maken. Neem het invoeren van het eigen risico. Er waren te zijner tijd wel tegengeluiden, vooral van de SP, maar die raakten kennelijk niet waar het echt om ging: dat mensen met een klein inkomen gewoon geen toegang tot zorg meer hebben.
  maandag 21 februari 2022 @ 15:10:22 #40
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_203767186
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:09 schreef Bolasie het volgende:
Gelijkheid zal nooit bestaan.
Maar een eerlijkere verdeling behoort dan wel weer tot de mogelijkheden... volgens mij is dat het hele uitgangspunt van deze serie. Het maakt ook niet uit aan welke kant van de kloof je staat, want het is in ieders belang op langer termijn. Er is niks mis met vermogen, maar waarom zou dat minder belast moeten worden dan loon? Ik en mijn vriendin werken 40 uur in de week, maar ons vermogen zit in het huis. Daarnaast hebben onze ouders in totaal 3 huizen in hun bezit. Dat is ruim anderhalf miljoen aan erfenis waar ik niks voor hoef te doen en amper voor moet betalen. Die 10% erfbelasting is een lachertje

Werken moet gewoon weer beloond worden.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')