abonnement Unibet Coolblue
pi_203239981
Ha allen,

Mijn vriend heeft een tijdje terug een Mywheels gehuurd met een vaste plek. We doen dat al jaren en zetten ‘m altijd op dezelfde plek terug als altijd en als iedereen, bij het vergunningsbord.

Nu heeft hij een boete gekregen voor fout parkeren. Terwijl hij honderd procent zeker de auto bij het vergunningsbord heeft geparkeerd. Waarschijnlijk is het gewoon een foutje van de gemeente.

Maar nu blijkt dat Mywheels het verkeerde huisnummer in de systemen heeft staan: een stukje verder, waar dat vergunningsbord helemaal niet staat. Zij zeggen dus nu: we kunnen zien dat je de auto voor het verkeerde nummer hebt gezet, dus je moet de boete betalen.

We hebben met Google Streetview duidelijk laten zien dat het nummer in hun systeem niet klopt en dat het vergunningsbord gewoon net een stukje verder staat. En dat de boete dus een foutje is van de gemeente. Of zij hebben hun vergunning niet op orde, dat kan ook.

Ze zijn ontzettend moeilijk te bereiken voor overleg: we mogen er niet over bellen, alleen mailen. En ze mailen vervolgens tergend traag of niet terug. Wel schreven ze meteen het bedrag af.

Wij storneerden de boete, maar zij dreigen nu een incassobureau op ons af te sturen.

De vraag is: wat zouden jullie doen, de boete betalen of niet? We kunnen nooit checken of Mywheels daadwerkelijk bezwaar maakt bij de gemeente. Het contact nu doet ons vermoeden dat we het geld nooit terug gaan zien. En de boete is echt obvious onterecht.
pi_203240070
Ik zou zweren dat een andere user dit topic onlangs al geopend heeft in WGR.

Even zoeken.

edit: was Radar forum blijkbaar waar dit al stond.

[ Bericht 23% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-01-2022 17:57:34 ]
pi_203240384
Ja klopt. Ik dacht dat dat verwijderd was, maar nu weer teruggevonden met allemaal goede antwoorden. Dank!
pi_203240405
Kun je niet een foto opvragen van hoe de auto geparkeerd stond? Ik zou zeggen dat MyWheels en de gemeente het moeten verstrekken.
  maandag 17 januari 2022 @ 18:23:17 #5
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203240491
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:16 schreef exelletor het volgende:
Kun je niet een foto opvragen van hoe de auto geparkeerd stond? Ik zou zeggen dat MyWheels en de gemeente het moeten verstrekken.
Dit ...

Boetes voor foutparkeren worden door de boa gefotografeerd ... meestal dan, juist om die welles nietes discussies niet te hoeven voeren.

Onder welk artikel krijgt die auto überhaupt een bekeuring? Het is een auto, die parkeer je in een parkeervak
Dum de dum
pi_203241375
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 17:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zou zweren dat een andere user dit topic onlangs al geopend heeft in WGR.

Even zoeken.

edit: was Radar forum blijkbaar waar dit al stond.
FHF / MyWheels: wat te doen?

deze?
  maandag 17 januari 2022 @ 20:16:50 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203242775
Overigens is het juiste antwoord dat mywheels de boete moet aanvechten, of aangeven dat jij de bestuurder was en de boete naar jou moet. Dan kan jij hem aanvechten.

Hun algemene voorwaarden zeggen niks over onjuiste boetes, bij een rechter wordt dat nog een leuke discussie dan.
Dum de dum
pi_203247794
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 17:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zou zweren dat een andere user dit topic onlangs al geopend heeft in WGR.

Even zoeken.

edit: was Radar forum blijkbaar waar dit al stond.
Aangezien je zelf hint en TS dit beaamt is het googelen op dat topic een eitje en de antwoorden die daar worden gegeven wellicht ook interessant voor dit topic: https://radar.avrotros.nl(...)te-doen-t198188.html
pi_203247803
Altijd betalen. Bezwaar of het aanvechten doe je achteraf. Je hebt alleen jezelf ermee, als je dat niet in deze volgorde gaat doen.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 10:54:02 #10
414785 sirdanilot
pi_203250564
Of de boete terecht was of niet maakt niet uit. De boete is voor mywheels, en jij hebt waarschijnlijk ooit de Algemene Voorwaarden getekend waarin staat dat jij verplicht bent om eventuele boetes te betalen die voor mywheels zijn. Kijk in de Algemene Voorwaarden.

Storneren is altijd de meest populaire optie hier op dit forum maar in dit geval raad ik aan je verlies te nemen. Je kan MyWheels niet dwingen om de boete bij de gemeente aan te vechten. Dit is het risico van een auto huren t.o.v. zelf een auto hebben.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 10:54:56 #11
414785 sirdanilot
pi_203250581
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 20:16 schreef Fe2O3 het volgende:
Overigens is het juiste antwoord dat mywheels de boete moet aanvechten,
Van wie zou dat moeten dan?

Zij moeten niks. Ik denk dat TS geen schijn van kans maakt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203250961
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:54 schreef sirdanilot het volgende:
Of de boete terecht was of niet maakt niet uit. De boete is voor mywheels, en jij hebt waarschijnlijk ooit de Algemene Voorwaarden getekend waarin staat dat jij verplicht bent om eventuele boetes te betalen die voor mywheels zijn. Kijk in de Algemene Voorwaarden.

Storneren is altijd de meest populaire optie hier op dit forum maar in dit geval raad ik aan je verlies te nemen. Je kan MyWheels niet dwingen om de boete bij de gemeente aan te vechten. Dit is het risico van een auto huren t.o.v. zelf een auto hebben.
Ook al heeft mywheels zelf een administratieve fout gemaakt waardoor TS nu een boete moet betalen, dan nog moet hij van jou zijn verlies nemen en de boete gewoon betalen? Echt?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 11:27:33 #13
414785 sirdanilot
pi_203251081
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:21 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ook al heeft mywheels zelf een administratieve fout gemaakt waardoor TS nu een boete moet betalen, dan nog moet hij van jou zijn verlies nemen en de boete gewoon betalen? Echt?
Je zou na het betalen van de boete mywheels nog aansprakelijk kunnen stellen voor de schade als TS kan aantonen dat de boete alleen is veroorzaakt door een administratieve fout van mywheels maar ik geef het weinig kans.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203251143
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Je zou na het betalen van de boete mywheels nog aansprakelijk kunnen stellen voor de schade als TS kan aantonen dat de boete alleen is veroorzaakt door een administratieve fout van mywheels maar ik geef het weinig kans.
Ik zou het advies van deze user compleet negeren.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 11:33:00 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203251175
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Van wie zou dat moeten dan?

Zij moeten niks. Ik denk dat TS geen schijn van kans maakt.
Wel als TS zegt dat de boete niet terecht is.

Zomaar zeggen 'we belasten alle boetes door' werkt alleen als de boete terecht is. Als TS kan aantonen dat de boete niet terecht is dan heeft mywheels dus een probleem als ze hem wel willen doorbelasten.

Daarom is de constructie ook niet correct, en moet mywheels boetes doorgeven aan de verantwoordelijke persoon (TS) en/of TS de optie geven om bezwaar te maken bij een boete.

Het zal overigens wel gaan om foutparkeren, en dan is het niet eens een boete maar een naheffing parkeerbelasting
Dum de dum
pi_203254238
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:54 schreef sirdanilot het volgende:
Of de boete terecht was of niet maakt niet uit. De boete is voor mywheels, en jij hebt waarschijnlijk ooit de Algemene Voorwaarden getekend waarin staat dat jij verplicht bent om eventuele boetes te betalen die voor mywheels zijn. Kijk in de Algemene Voorwaarden.

Storneren is altijd de meest populaire optie hier op dit forum maar in dit geval raad ik aan je verlies te nemen. Je kan MyWheels niet dwingen om de boete bij de gemeente aan te vechten. Dit is het risico van een auto huren t.o.v. zelf een auto hebben.
Wat een onzin is dit :')
Dan kan elk verhuurbedrijf alle boetes doorschuiven aan de huurder ook al zijn ze zeker van onschuld.

Ik had het ook meegemaakt alleen met een grote bus via een online verhuurder. Ook mail contact en heel af en toe telefoon.

Werd gewoon opgelost.
Daarom altijd foto's maken als je het voertuig hebt geparkeerd aan het eind van je verhuurperiode.
pi_203255805
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:44 schreef Enawh het volgende:
Wat een onzin is dit
Dan kan elk verhuurbedrijf alle boetes doorschuiven aan de huurder ook al zijn ze zeker van onschuld.
Voor het verhuurbedrijf is dat natuurlijk het gemakkelijkst.
Geen gedoe met boetes aanvechten en geen verlies omdat de huurder het betaalt.

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 17:45 schreef joejoejoe25 het volgende:
Wij storneerden de boete, maar zij dreigen nu een incassobureau op ons af te sturen.
Heb je nu de boete/naheffing van de gemeente gestorneerd of de incasso van de verhuurder?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203256030
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:29 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Voor het verhuurbedrijf is dat natuurlijk het gemakkelijkst.
Geen gedoe met boetes aanvechten en geen verlies omdat de huurder het betaalt.
Ja klopt, maar in praktijk werkt dat niet zo.
Fraudegevoelig. Verhuurbedrijf kan met een ander partij zoveel mogelijk boetes uitschrijven en dan bij de huurder zijn omdat ze zogenaamd verkeerd geparkeerd hebben
pi_203256158
Maar in principe heb je de auto dus niet op de opgegeven plek, voor het huisnummer geparkeerd.
.
pi_203267611
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:02 schreef Fer het volgende:
Maar in principe heb je de auto dus niet op de opgegeven plek, voor het huisnummer geparkeerd.
lezen is een kunst
de auto is geparkeerd bij het bord waar volgens het bord geparkeerd moest worden en waar (naar ik aanneem) ook de auto is opgehaalt.
mywheels claimt dat hij op een andere plek gezet had moeten worden, bij een specifiek nummer, maar daar staat het bord van mywheels helemaal niet.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_203267917
Zoals met alle overheidsorganen. Eerst betalen daarna aanvechten.

Dus ik zou eerst die boete alsnog betalen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203268225
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zoals met alle overheidsorganen. Eerst betalen daarna aanvechten.

Dus ik zou eerst die boete alsnog betalen
maar de boete is niet van de gemeente gekomen maar een doorbelasting van mywheels.

dat mywheels vervolgens de constructie kiest om alles gelijk door te belasten en kut bereikbaar te zijn lijkt me een mywheels probleem.

mijn advies zou zijn om idd lekker te storneren, aan mywheels aan te geven dat je idd hebt gestorneerd omdat de boete niet correct is, als je enigzins bewijs hebt is dat handig (foto van waar de auto moet staan en waar hij stond) en dat je ze succes wenst met aanvechten van boete.
mocht het incasso bureau komen, geef ze dezelfde uitleg. de mywheels incasse is onterecht.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:48:55 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203268934
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:16 schreef freak1 het volgende:

[..]
lezen is een kunst
de auto is geparkeerd bij het bord waar volgens het bord geparkeerd moest worden en waar (naar ik aanneem) ook de auto is opgehaalt.
mywheels claimt dat hij op een andere plek gezet had moeten worden, bij een specifiek nummer, maar daar staat het bord van mywheels helemaal niet.
Mja

Dus je hebt hem gewoon wel fout neergezet.

MyWheels zegt parkeren bij A, jij parkeert hem bij B omdat daar een bord staat ... Onduidelijk a lá, maar je hebt dus niet correct geparkeerd volgens de instructie van mywheels ?
Dum de dum
pi_203268995
Rofl.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203270264
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:48 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Mja

Dus je hebt hem gewoon wel fout neergezet.

MyWheels zegt parkeren bij A, jij parkeert hem bij B omdat daar een bord staat ... Onduidelijk a lá, maar je hebt dus niet correct geparkeerd volgens de instructie van mywheels ?
MyWheels zegt helemaal niks, MyWheels zegt joh daar staat een auto, haal maar op. volgens TS:
"Mijn vriend heeft een tijdje terug een Mywheels gehuurd met een vaste plek. We doen dat al jaren en zetten ‘m altijd op dezelfde plek terug als altijd en als iedereen, bij het vergunningsbord.

Nu heeft hij een boete gekregen voor fout parkeren. Terwijl hij honderd procent zeker de auto bij het vergunningsbord heeft geparkeerd. Waarschijnlijk is het gewoon een foutje van de gemeente.

Maar nu blijkt dat Mywheels het verkeerde huisnummer in de systemen heeft staan: een stukje verder, waar dat vergunningsbord helemaal niet staat. Zij zeggen dus nu: we kunnen zien dat je de auto voor het verkeerde nummer hebt gezet, dus je moet de boete betalen."
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_203277478
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:16 schreef freak1 het volgende:

[..]
lezen is een kunst
de auto is geparkeerd bij het bord waar volgens het bord geparkeerd moest worden en waar (naar ik aanneem) ook de auto is opgehaalt.
mywheels claimt dat hij op een andere plek gezet had moeten worden, bij een specifiek nummer, maar daar staat het bord van mywheels helemaal niet.
Mwa dat is wat TS beweert, maar desondanks stond de auto niet de plek, die Mywheels heeft voorgeschreven EN er de politie of boa vond ook, dat de auto daar niet correct stond.

TS staat op dit moment 2-1 achter. Dus hij moet wel met heel overtuigend bewijsmateriaal komen, dat de auto wel juist stond EN de boete onterecht was.
.
pi_203281724
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 23:14 schreef Fer het volgende:

[..]
Mwa dat is wat TS beweert, maar desondanks stond de auto niet de plek, die Mywheels heeft voorgeschreven EN er de politie of boa vond ook, dat de auto daar niet correct stond.

TS staat op dit moment 2-1 achter. Dus hij moet wel met heel overtuigend bewijsmateriaal komen, dat de auto wel juist stond EN de boete onterecht was.
ik vrees dat we in dit topic toch echt wel zullen moeten afgaan op wat TS beweerd.. anders had het net zo goed een jetski in een zwembad kunnen zijn..

verder is de auto opgehaald en geplaatst (volgens TS) op de plek waarvan de huurder mocht aannemen dat het de juiste plek is.. er staat immers een bord van mywheels. ook staat dat bord er (volgens TS) al jaren.
dat er vervolgens ergens in de administratie van MyWheels staat dat de auto bij nummertje 12 moet worden geparkeerd terwijl het bord bij nummertje 8 al jarenlang staat, en de auto daar dus ook al jarenlang wordt geparkeerd, is niet iest wat je van een huurder kan verawchten dat hij/zij deze redelijkerwijs doorspit vooraf de auto te halen/brengen.
ik kan me dan ook niet voorstellen dat bij aanlevering van foto's van de plek van het vergunningsbord en de BOA foto (staat zelfs "fout" op google maps blijkbaar) er ook maar 1 rechter is die vervolgens aangeeft dat de huurder de bordjes had moeten negeren en de voorwaarden maar beter had moeten doorspitten..

dus lekker dat bedrag storneren, briefje met foto terug naar mywheels dat de auto netjes daar stond en als ze dat bord fout hebben staan je daar niet echt een boodschap aan hebt..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_203292354
Staat er nergens in de voorwaarden dat jij zelf de mogelijkheid hebt om bezwaar in te dienen bij de gemeente/cjib/politie?

Het lijkt mij dat mywheels geen zin heeft om als partij te zitten tussen de politie en de bestuurder.
Dus dat ze eventuele boetes gewoon doorbelasten en tegelijkertijd het "recht" geven aan de berijder om daar tegen in beroep te gaan.
pi_203295866
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 21:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Staat er nergens in de voorwaarden dat jij zelf de mogelijkheid hebt om bezwaar in te dienen bij de gemeente/cjib/politie?

Het lijkt mij dat mywheels geen zin heeft om als partij te zitten tussen de politie en de bestuurder.
Dus dat ze eventuele boetes gewoon doorbelasten en tegelijkertijd het "recht" geven aan de berijder om daar tegen in beroep te gaan.
daar heeft TS niets mee te maken. TS neemt de dienst af, haalt de auto op en zet hem terug op de plek die hij redelijkerwijs kan aannemen dat de correcte is (immers, er staat een bord en de auto staat daar altijd). dat vervolgens mywheels zijn zaakjes niet op orde heeft (danwel vergunning, danwel de parkeerplek, danwel het bord) moet niet het probleem van TS zijn..

dat zou mooi zijn.... mywheels kan haar verantwoordelijkheid niet zomaar doorschuiven..

uiteraard kan een dergelijke voorwaarde zeker opgenomen zijn.. en die zal zeker toepasbaar zijn bij zaken zoals te hard rijden, foutparkeren etc.
maar niet alleen laat TS hier niets meer van zich horen, maar dit hele gezeik was opgelost geweest met een simpel mailtje naar mywheels met, dank voor je boete, ik storneer hem, hier zie je mijn foto van het bordje, hier zie je mijn foto waar de auto staat, hier zie je een screenshot van google maps, jullie hebben dat bord verkeerd staan dus succes met je boete.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_203331927
Wat is dat dan voor vergunningsbord?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')