abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203121192
Ha allen,

Zijn hier mensen met een juridische achtergrond die hier hun kennis op kunnen laten schijnen?

Mijn vriend heeft een tijdje terug een Mywheels gehuurd met een vaste plek. We doen dat al jaren en zetten ‘m altijd op dezelfde plek terug als altijd en als iedereen, bij het vergunningsbord.

Nu heeft hij een boete gekregen voor fout parkeren. Terwijl hij honderd procent zeker de auto bij het vergunningsbord heeft geparkeerd. Waarschijnlijk is het gewoon een foutje van de gemeente.

Maar nu blijkt dat Mywheels het verkeerde huisnummer in de systemen heeft staan: een stukje verder, waar dat vergunningsbord helemaal niet staat. Zij zeggen dus nu: we kunnen zien dat je de auto voor het verkeerde nummer hebt gezet, dus je moet de boete betalen.

We hebben met Google Streetview duidelijk laten zien dat het nummer in hun systeem net niet klopt en dat het vergunningsbord gewoon net een stukje verder staat. En dat de boete dus een foutje is. Of zij hebben hun vergunning niet op orde, dat kan ook.

Ze zijn ontzettend moeilijk te bereiken voor overleg, we waren nog aan het mailen. Wij storneerden dus daarom de boete die ze meteen afschreven, maar zij sturen nu direct een incassobureau op ons af. Bellen voor overleg kan dus niet, we mogen alleen mailen. Maar ze mailen tergend traag terug.

De vraag is: wat zouden jullie doen, de boete betalen of niet? We kunnen nooit checken of Mywheels daadwerkelijk bezwaar maakt en het contact nu doet ons vermoeden dat we het geld nooit terug gaan zien. En de boete is echt obvious onterecht.
pi_203151255
Lijkt me meer iets voor WGR dit. Succes!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 17 januari 2022 @ 22:07:27 #3
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_203245253
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:58 schreef Papabear het volgende:
Lijkt me meer iets voor WGR dit. Succes!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')