Klopt, in het nieuwe coronamaatregelenplan zit het verplichte mondkapje (FFP2)quote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:37 schreef marcel.de het volgende:
Ja maar de O bis O komt er aan. Net als de winterbanden, van oktober tot Ostern (pasen), mondkapjes op
Het lijkt wel of hij, danwel bekende geld verdienen aan de maskers.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, in het nieuwe coronamaatregelenplan zit het verplichte mondkapje (FFP2)
Creme Fraiche en Schmand zijn niet hetzelfde, zure room heeft een vetpercentage van ±10% en Creme Fraiche minimaal 30%, Schmand zit daar met ±24% tussenin.quote:Op zondag 21 augustus 2022 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lactosevrije producten (kost niet de hoofdprijs maar gewoon wat producten met lactose ook kosten)
Griekse yoghurt
Yoghurt
Kwark
Vruchtenyoghurt
Chocoladepudding
Mascarpone
Creme fraiche (dat heet schmand)
Roomkaas
Karnemelk
Slagroom, ongeklopt
Dat weet ik. Maar je gebruikt het hetzelfde.quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Creme Fraiche en Schmand zijn niet hetzelfde, zure room heeft een vetpercentage van ±10% en Creme Fraiche minimaal 30%, Schmand zit daar met ±24% tussenin.
Dat is spul wat doorgaans op andere plekken goedkoper is dan in de supermarkt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:58 schreef Nico987 het volgende:
Hoi,
Vorig jaar kocht ik voor weinig hout briketten voor in de kachel bij Rewe.
Weet iemand wanneer die weer in de Duitse supermarkten liggen?
Vorig jaar naar gekeken of ik het kon vinden maar toen kon ik het elders niet vinden. Ik ga dat dus eens uitzoeken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is spul wat doorgaans op andere plekken goedkoper is dan in de supermarkt.
https://www.hornbach.de/s(...)3866317/artikel.html
Via Idealo of billiger kun je prijzen van aanbieders vergelijken.
Komt binnenkort wel weer en mogelijk hebben bouwmarkten als Toom (is van rewe) er al wel. Sonderpostenmarkt Thomas Phillips heeft ze ook vaak wel voor een lage prijsquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:58 schreef Nico987 het volgende:
Hoi,
Vorig jaar kocht ik voor weinig hout briketten voor in de kachel bij Rewe.
Weet iemand wanneer die weer in de Duitse supermarkten liggen?
Heeft opzich wel wat, allemaal van het gas af vanwege het milieu, maar wel bbq met bruinkoolquote:Op zondag 28 augustus 2022 07:46 schreef derLudolf het volgende:
Kijk anders ook eens naar bruinkool briketten, schijnt ook wel mooi te stoken
Heb gisteren nog 100 Kilo daarvan gehaald, op 1 pak van 10 Kilo stook ik de hele benedenetage warm voor 1 dag.quote:Op zondag 28 augustus 2022 07:46 schreef derLudolf het volgende:
Kijk anders ook eens naar bruinkool briketten, schijnt ook wel mooi te stoken
Die bruinkool blokken gloeien meer, niet heel heet en stinken uren in de wind. Dus als je bang bent voor gezeik met buren zijn die niet handigquote:Op zondag 28 augustus 2022 10:17 schreef Nico987 het volgende:
Bruinkool kan dacht ik niet in elke kachel. Wij stoken hout ivm de kosten al een paar jaar scheelt dit behoorlijk.
Alleen hebben wij een klagende buur, nu zijn dat nog zielige verhalen over hoe slecht dat is. Maar helaas is het hier in de stad nu de regel geworden dat je alleen mag stoken als de stookwijzer dat aangeeft. Vorig jaar dat eens bekeken. Dat mag dus haast nooit.
Ik heb voor die buur er al een filter ingezet, die fijnstof tegen zou moeten houden. En gebruik dus die blokken omdat die veel droger zijn en je dus nagenoeg niets ruikt.
Dag van de solidariteitsbijdragequote:Op zaterdag 1 oktober 2022 19:23 schreef marcel.de het volgende:
Reminder: Maandag feestdag en dus winkels gesloten
Hier zitten er ook een paar die gewoon nat hout en weet ik wat voor rommel stoken waardoor de hele wijk stinkt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:17 schreef Nico987 het volgende:
Bruinkool kan dacht ik niet in elke kachel. Wij stoken hout ivm de kosten al een paar jaar scheelt dit behoorlijk.
Alleen hebben wij een klagende buur, nu zijn dat nog zielige verhalen over hoe slecht dat is. Maar helaas is het hier in de stad nu de regel geworden dat je alleen mag stoken als de stookwijzer dat aangeeft. Vorig jaar dat eens bekeken. Dat mag dus haast nooit.
Ik heb voor die buur er al een filter ingezet, die fijnstof tegen zou moeten houden. En gebruik dus die blokken omdat die veel droger zijn en je dus nagenoeg niets ruikt.
D heeft prima leidingwater, maar flessenwater is een religie in D, met bubbels. Als ik bij vrienden of bekenden ben en vraag om een glas leidingwater is dat altijd gezeik. Dat kan je toch niet drinken, mimimimiquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:57 schreef tralalala het volgende:
Wij waren pas in Goch bij de Trinkgut, echt bizar hoeveel Duitsers kratten vol met water meenemen. Is het kraanwater daar zo slecht? Wij waren de enige die voor de drank gingen op een zaterdag, wel lekker rustig aan die kant.
Ik kreeg te horen : we hebben ook echt water hoorquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
D heeft prima leidingwater, maar flessenwater is een religie in D, met bubbels. Als ik bij vrienden of bekenden ben en vraag om een glas leidingwater is dat altijd gezeik. Dat kan je toch niet drinken, mimimimi
Ja, heb me dat zelf ook aan aangeleerd. Water met bubbels. Die ritjes naar Trinkgut met 6 kisten water zijn echter een nachtmerrie, dus ik heb nu een quooker ingebouwd die gekoeld prikkelend water geeft. Normaal water is het gewoon niet meer als je in team “spa rood” bent aangekomenquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
D heeft prima leidingwater, maar flessenwater is een religie in D, met bubbels. Als ik bij vrienden of bekenden ben en vraag om een glas leidingwater is dat altijd gezeik. Dat kan je toch niet drinken, mimimimi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |