abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2022 @ 20:05:24 #101
63722 z80
I fink you freaky
pi_205113686
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:25 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja die koopt wel wat meer maar dat zijn de kosten alsnog niet. Het grootste voordeel haalde je uit je gewone dagelijkse boodschappen. Dat was mijn punt een beetje :)
Bij de dagelijkse boodschappen zijn de dingen die al tig jaar goedkoper zijn In Duitsland nog steeds goedkoper.
Persoonlijke verzorging, schoonmaak en drinken. Zowel met als zonder alcohol.
Zuivel is altijd weer een verrassing waar goedkoper. En afhankelijk van het tijdstip de brandstof.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_205114135
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:05 schreef z80 het volgende:

[..]
Bij de dagelijkse boodschappen zijn de dingen die al tig jaar goedkoper zijn In Duitsland nog steeds goedkoper.
Persoonlijke verzorging, schoonmaak en drinken. Zowel met als zonder alcohol.
Zuivel is altijd weer een verrassing waar goedkoper. En afhankelijk van het tijdstip de brandstof.
Nja wat ik zelf merkte is dat dat dat best tegenvalt tegenwoordig. Heb uiteindelijk vrij weinig mee genomen omdat veel dingen (bij de kaufland waar ik was) duurder waren dan in nederland
pi_205114165
Ik heb niet echt het idee dat DM goedkoper is met bijvoorbeeld deodorant, shampoo, etc dan bij de Action of bijvoorbeeld de AH waar het om de week wel 1+1 gratis is.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 21:31:38 #104
63722 z80
I fink you freaky
pi_205114501
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nja wat ik zelf merkte is dat dat dat best tegenvalt tegenwoordig. Heb uiteindelijk vrij weinig mee genomen omdat veel dingen (bij de kaufland waar ik was) duurder waren dan in nederland
Bij de kaufland. Dan vraag je er ook om. Deze is enkel met aanbiedingen minder duur.
Het is vooral een gemaks winkel. Zo goed als alles onder 1 dak. 1 stop voor alles.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 21:41:45 #105
63722 z80
I fink you freaky
pi_205114620
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:55 schreef tralalala het volgende:
Ik heb niet echt het idee dat DM goedkoper is met bijvoorbeeld deodorant, shampoo, etc dan bij de Action of bijvoorbeeld de AH waar het om de week wel 1+1 gratis is.
Even snel vergelijken.
AH Nivea roller. Aanbieding 5 voor 10 Euro. Normaal 3,99
https://www.ah.nl/product(...)i-transpirant-roller

Bij de DM voor de standaard prijs van 1,85.
https://www.dm.de/nivea-m(...)mpact-p42419358.html
pi_205141506
Ik ben al een tijd op zoek naar andere smaken Hard Seltzer dan die ze in de Nederlandse supermarkten hebben. Ik wil er best een aantal uur voor in de auto zitten, maar dan liefst wel als het zin heeft.. Weet iemand toevallig of ze in Duitsland een groot aanbod hebben?
  zondag 26 juni 2022 @ 21:27:19 #107
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_205157474
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:04 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Ik ben al een tijd op zoek naar andere smaken Hard Seltzer dan die ze in de Nederlandse supermarkten hebben. Ik wil er best een aantal uur voor in de auto zitten, maar dan liefst wel als het zin heeft.. Weet iemand toevallig of ze in Duitsland een groot aanbod hebben?
ik heb gezocht maar kan er geen info over vinden. Alleen dat Lidl het destijds als 1 van de eerste aanbood. Maar ketens als Edeka, Kaufland of Rewe; ik kon er niet veel over vinden op de websites.
Misschien bij een Getränkehaus?
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  zondag 26 juni 2022 @ 21:32:08 #108
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_205157514
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 07:34 schreef marcel.de het volgende:
mijn vrouw kwam vrijdag na hemelvaartsdag in de middag bij Lidl, daar was hele groente en fruit afdeling leeg. Lag nog 1 pakje voorverpakte appels ofzo.
Prijzen rijzen gestaag, diverse dingen zijn er al maanden niet of staat sticker bij dat je max. twee verpakkingen per klant mee mag nemen (meel (als dat er is), suiker, broodbakmix, zonnebloemolie ad ¤4,99 enzovoort
vandaag online eens wat folders vergeleken. De prijzen in NL lijken weinig veranderd maar die in Dld zijn wezenlijk omhoog gegaan en verpakkingen kleiner. Vlees is bijvoorbeeld echt duurder.
Gehakt XXL was vroegen 1,5kilo, groot 1 kilo en normaal 500gram.
Normaal is nu 400gram en XXL 800gram. Voor de zelfde prijs of zelfs meer als voorheen.
En ga zo nog maar even door.
Frisdrank is wel nog steeds goedkoper maar ook dat is wel wat in prijs gestegen. Maar nog steeds goedkoper dan NL.
Gemengd graan voor kippen was 13,95 en nu gerust 20euro per zak.
pi_205298948
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:31 schreef z80 het volgende:

[..]
Bij de kaufland. Dan vraag je er ook om. Deze is enkel met aanbiedingen minder duur.
Het is vooral een gemaks winkel. Zo goed als alles onder 1 dak. 1 stop voor alles.
Nou gister ecen naar de Edeka gegaan. Ook hier maar een enkel product wat wel wat goedkoper was.

Bier (enige wat we echt ruim goedkoper is) sommige sterke drank (als het in de aanbieding is) heinz ketchup, frisdrank (ook aanbieding) en deo/shampoo enz.

Dingen die ik wilde meenemen maar heb laten liggen omdat ze (soms zelfs heel veel) duurder waren:

Wc papier
Boulion blokjes
Chips
Nootjes
Sterke drank
Vuilniszakken
Kruiden
Ontbijt granen
Pasta
Zoet brood beleg

Vlees ben ik niet wezen kijken want was op doorreis, maar wellicht dat dat nog wel scheelt.

Maar ook bij de Edeka valt het tegen, tis dat ik er letterlijk langs kwam, maar zou er niet speciaal voor gaan omrijden.
pi_205299671
Hoor van Duitsers dat ze bij ons komen shoppen.
  maandag 11 juli 2022 @ 07:09:20 #111
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_205304819
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:07 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nou gister ecen naar de Edeka gegaan. Ook hier maar een enkel product wat wel wat goedkoper was.

Bier (enige wat we echt ruim goedkoper is) sommige sterke drank (als het in de aanbieding is) heinz ketchup, frisdrank (ook aanbieding) en deo/shampoo enz.

Dingen die ik wilde meenemen maar heb laten liggen omdat ze (soms zelfs heel veel) duurder waren:

Wc papier
Boulion blokjes
Chips
Nootjes
Sterke drank
Vuilniszakken
Kruiden
Ontbijt granen
Pasta
Zoet brood beleg

Vlees ben ik niet wezen kijken want was op doorreis, maar wellicht dat dat nog wel scheelt.

Maar ook bij de Edeka valt het tegen, tis dat ik er letterlijk langs kwam, maar zou er niet speciaal voor gaan omrijden.
vlees is juist veel duurder geworden, daarvoor ben je in NL goedkoper uit.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 07:52:09 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205304909
Gedemineraliseerd water haal ik ook altijd bij de Edeka: Jumbo is ¤0,75 voor 1 liter en bij de Edeka ¤1,50 voor 5 liter.

Ik gebruik redelijk wat liters voor het ontwikkelen van film. En die 5 liter flessen zijn ook ideaal voor oude chemie.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 11 juli 2022 @ 07:57:09 #113
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_205304924
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:07 schreef 111210 het volgende:

[..]

Wc papier
Boulion blokjes
Chips
Nootjes
Sterke drank
Vuilniszakken
Kruiden
Ontbijt granen
Pasta
Zoet brood beleg
Ik haal bij Lidl de bouillonpotjes van huismerk, is goedkoper dan in NL.
En bij Lidl kopen we nougat bits van crownfield (huismerk Lidl) die heb ik hier in NL niet gevonden en mijn zoon is daar echt dol op.

rest kijk ik vaak inderdaad wat het scheelt.

en van de Edeka vinden we de mayonaise van Luvat heel erg lekker. Dus daar nemen we er paar van mee. Niet dat het goedkoper is (denk ik) maar smaakt gewoonweg top. Zeker omdat we wel mayo mogen in koolhydraatarm dieet, dan moet hij ook wel lekker smaken.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  maandag 11 juli 2022 @ 07:58:58 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205304931
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 07:52 schreef derLudolf het volgende:
Gedemineraliseerd water haal ik ook altijd bij de Edeka: Jumbo is ¤0,75 voor 1 liter en bij de Edeka ¤1,50 voor 5 liter.

Ik gebruik redelijk wat liters voor het ontwikkelen van film. En die 5 liter flessen zijn ook ideaal voor oude chemie.
Je kan ook het water uit de wasdroger gebruiken, mits je een condensdroger hebt.
pi_205380758
Ik ben met m'n zoontje voor 3 weken op vakantie in Schoonebeek (woon zelf in de Kop van N-Holland). Zaterdag Emlichheim even bezocht. Leuk dorpje met een aantal winkels die hier zijn genoemd, zoals de Aldi Nord, Lidl, Rewe, Rossmann DM.
Ook gelijk even E10 getankt voor ¤ 1,82 p/l.
Volgende week moeten we weer even naar huis voor een paar dagen. Dan wil ik toch wel flink wat boodschappen (lang houdbaar spul) meenemen :)
Flessen wasmiddel zijn aan de lopende band ook altijd wel in de aanbieding bij Kruidvat, dus die sla ik over.

Zijn er verder nog producten die standaard altijd wel (veel) goedkoper zijn bij bovengenoemde winkels dan in NL? :!
  maandag 18 juli 2022 @ 18:55:24 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205380887
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:46 schreef Papabear het volgende:
Ik ben met m'n zoontje voor 3 weken op vakantie in Schoonebeek (woon zelf in de Kop van N-Holland). Zaterdag Emlichheim even bezocht. Leuk dorpje met een aantal winkels die hier zijn genoemd, zoals de Aldi Nord, Lidl, Rewe, Rossmann DM.
Ook gelijk even E10 getankt voor ¤ 1,82 p/l.
Volgende week moeten we weer even naar huis voor een paar dagen. Dan wil ik toch wel flink wat boodschappen (lang houdbaar spul) meenemen :)
Flessen wasmiddel zijn aan de lopende band ook altijd wel in de aanbieding bij Kruidvat, dus die sla ik over.

Zijn er verder nog producten die standaard altijd wel (veel) goedkoper zijn bij bovengenoemde winkels dan in NL? :!
Cosmetica, zoals haarverf, koop ook regelmatig varkenshaas in de aanbieding voor 6,66 de kilo
pi_205380955
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Cosmetica, zoals haarverf, koop ook regelmatig varkenshaas in de aanbieding voor 6,66 de kilo
Dat is een mooie prijs idd. Vlees zat ik ook aan te denken. Flinke koeltas met koelelementen mee en thuis de boel vacumeren en invriezen ^O^
  maandag 18 juli 2022 @ 19:01:50 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205380987
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:59 schreef Papabear het volgende:

[..]
Dat is een mooie prijs idd. Vlees zat ik ook aan te denken. Flinke koeltas met koelelementen mee en thuis de boel vacumeren en invriezen ^O^
Bij gebrek aan koelelementen, vul een plastic colafles met zout water en vries die in. Die bevriest en ontdooit dan bij lagere temperatuur als gewoon water en houd zo de boel nog kouder.
pi_205599371
Er hoeven geen mondkapjes in winkels in Kleve meer gedragen te worden toch?
Spoilers!
pi_205599437
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nope.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 11 augustus 2022 @ 08:47:27 #121
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_205605257
quote:
99s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Nope.
Op basis van Hausrecht mag men een uitzondering maken. Als zij het wel willen, dan bepaalt die winkel dat zelf en kom je zonder niet binnen
pi_205605276
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:47 schreef marcel.de het volgende:

[..]
Op basis van Hausrecht mag men een uitzondering maken. Als zij het wel willen, dan bepaalt die winkel dat zelf en kom je zonder niet binnen
Klopt. Maar dat heb ik imho in Kleve niet gezien. :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 11 augustus 2022 @ 16:06:09 #123
63722 z80
I fink you freaky
pi_205608944
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alleen in het OV en medische instellingen is een mondkapje verplicht. musea en openbare gebouwen word soms ook een mondkapje verplicht.
pi_205609017
Wij kwamen vorige week nog in een Duitse kringloopwinkel waar bleek dat je een mondkapje op moest, net als bij diverse musea. Helaas, die hebben we dus maar overgeslagen. In veel plaatsen zagen we de lokale bevolking nog wel grotendeels met mondkapjes de winkels in gaan.
Vanwege de hitte geen chocola mee naar huis genomen, maar wel deo en haarverf en wat drank.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:37:41 #125
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_205609691
Ja maar de O bis O komt er aan. Net als de winterbanden, van oktober tot Ostern (pasen), mondkapjes op
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:56:13 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_205621461
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:37 schreef marcel.de het volgende:
Ja maar de O bis O komt er aan. Net als de winterbanden, van oktober tot Ostern (pasen), mondkapjes op
Klopt, in het nieuwe coronamaatregelenplan zit het verplichte mondkapje (FFP2) :M
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:07:08 #127
63722 z80
I fink you freaky
pi_205622664
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Klopt, in het nieuwe coronamaatregelenplan zit het verplichte mondkapje (FFP2) :M
Het lijkt wel of hij, danwel bekende geld verdienen aan de maskers.
Maar geld voor de handhaving is er niet. Politie kijkt de ander kant op.
OV personeel zegt er al helemaal niets van, en draagt de mond/neus bescherming zelf ook niet of verkeerde.
pi_205702412
Ik heb voor een ander topic een lijstje gemaakt met producten die ik in Duitsland koop. Misschien heeft hier iemand er ook iets aan.

Het viel me op dat de supermarkten een smaller assortiment hebben. Kaufland heeft minder producten in de lagere prijsklasse, vaak alleen maar A-merken van een product. Ze hebben nog maar de helft in bakproducten. Bijna geen eigen merk pakjes & zakjes meer. Wel wat meer internationale producten maar nog steeds veel minder dan hier. Vlees is iets duurder geworden, kaas nog iets duurder, boter enorm duur. Alle drie de supermarkten waar we zijn geweest (Aldi Sued, Kaufland, E-Center in Kleve) hebben hun aanbiedingen nauwelijks op voorraad.

Supermarkt (voor ons Aldi Sued, Kaufland, Edeka)

Houdbaar:
Koolzaadolie
Olijfolie
Paprika in pot
Turkse pepers
Houdbare gnocchi
Houdbare tortellini
Tip00 pizzabloem
Geleisuiker
Kaiserschmarrn

Bakkerij
Toastbrotchen (ideaal voor eggs benedict en goed in te vriezen voor meer eggs benedict)
Laugenbrezel
Quarkballchen (soort donutballen)

Vlees
Procureur
Buikspek
Beenham
Diverse worsten
Varkenshaas

Zuivel en andere koeling
Almzeit en Bavaria Blue kaas, een soort Danablu in veel smaken
Kamin ofenkase (soort kaasfondue)
Roomkaas (goedkoper en in heel veel smaken)
Grillkaas
Roomboter (nog maar iets goedkoper)
Schupfnudeln
Spazle

Lactosevrije producten (kost niet de hoofdprijs maar gewoon wat producten met lactose ook kosten)
Griekse yoghurt
Yoghurt
Kwark
Vruchtenyoghurt
Chocoladepudding
Mascarpone
Creme fraiche (dat heet schmand)
Roomkaas
Karnemelk
Slagroom, ongeklopt

Snoep
Gevulde zuurtjes (die heten bonbons)
Katjes vegan snoepjes
Ritter Sport chocolade
Snyder of XOX pretzel pieces

Trinkgut
Bier
Radler
Sterke drank

Fressnapf, dierenwinkel
Animonda Carni natvoer voor katten
Ik heb ook Premium Meat Menu meegenomen. Ingrediënten zien er goed uit. Prijs is beter dan Animonda.

DM Drogist
Halbblatt keukenrol (aanrader!)
Tissues
Deodorant
Shampoo
Douchegel
Dagcreme Balea
Scheermesjes Balea (aanrader! Zo veel beter dan Gilette)
Scheergel Balea
Navulverpakkingen handzeep Balea
Diverse schoonmaakmiddelen van Frosch (ook in supermarkt)
Muggenstekker
Lactasetabletten (scheelt veel!)
Gevulde zuurtjes met sleedoorn en duindoorn
Biologische tomatenpuree
Biologische passata
Biologische tomatenstukjes
Amandeltofu
(Mijn vriendin koopt er ook wattenschijfjes en allerlei voetverzorging, peelinggel, body butter en kattensnoepjes, weet niet of die prijs beter is dan hier)
Spoilers!
pi_205711515
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

Lactosevrije producten (kost niet de hoofdprijs maar gewoon wat producten met lactose ook kosten)
Griekse yoghurt
Yoghurt
Kwark
Vruchtenyoghurt
Chocoladepudding
Mascarpone
Creme fraiche (dat heet schmand)
Roomkaas
Karnemelk
Slagroom, ongeklopt
Creme Fraiche en Schmand zijn niet hetzelfde, zure room heeft een vetpercentage van ±10% en Creme Fraiche minimaal 30%, Schmand zit daar met ±24% tussenin.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2022 12:47:40 ]
pi_205712059
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:41 schreef J.B. het volgende:

[..]
Creme Fraiche en Schmand zijn niet hetzelfde, zure room heeft een vetpercentage van ±10% en Creme Fraiche minimaal 30%, Schmand zit daar met ±24% tussenin.
Dat weet ik. Maar je gebruikt het hetzelfde.

Ik zette het er alleen bij omdat niet iedereen weet wat het is.
Spoilers!
pi_205766807
Hoi,
Vorig jaar kocht ik voor weinig hout briketten voor in de kachel bij Rewe.

Weet iemand wanneer die weer in de Duitse supermarkten liggen?
  Moderator zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:03:18 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205767506
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:58 schreef Nico987 het volgende:
Hoi,

Dat is spul wat doorgaans op andere plekken goedkoper is dan in de supermarkt.

https://www.hornbach.de/s(...)3866317/artikel.html

Via Idealo of billiger kun je prijzen van aanbieders vergelijken.
pi_205770458
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat is spul wat doorgaans op andere plekken goedkoper is dan in de supermarkt.

https://www.hornbach.de/s(...)3866317/artikel.html

Via Idealo of billiger kun je prijzen van aanbieders vergelijken.
Vorig jaar naar gekeken of ik het kon vinden maar toen kon ik het elders niet vinden. Ik ga dat dus eens uitzoeken.

Dit zijn andere blokken dan in de supermarkt. Die van de supermarkt vond ik fijner dan ruf en daar betaalde ik 4 euro per pak. Maar goed ook daar is een flinke gas prijs, dus zullen meer mensen op hout stoken.

Overigens betaalde ik midden in de winter 7,5 euro per pak wat ook alweer een stuk goedkoper was dan de grote aanbieders van dat spul.

Even gaan rekenen hoeveel pakken ik moet meenemen voordat het goedkoper is om met een aanhanger naar Duitsland te rijden. Moeten eerdaags ook weer drogist spullen halen.
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 07:46:58 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205770568
Kijk anders ook eens naar bruinkool briketten, schijnt ook wel mooi te stoken :)
  zondag 28 augustus 2022 @ 07:52:28 #135
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_205770578
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:58 schreef Nico987 het volgende:
Hoi,

Komt binnenkort wel weer en mogelijk hebben bouwmarkten als Toom (is van rewe) er al wel. Sonderpostenmarkt Thomas Phillips heeft ze ook vaak wel voor een lage prijs
pi_205770587
quote:
86s.gif Op zondag 28 augustus 2022 07:46 schreef derLudolf het volgende:
Kijk anders ook eens naar bruinkool briketten, schijnt ook wel mooi te stoken :)
Heeft opzich wel wat, allemaal van het gas af vanwege het milieu, maar wel bbq met bruinkool :D
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 07:58:19 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205770590
Ik denk veel mensen van het gas af willen ivm de prijs ;)
  zondag 28 augustus 2022 @ 08:09:03 #138
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205770619
quote:
86s.gif Op zondag 28 augustus 2022 07:46 schreef derLudolf het volgende:
Heb gisteren nog 100 Kilo daarvan gehaald, op 1 pak van 10 Kilo stook ik de hele benedenetage warm voor 1 dag.
pi_205771298
Bruinkool kan dacht ik niet in elke kachel. Wij stoken hout ivm de kosten al een paar jaar scheelt dit behoorlijk.

Alleen hebben wij een klagende buur, nu zijn dat nog zielige verhalen over hoe slecht dat is. Maar helaas is het hier in de stad nu de regel geworden dat je alleen mag stoken als de stookwijzer dat aangeeft. Vorig jaar dat eens bekeken. Dat mag dus haast nooit.
Ik heb voor die buur er al een filter ingezet, die fijnstof tegen zou moeten houden. En gebruik dus die blokken omdat die veel droger zijn en je dus nagenoeg niets ruikt.
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 10:39:57 #140
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205771467
Er gaan weer runs komen op wc papier.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 29 augustus 2022 @ 09:37:15 #141
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_205782120
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:17 schreef Nico987 het volgende:
Bruinkool kan dacht ik niet in elke kachel. Wij stoken hout ivm de kosten al een paar jaar scheelt dit behoorlijk.

Alleen hebben wij een klagende buur, nu zijn dat nog zielige verhalen over hoe slecht dat is. Maar helaas is het hier in de stad nu de regel geworden dat je alleen mag stoken als de stookwijzer dat aangeeft. Vorig jaar dat eens bekeken. Dat mag dus haast nooit.
Ik heb voor die buur er al een filter ingezet, die fijnstof tegen zou moeten houden. En gebruik dus die blokken omdat die veel droger zijn en je dus nagenoeg niets ruikt.
Die bruinkool blokken gloeien meer, niet heel heet en stinken uren in de wind. Dus als je bang bent voor gezeik met buren zijn die niet handig
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:23:03 #142
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_206167658
Reminder: Maandag feestdag en dus winkels gesloten
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:05:29 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206168192
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 19:23 schreef marcel.de het volgende:
Reminder: Maandag feestdag en dus winkels gesloten
Dag van de solidariteitsbijdrage
pi_206215589
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:17 schreef Nico987 het volgende:

Hier zitten er ook een paar die gewoon nat hout en weet ik wat voor rommel stoken waardoor de hele wijk stinkt.

Terwijl je idd met goed droog hout nagenoeg niets ruikt
pi_206488663
Wij waren pas in Goch bij de Trinkgut, echt bizar hoeveel Duitsers kratten vol met water meenemen. Is het kraanwater daar zo slecht? Wij waren de enige die voor de drank gingen op een zaterdag, wel lekker rustig aan die kant. :')
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:04:44 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206488718
Dinsdag is trouwens alles dicht in D. Allerheiligen
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:15:15 #147
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206488811
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 16:57 schreef tralalala het volgende:
Wij waren pas in Goch bij de Trinkgut, echt bizar hoeveel Duitsers kratten vol met water meenemen. Is het kraanwater daar zo slecht? Wij waren de enige die voor de drank gingen op een zaterdag, wel lekker rustig aan die kant. :')
D heeft prima leidingwater, maar flessenwater is een religie in D, met bubbels. Als ik bij vrienden of bekenden ben en vraag om een glas leidingwater is dat altijd gezeik. Dat kan je toch niet drinken, mimimimi
pi_206489473
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 17:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
D heeft prima leidingwater, maar flessenwater is een religie in D, met bubbels. Als ik bij vrienden of bekenden ben en vraag om een glas leidingwater is dat altijd gezeik. Dat kan je toch niet drinken, mimimimi
Ik kreeg te horen : we hebben ook echt water hoor
pi_206692860
Iemand nog in een Duitse supermarkt geweest, wat doen de prijzen nu?

Nog de moeite waard om langs te rijden?
  woensdag 16 november 2022 @ 06:26:25 #150
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_206693487
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 17:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, heb me dat zelf ook aan aangeleerd. Water met bubbels. Die ritjes naar Trinkgut met 6 kisten water zijn echter een nachtmerrie, dus ik heb nu een quooker ingebouwd die gekoeld prikkelend water geeft. Normaal water is het gewoon niet meer als je in team “spa rood” bent aangekomen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')