Bij de dagelijkse boodschappen zijn de dingen die al tig jaar goedkoper zijn In Duitsland nog steeds goedkoper.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:25 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja die koopt wel wat meer maar dat zijn de kosten alsnog niet. Het grootste voordeel haalde je uit je gewone dagelijkse boodschappen. Dat was mijn punt een beetje
Nja wat ik zelf merkte is dat dat dat best tegenvalt tegenwoordig. Heb uiteindelijk vrij weinig mee genomen omdat veel dingen (bij de kaufland waar ik was) duurder waren dan in nederlandquote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Bij de dagelijkse boodschappen zijn de dingen die al tig jaar goedkoper zijn In Duitsland nog steeds goedkoper.
Persoonlijke verzorging, schoonmaak en drinken. Zowel met als zonder alcohol.
Zuivel is altijd weer een verrassing waar goedkoper. En afhankelijk van het tijdstip de brandstof.
Bij de kaufland. Dan vraag je er ook om. Deze is enkel met aanbiedingen minder duur.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:50 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nja wat ik zelf merkte is dat dat dat best tegenvalt tegenwoordig. Heb uiteindelijk vrij weinig mee genomen omdat veel dingen (bij de kaufland waar ik was) duurder waren dan in nederland
Even snel vergelijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:55 schreef tralalala het volgende:
Ik heb niet echt het idee dat DM goedkoper is met bijvoorbeeld deodorant, shampoo, etc dan bij de Action of bijvoorbeeld de AH waar het om de week wel 1+1 gratis is.
ik heb gezocht maar kan er geen info over vinden. Alleen dat Lidl het destijds als 1 van de eerste aanbood. Maar ketens als Edeka, Kaufland of Rewe; ik kon er niet veel over vinden op de websites.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:04 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Ik ben al een tijd op zoek naar andere smaken Hard Seltzer dan die ze in de Nederlandse supermarkten hebben. Ik wil er best een aantal uur voor in de auto zitten, maar dan liefst wel als het zin heeft.. Weet iemand toevallig of ze in Duitsland een groot aanbod hebben?
vandaag online eens wat folders vergeleken. De prijzen in NL lijken weinig veranderd maar die in Dld zijn wezenlijk omhoog gegaan en verpakkingen kleiner. Vlees is bijvoorbeeld echt duurder.quote:Op zondag 12 juni 2022 07:34 schreef marcel.de het volgende:
mijn vrouw kwam vrijdag na hemelvaartsdag in de middag bij Lidl, daar was hele groente en fruit afdeling leeg. Lag nog 1 pakje voorverpakte appels ofzo.
Prijzen rijzen gestaag, diverse dingen zijn er al maanden niet of staat sticker bij dat je max. twee verpakkingen per klant mee mag nemen (meel (als dat er is), suiker, broodbakmix, zonnebloemolie ad ¤4,99 enzovoort
Nou gister ecen naar de Edeka gegaan. Ook hier maar een enkel product wat wel wat goedkoper was.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:31 schreef z80 het volgende:
[..]
Bij de kaufland. Dan vraag je er ook om. Deze is enkel met aanbiedingen minder duur.
Het is vooral een gemaks winkel. Zo goed als alles onder 1 dak. 1 stop voor alles.
vlees is juist veel duurder geworden, daarvoor ben je in NL goedkoper uit.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nou gister ecen naar de Edeka gegaan. Ook hier maar een enkel product wat wel wat goedkoper was.
Bier (enige wat we echt ruim goedkoper is) sommige sterke drank (als het in de aanbieding is) heinz ketchup, frisdrank (ook aanbieding) en deo/shampoo enz.
Dingen die ik wilde meenemen maar heb laten liggen omdat ze (soms zelfs heel veel) duurder waren:
Wc papier
Boulion blokjes
Chips
Nootjes
Sterke drank
Vuilniszakken
Kruiden
Ontbijt granen
Pasta
Zoet brood beleg
Vlees ben ik niet wezen kijken want was op doorreis, maar wellicht dat dat nog wel scheelt.
Maar ook bij de Edeka valt het tegen, tis dat ik er letterlijk langs kwam, maar zou er niet speciaal voor gaan omrijden.
Ik haal bij Lidl de bouillonpotjes van huismerk, is goedkoper dan in NL.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wc papier
Boulion blokjes
Chips
Nootjes
Sterke drank
Vuilniszakken
Kruiden
Ontbijt granen
Pasta
Zoet brood beleg
Je kan ook het water uit de wasdroger gebruiken, mits je een condensdroger hebt.quote:Op maandag 11 juli 2022 07:52 schreef derLudolf het volgende:
Gedemineraliseerd water haal ik ook altijd bij de Edeka: Jumbo is ¤0,75 voor 1 liter en bij de Edeka ¤1,50 voor 5 liter.
Ik gebruik redelijk wat liters voor het ontwikkelen van film. En die 5 liter flessen zijn ook ideaal voor oude chemie.
Cosmetica, zoals haarverf, koop ook regelmatig varkenshaas in de aanbieding voor 6,66 de kiloquote:Op maandag 18 juli 2022 18:46 schreef Papabear het volgende:
Ik ben met m'n zoontje voor 3 weken op vakantie in Schoonebeek (woon zelf in de Kop van N-Holland). Zaterdag Emlichheim even bezocht. Leuk dorpje met een aantal winkels die hier zijn genoemd, zoals de Aldi Nord, Lidl, Rewe, Rossmann DM.
Ook gelijk even E10 getankt voor ¤ 1,82 p/l.
Volgende week moeten we weer even naar huis voor een paar dagen. Dan wil ik toch wel flink wat boodschappen (lang houdbaar spul) meenemen
Flessen wasmiddel zijn aan de lopende band ook altijd wel in de aanbieding bij Kruidvat, dus die sla ik over.
Zijn er verder nog producten die standaard altijd wel (veel) goedkoper zijn bij bovengenoemde winkels dan in NL?
Dat is een mooie prijs idd. Vlees zat ik ook aan te denken. Flinke koeltas met koelelementen mee en thuis de boel vacumeren en invriezenquote:Op maandag 18 juli 2022 18:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Cosmetica, zoals haarverf, koop ook regelmatig varkenshaas in de aanbieding voor 6,66 de kilo
Bij gebrek aan koelelementen, vul een plastic colafles met zout water en vries die in. Die bevriest en ontdooit dan bij lagere temperatuur als gewoon water en houd zo de boel nog kouder.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:59 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat is een mooie prijs idd. Vlees zat ik ook aan te denken. Flinke koeltas met koelelementen mee en thuis de boel vacumeren en invriezen
Nope.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er hoeven geen mondkapjes in winkels in Kleve meer gedragen te worden toch?
Op basis van Hausrecht mag men een uitzondering maken. Als zij het wel willen, dan bepaalt die winkel dat zelf en kom je zonder niet binnenquote:
Klopt. Maar dat heb ik imho in Kleve niet gezien.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 08:47 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Op basis van Hausrecht mag men een uitzondering maken. Als zij het wel willen, dan bepaalt die winkel dat zelf en kom je zonder niet binnen
Alleen in het OV en medische instellingen is een mondkapje verplicht. musea en openbare gebouwen word soms ook een mondkapje verplicht.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er hoeven geen mondkapjes in winkels in Kleve meer gedragen te worden toch?
Klopt, in het nieuwe coronamaatregelenplan zit het verplichte mondkapje (FFP2)quote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:37 schreef marcel.de het volgende:
Ja maar de O bis O komt er aan. Net als de winterbanden, van oktober tot Ostern (pasen), mondkapjes op
Het lijkt wel of hij, danwel bekende geld verdienen aan de maskers.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, in het nieuwe coronamaatregelenplan zit het verplichte mondkapje (FFP2)
Creme Fraiche en Schmand zijn niet hetzelfde, zure room heeft een vetpercentage van ±10% en Creme Fraiche minimaal 30%, Schmand zit daar met ±24% tussenin.quote:Op zondag 21 augustus 2022 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lactosevrije producten (kost niet de hoofdprijs maar gewoon wat producten met lactose ook kosten)
Griekse yoghurt
Yoghurt
Kwark
Vruchtenyoghurt
Chocoladepudding
Mascarpone
Creme fraiche (dat heet schmand)
Roomkaas
Karnemelk
Slagroom, ongeklopt
Dat weet ik. Maar je gebruikt het hetzelfde.quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Creme Fraiche en Schmand zijn niet hetzelfde, zure room heeft een vetpercentage van ±10% en Creme Fraiche minimaal 30%, Schmand zit daar met ±24% tussenin.
Dat is spul wat doorgaans op andere plekken goedkoper is dan in de supermarkt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:58 schreef Nico987 het volgende:
Hoi,
Vorig jaar kocht ik voor weinig hout briketten voor in de kachel bij Rewe.
Weet iemand wanneer die weer in de Duitse supermarkten liggen?
Vorig jaar naar gekeken of ik het kon vinden maar toen kon ik het elders niet vinden. Ik ga dat dus eens uitzoeken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is spul wat doorgaans op andere plekken goedkoper is dan in de supermarkt.
https://www.hornbach.de/s(...)3866317/artikel.html
Via Idealo of billiger kun je prijzen van aanbieders vergelijken.
Komt binnenkort wel weer en mogelijk hebben bouwmarkten als Toom (is van rewe) er al wel. Sonderpostenmarkt Thomas Phillips heeft ze ook vaak wel voor een lage prijsquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:58 schreef Nico987 het volgende:
Hoi,
Vorig jaar kocht ik voor weinig hout briketten voor in de kachel bij Rewe.
Weet iemand wanneer die weer in de Duitse supermarkten liggen?
Heeft opzich wel wat, allemaal van het gas af vanwege het milieu, maar wel bbq met bruinkoolquote:Op zondag 28 augustus 2022 07:46 schreef derLudolf het volgende:
Kijk anders ook eens naar bruinkool briketten, schijnt ook wel mooi te stoken
Heb gisteren nog 100 Kilo daarvan gehaald, op 1 pak van 10 Kilo stook ik de hele benedenetage warm voor 1 dag.quote:Op zondag 28 augustus 2022 07:46 schreef derLudolf het volgende:
Kijk anders ook eens naar bruinkool briketten, schijnt ook wel mooi te stoken
Die bruinkool blokken gloeien meer, niet heel heet en stinken uren in de wind. Dus als je bang bent voor gezeik met buren zijn die niet handigquote:Op zondag 28 augustus 2022 10:17 schreef Nico987 het volgende:
Bruinkool kan dacht ik niet in elke kachel. Wij stoken hout ivm de kosten al een paar jaar scheelt dit behoorlijk.
Alleen hebben wij een klagende buur, nu zijn dat nog zielige verhalen over hoe slecht dat is. Maar helaas is het hier in de stad nu de regel geworden dat je alleen mag stoken als de stookwijzer dat aangeeft. Vorig jaar dat eens bekeken. Dat mag dus haast nooit.
Ik heb voor die buur er al een filter ingezet, die fijnstof tegen zou moeten houden. En gebruik dus die blokken omdat die veel droger zijn en je dus nagenoeg niets ruikt.
Dag van de solidariteitsbijdragequote:Op zaterdag 1 oktober 2022 19:23 schreef marcel.de het volgende:
Reminder: Maandag feestdag en dus winkels gesloten
Hier zitten er ook een paar die gewoon nat hout en weet ik wat voor rommel stoken waardoor de hele wijk stinkt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:17 schreef Nico987 het volgende:
Bruinkool kan dacht ik niet in elke kachel. Wij stoken hout ivm de kosten al een paar jaar scheelt dit behoorlijk.
Alleen hebben wij een klagende buur, nu zijn dat nog zielige verhalen over hoe slecht dat is. Maar helaas is het hier in de stad nu de regel geworden dat je alleen mag stoken als de stookwijzer dat aangeeft. Vorig jaar dat eens bekeken. Dat mag dus haast nooit.
Ik heb voor die buur er al een filter ingezet, die fijnstof tegen zou moeten houden. En gebruik dus die blokken omdat die veel droger zijn en je dus nagenoeg niets ruikt.
D heeft prima leidingwater, maar flessenwater is een religie in D, met bubbels. Als ik bij vrienden of bekenden ben en vraag om een glas leidingwater is dat altijd gezeik. Dat kan je toch niet drinken, mimimimiquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:57 schreef tralalala het volgende:
Wij waren pas in Goch bij de Trinkgut, echt bizar hoeveel Duitsers kratten vol met water meenemen. Is het kraanwater daar zo slecht? Wij waren de enige die voor de drank gingen op een zaterdag, wel lekker rustig aan die kant.
Ik kreeg te horen : we hebben ook echt water hoorquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
D heeft prima leidingwater, maar flessenwater is een religie in D, met bubbels. Als ik bij vrienden of bekenden ben en vraag om een glas leidingwater is dat altijd gezeik. Dat kan je toch niet drinken, mimimimi
Ja, heb me dat zelf ook aan aangeleerd. Water met bubbels. Die ritjes naar Trinkgut met 6 kisten water zijn echter een nachtmerrie, dus ik heb nu een quooker ingebouwd die gekoeld prikkelend water geeft. Normaal water is het gewoon niet meer als je in team “spa rood” bent aangekomenquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
D heeft prima leidingwater, maar flessenwater is een religie in D, met bubbels. Als ik bij vrienden of bekenden ben en vraag om een glas leidingwater is dat altijd gezeik. Dat kan je toch niet drinken, mimimimi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |