Je onderschat een beetje de stress en ellende die Groningers hebben ervaren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:38 schreef Scjvb het volgende:
Inwoners aardbevingsgebied Groningen: gaskraan open om Poetin en Rusland te dwarsbomen
[..]
Hear hear!
Wel, dat is een flinke ommezwaai. Mooi! Prima om in Randstedelijke kringen te mogen vernemen dat de Groningers voor het grootste percentage eensgezind zijn door de oorlog in Oekraïne en hun afkeer jegens Putin, met als gevolg dat Russische gaslevering middels Gazprom haast tot nul gereduceerd is.
Derhalve een verstandige keuze!
Echter de wens van de Groningers dat de opbrengsten ten goede zouden moeten komen voor de bevingsschade is gezien de ontstane impasse op gebied van levering niet wenselijk.
Mogelijk kan er een kleinigheid voor hen worden gereserveerd als de financiële mogelijkheid er is, maar de échte schadeafhandeling wordt al op verschillende andere manieren geregeld.
Derhalve vloeien de opbrengsten in de schatkist ten behoeve van belangrijkere zaken, en vooral nu het alle hens aan dek wordt met torenhoog groeiende olie en gasprijzen.
Scjvb
Als je Nederland als een geïsoleerd eiland ziet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:01 schreef raptorix het volgende:
Een heel goed artikel waarom we niet versnelt van het gas af moeten: https://www.wyniasweek.nl(...)helemaal-niet-nodig/
Ik weet dat de analyse niet waterdicht is, maar sowieso is het bij dit soort analyses vrij lastig om zaken goed te berekenen. Persoonlijk ben ik trouwens van mening dat dure energie het probleem deels oplost, laat mensen maar vaker het OV pakken, hun huis eindelijk eens isoleren en bovenal die thermostaat niet eens zo belachelijk hoog zetten, ik kom soms bij mensen thuis die gewoon de hele dag op 24 graden stoken, je kan er nog net geen bloemen kwekenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 14:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je Nederland als een geïsoleerd eiland ziet.
Lijkt een hoax. Tenzij iemand die ''plantjes'' kweekt en niet illegaal aftapt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 14:47 schreef Toine51 het volgende:
Net gehoord dat iemand uit het dorp in een vrijstaand huis bijna ¤1000 moet betalen p/m aan gas en stroom.
Hoe dan?
Nou, ik ken iemand en die betaalt nu ¤750. Dus geen hoax.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Lijkt een hoax. Tenzij iemand die ''plantjes'' kweekt en niet illegaal aftapt.
Die hadden al voordat de energie duur was een relatief hoge energie rekening. Is er toentertijd door de gene die jij kent ingezet op verduurzaming (indien dat mogelijk was / koopwoning)?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, ik ken iemand en die betaalt nu ¤750. Dus geen hoax.
Klopt, betaalden toen al veel. Geen oud huis, maar verder niks bijzonders. Ja, groot en vrijstaandquote:Op zaterdag 5 maart 2022 16:40 schreef ArnoldG0342 het volgende:
[..]
Die hadden al voordat de energie duur was een relatief hoge energie rekening. Is er toentertijd door de gene die jij kent ingezet op verduurzaming (indien dat mogelijk was / koopwoning)?
Gewoon, door in een energievretend huis te wonen en daar waarschijnlijk al jarenlang de kop voor in het zand te steken omdat energie lange tijd relatief goedkoop was.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 14:47 schreef Toine51 het volgende:
Net gehoord dat iemand uit het dorp in een vrijstaand huis bijna ¤1000 moet betalen p/m aan gas en stroom.
Hoe dan?
Waarom lijkt dat een Hoax? Genoeg mensen met oude huizen die nooit iets aan isolatie gedaan hebben en die daarmee gewend waren aan 250-300 euro of meer aan energiekosten bij de oude tarieven. Als dan de energieprijzen 3 tot 5 keer zo hoog worden, is een energierekening van 1000+ euro per maand het resultaat.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Als de energieprijzen 3x zo hoog worden dan wordt je energierekening niet 3x zo duur hoor.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:21 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarom lijkt dat een Hoax? Genoeg mensen met oude huizen die nooit iets aan isolatie gedaan hebben en die daarmee gewend waren aan 250-300 euro of meer aan energiekosten bij de oude tarieven. Als dan de energieprijzen 3 tot 5 keer zo hoog worden, is een energierekening van 1000+ euro per maand het resultaat.
Misschien dat die mensen nu eindelijk wakker worden...
Ik heb nu zonnepanelen, maar als ik geen zonnepanelen zou hebben, en ik zou nu moeten overstappen:quote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, ik ken iemand en die betaalt nu ¤750. Dus geen hoax.
als wij geen PV installatie zouden hebben en nu moeten afsluiten dan zouden wij per maand 1202 euro pm betalen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ja, dat loont zeker, de lage rente weegt niet op tegen de besparingen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:08 schreef skrn het volgende:
Mijn contract loopt pas volgend jaar zee af, maar als tarieven gelijk zijn, dan loont het gewoon om meteen 20k te lenen en radicale maatregelen te nemen.
momenteel worden mijn/onze panelen aangeslotenquote:Op zondag 6 maart 2022 12:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat loont zeker, de lage rente weegt niet op tegen de besparingen.
https://www.energiebespaarlening.nl/
Het enige is dat half Nederland hetzelfde idee heeft nu en er geen installateur of isolatiebedrijf nog tijd heeft.
Je zou je zelfs zorgen moeten maken over een bedrijf als het wel snel tijd heeft
Ik weet niet wat je gebruik is natuurlijk maar er zit bij de meeste leveranciers een limiet op wat je kan terugleveren.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:53 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
momenteel worden mijn/onze panelen aangesloten
ik had nog veel spaargeld over dus 28 x385 wp panelen + solaredge omvormer.
totale kosten 9k maar daar gaat 21% af: 7.438 euro.
effectief moet het 9000 kwh pj opleveren.
stel ik hanteer een tarief van 30 cent dan moet ik 24.793 kwh opwekken.
Binnen 3 jaar heb ik mijn investering terug
dat vebruiken we nu zelf.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je gebruik is natuurlijk maar er zit bij de meeste leveranciers een limiet op wat je kan terugleveren.
Kom je daarboven, zakt het hard.
Maar wss heb je dat uitgezocht.
Sterker nog, dat is het doel. You will own nothing and be happy.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
Na de schokkende uitspraken van minister van financiën Kaag nu ook de stemming. Het interesseert onze regering geen ene flikker dat er burgers klem komen te zitten.
Het was ook wel een hele zwakke motie, zonder enig concreet voorstel en dan is het niet verwonderlijk dat het weggestemd wordt.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is het doel. You will own nothing and be happy.
Alsof het alleen om deze motie gaat.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het was ook wel een hele zwakke motie, zonder enig concreet voorstel en dan is het niet verwonderlijk dat het weggestemd wordt.
Dat noemen ze een "zelf pro-motie", dan kan je op Twitter laten zien dat men niets wil doen aan energiearmoede maar in de praktijk deugde de motie zelf niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |