abonnement Unibet Coolblue
pi_203195328


[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203195375
En weer een leuk restaurant hier in de wijk dat het niet meer kan volhouden ;(
Tap tap tap
pi_203195379
Armin van Buuren is ook CORRED en deed z'n wekelijke show vanuit de slaapkamer / hotel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 22:37:08 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203195411
Maar nog even voor de duidelijkheid: die type II maskers is dus alleen een advies? Stoffen kapjes blijven bruikbaar?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 22:38:04 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203195429
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:35 schreef CherryLips het volgende:
En weer een leuk restaurant hier in de wijk dat het niet meer kan volhouden ;(
De pech dat ze niet in België of Duitsland ondernemer zijn maar in lockdownland.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203195443
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 21:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Voor zover hij al een punt heeft ondergraaft hij dat totaal door zn religieuze stokpaardje te berijden.
Maar dat mag vanaf morgen weer. Wel maar tot 17u.
pi_203195444
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar nog even voor de duidelijkheid: die type II maskers is dus alleen een advies? Stoffen kapjes blijven bruikbaar?
Ja.
pi_203195448
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar nog even voor de duidelijkheid: die type II maskers is dus alleen een advies? Stoffen kapjes blijven bruikbaar?
Correct.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203195471
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:35 schreef _serial_ het volgende:
Armin van Buuren is ook CORRED en deed z'n wekelijke show vanuit de slaapkamer / hotel.
Sliep daar vast niet alleen.
pi_203195499
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:35 schreef _serial_ het volgende:
Armin van Buuren is ook CORRED en deed z'n wekelijke show vanuit de slaapkamer / hotel.
Hopelijk hield hij de buuren niet teveel wakker met z'n show.
pi_203195518
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar nog even voor de duidelijkheid: die type II maskers is dus alleen een advies? Stoffen kapjes blijven bruikbaar?
Ja. Correct. En tevens juist.
pi_203195530
CU wil 1G?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203195534
Bij op1 zo Giny Mooy, wat heeft dat mens nou weer te zeiken want als het aan haar ligt blijven we tot 2025 in lockdown.
pi_203195535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]
nee, want dat zit iedereen in isolatie thuis
Wat is in deze fase nog het nut van isolatie zoals nu ingericht? Je ziet al dat het her en der wordt ingekort. En dat contacten niet meer in isolatie moeten als ze geboosterd zijn Zou in principe ook wel voor ongevaccineerden kunnen, maar dan haal je het element 'beloning en straf voor gedrag' uit het beleid blijkbaar.

Quarantaine en isolatie zijn geen natuurwetten, maar regels die ooit bedacht zijn in een andere situatie. Als die niet meer actueel is, dan moet die worden heroverwogen. Iedereen viel over Maarten van Rossem heen (ook omdat hij eerder beweerde dat alle regels makkelijk na te leven zijn), maar eigenlijk was hij zijn tijd gewoon ver vooruit.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:35 schreef CherryLips het volgende:
En weer een leuk restaurant hier in de wijk dat het niet meer kan volhouden ;(
Dat kan niet, er is toch duidelijk gezegd: "Even volhouden." Nou doe dat dan ook gewoon! Al die mensen die maar een beetje onze adviezen aan hun laars lappen, daardoor duurt het alleen maar langer. De restauranthouder kan ook gewoon thuis een tafeltje dekken en een mooi flesje wijn open trekken en aan zijn vrouw vertellen wat er wordt opgediend. Dan voelt het toch een beetje als horeca, maar dan zonder omzet. Maar ja, so what? Lockdowns zijn toch een ondernemersrisico.

Gr gr, Hans (beleidsmedewerker gemeente Schubbekutteveen, geruit overhemd, loon gegarandeerd, stuurt deze berichtjes tijdens het thuiswerken de wereld in, zo'n geweldige multitasker is hij)
pi_203195547
Is de persco al af eigenlijk? Ik heb het einde niet gehaald. Het bier riep. Nog iets gemist? Zijn de sheets te downloaden? Waar? Wanneer weer? En kan ik morgen mijn uitgaven bij de horeca declareren en zo ja waar? Zijn ze aftrekbaar bij mijn belastingaangifte? En vallen alle bezorgde dozen aan pakketjes van afgelopen maand in box 2 of 3?

Sorry voor alle vragen maar alvast dank voor de antwoorden. Ik trakteer morgen!
pi_203195572
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:42 schreef ipa84 het volgende:
Bij op1 zo Giny Mooy, wat heeft dat mens nou weer te zeiken want als het aan haar ligt blijven we tot 2025 in lockdown.
Die was van het voormalige Red Team, Dat ze die, en voormalige leden nog steeds een podium geven op tv, onbegrijpelijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203195578
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar nog even voor de duidelijkheid: die type II maskers is dus alleen een advies? Stoffen kapjes blijven bruikbaar?
Alleen als je je stoffen kapje stuk wast. Of juist niet, want als ze stuk zijn ben je niet 'beschermd'.
pi_203195580
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:35 schreef CherryLips het volgende:
En weer een leuk restaurant hier in de wijk dat het niet meer kan volhouden ;(
Hier in de regio heeft iemand twee kilometer vanaf zijn restaurant een pop-up restaurant. Dan is het België en mag het. Gasten de grens over, personeel de grens over, alles de grens over en dan kan het gewoon. Gaat helemaal nergens over dat hele beleid in Nederland.
pi_203195593
Waarom eigenlijk pas de 25e een nieuw ‘weegmoment’ ipv van zeg, een week oid?
pi_203195624
https://nos.nl/artikel/24(...)in-cruciale-beroepen

quote:
Premier Rutte en minister Kuipers zeiden vanavond te vrezen voor een "ontwrichting" van de samenleving en "onbeheersbare situaties" door de snel oplopende besmettingscijfers.
quote:
Rutte en Kuipers schetsten een scenario dat er in ziekenhuizen of in scholen geen personeel meer is vanwege ziekte.
Zijn het hier Ernst en Mark of (weer) de NOS die de begrippen "besmet" en "ziek" als ware het synoniemen door elkaar haalt?

Misschien, heel misschien he, vormen je eigen regeltjes in plaats van het virus zelf nu het knelpunt als er teveel mensen noodgedwongen thuis zitten.
pi_203195629
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waarom eigenlijk pas de 25e een nieuw ‘weegmoment’ ipv van zeg, een week oid?
De 2 weken blijft een hardnekkig aanwezig, helaas.
Hopelijk komen er weinig ziekenhuis opnames bij, dan moeten we ook niet twijfelen en gewoon open.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 22:47:36 #22
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203195644
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)in-cruciale-beroepen
[..]
[..]
Zijn het hier Ernst en Mark of (weer) de NOS die de begrippen "besmet" en "ziek" als ware het synoniemen door elkaar haalt?

Misschien, heel misschien he, vormen je eigen regeltjes in plaats van het virus zelf nu het knelpunt als er teveel mensen noodgedwongen thuis zitten.
Volgens mij was 't ook tijdens de persco eventjes, dat Kuipers zei: "Dan zijn er ineens heel veel mensen ziek", maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 22:47:46 #23
408813 crew  trein2000
pi_203195646
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waarom eigenlijk pas de 25e een nieuw ‘weegmoment’ ipv van zeg, een week oid?
Ik denk omdat ze hopen dan al de eerste effecten van de versoepelingen te zien (het schijnt zo te zijn dat bij Omikron de feedbackloop iets korter is door een wat kortere incubatietijd) maar zich tegelijkertijd ook realiseren dat nog langer wachten (of nog erger nee moeten verkopen) in het grimmige maatschappelijke klimaat wel eens de welbekende druppel kan zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203195648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:44 schreef maan_man het volgende:

[..]
Hier in de regio heeft iemand twee kilometer vanaf zijn restaurant een pop-up restaurant. Dan is het België en mag het. Gasten de grens over, personeel de grens over, alles de grens over en dan kan het gewoon. Gaat helemaal nergens over dat hele beleid in Nederland.
Hoe gaat dat nu eigenlijk in Baarle Hertog/Nassau? Waren wel leuke reportages eerder in de pandemie.
pi_203195650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:44 schreef maan_man het volgende:

[..]
Hier in de regio heeft iemand twee kilometer vanaf zijn restaurant een pop-up restaurant. Dan is het België en mag het. Gasten de grens over, personeel de grens over, alles de grens over en dan kan het gewoon. Gaat helemaal nergens over dat hele beleid in Nederland.
Eigenlijk moeten we dus hopen op een inval door de Belgen.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 22:48:20 #26
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203195655
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik denk omdat ze hopen dan al de eerste effecten van de versoepelingen te zien (het schijnt zo te zijn dat bij Omikron de feedbackloop iets korter is door een wat kortere incubatietijd) maar zich tegelijkertijd ook realiseren dat nog langer wachten (of nog erger nee moeten verkopen) in het grimmige maatschappelijke klimaat wel eens de welbekende druppel kan zijn.
Is het raar als ik dit samenvat als 'zoethoudertje'?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 14 januari 2022 @ 22:48:50 #27
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_203195665
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar nog even voor de duidelijkheid: die type II maskers is dus alleen een advies? Stoffen kapjes blijven bruikbaar?
Volgens de overheid zijn die uit den boze, je moet die uit de supermarkt hebben.
There is only one religion
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 22:48:56 #28
408813 crew  trein2000
pi_203195670
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)in-cruciale-beroepen
[..]
[..]
Zijn het hier Ernst en Mark of (weer) de NOS die de begrippen "besmet" en "ziek" als ware het synoniemen door elkaar haalt?

Misschien, heel misschien he, vormen je eigen regeltjes in plaats van het virus zelf nu het knelpunt als er teveel mensen noodgedwongen thuis zitten.
Ik noem de machinist, chauffeur en weet ik wat meer. Die kunnen best werken als ze 'besmet niet ziek zijn'. In andere beroepen kan dat ook, maar dan moet je een wat zorgvuldigere weging maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203195679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waarom eigenlijk pas de 25e een nieuw ‘weegmoment’ ipv van zeg, een week oid?
Er moet natuurlijk allemaal wel zorgvuldig over na gedacht worden.
pi_203195688
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Is het raar als ik dit samenvat als 'zoethoudertje'?
Nee, zeker niet.
En de horeca krijgt een doekje voor het bloeden in de vorm van een steunpakketje.

Tegenhouden doe je het toch niet meer met Omicron, wat mij betreft volgende week volgende ronde.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203195693
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik noem de machinist, chauffeur en weet ik wat meer. Die kunnen best werken als ze 'besmet niet ziek zijn'. In andere beroepen kan dat ook, maar dan moet je een wat zorgvuldigere weging maken.
Ze verwachtten ook dat heel NL thuiswerkt. Nu is dat opeens een probleem.
pi_203195696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:47 schreef chratnox het volgende:

[..]
Volgens mij was 't ook tijdens de persco eventjes, dat Kuipers zei: "Dan zijn er ineens heel veel mensen ziek", maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.
Sowieso zei Kuipers dat er veel 'uitval' is. Helaas benoemen ze dus niet of dit ziekte is of noodgedwongen thuis 10 dagen met je geslachtsdeel spelen door malle quarantaine regels verzonnen door de overheid.
pi_203195698
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Die was van het voormalige Red Team, Dat ze die, en voormalige leden nog steeds een podium geven op tv, onbegrijpelijk.
Zij is wel de ergste in de ZeroCovid leer. Het enige waar haar twitterdraadjes overgingen was schoolsluiting en harde lockdowns. Die was ook volledig in die onzin van die Pueyo meegegaan van die hamer en dans onzin. Diezelfde Pueyo die snel een berg geld heeft opgehaald om zijn online onderwijsstart-up te kunnen beginnen en daarna hoorde je niks meer van die oplichter.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 22:50:24 #34
408813 crew  trein2000
pi_203195703
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Is het raar als ik dit samenvat als 'zoethoudertje'?
Nee. Maar ik zou het eerder duiden als 'klem', je hebt aan de ene kant een OMT die moord en brand schreeuwt (sheets gezien? de modellen voorzien nog steeds hel en verdoemenis) maar aan de andere kant een samenleving die geen versoepeling wil maar eist. Dan moet je wat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 januari 2022 @ 22:50:31 #35
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203195706
De oplopende besmettingen i.c.m. dalende ziekenhuiscijfers is alweer een argument dat het invoeren van 2G gewoon totaal overbodig is.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 22:51:15 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203195723
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Maar ik zou het eerder duiden als 'klem', je hebt aan de ene kant een OMT die moord en brand schreeuwt (sheets gezien? de modellen voorzien nog steeds hel en verdoemenis) maar aan de andere kant een samenleving die geen versoepeling wil maar eist. Dan moet je wat.
Een cirkelredenering. Dan kun je ook iets aan die quarantaines doen :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 22:51:21 #37
408813 crew  trein2000
pi_203195726
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:48 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Volgens de overheid zijn die uit den boze, je moet die uit de supermarkt hebben.
Ik was even op zoek naar de geloofwaardigheid van dit advies, helaas heb ik mijn loep niet bij de hand.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203195737
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:50 schreef PzKpfw het volgende:
De oplopende besmettingen i.c.m. dalende ziekenhuiscijfers is alweer een argument dat het invoeren van 2G gewoon totaal overbodig is.
We vragen het de TU Delft. Over welk vlak van de technische wetenschap hebben we het dan eigenlijk? Raketwetenschap?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 22:52:04 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203195743
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:50 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ze verwachtten ook dat heel NL thuiswerkt. Nu is dat opeens een probleem.
Zolang je met een mondkap op kantoor moet lopen werk ik lekker thuis.
pi_203195744
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zijn het hier Ernst en Mark of (weer) de NOS die de begrippen "besmet" en "ziek" als ware het synoniemen door elkaar haalt?
Hij bedoelt neem ik aan ziek gemeld.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 22:52:12 #41
408813 crew  trein2000
pi_203195745
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een cirkelredenering. Dan kun je ook iets aan die quarantaines doen :)
Welke cirkel precies? De cirkel ziet op die quarantaines volgens mij. Niet op een OMT die nog steeds een mega piek in de ziekenhuizen voorziet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203195774
Ministerie sluit contracten met labs voor 175.000 PCR-analyses per dag


Een nieuw testplafond.

Bij een verdubbeling van het percentage positief (70%) wordt het het maximale positieve besmettingen dus 122K
Blijven we rond de ~40% positief hangen wordt het 70K het maximale aantal.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203195775
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Die was van het voormalige Red Team, Dat ze die, en voormalige leden nog steeds een podium geven op tv, onbegrijpelijk.
Red team, OMT, twitterende zerocovid cijfertjesjunks en pizzabezorgers, die mogen wat mij betreft allemaal in een permanente lockdown.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203195781
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zolang je met een mondkap op kantoor moet lopen werk ik lekker thuis.
Advies leg ik weloverwogen naast me neer. Vandaag hadden we NPO Radio1 over de vloer. Was gezellig vol.
pi_203195795
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Hij bedoelt neem ik aan ziek gemeld.
Positief getest op mannengriep. _O_
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 22:54:09 #46
408813 crew  trein2000
pi_203195796
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:53 schreef _serial_ het volgende:
Ministerie sluit contracten met labs voor 175.000 PCR-analyses per dag


Een nieuw testplafond.

Bij een verdubbeling van het percentage positief (70%) wordt het het maximale positieve besmettingen dus 122K
Blijven we rond de ~40% positief hangen wordt het 70K het maximale aantal.
Weten we ook waar die 75 k van Mark vandaan kwam.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 januari 2022 @ 22:54:13 #47
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_203195800
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik was even op zoek naar de geloofwaardigheid van dit advies, helaas heb ik mijn loep niet bij de hand.
https://www.rijksoverheid(...)jes-vanaf-14-januari

Gebruik geen zelfgemaakte of stoffen mondkapjes . blok onder de drie bovenste
There is only one religion
pi_203195804
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Maar ik zou het eerder duiden als 'klem', je hebt aan de ene kant een OMT die moord en brand schreeuwt (sheets gezien? de modellen voorzien nog steeds hel en verdoemenis) maar aan de andere kant een samenleving die geen versoepeling wil maar eist. Dan moet je wat.
Precies, voer maar op die druk vanuit de maatschappij, kan mij niet genoeg zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 22:54:37 #49
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203195811
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Welke cirkel precies? De cirkel ziet op die quarantaines volgens mij. Niet op een OMT die nog steeds een mega piek in de ziekenhuizen voorziet.
Kabinet vraag OMT om advies, OMT gelooft in eigen advies dus gelooft dat piek er nog steeds aan komt, kabinet wil meer kunnen doen, OMT vindt het spannend en adviseert daarom medische mondkapjes om de piek die er echt nog aan komt in te dammen, etc.

Om één of andere reden blijft het OMT hangen in die modellen, alsof ze niet bijgewerkt zijn in de afgelopen weken. Eerder vanavond postte iemand een tweet dat we op dit moment 6000 mensen minder op de verpleegafdeling hebben liggen dan volgens het model...
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203195832
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:53 schreef _serial_ het volgende:
Ministerie sluit contracten met labs voor 175.000 PCR-analyses per dag


Een nieuw testplafond.

Bij een verdubbeling van het percentage positief (70%) wordt het het maximale positieve besmettingen dus 122K
Blijven we rond de ~40% positief hangen wordt het 70K het maximale aantal.
Maar 175k mensen die zich per dag laten testen? Dan ben je 2,5 weken verder en hebben drie miljoen mensen verder. Wat mag dat wel niet kosten… logisch trouwens dat die werkloosheid zo laag is, iedere werkloze kan wel voor de ggd werken.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 22:55:41 #51
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203195838
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:54 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)jes-vanaf-14-januari

Gebruik geen zelfgemaakte of stoffen mondkapjes . blok onder de drie bovenste
Maar niet meer dan een advies toch? Dan vind ik 't gescheten met ze, ik blijf gewoon die mondkapjes die ik heb dragen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 22:55:43 #52
408813 crew  trein2000
pi_203195840
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:54 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)jes-vanaf-14-januari

Gebruik geen zelfgemaakte of stoffen mondkapjes . blok onder de drie bovenste
Ja ik kan lezen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203195841
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Kabinet vraag OMT om advies, OMT gelooft in eigen advies dus gelooft dat piek er nog steeds aan komt, kabinet wil meer kunnen doen, OMT vindt het spannend en adviseert daarom medische mondkapjes om de piek die er echt nog aan komt in te dammen, etc.

Om één of andere reden blijft het OMT hangen in die modellen, alsof ze niet bijgewerkt zijn in de afgelopen weken. Eerder vanavond postte iemand een tweet dat we op dit moment 6000 mensen minder op de verpleegafdeling hebben liggen dan volgens het OMT model...
Ja best bizar toch, zelfs het meest positieve scenario zat er 6000 opnames naast.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203195850
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:54 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)jes-vanaf-14-januari

Gebruik geen zelfgemaakte of stoffen mondkapjes . blok onder de drie bovenste
Goed verhaal vadertje staat, doen we niets mee.
pi_203195874
Bolle kop gekregen ook die Ginny Mooy :r
pi_203195882
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:57 schreef Halcon het volgende:
Bolle kop gekregen ook die Ginny Mooy :r
Ginny MinderMooy
pi_203195893
Ik heb mijn wegwerpmondkapje al een maand op... denk dat ik 100 andere ziektes kan krijgen van dat ding die erger zijn dan corona :')
Facts don't care about your feelings
pi_203195897
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ginny MinderMooy
Ginny Lillèk
  vrijdag 14 januari 2022 @ 22:58:25 #59
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_203195904
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Goed verhaal vadertje staat, doen we niets mee.
Gaf alleen maar antwoord op iemand en op allen die zeiden van ja hoor stoffen mondkapjes zijn oke , niet dus.

Of je er iets mee doet , niet mijn zaak
There is only one religion
  vrijdag 14 januari 2022 @ 22:59:38 #60
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203195930
twitter


De hele samenleving op slot voor deze absolute minderheid mensen (zo wel goed?)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203195939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Maar 175k mensen die zich per dag laten testen? Dan ben je twee weken verder en hebben drie miljoen mensen verder. Wat mag dat wel niet kosten… logisch trouwens dat die werkloosheid zo laag is, iedere werkloze kan wel voor de ggd werken.
Ongeveer 60EUR per test inclusief logistiek, personeel, infrastructuur.
Eergisteren zijn er 101K mensen getest, dat heeft dus zo'n slordige 6 ton gekost, afgelopen week dus zo rond de 700K testen, en hebben we dus 4.2 miljoen over de balk gegooid, het mag wat kosten, er zijn dagen dat ik dat bedrag niet op mijn bankrekening heb.

Je kan je afvragen of je dat geld niet beter in de zorg kun investeren, gaat stoppen met dat massaal testen, zeker nu met omicron.

Maar dat is mijn ongezouten mening.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:00:56 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203195965
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ongeveer 60EUR per test inclusief logistiek, personeel, infrastructuur.
Eergisteren zijn er 101K mensen getest, dat heeft dus zo'n slordige 6 ton gekost, afgelopen week dus zo rond de 700K testen, en hebben we dus 4.2 miljoen over de balk gegooid, het mag wat kosten, er zijn dagen dat ik dat bedrag niet op mijn bankrekening heb.

Je kan je afvragen of je dat geld niet beter in de zorg kun investeren, gaat stoppen met dat massaal testen, zeker nu met omicron.

Maar dat is mijn ongezouten mening.
Bij deze aantallen hebben al die quarantaines ook weinig zin meer, het gaat toch wel (hard) rond.
pi_203196024
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:59 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

De hele samenleving op slot voor deze absolute minderheid mensen (zo wel goed?)
In zekere zin is ze ook asociaal. Jongeren mogen zich ophangen als zij d'r niet maar krijgt. Ze moet klagen bij de manier waarop de overheid nu "triage" doet i.p.v. geilen op een lockdown.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:03:34 #64
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203196025
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ongeveer 60EUR per test inclusief logistiek, personeel, infrastructuur.
Eergisteren zijn er 101K mensen getest, dat heeft dus zo'n slordige 6 ton gekost, afgelopen week dus zo rond de 700K testen, en hebben we dus 4.2 miljoen over de balk gegooid, het mag wat kosten, er zijn dagen dat ik dat bedrag niet op mijn bankrekening heb.

Je kan je afvragen of je dat geld niet beter in de zorg kun investeren, gaat stoppen met dat massaal testen, zeker nu met omicron.

Maar dat is mijn ongezouten mening.
Of gewoon net als Denemarken Testen voor Toegang.
twitter
Isn't it ironic, don't you think
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 23:04:54 #65
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203196047
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:58 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Gaf alleen maar antwoord op iemand en op allen die zeiden van ja hoor stoffen mondkapjes zijn oke , niet dus.

Of je er iets mee doet , niet mijn zaak
Maar nog steeds een advies toch?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:05:05 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203196050
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:03 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Of gewoon net als Denemarken Testen voor Toegang.
[ twitter ]
In ellenlange testrijen gaan staan, nee dank je. Ik blijf wel gewoon thuis bij klachten.
pi_203196063
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar nog steeds een advies toch?
Advies inderdaad. En met adviezen kun je doen wat je zelf wilt.
pi_203196064
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:03 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Of gewoon net als Denemarken Testen voor Toegang.
[ twitter ]
Meh. Ik ben daar niet perse voorstander van. Juist de focus op elke besmetting zien moet gaan veranderen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 23:06:19 #69
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203196081
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:03 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Of gewoon net als Denemarken Testen voor Toegang.
[ twitter ]
Over 2 of 3 weken als de ziekenhuizen leeg zijn nog 2G invoeren of uitgebreider TVT zou echt een klap in 't gezicht zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203196083
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:59 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

De hele samenleving op slot voor deze absolute minderheid mensen (zo wel goed?)
Je zou hier inderdaad wel een paar clichés uit de coronadiscussies op kunnen loslaten:

- De hele maatschappij moet opdraaien voor een kleine minderheid.
- Mensen die ongefundeerde medische beweringen doen (de ziekenhuizen gaan vollopen, ik mag gewoon dood) moeten niet worden geïnterviewd en geen openbaar podium krijgen zonder dat ze van repliek worden gediend.
pi_203196087
quote:
Zijn kantines en clubgebouwen ook weer open?

Kantines zijn alleen open voor afhaal. Clubgebouwen zijn in principe open zodat sportbeoefenaars gebruik kunnen maken van de kleedkamers of de toiletten. Wie gebruik wil maken van die voorzieningen, moet wel een coronatoegangsbewijs laten zien.
:')

Tamelijk stompzinnige vragen verder.

https://www.nu.nl/coronav(...)-versoepelingen.html
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:07:07 #72
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_203196098
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar nog steeds een advies toch?
Open voor discussie, maar ik lees erin dat die dus als niet gedige mondkapjes nu te boek staan.
Maak me er verder ook niet te druk over.
There is only one religion
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:08:01 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203196117
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
:')

Tamelijk stompzinnige vragen verder.

https://www.nu.nl/coronav(...)-versoepelingen.html
Haha een QR-check om te mogen pissen in je clubkantine. Doen wij verder niks mee.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 23:08:20 #74
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203196123
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:07 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Open voor discussie, maar ik lees erin dat die dus als niet gedige mondkapjes nu te boek staan.
Maak me er verder ook niet te druk over.
Ik ga met die type 2 mondkapjes (die medische dingen) echt helemaal kapot (astma). Zolang 't een advies blijft vind ik 't wel best :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203196125
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Advies inderdaad. En met adviezen kun je doen wat je zelf wilt.
Met regels ook hoor >:)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:08:55 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203196138
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Haha een QR-check om te mogen pissen in je clubkantine. Doen wij verder niks mee.
Je mag dus wel bier halen zonder qr maar niet omkleden om te gaan sporten
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 23:10:34 #77
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203196179
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:59 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

De hele samenleving op slot voor deze absolute minderheid mensen (zo wel goed?)
Ik snap het niet. Ze wacht al 22 maanden op een niertransplantatie. Die heeft ze dus ook in de zomer van 2020 niet gehad, toen de ziekenhuizen vrijwel leeg waren en er als een malle inhaalzorg gedaan werd. Transplantaties staan normaal gesproken wel redelijk hoog op de lijst indien ze urgent zijn.

Maargoed, vervelend voor 'r natuurlijk, maar op dit moment is dat geen argument meer. Ziekenhuizen openen steeds meer OK's omdat de afdelingen leeg lopen, dus als het urgent is zou ze nu terecht moeten kunnen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:11:05 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203196195
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Je mag dus wel bier halen zonder qr maar niet omkleden om te gaan sporten
Die hele QR-check komt bij onze club sowieso pas weer in beeld als het eerste wedstrijden gaat spelen met publiek. Er is verder echt geen hont die zich daarvoor interesseert bij doordeweekse trainingen of whatever.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:13:13 #79
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203196228
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die hele QR-check komt bij onze club sowieso pas weer in beeld als het eerste wedstrijden gaat spelen met publiek. Er is verder echt geen hont die zich daarvoor interesseert bij doordeweekse trainingen of whatever.
Onze club heeft alleen een bordje staan voor de sier dat je een QR nodig hebt, geen naleving. Bij de uitwedstrijden tot nu toe maar 1 club die het ook daadwerkelijk controleerde voor kantinetoegang. Voetballen mocht overal wel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203196263
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:03 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Of gewoon net als Denemarken Testen voor Toegang.
[ twitter ]
Wat is dan precies de correlatie tussen dat massaal testen en weer open kunnen? De positieve testen zijn er niet minder door, dat zijn allemaal mensen die potentieel in het ziekenhuis kunnen belanden omdat niemand 100% 'beschermd' is.

Ik geloof het allemaal wel weer met al die gidslanden. Hun resultaat zou niet veel anders zijn als ze dat stukje individuele vrijheid wel gewoon zouden pakken.

Wat is dat toch met die geilheid op het sneltesten? Voelen de belanghebbenden aan dat hun handeltje over een halfjaar voorbij is? En wat is het met die geilheid van 1Vandaag richting Marino van Zelst: https://eenvandaag.avrotr(...)ieuwe-tandenpoetsen/

Volgens deze topexpert zouden we nu zo'n beetje in Bergamo maart 2020, lijken op de gang moeten zitten.
pi_203196282
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Onze club heeft alleen een bordje staan voor de sier dat je een QR nodig hebt, geen naleving. Bij de uitwedstrijden tot nu toe maar 1 club die het ook daadwerkelijk controleerde voor kantinetoegang. Voetballen mocht overal wel.
Bij ons wordt ook alleen gecontroleerd met steekproeven. De kantine had een "afhaal" gedeelte, en een gedeelte zonder horecafunctie, daar was geen QR plicht.

We hebben simpelweg de vrijwilligers niets om het te doen, en geen enkel vrijwilliger wil zijn eigen mede leden controleren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203196296
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:15 schreef Vasilevski het volgende:
Voelen de belanghebbenden aan dat hun handeltje over een halfjaar voorbij is?
Er worden in elk geval een aantal mensen heeeeel erg rijk van de hoeveelheid sneltests die verhandeld worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203196323
OP1: op dit moment 0,0 mensen met Omikron op de IC.

Omikron God, we zijn je dankbaar voor het einde van de pandemie.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:18:39 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203196327
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Bij ons wordt ook alleen gecontroleerd met steekproeven. De kantine had een "afhaal" gedeelte, en een gedeelte zonder horecafunctie, daar was geen QR plicht.

We hebben simpelweg de vrijwilligers niets om het te doen, en geen enkel vrijwilliger wil zijn eigen mede leden controleren.
Bij ons hadden ze afgelopen najaar zo'n jongen met een rugzakje een telefoon met QR-scanner in de hand geduwd. Die kwam dan op zaterdagmiddag als het eerste voetbalde door de kantine lopen, enorm bezwaard dat hij scans moest doen. Soms kwam hij pas na de wedstrijd rond vijf uur s middags mensen controleren die al sinds eind vd ochtend bier zaten te tanken in de kantine.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:19:16 #85
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203196340
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Bij ons wordt ook alleen gecontroleerd met steekproeven. De kantine had een "afhaal" gedeelte, en een gedeelte zonder horecafunctie, daar was geen QR plicht.

We hebben simpelweg de vrijwilligers niets om het te doen, en geen enkel vrijwilliger wil zijn eigen mede leden controleren.
Ik voetbal ‘gelukkig’ bij een club die alleen maar senioren/bierteams heeft en geen jeugd, denk dat het daarom sowieso wat losser is. Zie bij de grotere clubs wel wat meer een tweedeling in wel/niet naleven van de regels.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 23:19:19 #86
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203196342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:18 schreef groenen het volgende:
OP1: op dit moment 0,0 mensen met Omikron op de IC.

Omikron God, we zijn je dankbaar voor het einde van de pandemie.
Dus de hele IC bezetting komt nog van Deltapatiënten? Dat lijkt me geweldig nieuws. Dusdanig geweldig dat er dinsdag nog wel een persco/persmo kan komen? :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203196343
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:59 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

De hele samenleving op slot voor deze absolute minderheid mensen (zo wel goed?)
Valerie snapt niet helemaal dat de reden waarom zij nog altijd op een niertransplantatie wacht niet het virus of versoepelingen zijn, maar de topprioriteit die coronastatistieken gekregen hebben onder virologen en bestuurders en de daaruit resulterende keuzes.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203196348
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:18 schreef groenen het volgende:
OP1: op dit moment 0,0 mensen met Omikron op de IC.

Omikron God, we zijn je dankbaar voor het einde van de pandemie.
dat is dus overal in de wereld al zo, dus ik verwachtte niks anders. maar ja, de regering wil weer wachten zoals altijd, gek gemaakt door Jaap met zijn foute modellen.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:20:44 #89
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203196369
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Valerie snapt niet helemaal dat de reden waarom zij nog altijd op een niertransplantatie wacht niet het virus of versoepelingen zijn, maar de topprioriteit die coronastatistieken gekregen hebben onder virologen en bestuurders en de daaruit resulterende keuzes.
Volgens mij is het sowieso een hel om op een geschikte nier te wachten toch? Dat probleem had Bart de Graaf al.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:20:45 #90
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203196372
Ik heb verhaal gelezen van een viroloog van UMCG, wat hij ook gezegd heeft dat allerergste over 2 maanden voorbij is als er geen gekke varianten komen. Naar mijn geweten vind ik wel voorbarig, want we zien paar hele kleine varianties opkomen in diverse delen van hele wereld, normaal gesproken zagen we in het verleden alleen maar grote varianten van het coronavirus te voorschijn. Hij heeft ook in het verhaal verteld dat er in komende maanden ook ten sprake kan zijn van een soort periode waar niet zo veel virussen wordt zal uitbreken, zowel veel minder mensen ziek kunnen van worden.

Want Ernst Kuipers heeft in zijn eerste persconferentie gezegd dat het virus nooit meer weg zal gaan of helemaal uitdoven, zowel we vele jaren nog lang leren met het virus moeten leven. Meestal hebben virologen meer verstand van vele soorten virussen dan een voormalig MDL-arts, terwijl kunnen net als wij ook mis hebben met voorspellingen. Maar het virus kent echt geen pauze om ons voortdurend te besmetten en ziek maken, wellicht kunnen er altijd ernstige of mildere variant komen
Humor, serieus en vrolijk!
pi_203196394
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Valerie snapt niet helemaal dat de reden waarom zij nog altijd op een niertransplantatie wacht niet het virus of versoepelingen zijn, maar de topprioriteit die coronastatistieken gekregen hebben onder virologen en bestuurders en de daaruit resulterende keuzes.
Aan haar Twitter te zien is ze sowieso een beetje doorgeslagen met haar brandbrieven aan de schooldirectie en de verbazing dat een laptop in de klas (in plaats van haar kind) minder aandacht van de andere leerlingen krijgt, want uiteraard heeft ze dat kind precies op die dag pimpelpaars geverfd zodat er aandacht moest komen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:22:08 #92
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203196395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:18 schreef groenen het volgende:
OP1: op dit moment 0,0 mensen met Omikron op de IC.

Omikron God, we zijn je dankbaar voor het einde van de pandemie.
Ja, de patiënten die besmet met Deltavariant liggen nog wel in het ziekenhuis, gevaccineerd of niet.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_203196436
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:18 schreef groenen het volgende:
OP1: op dit moment 0,0 mensen met Omikron op de IC.

Omikron God, we zijn je dankbaar voor het einde van de pandemie.
Moet je dan niet juist Omikron lekker zijn gang laten gaan. Je wilt juist dat Delta volledig verdwijnt.
pi_203196460
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Aan haar Twitter te zien is ze sowieso een beetje doorgeslagen met haar brandbrieven aan de schooldirectie en de verbazing dat een laptop in de klas (in plaats van haar kind) minder aandacht van de andere leerlingen krijgt, want uiteraard heeft ze dat kind precies op die dag pimpelpaars geverfd zodat er aandacht moest komen.
Ja, behalve een niertransplantatie heeft ze ook een hersentransplantatie nodig, denk ik.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:26:46 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203196462
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:18 schreef groenen het volgende:
OP1: op dit moment 0,0 mensen met Omikron op de IC.

Omikron God, we zijn je dankbaar voor het einde van de pandemie.
Serieus? Wat een shitshow als dat zo is joh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203196488
twitter


Oei, de rechtsstaat is weer eens in het geding. Niet door happende honden maar door die burgemeesters in oorlogstijd die de mensen één zaterdagmiddag een pleziertje gunnen, of misschien een 'ludiek protest'.
pi_203196507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Moet je dan niet juist Omikron lekker zijn gang laten gaan. Je wilt juist dat Delta volledig verdwijnt.
nee, dat moet van hun door een rietje
pi_203196547
Maar hoe werkt dat dan? Als er een geschikte nier is, wordt die dan niet gebruikt omdat er geen capaciteit is voor de transplantatie? Of is er al die tijd om wat voor reden dan ook geen beschikbare nier geweest? Zijn er sowieso minder donororganen geweest omdat minder mensen zich doodreden bij minder verkeer tijdens lockdowns?
Tap tap tap
pi_203196550
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Aan haar Twitter te zien is ze sowieso een beetje doorgeslagen met haar brandbrieven aan de schooldirectie en de verbazing dat een laptop in de klas (in plaats van haar kind) minder aandacht van de andere leerlingen krijgt, want uiteraard heeft ze dat kind precies op die dag pimpelpaars geverfd zodat er aandacht moest komen.
Ze komt op haar twitteracount inderdaad als een rasechte "Karen" over.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:31:42 #100
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203196554
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Moet je dan niet juist Omikron lekker zijn gang laten gaan. Je wilt juist dat Delta volledig verdwijnt.
Natuurlijk. Dat begrijpt elk land behalve ons land.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:31:51 #101
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203196559
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:28 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Oei, de rechtsstaat is weer eens in het geding. Niet door happende honden maar door die burgemeesters in oorlogstijd die de mensen één zaterdagmiddag een pleziertje gunnen, of misschien een 'ludiek protest'.
Gelukkig hebben wij hier Hubert Bruls die elke ondernemer die morgen opengaat persoonlijk failliet laat gaan.

Dikke papzak.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')