Ham is uiteraard zeer populair in Engeland, maar ik denk dat het merk mercedes wel een flinke deuk heeft opgelopen na het gejank de afgelopen weken.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre Hamilton een diverser publiek naar de F1 trekt dat misschien traditioneel minder snel zou kijken. Puur kijkend naar het aantal kijkers via TV (geen idee hoe de opkomst van streaming een rol speelt), dan zag je wel duidelijk een dalende trend, terwijl er in 2018 plots een forse stijging te zien was waarna het weer wat afnam (met de kanttekening dat 2020 minder races kende):
https://www.statista.com/(...)-last-12-months-usa/
In Nederland, maar zou men dat daarbuiten echt wat kunnen schelen (op rumoerige mensen op social media na)? Ik betwijfel het enormquote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
maar ik denk dat het merk mercedes wel een flinke deuk heeft opgelopen na het gejank de afgelopen weken.
Ja ik denk dat dat wel wat overschat wordt. Vergeet ook niet dat waar zo'n Nederlands motorsporttopic vol staat met mensen die kotsen op enige vorm van maatschappelijke betrokkenheid, BLM en ga zo maar door, terwijl er wereldwijd juist ook heel veel mensen zijn die dat wel kunnen waarderen en bovendien is huidskleur net als nationaliteit gewoon iets waar mensen zich mee identificeren. Zonder Verstappen zou de F1 in Nederland ook gewoon veel minder mainstream zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In Nederland, maar zou men dat daarbuiten echt wat kunnen schelen (op rumoerige mensen op social media na)? Ik betwijfel het enorm
https://www.gpfans.com/en(...)1-popularity-stakes/quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja ik denk dat dat wel wat overschat wordt. Vergeet ook niet dat waar zo'n Nederlands motorsporttopic vol staat met mensen die kotsen op enige vorm van maatschappelijke betrokkenheid, BLM en ga zo maar door, terwijl er wereldwijd juist ook heel veel mensen zijn die dat wel kunnen waarderen en bovendien is huidskleur net als nationaliteit gewoon iets waar mensen zich mee identificeren. Zonder Verstappen zou de F1 in Nederland ook gewoon veel minder mainstream zijn.
Ik ben benieuwd óf Hamilton wat dat betreft ook het potentieel van de F1 vergroot of niet, maar cijfers zullen wel lastig te vinden zijn.
Die stijging in 2018 komt vooral door een nieuwe meetmethode en niet doordat er meer unieke kijkers zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre Hamilton een diverser publiek naar de F1 trekt dat misschien traditioneel minder snel zou kijken. Puur kijkend naar het aantal kijkers via TV (geen idee hoe de opkomst van streaming een rol speelt), dan zag je wel duidelijk een dalende trend, terwijl er in 2018 plots een forse stijging te zien was waarna het weer wat afnam (met de kanttekening dat 2020 minder races kende):
https://www.statista.com/(...)-last-12-months-usa/
Azië (en dan met name China) is natuurlijk ook een gigantische markt. Daar zou de deelname van Zhou nog wel eens voor een boost kunnen zorgen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.gpfans.com/en(...)1-popularity-stakes/
Although Hamilton remains a firm favourite in the UK, Brazil and Canada, It is Verstappen that tops the tables in the Netherlands, Japan and the United States.
Zeker de US is een zeer grote interessante markt voor de F1. En Max is de meest populaire racer op dit moment.
De Engelsen kijken omdat er een Engelsman rond rijd. Buiten hamilton rijden Russel en Norris ook nog rond als Engelsen. Dus qua nationalisme zit dat wel goed.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Azië (en dan met name China) is natuurlijk ook een gigantische markt. Daar zou de deelname van Zhou nog wel eens voor een boost kunnen zorgen.
Maar mijn vraag was ook niet zozeer of een coureur meer aanhang had, maar of Hamilton een groep fans trekt die niet traditioneel naar de F1 zouden kijken. Je kunt als coureur wel veel fans hebben, maar als die toch al F1 keken, dan heeft dat netto weinig effect, hooguit verlies je ze misschien wat minder snel.
Wat aannames zijn geen data natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De Engelsen kijken omdat er een Engelsman rond rijd. Buiten hamilton rijden Russel en Norris ook nog rond als Engelsen. Dus qua nationalisme zit dat wel goed.
mercedes bouwt het blm gebeuren ook wat af gezien ze aankomend seizoen weer rond rijden als Silber Pfeilen en niet als schwarze Pfeilen.
Datgene wat jij in post 8 niet doet.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat aannames zijn geen data natuurlijk.
Ik stel vragen, ik trek geen conclusies.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Datgene wat jij in post 8 niet doet.
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik stel vragen, ik trek geen conclusies.
Dat is geen vraag. Dat is een conclusie. En een aanname.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:40 schreef Monolith het volgende:
Je kunt als coureur wel veel fans hebben, maar als die toch al F1 keken, dan heeft dat netto weinig effect, hooguit verlies je ze misschien wat minder snel.
Het is juist de hernieuwde tweestrijd tussen HAM en VER die zoveel geld waard is.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd hoeveel ham nog oplevert voor de F1. Als je kijkt hoe populair Max is geworden de afgelopen jaren, kan dit een mooie opvolger zijn.
Ook. Maar dat alleen verklaard niet waarom Max populairder is dan ham.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is juist de hernieuwde tweestrijd tussen HAM en VER die zoveel geld waard is.
Het is allemaal afwachten met de nieuwe auto's en zo maar een jaar waar VER na 10 races 100 punten voor ligt op nummer 2 zou een waar doemscenario zijn voor de F1, internationaal.
Een rijder kan nog zo populair zijn, de F1 heeft uiteindelijk alleen iets aan hoge prijzen voor TV-rechten. En die worden hoger als er meer volk naar wil kijken. En dat wil het volk als er wat op het spel staat.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ook. Maar dat alleen verklaard niet waarom Max populairder is dan ham.
Volgens Bleekemolen ligt het er mede aan dat Max er altijd vol voor gaat. No guts no glory.
Dat slaat aan in de US of A. Sinds 2019.
Een rijder die er vol voor gaat, zal populairder zijn dan een rijder die gereserveerder rond rijd.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een rijder kan nog zo populair zijn, de F1 heeft uiteindelijk alleen iets aan hoge prijzen voor TV-rechten. En die worden hoger als er meer volk naar wil kijken. En dat wil het volk als er wat op het spel staat.
Er zal altijd een rijder zijn die het populairst is. En als A stopt wordt B dat.
Nee, dat is simpelweg een wiskundige wetmatigheid. Als ik zou stellen dat dit voor een coureur het geval zou zijn, dan was dat een conclusie geweest.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Dat is geen vraag. Dat is een conclusie. En een aanname.
Als Verstappen net zoals Hamilton 7 van de 10x voorop rijdt hoeft en zal hij er helemaal niet "vol voor gaan".quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een rijder die er vol voor gaat, zal populairder zijn dan een rijder die gereserveerder rond rijd.
Max heeft heel goed laten zien wat Senna bedoelde met een racer zijn. En dat word gewaardeerd door race fans.
Denk niet dat de meeste fans dat op waarde weten te schatten, hoeveel Nederlanders hadden voor Max ooit een race gezien, dat zijn gewoon fanboys en girls, die willen dat Max wint, verder niks mis mee hoor maar ik reken hen niet tot racefans.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een rijder die er vol voor gaat, zal populairder zijn dan een rijder die gereserveerder rond rijd.
Max heeft heel goed laten zien wat Senna bedoelde met een racer zijn. En dat word gewaardeerd door race fans.
Welke wetenschappelijke wet zit er dan achter?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, dat is simpelweg een wiskundige wetmatigheid. Als ik zou stellen dat dit voor een coureur het geval zou zijn, dan was dat een conclusie geweest.
als Verstappen een paar back to back titels op zak heeft gaat de hele wereld ook hopen dat er ander wint, zo werkt dat nu eenmaal, dat was bij Schumacher zo en is bij Hamilton zoquote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als Verstappen net zoals Hamilton 7 van de 10x voorop rijdt hoeft en zal hij er helemaal niet "vol voor gaan".
Want de enigen die hij dan hoeft in te halen krijgen eerst een blauwe vlag te zien.
En zelfs als hij dan een keer 2e zou liggen in een race zal hij liever 18 punten pakken dan 0, met een ruime voorsprong in het WK
Dat is toch niet zo moeilijk?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welke wetenschappelijke wet zit er dan achter?
De populariteit zal ongetwijfeld een boost hebben gehad in Nederland. Zoals met elke sport wanneer er een Nederlander er bovenuit steekt. Zie Barney met darten.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk niet dat de meeste fans dat op waarde weten te schatten, hoeveel Nederlanders hadden voor Max ooit een race gezien, dat zijn gewoon fanboys en girls, die willen dat Max wint, verder niks mis mee hoor maar ik reken hen niet tot racefans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |