abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203206043
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 17:58 schreef Glider76 het volgende:
d
[..]
Dat is dus redelijk verwaarloosbaar. Zeker als het halverwege een tegeltje zit. Een beetje lucht achter de tegel is in dit geval ook geen ramp. Op vloeren met vloerwarming wel, maar dit wandje heeft geen enkele belasting.

De lijm is stug genoeg om dit allemaal op te vangen.
Dus gewoon volgooien en meteen tegelen?

Is wel verleidelijk. Naarmate we dichterbij de uitvoering komen, blijkt de klus steeds groter te worden.
Ruzie met afzuigkap etc.

[ Bericht 8% gewijzigd door zoz op 15-01-2022 18:24:02 ]
pi_203207381
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 18:09 schreef zoz het volgende:

[..]
Dus gewoon volgooien en meteen tegelen?

Is wel verleidelijk. Naarmate we dichterbij de uitvoering komen, blijkt de klus steeds groter te worden.
Ruzie met afzuigkap etc.
zeker. Wel die restanten tegelmatjes er nog verder afpulken. Maar die paar gaten is geen probleem. Uitstekende delen zijn juist het probleem.

Als zo'n 10x10 tegeltje op alle 4 de hoekjes al ene vlakke ondergrond heeft is het al goed. Dat er in het midden dan een gat zit daar zal het tegeltje echt niet van los komen.
pi_203218798
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:31 schreef Glider76 het volgende:

[..]
zeker. Wel die restanten tegelmatjes er nog verder afpulken. Maar die paar gaten is geen probleem. Uitstekende delen zijn juist het probleem.

Als zo'n 10x10 tegeltje op alle 4 de hoekjes al ene vlakke ondergrond heeft is het al goed. Dat er in het midden dan een gat zit daar zal het tegeltje echt niet van los komen.
Restanten tegellijm is er ondertussen af.

Afzuigkap 2 cm naar beneden gehaald zodat ik uitkom met hele tegels. Zo wat was dat ding goor van binnen zeg. 6 jaartjes koken en dat ding zit helemaal onder het vet. Zoveel mogelijk met dasty verwijderd.
De keukenboer heeft geen pluggen gebruikt bij het ophangen van de afzuigkap. Dikke 8mm schroeven zo in een binnenmuurtje geschroefd. :{

Als ik met een dozenboor in de muur boor met een lege pvc leiding erachter gaat hij er dan netjes doorheen? Zodat ik de leiding wee kan oppakken voor de nieuwe wcd.
pi_203219059
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:56 schreef zoz het volgende:

[..]
Restanten tegellijm is er ondertussen af.

Afzuigkap 2 cm naar beneden gehaald zodat ik uitkom met hele tegels. Zo wat was dat ding goor van binnen zeg. 6 jaartjes koken en dat ding zit helemaal onder het vet. Zoveel mogelijk met dasty verwijderd.
De keukenboer heeft geen pluggen gebruikt bij het ophangen van de afzuigkap. Dikke 8mm schroeven zo in een binnenmuurtje geschroefd. :{

Als ik met een dozenboor in de muur boor met een lege pvc leiding erachter gaat hij er dan netjes doorheen? Zodat ik de leiding wee kan oppakken voor de nieuwe wcd.
Die 2 cm ken ik. Maar je afzuigkap heeft ook een soort minimale hoogte nodig die je nu veranderd hebt. Maar 2 cm zal niet direct een werelds verschil gaan uitmaken.

Als je er mee door de muur kan boren zal dat plastieke leidingkje gook een probleem zijn.
pi_203219174
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:08 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Die 2 cm ken ik. Maar je afzuigkap heeft ook een soort minimale hoogte nodig die je nu veranderd hebt. Maar 2 cm zal niet direct een werelds verschil gaan uitmaken.

Als je er mee door de muur kan boren zal dat plastieke leidingkje gook een probleem zijn.
Ah mooi dan boor ik er lekker doorheen.

2cm lager is geen probleem. Ik had de eerste 2jr een gaskookplaat en nu een inductie.
pi_203302002
Ik heb zojuist knauf snelgips gebruikt om een gat waar een wcd zat dicht te smeren en een nieuwe vast te zetten. Ging best prima.

Zal dit morgen droog genoeg zijn om over te tegelen?
Ik lees overal dat je het binnen 10 min moet verwerken maar niet na hoeveel min/uur/dag het droog is.

Dat spul is zo makkelijk aan te maken en te verwerken, misschien dat ik de gaten boven de kookplaat toch ga vullen voor het tegelen.
pi_203357259
Iedereen bedankt voor het advies en tips. Het klusje is klaar en het resultaat is naar tevredenheid. Natuurlijk niet perfect maar prima voor een eerste tegelproject :)

Nu opzoek naar een mooie dikke eiken plank voor boven de tegels en een goed bijpassend kleurtje voor op de muur.
  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 12:26:05 #33
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_203357393
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er mooi uit toch ? Doe het je niet na! :)
Bedankt!
Ik vind het ook mooi geworden en ben tevreden over mijn werk, maar het kan altijd beter ;)
Die stopcontacten kwamen uit op 4 tegels dat was wel even stressen. Steeds meten, tekenen en naar buiten rennen om het daar te slijpen in het donker 8)7
pi_203383473
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:32 schreef zoz het volgende:

[..]
Bedankt!
Ik vind het ook mooi geworden en ben tevreden over mijn werk, maar het kan altijd beter ;)
Die stopcontacten kwamen uit op 4 tegels dat was wel even stressen. Steeds meten, tekenen en naar buiten rennen om het daar te slijpen in het donker 8)7
Netjes hoor. Volgens mij is het eenvoudiger op 4 tegels. Beter zo dan dat het ergens middenin een tegel kwam.

Links onderin lijken de voegen niet recht te lopen, hoe kwam dat?
pi_203383589
Door onervarenheid als ik het zo lees.

Ziet er mooi uit, goed gedaan!
Laat die handjes wapperen!
pi_203384352
Onervarenheid much inderdaad.

Ik denk zelfs niet te kunnen zien wat jij bedoelt.

De tegels waren niet gelijk dus het was soms een millimeter naar beneden of opzij.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')