Sorry maar ik ga niet het hele topic doorlezenquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al eerder zei, komt er maar een klein gedeelte op de IC. Dus nee, niet allemaal. Je kan ook gewoon even lezen wat ik schrijf ipv de laatste comment pakken en de rest negeren. Is niet verplicht, maar het maakt het wel makkelijker.
Moet je zelf weten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sorry maar ik ga niet het hele topic doorlezen
Ze voeren het gewoon in de lente pas in, wanneer de cijfers al dalende zijn. Kunnen ze het mooi op 2G gooien waardoor dat een excuus wordt om er na de zomer ook gewoon mee door te gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na de lockdown?
Dit moet je toch gewoon klaar hebben liggen (of niet) voor het moment dat je lockdown klaar is? Of gaan we straks wederom achter de feiten aan marcheren.
quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ook bijzonder jammer dat ze die 2G discussie weer voor zich uit hebben geschoven
Echt he.quote:
Ja want in ieder ander willekeurig land zonder lockdown puilen de IC’s uit en sterven mensen op de stoep van het ziekenhuis. Sla eens een krant openquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je nu alle maatregelen opheft, kan het zomaar zijn dat er veel menen tegelijk corona krijgen en het aantal op de IC toch weer groeit. Kunnen we allemaal gaan doen alsof dat een doemscenario is, maar het is toch gewoon logisch? Als er nu nog een klein aantal op de IC komt tijdens de lockdown tijdens een mildere variant, dan kan dat aantal weer omhoog gaan als we weer terug naar normaal gaan. Het is geen hogere wiskunde en ja ook ik wil terug naar het normale.
Jij rookt goed spul.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:37 schreef Stoorzendert het volgende:
Straks hebben ze ons gewoon in het ootje genomen met strengere maatregelen zoals type2 masker en gaat vrijdag alles open![]()
Nee, dat zal niet gebeuren. Wat je echter wel vaker ziet is dat het in de week ervoor enorm opgeblazen wordt, waarna er dan bij het besluit en informeren wat ‘korting’ gegeven kan worden. Iedereen weer blijquote:
"we gaan iets heel spannends doen"quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, dat zal niet gebeuren. Wat je echter wel vaker ziet is dat het in de week ervoor enorm opgeblazen wordt, waarna er dan bij het besluit en informeren wat ‘korting’ gegeven kan worden. Iedereen weer blij
Over goed spul roken gesproken.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)a-infectie-voorkomenquote:PORTLAND - Componenten in cannabis kunnen voorkomen dat het coronavirus gezonde cellen binnendringt, blijkt uit een laboratoriumstudie die is gepubliceerd in het Journal of Nature Products. Twee stoffen in hennep, CBGA en CBDA, kunnen het virus volgens onderzoekers van de Universiteit van Oregon tegengaan.
Ik vind het wel ergerlijk dat ze na bijna 2 jaar pandemie, drie lockdowns en op een punt waarbij het nu echt moet gaan over dingen openen (en open houden) ze komen aanzetten met adviezen/richtlijnen voor andere mondmaskers, terwijl discussies over b.v. 2G weer op de lange baan worden geschoven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, dat zal niet gebeuren. Wat je echter wel vaker ziet is dat het in de week ervoor enorm opgeblazen wordt, waarna er dan bij het besluit en informeren wat ‘korting’ gegeven kan worden. Iedereen weer blij
Je had net op BNR 'BNR Breekt', ging over de lockdown. De stelling was "de lockdown moet vrijdag eindigen". 90% van de mensen die gestemd hadden was voor. Yorick Bleijenberg zat bij de host en had het over de impact door quarantaines. Één van de vragen die aan 'm gesteld werd was: "Ja, wat nu als we stoppen met die quarantaines en het gaan behandelen als griep?"quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:32 schreef popje het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oportioneel-a4077975
Steeds meer kranten zijn het niet per se meer eens met een lockdown.
We varen in dicht mist op een onstuimige zee, we konden nooit verder dan 2 weken kijken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het wel ergerlijk dat ze na bijna 2 jaar pandemie, drie lockdowns en op een punt waarbij het nu echt moet gaan over dingen openen (en open houden) ze komen aanzetten met adviezen/richtlijnen voor andere mondmaskers, terwijl discussies over b.v. 2G weer op de lange baan worden geschoven.
2G kan handig zijn als je op die manier de maatschappij wel open kan houden op een moment dat het anders niet zou kunnen. Een beetje wat je ziet in bepaalde andere landen. Maar daar is alles ook mee gezegd. Als ze het enkel inzetten op momenten dat de cijfers toch al dalende zijn en je eigenlijk ook open zou kunnen zonder 2G dan moet je zoiets gewoon niet willen. En dat is precies wat het kabinet van plan is imo; gewoon inzetten in de lente wanneer het niet nodig is; de dalende cijfers linken aan 2G zodat ze het permanent kunnen maken en het QR bewijs uit kunnen gaan breidenquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt he.
Ik heb liever geen 2G/3G whatever als het niet perse nodig is, maar het tempo waarmee alles in Nederland gaat is toch schrijnend elke keer weer.
Ik vind het vooral bizar dat andere landen spreken over het aankomende einde van de pandemie, dat we in de laatste maanden zitten, dat er maatregelen afgeschaald worden, of dat ze het virus willen gaan behandelen als griep en wij hier een discussie hebben over wel of geen medisch mondkapje maar dat er verder echt geen ruimte is om te versoepelen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het wel ergerlijk dat ze na bijna 2 jaar pandemie, drie lockdowns en op een punt waarbij het nu echt moet gaan over dingen openen (en open houden) ze komen aanzetten met adviezen/richtlijnen voor andere mondmaskers, terwijl discussies over b.v. 2G weer op de lange baan worden geschoven.
Het is net als met al dat andere micromanagement en zeker in deze fase na vaccinaties en boosters: als het nauwelijks nog winst oplevert, blijf er dan van weg. Het wekt alleen maar weer extra irritatie op bij mensen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat andere landen spreken over het aankomende einde van de pandemie, dat we in de laatste maanden zitten, dat er maatregelen afgeschaald worden, of dat ze het virus willen gaan behandelen als griep en wij hier een discussie hebben over wel of geen medisch mondkapje maar dat er verder echt geen ruimte is om te versoepelen.
Zijn al die andere landen dan zo gek, of zijn wij 't?
Nou ja, wij niet, het OMT en de regering vermoedelijk welquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat andere landen spreken over het aankomende einde van de pandemie, dat we in de laatste maanden zitten, dat er maatregelen afgeschaald worden, of dat ze het virus willen gaan behandelen als griep en wij hier een discussie hebben over wel of geen medisch mondkapje maar dat er verder echt geen ruimte is om te versoepelen.
Liever een ander mondmasker dan een 2G-maatregel die door 16 -jarige koters gehandhaaft moet wordenquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze en FFP2 maskers, en 2G en elke winkel wordt gecontroleerd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Liever een ander mondmasker dan een 2G-maatregel die door 16 -jarige koters gehandhaaft moet worden
"Je kunt niet volhouden dat de hele wereld het verkeerd ziet, behalve Nederland. "quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:32 schreef popje het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oportioneel-a4077975
Steeds meer kranten zijn het niet per se meer eens met een lockdown.
Regering is er meermaals te laat bij geweest en nu durven ze niks meer. Het OMT is natuurlijk ook doorgeslagen in voorzichtigheid/angst (maar net hoe je het wil noemen) dus perfecte combinatie. In andere landen doen ze tenminste een poging om te leren leven met het virus. Die experimenteren tenminste met wat er wel kan. Pakt dat goed uit? Geen idee. Maar alles wijst er op dat Omicron richting een normale griep gaat, dus ik zou inderdaad eerder de weg volgen van andere landen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Liever beiden niet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Liever een ander mondmasker dan een 2G-maatregel die door 16 -jarige koters gehandhaaft moet worden
Ik ga iets heel geks zeggen, maar het doel zou nog steeds moeten zijn dat we terug gaan naar het oude normaal. Geen QR codes, geen verplichte mondkapjes, geen domme micro manage regeltjes, etc. Als Omicron inderdaad richting een normale griep gaat is er geen enkele reden meer om zo spastisch te doen over Corona.quote:
Er vanuit gaande dat ministers nieuw op die plek komen zit er een best wel strenge screening aan vast. Daar zit voor zover ik weet geen volledige psychologische evaluatie aan vast, maar er komt wel heel veel naar boven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:57 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben van mening dat alle nieuwe ministers en staatssecretarissen eerst psychologisch onderzocht worden voor dat ze aan het werk kunnen, want in het politiek moet je heel psychologisch aan kunnen zodat het ook goede beslissingen moeten kunnen nemen. En je ziet ook in het verleden dat ze vaak verkeerde beslissingen hebben genomen omtrent bestrijding van het coronavirus. Zeker kan je als minister ook nooit altijd goed doen wat je ook graag gewild hebben, zeker moet je als minister echt belangen van het land of onze gezondheid behartigen
Liever alles open zonder 2g en mondkapjes.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze en FFP2 maskers, en 2G en elke winkel wordt gecontroleerd.
Maar alles is wel open.
Ik weet niet of dat een optie voor hier is.
Ik neem het mee naar de vergadering Ferry!quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:57 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben van mening dat alle nieuwe ministers en staatssecretarissen eerst psychologisch onderzocht worden voor dat ze aan het werk kunnen, want in het politiek moet je heel psychologisch aan kunnen zodat het ook goede beslissingen moeten kunnen nemen. En je ziet ook in het verleden dat ze vaak verkeerde beslissingen hebben genomen omtrent bestrijding van het coronavirus. Zeker kan je als minister ook nooit altijd goed doen wat je ook graag gewild hebben, zeker moet je als minister echt belangen van het land of onze gezondheid behartigen
Top, dan hoef ik het niet meer in te brengen. Je kunt agendapunt 17.4 gebruiken, dank!quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik neem het mee naar de vergadering Ferry!
In de praktijk nogal een wassen neus daar.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze en FFP2 maskers
Graag gedaan Victorquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Top, dan hoef ik het niet meer in te brengen. Je kunt agendapunt 17.4 gebruiken, dank!
Ze knallen daar ook (+/- 100.000) ook inmiddels 80K cases per dag aan, mét FFP2 maskersquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
In de praktijk nogal een wassen neus daar.
Zonder was het nog véél erger geweest.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze knallen daar ook (+/- 100.000) ook inmiddels 80K cases per dag aan, mét FFP2 maskers
- Ja, maar de zorg!quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zonder was het nog véél erger geweest.
Aankomende 2 weken worden cruciaal.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- Ja, maar de zorg!
- Zonder maatregelen was het nog veel erger geweest
- Ja, maar long-covid
Wie bied meer voor gevleugelde uitspraken uit 2021
Komt allemaal door die winkelende kut-Nederlanders die hun masker verkeerd dragen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zonder was het nog véél erger geweest.
- Weegmoment over 2 wekenquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef _serial_ het volgende:
Klopt, maar in de toekomst moet je ook als premier en anderen goed kijken of de beoogde minister goed past op zijn of haar ministerie met vakkennis en ervaring op welke gebied dan ook. Wat ik ook zie in Kaag als minister van Financiën is ook geen goede voorbeeld, want ze heeft echt geen financiële kennis of ervaring op gebied van beheer financiën., haar voorganger Wopke Hoekstra had het wel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat ministers nieuw op die plek komen zit er een best wel strenge screening aan vast. Daar zit voor zover ik weet geen volledige psychologische evaluatie aan vast, maar er komt wel heel veel naar boven.
Ik ben er net 4 dagen geweest en iedereen droeg ze. Hoezo wassen neus?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
In de praktijk nogal een wassen neus daar.
Code zwart komt er aan op 26 November.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- Ja, maar de zorg!
- Zonder maatregelen was het nog veel erger geweest
- Ja, maar long-covid
Hubert kan daar maar beter een dagelijkse gewoonte van maken.quote:
In het buitenland zijn ze veel braver, daarom gaat het daar zo goed ja!quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komt allemaal door die winkelende kut-Nederlanders die hun masker verkeerd dragen.
Ik vond dat in Berlijn nogal meevallen, veelal die iets minder strakke dingen en eigenlijk ook alleen maar goed nageleefd in het OV.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik ben er net 4 dagen geweest en iedereen droeg ze. Hoezo wassen neus?
Hier gaat gemod worden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Hubert kan daar maar beter een dagelijkse gewoonte van maken.
Misschien ligt het aan de deelstaat, maar in Keulen wordt het streng nageleefd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vond dat in Berlijn nogal meevallen, veelal die iets minder strakke dingen en eigenlijk ook alleen maar goed nageleefd in het OV.
Mee eens! als we zekerheid hebben moeten alle regels er direct vanaf en de QR maatschappij voorop. Iedereen weer gelijk. Je kan het systeem wel klaar houden voor het geval dat....... Of sterker nog, vast blijven doorontwikkelen want er zaten nogal wat haken en ogen (en bugs) aan.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga iets heel geks zeggen, maar het doel zou nog steeds moeten zijn dat we terug gaan naar het oude normaal. Geen QR codes, geen verplichte mondkapjes, geen domme micro manage regeltjes, etc. Als Omicron inderdaad richting een normale griep gaat is er geen enkele reden meer om zo spastisch te doen over Corona.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |