abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203148924

Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
zie email 27 oktober
  woensdag 12 januari 2022 @ 00:59:14 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203148926
Wanneer stopt de lockdown lieve mensen? *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 12 januari 2022 @ 00:59:25 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203148927
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dus is het wel naar buiten gebracht ;)
Ze hebben het niet achtergehouden, nee. Maar om nou te zeggen dat dit met veel bombarie naar buiten is gebracht? Het is niet bij de persco getoond bijvoorbeeld, ondanks dat ze daar wel Jaap hadden neergezet voor een technisch-inhoudelijk praatje.
pi_203148932
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:59 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ze hebben het niet achtergehouden, nee. Maar om nou te zeggen dat dit met veel bombarie naar buiten is gebracht? Het is niet bij de persco getoond bijvoorbeeld, ondanks dat ze daar wel Jaap hadden neergezet voor een technisch-inhoudelijk praatje.
Niet bij de persco.
Maar gewoon in de briefing die iedereen gewoon kan volgen en nalezen

https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203148933
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:50 schreef Heph844 het volgende: [..] Men heeft het worst case scenario (handig weggeknipt uit de suggestieve tweet) aanschouwd en besloten dat men dat risico niet wilde nemen. Daarin waren we voorzichtiger dan andere landen, en achteraf gezien waarschijnlijk te voorzichtig. Maar dat het worst case scenario niet is uitgekomen, betekent niet dat die voorzichtige beslissing zelf ook fout was. Als er een kans van 20% kans is op een gigantische natuurramp en 80% kans dat het mee zal vallen, is het dan verkeerd om mensen naar de schuilkelders te sturen?
Het is geen suggestieve tweet. Die graph is gebezigd door het rivm aan de kamer. Klaar. Je hebt geen gelijk

Als die orkaan dan halverwege niets meer blijkt te zijn dan een pittige woei, dan moet je je alarm intrekken. Tot nu toe blijven ze er bij, terwijl de orkaan de warme stroming al is gepasseerd. Er komt nu zoooooooooveel data binnen van omringende landen en andere westerse landen (en landsdelen) dat de opnames zo enorm veel schelen met de vorige VOC, dat vasthouden aan deze angstpsychose gewoonweg niet meer kan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 01:02:48 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203148935
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Niet bij de persco.
Maar gewoon in de briefing die iedereen gewoon kan volgen en nalezen

https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf
Tuurlijk, maar bedoeld voor de leden van het parlement. Niet voor het algemene publiek. Dus om dan te zeggen dat dit "naar buiten is gebracht" vind ik wel wat ver gaan. Het is niet alsof ze het met spotjes op TV hebben getoond ofzo, ze hebben er zelfs geen tweet aan gewijd.
  woensdag 12 januari 2022 @ 01:04:30 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203148936
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:02 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar bedoeld voor de leden van het parlement. Niet voor het algemene publiek. Dus om dan te zeggen dat dit "naar buiten is gebracht" vind ik wel wat ver gaan. Het is niet alsof ze het met spotjes op TV hebben getoond ofzo, ze hebben er zelfs geen tweet aan gewijd.
Op basis hiervan worden toch besluiten genomen?
Is wel enigszins belangrijk dat dat zuiver gebeurt. Zeker gezien de kamer geen zak snapt van wetenschap, data en/of grafieken
pi_203148938
quote:

[..]
Maar het was dus geen intern stuk, in de zin dat iemand eens een berekening heeft laten maken met wat parameters om eens te zien hoe het gaat als echt alles tegen zit en het daarna snel in de prullenbak heeft gesmeten. Het is expliciet gebruikt om de lockdown te verdedigen.
zie email 27 oktober
pi_203148940
quote:

[..]
Dissel heeft het gebrieft in een technische meeting aan de staten generaal. Ofwel de gekozen afvaardiging van het NLse volk. Ofwel, het volk. Die briefing was live volgbaar op politiek24.

Dus ja, wel voor het algemene publiek.
1947-2016
pi_203148944
Land open en RIVM opdoeken en dat is al van 2 jaar geleden.
  woensdag 12 januari 2022 @ 01:12:44 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203148948
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar het was dus geen intern stuk, in de zin dat iemand eens een berekening heeft laten maken met wat parameters om eens te zien hoe het gaat als echt alles tegen zit en het daarna snel in de prullenbak heeft gesmeten. Het is expliciet gebruikt om de lockdown te verdedigen.
Oh ja, absoluut. De modellen van het RIVM zijn sowieso een belangrijk middel waarop beslissingen worden gebaseerd.

En ja, ze zitten ernaast. Nu zitten ze erboven, in oktober zaten ze eronder. Het is duidelijk dat ze simpelweg niet genoeg informatie hebben om te kunnen voorspellen hoe de zaken er in de toekomst voorstaan.
pi_203148952
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Oh ja, absoluut. De modellen van het RIVM zijn sowieso een belangrijk middel waarop beslissingen worden gebaseerd.

En ja, ze zitten ernaast. Nu zitten ze erboven, in oktober zaten ze eronder. Het is duidelijk dat ze simpelweg niet genoeg informatie hebben om te kunnen voorspellen hoe de zaken er in de toekomst voorstaan.
Precies. En dus moeten we die modellen in het vervolg als een belangrijk, maar niet absoluut, gegeven beschouwen. Als heel Europa het doet moet het RIVM met een verdomd goede uitleg komen....
zie email 27 oktober
pi_203148962
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

om het virus onder controle te krijgen :')
  woensdag 12 januari 2022 @ 01:31:26 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203148966
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:59 schreef Tijn het volgende:

[..]
Maar de maatregelen zijn wel genomen door die informatie.
  woensdag 12 januari 2022 @ 01:34:11 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203148968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het is geen suggestieve tweet. Die graph is gebezigd door het rivm aan de kamer. Klaar. Je hebt geen gelijk

Als die orkaan dan halverwege niets meer blijkt te zijn dan een pittige woei, dan moet je je alarm intrekken. Tot nu toe blijven ze er bij, terwijl de orkaan de warme stroming al is gepasseerd. Er komt nu zoooooooooveel data binnen van omringende landen en andere westerse landen (en landsdelen) dat de opnames zo enorm veel schelen met de vorige VOC, dat vasthouden aan deze angstpsychose gewoonweg niet meer kan.
Maar nu direct de keutel intrekken zou gezichtsverlies betekenen. Dus we zullen wel weer gaan versoepelen met een avondlockdown of iets met extra mondkapjes ofzo.
  woensdag 12 januari 2022 @ 01:36:32 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203148972
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Maar de maatregelen zijn wel genomen door die informatie.
Dat klopt. Wellicht bewijst dit ook dat omikron daadwerkelijk tot minder ziekenhuisopnames leidt, aangezien ze voor de modellering de hospitalisatiecijfers van delta nog hebben gehanteerd (bij gebrek aan betere data).
pi_203149009
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_203149046
:D Mijn zelftest begon net te schuimen. De vloeistof keurig op de plaats waar deze gedruppeld moest worden en er kwam serieus een laag schuim op,. Teststreepje gaf wel aan dat de test correct afgenomen was.
Gen tweede streepje, dus negatief. Maar ik heb al de nodige zelftesten gedaan vanwege werk in de zorg en dit niet eerder gezien.

Slechte batch mss. Ik kreeg die zelftesten van het ziekenhuis, zou goed moeten zijn.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_203149071
quote:
Deze wappie heeft mij geblokkeerd op Twitter. Erg jammer.
pi_203149072
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:36 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat klopt. Wellicht bewijst dit ook dat omikron daadwerkelijk tot minder ziekenhuisopnames leidt, aangezien ze voor de modellering de hospitalisatiecijfers van delta nog hebben gehanteerd (bij gebrek aan betere data).
Of wellicht is hun model gewoon ruk. En daarop varen we dan. Want zij zijn de experts.
pi_203149073
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 02:58 schreef LaCatastrophe het volgende:
:D Mijn zelftest begon net te schuimen. De vloeistof keurig op de plaats waar deze gedruppeld moest worden en er kwam serieus een laag schuim op,. Teststreepje gaf wel aan dat de test correct afgenomen was.
Gen tweede streepje, dus negatief. Maar ik heb al de nodige zelftesten gedaan vanwege werk in de zorg en dit niet eerder gezien.

Slechte batch mss. Ik kreeg die zelftesten van het ziekenhuis, zou goed moeten zijn.
Ogott... nieuwe variant... Schuimicron... :{
pi_203149120
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 02:58 schreef LaCatastrophe het volgende:

thuistesten zou ik er altijd twee van doen.
pi_203149131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 05:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]
thuistesten zou ik er altijd twee van doen.
Best of three? :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203149170
Alle nieuwssites staan bol van ondernemers die hun zaak openen of dit zaterdag gaan doen. Zeer terecht! Hopelijk zien ze dat in Den Haag ook
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 12 januari 2022 @ 06:38:24 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203149176
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 06:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Alle nieuwssites staan bol van ondernemers die hun zaak openen of dit zaterdag gaan doen. Zeer terecht! Hopelijk zien ze dat in Den Haag ook
Laat ze dan ook een keer allemaal doorpakken en niet weer dichtgaan bij de eerste de beste waarschuwing.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203149188
Ik kan me toch haast niet voorstellen dat ze niét gaan versoepelen.
pi_203149203
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja maar ontwrichting van de samenleving, ja maar long covid, ja maar huisartsen, ja maar ongevaccinneerden, ja maar dit, ja maar dat. Het OMT verzint wel weer een reden om maar vast te kunnen blijven houden aan de lockdown en gooit er en passant nog een verzwaring van de maatregelen bovenop met het "advies" ffp2 maskers in de buitenlucht te dragen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:07:55 #28
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203149250
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 06:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ja maar ontwrichting van de samenleving, ja maar long covid, ja maar huisartsen, ja maar ongevaccinneerden, ja maar dit, ja maar dat. Het OMT verzint wel weer een reden om maar vast te kunnen blijven houden aan de lockdown en gooit er en passant nog een verzwaring van de maatregelen bovenop met het "advies" ffp2 maskers in de buitenlucht te dragen.
We hoeven eigenlijk niet op zoek naar een logische reden. Het kabinet en OMT bepalen hoe ze het willen aanpakken en zoeken dan de relevante argumenten er bij om te presenteren.
|
De argumenten waarom een lockdown ons gered heeft van gegarandeerde doem zullen zeker passeren, maar ik vrees wel in de kielzog daarvan een aanhouden van de lockdown, wegens succes verlengd zeg maar. Dat staat de verantwoordelijken voor deze lockdown natuurlijk ook het best.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:19:49 #29
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203149270
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 04:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ogott... nieuwe variant... Schuimicron... :{
FOKicron confirmed!
pi_203149317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 06:43 schreef XSbig het volgende:
Ik kan me toch haast niet voorstellen dat ze niét gaan versoepelen.
Dat zou je denken, en hopen, maar er wordt akelig gestuurd op 'ontwrichting der maatschappij' door alle zieken en quarantainegevallen, dus ik ben er bang voor. https://www.nu.nl/economi(...)-en-quarantaine.html
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203149349
Laat maar ontwrichten dan. Een pandemie is voor niemand leuk.
Go hard or go home
pi_203149352
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:30 schreef josja het volgende:

[..]
Dat zou je denken, en hopen, maar er wordt akelig gestuurd op 'ontwrichting der maatschappij' door alle zieken en quarantainegevallen, dus ik ben er bang voor. https://www.nu.nl/economi(...)-en-quarantaine.html
Dat is waar, maar tegelijkertijd is het tegengeluid inmiddels zo hard dat ik echt niet weet wat ze gaan doen. De kritiek wordt steeds harder.
pi_203149360
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:36 schreef Noek het volgende:
Laat maar ontwrichten dan. Een pandemie is voor niemand leuk.
De samenleving is natuurlijk al ontwricht. Om te voorkomen dat ie ontwricht.
pi_203149364
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is waar, maar tegelijkertijd is het tegengeluid inmiddels zo hard dat ik echt niet weet wat ze gaan doen. De kritiek wordt steeds harder.
Die quarantaineregels hebben we zelf bedacht. Als dat nu het knelpunt is moet je daar iets aan doen en niet de samenleving blijven gijzelen.
pi_203149372
quote:

[..]
Eens, wordt een hele lastige voor ze.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:40:28 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203149373
quote:

[..]
Waarmee meteen het volgende probleem ontstaat: nu wil ook echt iedereen open natuurlijk - winkels, horeca, hoger sport, onderwijs, het staat allemaal in de krant en ze hebben denk ik ook allemaal een punt, maar je kunt op je vingers natellen dat het OMT dit nooit allemaal tegelijk gaat doen. Dus wat er ook gebeurt vrijdag, een heleboel teleurstelling en woede gaat het sowieso opleveren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:43:01 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203149392
quote:

[..]
Wellicht wordt het binnenkort tijd om er écht mee te gaan leven dan, en dus niet meer in isolatie bij lichte of geen klachten. En gaan quarantaine meer bij contact.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:43:08 #38
338319 ZarB
Pińa colada
pi_203149393
OMT komt vandaag bijeen om te praten over het aantal positieve tests. We zijn dus officieel van "de druk op de zorg" naar "de positieve tests" gegaan dus op deze manier kunnen ze tot in de lengte der dagen maatregelen opleggen. Je zou er wappie van worden.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203149394
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarmee meteen het volgende probleem ontstaat: nu wil ook echt iedereen open natuurlijk - winkels, horeca, hoger sport, onderwijs, het staat allemaal in de krant en ze hebben denk ik ook allemaal een punt, maar je kunt op je vingers natellen dat het OMT dit nooit allemaal tegelijk gaat doen. Dus wat er ook gebeurt vrijdag, een heleboel teleurstelling en woede gaat het sowieso opleveren.
Oh zeker, maar ik denk daarom niet dat ze wegkomen met het intrekken van de ffp2-keutel en verder alles laten zoals het is.
pi_203149406
Er gaan iig veel winkels open uit protest zaterdag. Als ik kapster was zou ik dat ook doen en cash laten uitbetalen.
Go hard or go home
pi_203149407
Overal om me heen zie ik mensen van onder de 40 gewoon weer bij elkaar komen. Feestjes, borrels, verjaardagen, etentjes en noem maar op. Overigens helemaal terecht want zij hebben amper last van omicron. Het kabinet vreest nu dat omikron door zal sijpelen naar de oudere generaties maar ja dat is dus echt de schuld van het kabinet zelf. Hun gijzelingsactie van de jongere generaties om de oudere generaties te beschermen werkt niet meer. Ze hadden specifieke maatregelen moeten nemen voor ouderen maar dit hebben ze niet gedaan. Het is het kabinet enorm te verwijten dat ze het zo ver hebben laten komen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:46:13 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203149410
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:43 schreef ZarB het volgende:
OMT komt vandaag bijeen om te praten over het aantal positieve tests. We zijn dus officieel van "de druk op de zorg" naar "de positieve tests" gegaan dus op deze manier kunnen ze tot in de lengte der dagen maatregelen opleggen. Je zou er wappie van worden.
Volgens mij is de enige conclusie dat dit gewoon niet in te dammen is (qua besmettingen). Hier gaan mondkapjes het verschil echt niet maken.

Wat dat betreft is Omicron een zegen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Redactie Frontpage woensdag 12 januari 2022 @ 08:00:35 #43
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203149506
quote:
Duits dagrecord: 80.000 nieuwe infecties
Duitsland maakt vandaag melding van het hoogste aantal nieuwe coronabesmettingen sinds het begin van de pandemie. De afgelopen 24 uur werden er bij onze oosterburen 80.430 positieve testen afgenomen, blijkt uit cijfers van het Robert Koch-instituut. Het vorige dagrecord dateert van 26 november.

Toen werden er ruim 76.000 nieuwe besmettingen vastgesteld. Het totale aantal infecties met het virus staat nu op 7.661.811. Het laatste etmaal werden er 384 sterfgevallen door toedoen van Covid-19 geregistreerd, waarmee het officiële sterftecijfer op 114.735 komt.

Op dit moment houdt de omikronvariant flink huis in Duitsland. Het land kent een lagere vaccinatiegraad dan veel andere Europese landen. Iets minder dan 75 procent van de bevolking heeft minstens één coronaprik gehad. Het zevendaags gemiddelde staat momenteel op 407,5 coronagevallen per 100.000 inwoners.

https://www.bndestem.nl/b(...)an-sporten~a045eb0f/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:02:44 #44
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203149524
Ik neem aan dat er versoepelingen gaan komen voor de groep die het meeste weerstand biedt. Vooralsnog denk ik dat de winkeliers een goede kans maken.
pi_203149541
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:02 schreef Zwansen het volgende:
Ik neem aan dat er versoepelingen gaan komen voor de groep die het meeste weerstand biedt. Vooralsnog denk ik dat de winkeliers een goede kans maken.
Sport ook wel denk ik. Maar daarbij zou het dan nog kunnen zijn dat ze weer onbeperkt buiten sporten (ook in teamverband) toestaan maar zodra je binnen moet sporten dat dit nog wel gesloten blijft.
pi_203149571
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:05 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Sport ook wel denk ik. Maar daarbij zou het dan nog kunnen zijn dat ze weer onbeperkt buiten sporten (ook in teamverband) toestaan maar zodra je binnen moet sporten dat dit nog wel gesloten blijft.
Reserveren, max 4 personen, geen muziek, geen groepslessen, mondkap tijdens lopen... ze hebben nog regeltjes genoeg om het mensen wat moeilijker te maken.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:11:28 #47
346939 Janneke141
pi_203149578
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Oh zeker, maar ik denk daarom niet dat ze wegkomen met het intrekken van de ffp2-keutel en verder alles laten zoals het is.
Waarom niet? Tot op heden komen ze met alles weg. Het OMT komt sowieso met alles weg, want die zijn nergens op af te rekenen. En ook al is het vertrouwen in de regering tot het nulpunt gedaald, erg veel consequenties heeft dat tot op heden toch niet gehad?
pi_203149588
Ik reken op volle voetbalstadions komend weekend.
- verwijderd door admin -
pi_203149608
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom niet? Tot op heden komen ze met alles weg. Het OMT komt sowieso met alles weg, want die zijn nergens op af te rekenen. En ook al is het vertrouwen in de regering tot het nulpunt gedaald, erg veel consequenties heeft dat tot op heden toch niet gehad?
En als er morgen verkiezingen zijn wordt de VVD gewoon weer de grootste.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:16:15 #50
68638 Zwansen
pi_203149620
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:12 schreef groenen het volgende:
Qua prioriteit staan die voor mij onderaan. Ga eerst die ondernemers maar helpen. :P
pi_203149622
Het compromis zal zijn dat de winkels open mogen, tussen 10 en 17u of 12 en 17u bijvoorbeeld. Pappen en nathouden.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:16:59 #52
68638 Zwansen
pi_203149624
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Voor een hele groep groep op rechts zijn er weinig serieuze alternatieven. Zo vreemd is dat niet.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:18:00 #53
346939 Janneke141
pi_203149630
quote:

[..]
Nee, dat zit er dik in. Maar je moet als kleine ondernemer toch wel gek zijn als je nu nog op de VVD stemt.
pi_203149640
Inmiddels zit zo'n 20% van de mensen hier op kantoor nu in isolatie vanwege contact met een positief iemand. De quarantaine regels moeten ze echt gaan versoepelen anders komen bepaalde bedrijven en sectoren echt in grote problemen door diezelfde regels zoals ze nu gelden.
pi_203149645
quote:
Dan kom je van een koude kermis thuis. Dat staat heel laag op het prioriteitenlijstje lijkt me. Vooral gezien alle misdragingen door supporters eerder dit seizoen.
pi_203149695
quote:

[..]
Die argumentatie slaat natuurlijk als een tang op een varken.
Als iemand besmet raakt EN als dat meerdere personen zijn van 1 zaak moeten ze misschien voor een korte tijd dicht.
Dus sluiten we ze sowieso maar voor langere tijd.

Het feit dat in ziekenhuizen wordt geopperd dat ze maar gewoon door moeten werken omdat ze geen klachten hebben is toch een teken aan de wand.
Het is niet alsof die verplichte quarantaine een natuurwet is.
pi_203149699
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Voor een hele groep groep op rechts zijn er weinig serieuze alternatieven. Zo vreemd is dat niet.
Maar dan moet je ook niet verbaasd zijn dat er niets aan het beleid verandert natuurlijk.
pi_203149706
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Inmiddels zit zo'n 20% van de mensen hier op kantoor nu in isolatie vanwege contact met een positief iemand. De quarantaine regels moeten ze echt gaan versoepelen anders komen bepaalde bedrijven en sectoren echt in grote problemen door diezelfde regels zoals ze nu gelden.
Geen issue. De cruciale processen kunnen gewoon doorgang vinden.

Groet,
Ernst.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:30:03 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203149712
quote:

[..]
Terecht
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:30:51 #60
22565 asco
Los in deze tent
pi_203149718
Ff stemmen mensen.

www.stand.nl
pi_203149722
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:45 schreef Nielsch het volgende:
Overal om me heen zie ik mensen van onder de 40 gewoon weer bij elkaar komen. Feestjes, borrels, verjaardagen, etentjes en noem maar op. Overigens helemaal terecht want zij hebben amper last van omicron. Het kabinet vreest nu dat omikron door zal sijpelen naar de oudere generaties maar ja dat is dus echt de schuld van het kabinet zelf. Hun gijzelingsactie van de jongere generaties om de oudere generaties te beschermen werkt niet meer. Ze hadden specifieke maatregelen moeten nemen voor ouderen maar dit hebben ze niet gedaan. Het is het kabinet enorm te verwijten dat ze het zo ver hebben laten komen.
Even aannemen dat we nog steeds op ziekenhuisbezetting sturen, moet je toch wel beleid gaan maken richting de personen die nu nog in het ziekenhuis belanden.
Met 90% volledig gevaccineerd, 6 miljoen boosters en al 3,4 miljoen doorgemaakte besmettingen ben ik oprecht benieuwd wie er nu nog in het ziekenhuis belanden.

Want dat kan echt geen enorme groep zijn.
pi_203149729
Bijna de helft van alle volwassenen heeft nu een booster

pi_203149732
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, dat zit er dik in. Maar je moet als kleine ondernemer toch wel gek zijn als je nu nog op de VVD stemt.
Welk alternatief heb je?
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:32:34 #64
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203149734
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:30 schreef asco het volgende:
Ff stemmen mensen.

www.stand.nl
Op dit moment 30% foute mensen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:33:37 #65
22565 asco
Los in deze tent
pi_203149737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Op dit moment 30% foute mensen.
WIE zijn die mensen??
pi_203149772
Al bekend wie er het LCPS gaaf leiden?

En wie het LNAZ?
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:39:50 #67
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203149777
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Welk alternatief heb je?
JA21, als je de echte extremen wil ontwijken zoals SGP of FvD
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:40:03 #68
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203149780
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

En wie het LNAZ?
Jij?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:40:17 #69
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203149784
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

En wie het LNAZ?
Interesse?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203149796
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dan kom je van een koude kermis thuis. Dat staat heel laag op het prioriteitenlijstje lijkt me. Vooral gezien alle misdragingen door supporters eerder dit seizoen.
Brood en spelen moet je niet onderschatten.
pi_203149802
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Jij?
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:40 schreef zalkc het volgende:

[..]
Interesse?
Nee. Alleen al niet door alle bedreigingen die je dan zal krijgen.

Daarnaast niet voldoende gekwalificeerd natuurlijk. Al is dat tegenwoordig niet zo'n issue meer heb ik het idee.
pi_203149818
Is het echt zo dat het verschil tussen type I en type II maskers is 95% en 98% doorlatendheid? Worden we met zijn allen voor de gek gehouden?

En heeft het OMT zich daar niet in verdiept?

Dan hoop ik dat het kabinet zegt: maakt niet uit type I of type II en eventueel alleen de uitbreiding van plekken overneemt, én stoffen mondkapjes ook toelaat want dat is veel beter voor het milieu en die beschermen ook goed genoeg.
pi_203149826
Vandaag kunnen we misschien het eerste lekken verwachten? Of misschien was Hugo wel het lek en horen we niets meer :'(
pi_203149833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:46 schreef Simmertje het volgende:
Vandaag kunnen we misschien het eerste lekken verwachten? Of misschien was Hugo wel het lek en horen we niets meer :'(
Er zal sowieso wel iets 'gelekt' worden, al was het maar om te peilen hoe de samenleving reageert. Dan kan je daarna nog wat tweaken.
pi_203149836
quote:
Eind van de middag hopelijk, laat de discussie maar flink losbarsten want het is al eerder gebleken dat onder maatschappelijke druk veel vloeibaar wordt bij het kabinet.
pi_203149837
quote:
Meestal wordt er pas gelekt als het advies is besproken in het catshuis.
De omt adviezen op zichzelf lekken meestal niet.
Geen idee wanneer het advies wordt besproken door rutte/ernst etc.
pi_203149841
Zowel de WHO als EMA spreken zich uit tegen de strategie van eindeloos boosterprikken. Kan de strategie van Nederland nu de prullenbak in of denken we het weer beter te weten?

https://www.nu.nl/coronav(...)lsmaar-herhalen.html

https://m.independent.ie/(...)system-41230573.html
pi_203149847
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:44 schreef Mondkapje het volgende:
Is het echt zo dat het verschil tussen type I en type II maskers is 95% en 98% doorlatendheid? Worden we met zijn allen voor de gek gehouden?

En heeft het OMT zich daar niet in verdiept?

Dan hoop ik dat het kabinet zegt: maakt niet uit type I of type II en eventueel alleen de uitbreiding van plekken overneemt, én stoffen mondkapjes ook toelaat want dat is veel beter voor het milieu en die beschermen ook goed genoeg.
Dat zou ook nog wel eens ruilhandel kunnen worden voor het parlement, want onderscheid maken tussen mondkapjes is gewoon niet op grote schaal te handhaven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_203149870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat zou ook nog wel eens ruilhandel kunnen worden voor het parlement, want onderscheid maken tussen mondkapjes is gewoon niet op grote schaal te handhaven.
Dat is het ook niet, maar als ze iets zeggen, dan doet een groot deel van de bevolking dat toch wel. Ook zonder dat er overal een boa staat om te controleren wat voor type mondkapje je gebruikt.
pi_203149876
KNVB heeft mijn wedstrijd voor volgende week alweer geannuleerd, er is toch nog helemaal niets bekend?
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:54:04 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203149889
twitter

Schijnbaar krijg je zelfs serieuze bedreigingen als je prullenbakvaccin.nl runt |:(
pi_203149893
quote:
4s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:53 schreef Leonos het volgende:
KNVB heeft mijn wedstrijd voor volgende week alweer geannuleerd, er is toch nog helemaal niets bekend?
twitter

Of bedoel je 22-23 januari? Dat zou wel vreemd zijn ja, tenzij de tegenstander aan heeft gegeven niet te willen/kunnen spelen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:58:33 #83
346939 Janneke141
pi_203149913
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Welk alternatief heb je?
En dat, mij beste Lenny, is een hele goede vraag.
pi_203149921
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 06:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Gaat nergens over inderdaad.

Omt zit er naast, ver, en hoe naar dat ook is voor ze, ze zullen het moeten toegeven.
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:00:40 #85
22565 asco
Los in deze tent
pi_203149930
Van Ranst hoopvol over omikrongolf: “Dit komt meer in de buurt van griep. We moeten ons daar mentaal op instellen”

https://www.hln.be/binnen(...)-instellen~add0f363/
pi_203149934
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[ twitter ]

Of bedoel je 22-23 januari? Dat zou wel vreemd zijn ja, tenzij de tegenstander aan heeft gegeven niet te willen/kunnen spelen.
Voor de 17e, gaat wel om de zaal.
pi_203149935
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Niet te handhaven, slecht voor het milieu en wetenschappelijk niet bewezen dat mondkapje II beter werkt dan mondkapje I of stoffen kapje. Zelf die snavelmondkap is dubieus want lucht gaat langs de neus, maar die zou het kabinet nog kunnen aanbevelen voor de ouderen.
Gisteren bij Eenvandaag dan toch het gewenste item over de effectiviteit van de verschillende mondkapjes, het was alleen tekort en de stoffen mondkapjes werden niet meegenomen.
https://eenvandaag.avrotr(...)ndkapjes-van-elkaar/
pi_203149968
quote:
4s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:01 schreef Leonos het volgende:

[..]
Voor de 17e, gaat wel om de zaal.
Inderdaad afgelast. Ik verwacht voor senioren geen plotselinge versoepeling op wedstrijdgebied. Wellicht dat men wil overwegen om trainen voor volwassenen weer mogelijk te maken (tot een bepaalde tijd), maar de vele verplaatsingen en bij elkaar in de auto zal men niet willen..
pi_203149969
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als je het niet doet, weten we je ook te vinden natuurlijk!
pi_203149971
We hebben natuurlijk ook te maken met een Tweede Kamer die overal voor gaat liggen zodra De Ongevaccineerde de dupe dreigt te worden. Dat is nergens zo erg als hier in Europa.
pi_203149975
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
[..]

Daarnaast niet voldoende gekwalificeerd natuurlijk. Al is dat tegenwoordig niet zo'n issue meer heb ik het idee.
HBO'tje organisatiewetenschappen? Dat is tegenwoordig toch genoeg voor alles? :P
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:07:26 #92
142400 RedFever007
pi_203149977
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:43 schreef ZarB het volgende:
Dit dus. Ik ben geen hardcore engel/Baudet wappie maar de groep gematigde wappies wordt met de dag groter zo

Ze sturen maar net waar ze behoefte aan hebben om lockdown en beperkingen op te leghen
pi_203149980
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:00 schreef asco het volgende:
Van Ranst hoopvol over omikrongolf: “Dit komt meer in de buurt van griep. We moeten ons daar mentaal op instellen”

Ik stel me daar al tijdje op in
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203149981
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Inderdaad afgelast. Ik verwacht voor senioren geen plotselinge versoepeling op wedstrijdgebied. Wellicht dat men wil overwegen om trainen voor volwassenen weer mogelijk te maken (tot een bepaalde tijd), maar de vele verplaatsingen en bij elkaar in de auto zal men niet willen..
Maar dat bepaalt de KNVB toch niet...
Zo ver ik weet is er nog niks over een verlenging besproken.
pi_203149988
quote:

Vlak voor kerst dissel op het nieuws: 'met deze variant is het niet de verwachting dat het virus ooit gaat muteren naar een milde verkouwdheid'

Wederom een voorspelling die echt goed is (y)
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:09:56 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203149998
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vlak voor kerst dissel op het nieuws: 'met deze variant is het niet de verwachting dat het virus ooit gaat muteren naar een milde verkouwdheid'

Maar er zit nog wel een verschil tussen een milde verkoudheid en griep he, Henk.
pi_203150008
Bij Beau gisteren eindelijk wat kritische geluiden op het OMT en ondernemers die lang hun verhaal mochten doen.
Met het pleidooi om net zoals in het buitenland, uit te gaan van alles open - met maatregelen - op geleide van de cijfers ipv alles dicht op geleide van de cijfers.
pi_203150018
quote:
12s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar er zit nog wel een verschil tussen een milde verkoudheid en griep he, Henk.
Indien het virus echt in je bovenste luchtwegen zit en blijft zitten is het milder dan griep :P

Dat zou echt komisch zijn. Volgend jaar bij de griepgolf: We mogen Influenza en Corona niet vergelijken, Influenza is echt erger hoor!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2022 09:12:29 ]
pi_203150034
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:11 schreef Mondkapje het volgende:
Bij Beau gisteren eindelijk wat kritische geluiden op het OMT en ondernemers die lang hun verhaal mochten doen.
Met het pleidooi om net zoals in het buitenland, uit te gaan van alles open - met maatregelen - op geleide van de cijfers ipv alles dicht op geleide van de cijfers.
lol "eindelijk" schei toch uit.
Na elke maatregel zaten de geraakte sectoren bij alle talkshows te vertellen waarom ze gewoon open konden.
dat is echt niet nieuw.
pi_203150047
twitter

Dit lijkt me niet haalbaar gezien de capaciteit..
pi_203150048
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:13 schreef koemleit het volgende:

[..]
lol "eindelijk" schei toch uit.
Na elke maatregel zaten de geraakte sectoren bij alle talkshows te vertellen waarom ze gewoon open konden.
dat is echt niet nieuw.
Maar ze hielden zich altijd groot en dat was gisteravond anders. En er werden een aantal juiste vragen gesteld: wie zitten er in het OMT, waarom geen economen en pedagogen? Er zat één ziekenhuispersoon ipv drie, helaas werd die niet terechtgewezen toen die bleef beweren dat er vrijdag nog geen versoepelingen konden komen.
pi_203150067
Klopt, elke sector zegt "bij ons is het veilig, heb je gehoord dat het virus van ons komt? Ik dacht het niet"

Het virus is er magisch, enkel in de huissfeer omdat men daar samen zit.
pi_203150070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:15 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Maar ze hielden zich altijd groot en dat was gisteravond anders. En er werden een aantal juiste vragen gesteld: wie zitten er in het OMT, waarom geen economen en pedagogen?
hou op met me hoor.
De kritiek op het OMT en alles en iedereen en zelfde vraag waarom er geen economen en pedagogen inzitten, zijn zeker al anderhalf jaar zowat de meest gestelde vragen in talkshows.
Wat je er nou van vind, je moet niet doen alsof er nooit kritiek is geuit in talkshows zowat overal op.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:18:41 #104
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203150073
quote:

Enige oplossing voor de lockdown lijkt te zijn om Vlaanderen te annexeren en Van Ranst in het OMT te zetten.
pi_203150089
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:18 schreef zalkc het volgende:

[..]
Enige oplossing voor de lockdown lijkt te zijn om Vlaanderen te annexeren en Van Ranst in het OMT te zetten.
Het is pijnlijk om te moeten toegeven dat België een dapperder beleid voert dan Nederland, en intelligentere virologen heeft dan wij, niet redenerend vanuit angst.
pi_203150097
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het liefste zou ik ook weer wedstrijden spelen, maar ik zou al blij zijn als ik gewoon normaal kan trainen in het zwembad en dat niet met een stom arbitrair tijdslimiet van 17:00 of 20:00

Maar zoals je al aangeeft met de verplaatsingen is het logisch dat wedstrijden nog iets langer moeten wachten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203150105
Dat zelfs van ranst zinnige dingen zegt toont aan hoe slecht het beleid hier is.
pi_203150111
In wat voor een bizarre maatschappij zijn we terecht gekomen dat er serieus iemand geld wil betalen om een huisarts die pro-vaccinatie is van het leven te beroven, sommige mensen zijn echt knettergek 8)7

Doodeng

https://www.ad.nl/utrecht(...)vermoorden~a80cfe46/
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203150112
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:18 schreef koemleit het volgende:

[..]
hou op met me hoor.
De kritiek op het OMT en alles en iedereen en zelfde vraag waarom er geen economen en pedagogen inzitten, zijn zeker al anderhalf jaar zowat de meest gestelde vragen in talkshows.
Wat je er nou van vind, je moet niet doen alsof er nooit kritiek is geuit in talkshows zowat overal op.
Inderdaad, dat is echt niet alleen van gister.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:22:54 #110
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203150120
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Dit lijkt me niet haalbaar gezien de capaciteit..
Tot nu toe werd de max ook maar een paar keer gehaald. Ik zie nu geen signalen dat de wachttijden echt over het brede front oplopen. Kan ook aan mij liggen ;)
pi_203150129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:22 schreef TheVulture het volgende:
In wat voor een bizarre maatschappij zijn we terecht gekomen dat er serieus iemand geld wil betalen om een huisarts die pro-vaccinatie is van het leven te beroven, sommige mensen zijn echt knettergek 8)7

Doodeng

Dat werd wel tijd dat die opgepakt werd want dat kan echt niet. Bravo politie!
pi_203150130
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:18 schreef zipcon het volgende:
Klopt, elke sector zegt "bij ons is het veilig, heb je gehoord dat het virus van ons komt? Ik dacht het niet"

Het virus is er magisch, enkel in de huissfeer omdat men daar samen zit.
Het virus is overal momenteel, heeft niets eens meer zin om te discussiëren daarover.
pi_203150177
Het gaat natuurlijk niet gebeuren, maar het beste zou zijn om die quarantaineperiode te verkorten voor mensen die zonder klachten in isolatie moeten na contact met een besmet persoon. Als je na 3 dagen geen klachten hebt ben je gezien de incubatietijd van Omikron vrijwel safe, en in het ergste geval loopt er toch iemand anders een snotneus op.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:28:21 #114
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203150188
quote:

[..]

Van Dissel heeft van af t begin altijd foute voorspellingen gedaan. Verwacht er echt nog iemand iets beters van hem ?
Onbegrijpelijk dat die man nog advies mag geven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203150192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:27 schreef TheVulture het volgende:
Het gaat natuurlijk niet gebeuren, maar het beste zou zijn om die quarantaineperiode te verkorten voor mensen die zonder klachten in isolatie moeten na contact met een besmet persoon. Als je na 3 dagen geen klachten hebt ben je gezien de incubatietijd van Omikron vrijwel safe, en in het ergste geval loopt er toch iemand anders een snotneus op.
Dat lijkt me nou juist iets dat wél gaat gebeuren. TINA.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203150209
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Van Dissel heeft van af t begin altijd foute voorspellingen gedaan. Verwacht er echt nog iemand iets beters van hem ?
Ik heb hem qua kennis nog steeds een stukje hoger zitten dan de anonieme fok experts hier ^O^
pi_203150212
quote:

[..]
Wallinga maakt de modellen. Niet van Dissel.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:29:46 #118
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203150213
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Inderdaad, dat is echt niet alleen van gister.
Talkshows kunnen ook sturen in de mate van tegengeluid. Wie laat je aan het woord en wie nodig je uit? Als je Gommers en Koopmans tegenover een Urker visser zet heb je de balans niet echt eerlijk. Net zoals een willekeurig IC-vk'er tegenover die-hard lobbyisten van het bedrijfsleven zetten.
pi_203150232
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:22 schreef TheVulture het volgende:

Doodeng

Roep al langer dat het een keer goed misgaat. Noem niet voor niets die wappie influencers als jensen, jorn, isa en al die andere figuren staatsgevaarlijke mensen. Jutten lekker de boel op en dat gaat gewoon een keer goed mis.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:32:23 #120
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_203150238
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:27 schreef TheVulture het volgende:
En stijve spieren, valt dus nogal mee. Momenteel positief getest en verder dan spierpijn en een snotneus kom ik niet.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:32:33 #121
78780 deedeetee
pi_203150242
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wallinga maakt de modellen. Niet van Dissel.
Dan had van Dissel die man moeten vervangen. Hij is ten slotte de baas van het spul en dus valt alles onder zijn verantwoording.
pi_203150250
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dan had van Dissel die man moeten vervangen. Hij is ten slotte de baas van het spul en dus valt alles onder zijn verantwoording.
Dan kan hij ze net zo goed zelf maken :')
pi_203150265
quote:

[..]
Van Dissel voorspelde dat cojona geen voet aan de grond zou krijgen in Europa. In een normaal bedrijf ben je al meteen exit na zo'n flater.
pi_203150270
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Van Dissel voorspelde dat cojona geen voet aan de grond zou krijgen in Europa. In een normaal bedrijf ben je al meteen exit na zo'n flater.
"Carnaval vier je in kleine kring"

Groetjes Jaap
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:36:57 #125
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203150272
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Het model van Wallinga is niet zozeer het probleem, hij is daar toonaangevend in, maar de data die als input wordt gebruikt is duidelijk niet goed genoeg van kwaliteit.
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 09:40:26 #126
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203150316
Wat denken jullie. WINKELS en KROEGEN open zaterdag?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203150326
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]
"Carnaval vier je in kleine kring"

Groetjes Jaap
koekkoek.............
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:41:36 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203150332
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nope.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:41:39 #129
68638 Zwansen
pi_203150334
quote:

[..]

Bron?

Ik heb rond Kerst nog een podcast met Marion Koopmans geluisterd en zij gaf aan dat het meest waarschijnlijke scenario is dat covid uiteindelijk richting een mildere variant zal gaan. Elke winter zullen we dan waarschijnlijk ook gaan zien dat de pieken steeds lager gaan worden.

Het was dus geen zekerheid volgens haar, maar als zij ergens geld op zou moeten inzetten zou dit het meest waarschijnlijke scenario zijn.
pi_203150338
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Lekker bezig geweest weer Hugo :') :|W
Goed gewerkt !!! _O-
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 09:42:11 #131
pi_203150342
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nope.
Wat gaan ze dan aankondigen? We kunnen toch niet eeuwig in lockdown?
pi_203150353
quote:
Ik denk van niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:43:31 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203150368
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat gaan ze dan aankondigen? We kunnen toch niet eeuwig in lockdown?
Ziekenhuiscijfers vlakken af, nog even volhouden en de komende weken afwachten, we horen wisselende geluiden uit het buitenland, blablabla
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 09:44:08 #134
pi_203150376
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ziekenhuiscijfers vlakken af, nog even volhouden en de komende weken afwachten, we horen wisselende geluiden uit het buitenland, blablabla
Hoeven niet te kijken dus.

Hoe helpen we het MKB naar de klote ten behoeve van het grootkapitaal.
pi_203150377
Horeca zal denk ik nog wel 2 weken dicht blijven. Denk dat we al in de handjes mogen knijpen als je weer naar een dierentuin, musea, sportschool en winkel kan (van 5 tot 5).
pi_203150378
VK is over hoogtepunt heen:

Dr Hepburn was speaking as official figures showed a near-45 per cent fall in daily infections, to 120,821 yesterday. It was the sixth day in a row cases have fallen week-on-week.
Experts said Britain was the closest country in the northern hemisphere to exiting the pandemic;
https://www.dailymail.co.(...)al-unvaccinated.html
pi_203150383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:44 schreef xFriendx het volgende:
Horeca zal denk ik nog wel 2 weken dicht blijven. Denk dat we al in de handjes mogen knijpen als je weer naar een dierentuin, musea, sportschool en winkel kan (van 5 tot 5).
En met mondkapje, reservering en andere ontmoedigende onzin.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:44:58 #138
68638 Zwansen
pi_203150387
quote:

[..]
Dat had Jaap gewoon netjes overgenomen van de WHO hoor.

Het WHO was de organisatie die stelde dat het niet waarschijnlijk was dat het virus naar Europa zou komen, dat het niet zo besmettelijk was en niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar. Het RIVM nam dat gewoon over.
pi_203150389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:48 schreef Blik het volgende:

[..]
Wat zijn de langetermijn gevolgen van meerdere vaccinaties en boosters nemen?
Vooralsnog geen

Wat doen we met orgaanschade door covid?
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:45:15 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203150392
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:44 schreef Mondkapje het volgende:
VK is over hoogtepunt heen:

Dr Hepburn was speaking as official figures showed a near-45 per cent fall in daily infections, to 120,821 yesterday. It was the sixth day in a row cases have fallen week-on-week.
https://www.dailymail.co.(...)al-unvaccinated.html
Zonder echte maatregelen. Goh.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 09:45:36 #141
pi_203150394
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
En met mondkapje, reservering en andere ontmoedigende onzin.
Daar heb ik dan weer minder moeite mee.
pi_203150408
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Daar heb ik dan weer minder moeite mee.
Reserveren is wel irritant. Als je buiten een mondkapje op moet ook.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 09:48:09 #143
236264 crew  capricia
pi_203150410
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:44 schreef xFriendx het volgende:
Het begin is er.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203150413
quote:
laat eerst mensen zelf maar weer eens sporten voordat onrendabele tokkies er weer een middagje uit mogen.
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 09:48:47 #145
pi_203150416
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Reserveren is wel irritant. Als je buiten een mondkapje op moet ook.
Binnen zitten en niks mogen is ook irritant.
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 09:49:08 #146
pi_203150419
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]
laat eerst mensen zelf maar weer eens sporten voordat onrendabele tokkies er weer een middagje uit mogen.
:Z
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 09:49:23 #147
236264 crew  capricia
pi_203150421
quote:

[..]
Ja. Dat is gewoon belangrijk. Dat mensen kunnen sporten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203150425
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:44 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het WHO was de organisatie die stelde dat het niet waarschijnlijk was dat het virus naar Europa zou komen, dat het niet zo besmettelijk was en niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar. Het RIVM nam dat gewoon over.
Laat ze nu, Hugo is weg dus nu is Jaap de klootzak in het verhaal.
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 09:50:18 #149
pi_203150430
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Voor de fysieke gezondheid zeker. Mentaal zou een 'gezellig dagje uit' ook wel kunnen helpen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:50:38 #150
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203150434
quote:

[..]
Je kan een rondje om je huis hardhollen

Gr gr
Jaap
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_203150437
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:44 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Boeiend waar 'ie het vandaan had. Flater eerste klas.
pi_203150444
quote:

[..]
Mensen? Ernst vindt sporten met name belangrijk voor zorgmedewerkers.

En Jaap vindt dat je een rondje buiten kan rennen.
- verwijderd door admin -
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 09:52:00 #153
pi_203150448
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Boeiend waar 'ie het vandaan had. Flater eerste klas.
Ik zal voortaan iedereen die hier onwaarheden plaatst ook aanspreken op een 'flater eerste klas', dan ben ik volgend jaar nog bezig.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:52:10 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203150449
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:51 schreef groenen het volgende:

[..]
Mensen? Ernst vindt met name belangrijk voor zorgmedewerkers.

En Jaap vindt dat je een rondje buiten kan rennen hollen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_203150451
quote:
winkelen op afspraak
hogere scholen open
misschien iets met sporten

dat zal het wel zon beetje worden maximaal, maar nog 1 nacht en dan ben ik voorlopig weg uit NL.
geen maatregelen, 25 graden geen regen :W
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:52:41 #156
62913 Blik
The one and Only!
pi_203150454
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Vooralsnog geen

Wat doen we met orgaanschade door covid?
Lijkt me sterk dat we nu al langetermijn gevolgen weten als het virus nog geen 2 jaar in het land is, dat zijn hooguit korte tot middellange termijn gevolgen. Net zoals dat we nog niet weten of er langetermijn gevolgen zijn van het blijven vaccineren en boosteren van een vaccin dat volgens een compleet nieuwe manier is opgebouwd (MRNA).

Maar laten we vooral angstig blijven doen over een besmetting van corona, #fearporn staat weer aan
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:52:57 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203150456
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]
winkelen op afspraak
hogere scholen open

dat zal het wel zon beetje worden maximaal, maar nog 1 nacht en dan ben ik voorlopig weg uit NL.
Welverdiend! Enjoy!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_203150458
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik zal voortaan iedereen die hier onwaarheden plaatst ook aanspreken op een 'flater eerste klas', dan ben ik volgend jaar nog bezig.
Volgens mij is niemand hier het RIVM.
pi_203150460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:51 schreef groenen het volgende:

[..]
Mensen? Ernst vindt met name belangrijk voor zorgmedewerkers.

En Jaap vindt dat je een rondje buiten kan rennen.
Niks aan gelogen. Als je puur kijkt naar of je wel of niet kunt sporten dan kan het wel. Dat het niet de sport is die je normaal beoefend en/of leuk vindt is een ander verhaal.

Het is klote dat de meeste sporten niet kunnen maar puur jezelf fysiek gezond maken/houden kan gewoon.
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 09:53:16 #160
pi_203150461
quote:

[..]
winkelen op afspraak
hogere scholen open

Gefeliciteerd, wil je nu een koekje?
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:53:26 #161
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203150462
quote:
Ik verwacht sportscholen open genot
pi_203150463
quote:

[..]
winkelen op afspraak
hogere scholen open

Waarschijnlijk heb je het al 10x gezegd, maar waar ga je heen?
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:53:48 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203150465
quote:

[..]
winkelen op afspraak
hogere scholen open

Geniet ervan!
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 09:53:48 #164
pi_203150466
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Newsflash: Dat zijn ook mensen.
pi_203150469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:53 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Kaapverdië, toch?
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:54:11 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203150471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Zonder echte maatregelen. Goh.
Ja het is duidelijk tijd om de teugels meer te laten vieren. Door omikron neemt de druk op de ICs godzijdank enorm af.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:54:17 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203150472
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat weet je nooit zeker
pi_203150475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Newsflash: Dat zijn ook mensen.
Wel met iets meer verantwoordelijkheid dan de gemiddelde Fok!-er.
pi_203150480
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Het begin is er.
Dat dan zeker. Wel is het dan noodzaak om meteen te vermelden door Rutte/Kuipers dat wanneer ze dit doen en er geen gekke dingen gebeuren (misschien zelfs vermelden dat een minimale stijging ook nog prima is) dat dan over 2 weken de horeca volgt. Het is en blijft dan k*t dat horeca nog dicht is, maar dan bied je ze in ieder geval een perspectief. Dan is die 2 weken, hoe rot ook, wel wat beter te behappen dan blijven ronddolen in de duisternis.
pi_203150483
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:52 schreef Blik het volgende:

[..]
Lijkt me sterk dat we nu al langetermijn gevolgen weten als het virus nog geen 2 jaar in het land is, dat zijn hooguit korte tot middellange termijn gevolgen. Net zoals dat we nog niet weten of er langetermijn gevolgen zijn van het blijven vaccineren en boosteren van een vaccin dat volgens een compleet nieuwe manier is opgebouwd (MRNA).

Maar laten we vooral angstig blijven doen over een besmetting van corona, #fearporn staat weer aan
Ze volgen vanaf het begin al meerdere grote groepen. Orgaanschade, hersenschade, allemaal al geconstateerd.
Kun je wegwuiven als "fearporn" maar dat corona geen longziekte is maar een vasculaire aandoening begint steeds duidelijker te worden
pi_203150484
Vandaag is m'n boosterdag *O*
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 09:55:11 #172
pi_203150485
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wel met iets meer verantwoordelijkheid dan de gemiddelde Fok!-er.
Godzijdank, met het FOK! OMT ging iedereen maar dood, en dronk de rest bier in het café.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:55:11 #173
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203150486
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat weet je nooit zeker
Ik ben van het WEF
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:56:12 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203150494
Gisteren twee artsen gesproken die er vrij open voor uitkwamen dat ze een Novakje deden.
Klaar met quarantaine, zelfs bij positieve test, gewoon met PBM gewerkt en helemaal klaar met alle paniek.

Benieuwd hoe dit verder gaat doorsijpelen in de zorg en maatschappij. Kwart of meer van je personeel in quarantaine om iets waar grote gros niet meer ziek van wordt is ook gewoon waanzin
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:56:29 #175
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203150497
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:53 schreef jigggy het volgende:

[..]
Ik hoop sportscholen open genot
FTFY. Wel mee eens overigens, ben het thuiszitten wel weer zat.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:56:29 #176
38496 Perrin
pi_203150498
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:30 schreef asco het volgende:
Ff stemmen mensen.

www.stand.nl
Eens. We zijn de grens gepasseerd dat de maatregelen ons meer hinderen dan het virus.
pi_203150500
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:53 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Kaapverdie
niet een welvarend land ofzo maar wel zon, zee, strand, geen toeristen, geen maatregelen, geen gezeik

tevens krijgt mijn beste maatje ( en vriendin ) die daar woont een baby deze maand, en heeft hij daar een halve boerderij plus een aantal visboten.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:56:52 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203150505
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik ben van het WEF
Wefkoning O+
pi_203150508
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:36 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het model van Wallinga is niet zozeer het probleem, hij is daar toonaangevend in, maar de data die als input wordt gebruikt is duidelijk niet goed genoeg van kwaliteit.
Je beoordeeld een model op basis van hoe goed het kan voorspellen. Als het niet kan voorspellen (maakt niet uit of dat door parameters / input / logica komt), dan is het dus niet bruikbaar, dus moet je bij elke voorspelling zeggen dat het geen enkele betrouwbaarheid heeft, en dus gewoon moet negeren.

Ben overigens van mening dat beleid op basis van dit soort modellen (economisch, klimaat, dan wel anders) heel gevaarlijk is, omdat je de uitkomst wel heel makkelijk kan beďnvloeden / het geen enkele voorspellende waarde heeft. Ga de beurskoers maar eens modelleren. Onmogelijk.
pi_203150513
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:55 schreef TheVulture het volgende:
Vandaag is m'n boosterdag *O*
Sterkte aankomende dagen, ik was er aardig verrot van
pi_203150516
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]
Thanks, hopelijk valt 't mee. :P
pi_203150517
Mogge, is het erg als je een uurtje te laat komt op de dag van je boosterafspraak?
pi_203150520
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Thanks, hopelijk valt 't mee. :P
Hou 'em strak hč pik.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:58:30 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203150521
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]
Kaapverdie
niet een welvarend land ofzo maar wel zon, zee, strand, geen toeristen, geen maatregelen, geen gezeik

tevens krijgt mijn beste maatje ( en vriendin ) die daar woont een baby deze maand, en heeft hij daar een halve boerderij plus een aantal visboten.
Wel ongelooflijk veel besmettingen en heel weinig testen daar, dat je het even weet met je kwetsbare vrouw maar neem aan dat je daar al van op de hoogte was ;)
pi_203150529
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:56 schreef Molo het volgende:
Gisteren twee artsen gesproken die er vrij open voor uitkwamen dat ze een Novakje deden.
Klaar met quarantaine, zelfs bij positieve test, gewoon met PBM gewerkt en helemaal klaar met alle paniek.

Benieuwd hoe dit verder gaat doorsijpelen in de zorg en maatschappij. Kwart of meer van je personeel in quarantaine om iets waar grote gros niet meer ziek van wordt is ook gewoon waanzin
Ik vraag me oprecht af of zorgpersoneel pre-corona ook thuis moest blijven bij een snotneus? Ik denk dat ik het antwoord wel weet....
pi_203150531
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]
Blijft apart fenomeen. Ik zelf bij alle prikken nergens last van. Regelmatig in aanraking geweest met mensen die besmet waren en er gebeurd helemaal niks. Blijft toch merkwaardig.
pi_203150535
Is de huidige lockdown, ingegeven de ziekenhuis- en IC-data uit andere landen, momenteel proportioneel genoeg in relatie tot de avondlockdown die we voor Omikron hadden om de zorg in stand te houden? Ik hoop dat deze vraag de aankomende dagen in het OMT en in het Catshuis centraal staat. Deze lockdown was een voorzorgsmaatregel, en hopelijk niet het punt vanuit waar versoepeld moet worden indien de doelstellingen zoals geformuleerd door het kabinet ook met de avondlockdown voldoende in zicht zijn.
pi_203150541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:58 schreef Kanaroe het volgende:
Mogge, is het erg als je een uurtje te laat komt op de dag van je boosterafspraak?
Ik moet zaterdag om 12u en ik ga ook eerder op de ochtend omdat me dat beter uitkomt.
Weet iemand waar je openingstijden van vestigingen kan vinden, vanaf hoe laat begint dat prikcircus?
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:00:57 #189
38496 Perrin
pi_203150546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vraag me oprecht af of zorgpersoneel pre-corona ook thuis moest blijven bij een snotneus? Ik denk dat ik het antwoord wel weet....
Persoonlijk ergerde ik me ook voor Corona aan de valse werkmoraal waarbij je trots op jezelf was dat je ondanks ziekte fijn al je collega's op werk ging besmetten. En dat je je dan een hele brave werknemer vond dat je met je koppige hoofd al je collega's besmette in plaats van thuis uit te zieken.

Erg dom gedrag. Iedereen is er bij gebaat dat je als je ziek bent thuis blijft.
pi_203150547
quote:

[..]
Kaapverdie

Ik vond Santo Antao echt een schitterend eiland om te hiken. Is het minst toeristisch en daarmee ook het minst ontwikkeld maar de wandelingen die je daar kan maken zijn schitterend! Langs de noordkust vanaf Ribeira Grande naar Cruzinha en vanaf de krater van Paul helemaal naar beneden richting de oostkust.
pi_203150548
quote:

[..]
Kaapverdie

Lekker man, geniet ervan.

Tip: ga eens lekker offline, heb ik ook gedaan afgelopen zomer. Zonnetje, biertje, strandje en geen internet.
pi_203150554
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik moet zaterdag om 12u en ik ga ook eerder op de ochtend omdat me dat beter uitkomt.
Weet iemand waar je openingstijden van vestigingen kan vinden, vanaf hoe laat begint dat prikcircus?
Ik kom te laat, dat voelt niet zo fijn als te vroeg.

De openingstijden heb ik gewoon gegoegeld, locatie+openingstijden
pi_203150566
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Staan vaak op de site van de lokale GGD regio.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:03:33 #194
38496 Perrin
pi_203150575
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Blijft apart fenomeen. Ik zelf bij alle prikken nergens last van. Regelmatig in aanraking geweest met mensen die besmet waren en er gebeurd helemaal niks. Blijft toch merkwaardig.
Mogelijk ben jij zo iemand waarbij het immuunsysteem coronavirussen in hun gezicht uitlacht.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:03:35 #195
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203150577
quote:

[..]
Nou doe je net alsof er geen tokkies in een sportschool rondhangen
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203150582
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Persoonlijk ergerde ik me ook voor Corona aan de valse werkmoraal waarbij je trots op jezelf was dat je ondanks ziekte fijn al je collega's op werk ging besmetten. En je dan een hele brave werknemer vond dat je met je koppige hoofd al je collega's besmette.

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar er zit nog wel wat tussen zo'n werkhouding en een verplichte quarantaine. Sowieso mag je hopen dat het thuiswerken bij een snotneus uberhaupt wel aan populariteit heeft gewonnen, ook werkgevers zullen nu veel meer vertrouwen hebben dat werknemers toch wel hun werk uitvoeren vanuit thuis.
pi_203150584
Nou, leg dit maar eens uit. pffff. Het virus blijft ons verrassen

twitter
pi_203150585
Mijn priklocatie gaat om 7.00 uur 's ochtends open.

Maar ik durf niet goed in het donker auto te rijden.... :@
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:05:25 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203150601
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:04 schreef zoost het volgende:

[ twitter ]
jij verrast niet, je blijft onbeperkt onzin spuien
pi_203150603
quote:

[ twitter ]
geboosterde mensen komen meer bij elkaar?
pi_203150617
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:04 schreef Kanaroe het volgende:

Dan ga je toch wat later?
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:06:59 #202
38496 Perrin
pi_203150619
quote:

[ twitter ]
Bremen loopt wat voor in de tijd vergeleken de overige steden omdat omikron zich daar eerder aandiende en als je ongeboosterde mensen veel met elkaar in contact zijn verspreidt het zich daar sneller?

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 12-01-2022 10:34:59 ]
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:08:01 #203
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203150632
quote:

Dan zou ik iets later vertrekken en daarna meteen door naar het CBR om je rijbewijs in te leveren. Levensgevaarlijk mensen die niet in het donker durven te rijden. Een klap in het gezicht van de zorg.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203150638
quote:

[ twitter ]
Het lastige is dat je niet weet of deze mensen in het ziekenhuis liggen vanwege covid (na booster) of dat ze voor iets anders in het ziekenhuis liggen maar positief getest zijn.
pi_203150640
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:41 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Bron?

Ik heb rond Kerst nog een podcast met Marion Koopmans geluisterd en zij gaf aan dat het meest waarschijnlijke scenario is dat covid uiteindelijk richting een mildere variant zal gaan. Elke winter zullen we dan waarschijnlijk ook gaan zien dat de pieken steeds lager gaan worden.

Het was dus geen zekerheid volgens haar, maar als zij ergens geld op zou moeten inzetten zou dit het meest waarschijnlijke scenario zijn.
Was in een interview op nieuws van nos of rtl. Hou geen schrift bij van wie op wat voor moment iets gezegd heeft. Dissel heeft het gebezigd rond de half december.
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:09:01 #206
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203150648
quote:

[ twitter ]
Niet zo gek toch? Is daar 2G(+), dus gevaccineerden hebben meer contactmomenten dan ongevaccineerden.

Als het iets aantoont is dat 2G (enigsinds) werkt in het beschermen van ongevaccineerden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_203150651
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dan ga je toch wat later?
Ja, dat was mijn vraag. Ik moet er om 8.00 uur zijn, maar had me verkeken op de donkere ochtenden.
Is het okee als je wat later bent?
pi_203150653
quote:

[ twitter ]
Wat een onzinnige manier van kijken naar data. Je pakt wat steden, er springt er eentje bovenuit en die heeft een redelijke vaccinatiegraad, dus het verspreid zich harder onder geboosterde populaties? Veel simplistischer krijg je het niet.
Je zou bij voldoende steden eens kunnen kijken wat de correlatiecoëfficient tussen vaccinatie- / boostergraad en relatieve besmettingsaantallen is, vervolgens kun je nog kijken of steden onderling überhaupt te vergelijken zijn, waar de besmettingshaarden zich bevinden (je kunt bijvoorbeeld best clusters met ongevaccineerden hebben in een stad met hoge aantallen besmettingen) en ga zo maar door.

Maar goed, nadenken en nuance zijn sowieso vieze woorden geworden in deze pandemie, lijkt het.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203150667
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan zou ik iets later vertrekken en daarna meteen door naar het CBR om je rijbewijs in te leveren. Levensgevaarlijk mensen die niet in het donker durven te rijden. Een klap in het gezicht van de zorg.
:D Daarom rijd ik alleen overdag, snapte
pi_203150682
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het lastige is dat je niet weet of deze mensen in het ziekenhuis liggen vanwege covid (na booster) of dat ze voor iets anders in het ziekenhuis liggen maar positief getest zijn.
Dat kan je toch zien aan de totale ziekenhuisopnamens (dus ook de niet covid gevallen). Of dat gestegen is of niet?
pi_203150684
quote:

Paar zaklampen of bouwlampen aan in je auto, dan rijd je niet meer in het donker.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:13:05 #212
38496 Perrin
pi_203150688
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:09 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat een onzinnige manier van kijken naar data. Je pakt wat steden, er springt er eentje bovenuit en die heeft een redelijke vaccinatiegraad, dus het verspreid zich harder onder geboosterde populaties? Veel simplistischer krijg je het niet.
Je zou bij voldoende steden eens kunnen kijken wat de correlatiecoëfficient tussen vaccinatie- / boostergraad en relatieve besmettingsaantallen is, vervolgens kun je nog kijken of steden onderling überhaupt te vergelijken zijn, waar de besmettingshaarden zich bevinden (je kunt bijvoorbeeld best clusters met ongevaccineerden hebben in een stad met hoge aantallen besmettingen) en ga zo maar door.

Maar goed, nadenken en nuance zijn sowieso vieze woorden geworden in deze pandemie, lijkt het.
Zonder verdere informatie is het lastig conclusies trekken idd. Wie weet daalt die piek in Bremen straks ook eerder dan die van de overige steden.
pi_203150690
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Je kan een rondje om je huis hardhollen

Gr gr
Jaap
Dat de sportschool dicht is, is alleen in je hoofd.

Of zoiets?
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:14:03 #214
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203150694
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat de sportschool dicht is, is alleen in je hoofd.

Of zoiets?
Je regelt maar gewoon een bezemstok met wat emmers zand.

Gr Arie
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203150697
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan zou ik iets later vertrekken en daarna meteen door naar het CBR om je rijbewijs in te leveren. Levensgevaarlijk mensen die niet in het donker durven te rijden. Een klap in het gezicht van de zorg rijscholen.
ftfy ;)
1947-2016
pi_203150698
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Dat kan je toch zien aan de totale ziekenhuisopnamens (dus ook de niet covid gevallen). Of dat gestegen is of niet?
Het punt is, volgens die tweets is bijna 100% van de bevolking geboosterd en wordt als onderdeel van de opname een test afgenomen. Daarmee zijn eigenlijk al je ziekenhuisopnames Covid-opnames, ook al liggen ze er omdat ze hun been gebroken hebben oid.

Maar dat zou je idd moeten kunnen zien, ik heb die cijfers alleen niet :)
pi_203150703
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Gr Arie
Exact.
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:15:25 #218
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203150704
quote:

[..]

Gr Arie
Dat gaat niet, BoerenBond is dicht :'(
pi_203150706
Zoost weer met z'n onzin berichten, kap daar nou eens mee man :')
pi_203150713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb eigenlijk liever dat het hier staat zodat het inhoudelijk weerlegd kan worden. Dat lijkt me juist beter, zeker voor mensen die meelezen maar niet actief meeposten :)
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:17:21 #221
62913 Blik
The one and Only!
pi_203150721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ze volgen vanaf het begin al meerdere grote groepen. Orgaanschade, hersenschade, allemaal al geconstateerd.
Kun je wegwuiven als "fearporn" maar dat corona geen longziekte is maar een vasculaire aandoening begint steeds duidelijker te worden
We moeten echt leren leven met het feit dat je gewoon eens besmet gaat raken, voor 99,9% van de bevolking is dat ook helemaal niet erg. Een besmetting ga je alleen voorkomen door in volledige isolatie te gaan, en dat is om andere reden weer niet wenselijk. Tevens, bij de vaccins zijn al diverse bijwerkingen aangetoond, waaronder ook ontsteking van het hartzakje. Ook niet een lekkere bijwerking terwijl je hartstikke gezond was daarvoor.

En nogmaals, over een periode van 1.5 jaar tijd kun je niet spreken van langetermijn effecten. Helemaal aangezien de hele prikcampagne nog volop bezig is.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:17:36 #222
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203150723
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Het afschalen gooit dan weer roet in het water.

In een doorsnee jaar zijn er 3 miljoen ziekenhuisopnames.
Dat zijn er 8.000 per dag.

Als 3% van de bevolking besmet (zoals Edam of Amsterdam) is dan heb je mogelijk ook 240 opnames die er normaal ook zouden zijn geweest die besmet zijn zonder dat ze noodzakelijkerwijs door Covid in het ziekenhuis terecht komen.

maar daar moet je de geplande zorg vanaf halen die afgeschaald is, degene die positief zijn getest en de afspraak verzetten, degene waarvan de afspraak wordt verzet als ze positief geworden voor behandeling, etc..

Dus het is niet zo heel makkelijk omdat ertussen uit te berekenen, het zou fijn zijn als er ene categorie bijkomt die aangeeft dat iemand is opgenomen met Covid maar niet door Covid, maar hoe je dat moet gaan regelen lijkt me ook lastig.
pi_203150726
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Wel ongelooflijk veel besmettingen en heel weinig testen daar, dat je het even weet met je kwetsbare vrouw maar neem aan dat je daar al van op de hoogte was ;)
Omicron, en beiden hebben we 3 prikken gehad.....
tevens hebben we zeer weinig contacten daar ( veel minder als hier ) en staat alles open
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:17:52 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203150727
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zonder verdere informatie is het lastig conclusies trekken idd. Wie weet daalt die piek in Bremen straks ook eerder dan die van de overige steden.
Het doel is uiteraard verwarring, zal eens niet uit de non/anti vax hoek komen, doodvermoeiend. Zulke mensen zouden voor straf al een vaccinatie moeten krijgen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:19:18 #225
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203150740
quote:

[..]

Gr Arie
SCOOPJE ERBIJ, GOOI JE SCHIJVEN DOOR HET DAK HEEN, PURE WINST!!

Gr gr
Joël
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 10:19:36 #226
pi_203150742
Eenzijdige informatie antigenot.
pi_203150743
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik vond Santo Antao echt een schitterend eiland om te hiken. Is het minst toeristisch en daarmee ook het minst ontwikkeld maar de wandelingen die je daar kan maken zijn schitterend! Langs de noordkust vanaf Ribeira Grande naar Cruzinha en vanaf de krater van Paul helemaal naar beneden richting de oostkust.
Maio is nog minder toeristisch en nog minder ontwikkeld......geen directe vluchten en maar 2 binnenlandse per week, wonen 6500 mensen en laten we daar nu net heen gaan.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:19:37 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203150745
Ik ga het hier ook zeggen. Als je veel blowt, houd je het virus zo veel mogelijk buiten. Over 10 jaar wordt blowen als iets gezonds gezien, al kun je het beter puur roken..
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203150759
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Haha, dat zou kunnen, het zou ook kunnen dat vaccineren en boosteren helemaal niets doet voor de transmissie en dat gevaccineerde mensen (die door 2G meer met elkaar in contact komen) dus ook sneller besmet raken.

Het verbaasd mij dat er na 6 a 7 weken Omicron nog zo weinig bekent is. Hoeveel mensen liggen door (niet met) omicron op de IC? Zijn dat allemaal ouderen / ongevaccineerden?

Lijkt mij wel belangrijk om te weten met het oog op de Lockdown.

Ik ben bezig met je suggestie voor beter onderzoek en heb alle data uit Bremen opgevraagd, verwacht het binnen een aantal weken te ontvanger voor gedegen statistische analyse. (/s) Mocht je eerder zijn, laat het even weten.
pi_203150764
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:19 schreef Vis1980 het volgende:
Ik ga het hier ook zeggen. Als je veel blowt, houd je het virus zo veel mogelijk buiten. Over 10 jaar wordt blowen als iets gezonds gezien, al kun je het beter puur roken..
Ik ga het hier ook zeggen. Als je chloor drinkt, houd je het virus zo veel mogelijk buiten. Over 10 jaar wordt chloor drinken als iets gezonds gezien, al kun je het beter verdikt dan verdunt drinken.

Zo. De enige onzinnige claim verwisseld voor de andere ;)
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:22:25 #231
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203150767
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als 3% van de bevolking besmet (zoals Edam of Amsterdam) is dan heb je mogelijk ook 240 opnames die er normaal ook zouden zijn geweest die besmet zijn zonder dat ze noodzakelijkerwijs door Covid in het ziekenhuis terecht komen.

maar daar moet je de geplande zorg vanaf halen die afgeschaald is, degene die positief zijn getest en de afspraak verzetten, degene waarvan de afspraak wordt verzet als ze positief geworden voor behandeling, etc..

Dus het is niet zo heel makkelijk omdat ertussen uit te berekenen, het zou fijn zijn als er ene categorie bijkomt die aangeeft dat iemand is opgenomen met Covid maar niet door Covid, maar hoe je dat moet gaan regelen lijkt me ook lastig.
Ondanks dat ik het met je eens ben, maakt het natuurlijk niet veel uit of iemand door covid of met covid opgenomen wordt. Immers, met een besmettelijke variant wil je die niet op een 'gewone' kamer met zieke (en dus verminderde weerbaarheid) mensen leggen, dus houdt zo iemand een covid-bed bezet.
Dus voor de cijfers is het misschien leuk en interessant, voor het werk dat gedaan moet worden maakt het weinig uit, verpleegkundigen moeten nog steeds hun mars-pak aan om die patiënt te behandelen.

Het enige waar je waarschijnlijk (of hopelijk) verschil in zult merken is dat de ligduur een stuk korter is.
pi_203150768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat het niet in je wereldbeeld past, betekend niet dat het onzin is.
pi_203150771
Komt dat OMT advies altijd op dezelfde tijd?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:22:53 #234
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203150775
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:21 schreef Tjah888 het volgende:

[..]
Ik ga het hier ook zeggen. Als je chloor drinkt, houd je het virus zo veel mogelijk buiten. Over 10 jaar wordt chloor drinken als iets gezonds gezien, al kun je het beter verdikt dan verdunt drinken.

Zo. De enige onzinnige claim verwisseld voor de andere ;)
quote:
Componenten in cannabis kunnen voorkomen dat het coronavirus gezonde cellen binnendringt, blijkt uit een laboratoriumstudie die is gepubliceerd in het Journal of Nature Products. Twee stoffen in hennep, CBGA en CBDA, kunnen het virus volgens onderzoekers van de Universiteit van Oregon tegengaan.

De betreffende stoffen bonden zich aan uitsteeksel van eiwitdelen op het virus en blokkeerden een stof die de ziekteverwekker gebruikt om mensen te infecteren. De wetenschappers deden laboratoriumtesten met de alfa- en bčtavariant van het virus, maar hebben geen onderzoek gedaan bij mensen.

,,Deze componenten, die oraal kunnen worden ingenomen, hebben een lange geschiedenis van veilig gebruik bij mensen", aldus onderzoeker Richard van Breemen van het Hennep Innovatie Centrum van de universiteit. ,,Zij hebben het potentieel een infectie door het coronavirus te voorkomen en behandelen."
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203150788
onderzoek: cannabis kan virus blokkeren

quote:
Componenten in cannabis kunnen voorkomen dat het coronavirus gezonde cellen binnendringt, blijkt uit een laboratoriumstudie die is gepubliceerd in het Journal of Nature Products. Twee stoffen in hennep, CBGA en CBDA, kunnen het virus volgens onderzoekers van de Universiteit van Oregon tegengaan.

De betreffende stoffen bonden zich aan uitsteeksel van eiwitdelen op het virus en blokkeerden een stof die de ziekteverwekker gebruikt om mensen te infecteren. De wetenschappers deden laboratoriumtesten met de alfa- en bčtavariant van het virus, maar hebben geen onderzoek gedaan bij mensen.

,,Deze componenten, die oraal kunnen worden ingenomen, hebben een lange geschiedenis van veilig gebruik bij mensen", aldus onderzoeker Richard van Breemen van het Hennep Innovatie Centrum van de universiteit. ,,Zij hebben het potentieel een infectie door het coronavirus te voorkomen en behandelen."
AD

Dat wordt dus massaal aan de wiet
pi_203150789
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:22 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Ondanks dat ik het met je eens ben, maakt het natuurlijk niet veel uit of iemand door covid of met covid opgenomen wordt. Immers, met een besmettelijke variant wil je die niet op een 'gewone' kamer met zieke (en dus verminderde weerbaarheid) mensen leggen, dus houdt zo iemand een covid-bed bezet.
Dus voor de cijfers is het misschien leuk en interessant, voor het werk dat gedaan moet worden maakt het weinig uit, verpleegkundigen moeten nog steeds hun mars-pak aan om die patiënt te behandelen.

Het enige waar je waarschijnlijk (of hopelijk) verschil in zult merken is dat de ligduur een stuk korter is.
Voor het werk maakt het juist heel veel uit. Er waren vorige week wat berichten dat verpleegkundigen in Amsterdam e.d. gevraagd werd te werken als ze positief getest waren maar geen klachten hadden.

Stel dat dat het geval is, dan kun je af zonder de meeste beschermingsmiddelen bij patiënten die positief getest zijn. Die patiënten die een covid-bed bezet houden maar er niet liggen vanwege Covid houden een paar uur een bed bezet, of een dag. Dat maakt echt een gigantisch verschil.
pi_203150794
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]

oops dubbel B-)
pi_203150799
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:22 schreef zoost het volgende:

[..]
Je moet eens leren niet zo kort door de bocht te posten, verder moet je maar bekijken wat jouw wereldbeeld is.
pi_203150839
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:22 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik heb jou nog nooit een bericht zien posten van iets waaruit zou blijken dat vaccins wel werken. En die zijn er in veelvoud aanwezig. Altijd op zoek naar berichten die het tegendeel zouden bewijzen.

Daarbij zeg ik niet dat het niet zou kunnen hoor dat het onder gevaccineerden nu sneller verspreidt. Maar jij zegt over anderen dat ze een beperkt wereldbeeld hebben dan heb je een spiegel nodig.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:29:27 #240
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203150844
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Voor het werk maakt het juist heel veel uit. Er waren vorige week wat berichten dat verpleegkundigen in Amsterdam e.d. gevraagd werd te werken als ze positief getest waren maar geen klachten hadden.

Stel dat dat het geval is, dan kun je af zonder de meeste beschermingsmiddelen bij patiënten die positief getest zijn. Die patiënten die een covid-bed bezet houden maar er niet liggen vanwege Covid houden een paar uur een bed bezet, of een dag. Dat maakt echt een gigantisch verschil.
Dat zou dan toch alleen zo zijn als die mensen ook op een covid afdeling werken? Of gaan we nu de discussie over overdraagbaarheid via aerosolen maar gewoon negeren en mensen overal aan het werk zetten? Lijkt me in de zorg een vrij onverstandig idee.

Dat het in bedbezetting een verschil maakt, dat ontken ik ook zeker niet (en het is ook positief voor de ziekenhuiscijfers neem ik aan) maar dat zou betekenen dat de instroom misschien hoger wordt, maar de uitstroom ook. Dus dan zou het weinig uit moeten maak of je mensen met covid in die cijfers meeneemt of niet.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:31:10 #241
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203150870
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:22 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Het maakt wel degelijk uit voor de ligduur, iemand die door covid wordt opgenomen lag voorheen 6 dagen gemiddeld op verpleging en 17 dagen voor de IC. Als daar nu gevallen tussen komen die voor iets compleet anders binnenkomen en sneller ontslagen kunnen worden omdat hetgeen waarvoor ze binnenkwamen sneller opgelost is, dan krijg je een vertekening. Als de groep groot genoeg is zou je ten onrechte kunnen denken dat de behandelduur korter wordt met een variant als die veel meer aanwezig is. Ook is er een risico dat er een verkeerde voorspelling van bezetting komt waardoor er planbare zorg wordt uitgesteld terwijl er achteraf toch ruimte was.

Als je een capaciteit omrekent op basis van de gemiddeldes voor delta heb je te maken met
IC 20 * 17 = 340 verwachte bedden bezet
VP 150 * 6 = 900 verwachte bedden bezet

Stel dat dat niet veranderd maar dat er door 'bijvangst' 50% extra bijkomt die eigenlijk maar 1 dag behandeld wordt.
20*17+10*1= 350 werkelijk / 520 verwacht
150*6+75*1 = 975 werkelijk / 1350 verwacht

Dat maakt nogal een verschil.
pi_203150893
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:29 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Dat zou dan toch alleen zo zijn als die mensen ook op een covid afdeling werken? Of gaan we nu de discussie over overdraagbaarheid via aerosolen maar gewoon negeren en mensen overal aan het werk zetten? Lijkt me in de zorg een vrij onverstandig idee.

Dat het in bedbezetting een verschil maakt, dat ontken ik ook zeker niet (en het is ook positief voor de ziekenhuiscijfers neem ik aan) maar dat zou betekenen dat de instroom misschien hoger wordt, maar de uitstroom ook. Dus dan zou het weinig uit moeten maak of je mensen met covid in die cijfers meeneemt of niet.
Ja uiteraard, op de covid afdeling.

Het is niet erg ze in de cijfers mee te nemen, maar de juiste conclusies moeten eraan verbonden worden. Op dit moment gaan ze er vanuit dat iedereen die in die Covid-positief cijfers zit er een dag of 5 ŕ 6 ligt. Als dat voor 50% van de mensen minder dan een dag is dan is de druk op je ziekenhuisbedden ontzettend anders.
pi_203150903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

In het grote geheel is dat zo idd maar als dat ziekenhuis in Bremen afgelopen maand 40% stijging heeft gehad qua opnamens dan moet dat wel door omicron zijn ipv met, toch?
Als het bijna hetzelfde is dan kan je de tegenovergestelde conclusie eraan verbinden toch?

Zegt het nog niks over de gevaccineerden die vatbaarder zouden zijn maar dan is het door of met punt in ieder geval duidelijk voor omicron.
pi_203150911
hoe staat het eigenlijk met die medicijnen? dat was een tijdje hot maar inmiddels hoor ik er niks meer over...
pi_203150915
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
In het grote geheel is dat zo idd maar als dat ziekenhuis in Bremen afgelopen maand 40% stijging heeft gehad qua opnamens dan moet dat wel door omicron zijn ipv met, toch?
Als het bijna hetzelfde is dan kan je de tegenovergestelde conclusie eraan verbinden toch?

Zegt het nog niks over de gevaccineerden die vatbaarder zouden zijn maar dan is het door of met punt in ieder geval duidelijk voor omicron.
Het beleid om iedereen te gaan testen is er volgens mij nog niet zo lang.
pi_203150918
twitter
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:34:05 #247
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203150920
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja uiteraard, op de covid afdeling.

Het is niet erg ze in de cijfers mee te nemen, maar de juiste conclusies moeten eraan verbonden worden. Op dit moment gaan ze er vanuit dat iedereen die in die Covid-positief cijfers zit er een dag of 5 ŕ 6 ligt. Als dat voor 50% van de mensen minder dan een dag is dan is de druk op je ziekenhuisbedden ontzettend anders.
Dat je dezelfde UI hebt maakt het wel lastiger voor anderen als we bijna hetzelfde gaan zeggen ;)
pi_203150948
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:33 schreef Nielsch het volgende:
hoe staat het eigenlijk met die medicijnen? dat was een tijdje hot maar inmiddels hoor ik er niks meer over...
Werken, maar productie laat even op zich wachten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:36:06 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203150953
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Er is me toen ik nog hardcore in de zorg werkte zelfs weleens gevraagd of ik niet een begrafenis kon laten verzetten zodat procedures door konden gaan

Snotneus...

Nou ja, je snapt m wel ja
pi_203150960
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Ik word van dit soort berichten eigenlijk nog bozer en triester dat wij hier zitten met een 'niets kan en alles dicht' beleid.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:37:12 #251
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203150968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:31 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het maakt wel degelijk uit voor de ligduur, iemand die door covid wordt opgenomen lag voorheen 6 dagen gemiddeld op verpleging en 17 dagen voor de IC. Als daar nu gevallen tussen komen die voor iets compleet anders binnenkomen en sneller ontslagen kunnen worden omdat hetgeen waarvoor ze binnenkwamen sneller opgelost is, dan krijg je een vertekening. Als de groep groot genoeg is zou je ten onrechte kunnen denken dat de behandelduur korter wordt met een variant als die veel meer aanwezig is. Ook is er een risico dat er een verkeerde voorspelling van bezetting komt waardoor er planbare zorg wordt uitgesteld terwijl er achteraf toch ruimte was.

Als je een capaciteit omrekent op basis van de gemiddeldes voor delta heb je te maken met
IC 20 * 17 = 340 verwachte bedden bezet
VP 150 * 6 = 900 verwachte bedden bezet

Stel dat dat niet veranderd maar dat er door 'bijvangst' 50% extra bijkomt die eigenlijk maar 1 dag behandeld wordt.
20*17+10*1= 350 werkelijk / 520 verwacht
150*6+75*1 = 975 werkelijk / 1350 verwacht

Dat maakt nogal een verschil.
Zoals Chratnox in de post onder die van jou aangeeft (waar ik het mee eens ben overigens) maakt het voor de cijfers an sich dus weinig uit (uitstroom zal dan ook hoger worden) maar de conclusies die eraan verbonden worden moeten dan wel kloppen.
pi_203151010
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:58 schreef Kanaroe het volgende:
Volgens mij kijken ze niet naar tijd. Vriendin moest een uur later dan ik maar we zijn gewoon samen gegaan. Andere dag doen ze wel moeilijk over uiteraard.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:40:18 #253
142400 RedFever007
pi_203151016
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Persoonlijk ergerde ik me ook voor Corona aan de valse werkmoraal waarbij je trots op jezelf was dat je ondanks ziekte fijn al je collega's op werk ging besmetten. En dat je je dan een hele brave werknemer vond dat je met je koppige hoofd al je collega's besmette in plaats van thuis uit te zieken.

Ja dan heb je een werkgever die zegt "ah joh het is maar een snotneus" en als je in je proeftijd zit of hebt een jaarcontract dan ga je niet voor een snotneus thuisblijven
pi_203151018
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat leuk worden in maart met Fallas in Valencia......4 miljoen bezoekers :D
pi_203151020
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:21 schreef zoost het volgende:

[..]
Haha, dat zou kunnen, het zou ook kunnen dat vaccineren en boosteren helemaal niets doet voor de transmissie en dat gevaccineerde mensen (die door 2G meer met elkaar in contact komen) dus ook sneller besmet raken.

Het verbaasd mij dat er na 6 a 7 weken Omicron nog zo weinig bekent is. Hoeveel mensen liggen door (niet met) omicron op de IC? Zijn dat allemaal ouderen / ongevaccineerden?

Lijkt mij wel belangrijk om te weten met het oog op de Lockdown.

Ik ben bezig met je suggestie voor beter onderzoek en heb alle data uit Bremen opgevraagd, verwacht het binnen een aantal weken te ontvanger voor gedegen statistische analyse. (/s) Mocht je eerder zijn, laat het even weten.
Er kan van alles. Het probleem is een beetje dat iedereen maar denkt dat wetenschappelijk verantwoord onderzoek een eitje is en elke debiel tegenwoordig wat met data goochelt. Een representatieve, kwalitatief hoogwaardige dataset verzamelen is nog niet zo makkelijk. Die dataset vervolgens middels de juiste statistische technieken interpreteren al helemaal niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203151034
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:36 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ik word van dit soort berichten eigenlijk nog bozer en triester dat wij hier zitten met een 'niets kan en alles dicht' beleid.
Nu is Spanje dus weer het beloofde land! Waar ze in het begin maanden opgesloten zaten en er in madrid totale paniek was. Staar je niet blind op andere landen, uiteindelijk is alles wel ongeveer in evenwicht. Alleen ze zorg capaciteit kan hier en daar voor wat verschillen zorgen in beleid.

Ik was een tijdje zeer pessimistisch de afgelopen weken over deze pandemie. Maar ik begin steeds meer te gelover dan Omikron the final chapter is en dat het daarna echt over de impact van griep/verhoudheid gaan hebben.
pi_203151042
quote:
80s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Indien het virus echt in je bovenste luchtwegen zit en blijft zitten is het milder dan griep :P

Dat zou echt komisch zijn. Volgend jaar bij de griepgolf: We mogen Influenza en Corona niet vergelijken, Influenza is echt erger hoor!
lockdown voor de griep dan omdat onze zorg het niet aankan
en testen natuurlijk
pi_203151072
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het beleid om iedereen te gaan testen is er volgens mij nog niet zo lang.
Ik zat net te zoeken maar volgens het RKI is het idd lastig.
In de UK wordt het op 40% geschat.

https://www.google.com/am(...)nebenbefund-100.html
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:45:19 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203151088
Hoelaat krijgen we vandaag PUSHMELDINGEN?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:45:36 #260
38496 Perrin
pi_203151094
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:41 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Nu is Spanje dus weer het beloofde land! Waar ze in het begin maanden opgesloten zaten en er in madrid totale paniek was. Staar je niet blind op andere landen, uiteindelijk is alles wel ongeveer in evenwicht. Alleen ze zorg capaciteit kan hier en daar voor wat verschillen zorgen in beleid.

Ik was een tijdje zeer pessimistisch de afgelopen weken over deze pandemie. Maar ik begin steeds meer te gelover dan Omikron the final chapter is en dat het daarna echt over de impact van griep/verhoudheid gaan hebben.
Ja tenzij er vreemde dingen gebeuren, zie ik ook in mijn kristallen bol dat het vanaf hier alleen maar beter gaat op Covid-gebied.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:48:19 #261
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203151139
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja tenzij er vreemde dingen gebeuren, zie ik ook in mijn kristallen bol dat het vanaf hier alleen maar beter gaat op Covid-gebied.
Ik verwacht nog wel een golf(je) met rond de 50-75k aan besmettingen op de piek. Als de cijfers in het ziekenhuis een beetje 1 op de neus extrapoleer kom ik op een bezetting van 2000- 2500 op VP en 500-700 op IC op de piek. Maar die vinger is me toch nat joh..
pi_203151226
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:45 schreef Caland het volgende:
Hoelaat krijgen we vandaag PUSHMELDINGEN?
Tussen 15 en 17u.
pi_203151230
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:36 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
In Spanje liggen naar verhouding 2 keer zoveel mensen op de IC als hier. En het ziet er niet naar uit dat ze daarmee gaan dalen.

https://english.elpais.co(...)ronavirus-spike.html
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:56:54 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203151242
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Tussen 15 en 17u.
Ik gok tussen 14u en 18u.
pi_203151243
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:48 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik verwacht nog wel een golf(je) met rond de 50-75k aan besmettingen op de piek. Als de cijfers in het ziekenhuis een beetje 1 op de neus extrapoleer kom ik op een bezetting van 2000- 2500 op VP en 500-700 op IC op de piek. Maar die vinger is me toch nat joh..
Uitgaande van ~500k tot 600k mensen in 50+ die niet gevaccineerd zijn kom ik op tussen de 2500 en 3000 (0,5% ziekenhuisopname), dat zit aardig in de buurt. Er komen steeds meer berichten dat met Omikron bijna niemand op de IC komt, wat ook logisch is als het in de bovenste luchtwegen zit/blijft.

Daarnaast zul je een deel mensen hebben die een zwakkere gezondheid heeft en minder profijt van de booster heeft, laten we voor 't gemak even stellen dat dat zo'n 200k mensen zijn. Dan heb je 't over zo'n 1000 additionele ziekenhuisopnames.

Gemiddelde ligduur lijkt lager te zijn, dus praat je over totaal tussen de 3500 en 4000 ziekenhuisopnames met een (gemiddelde) ligduur van een dag of 2. Dat zou naar mijn idee echt te behappen moeten zijn.
pi_203151250
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
In Spanje liggen naar verhouding 2 keer zoveel mensen op de IC als hier. En het ziet er niet naar uit dat ze daarmee gaan dalen.
Dus? Daar is blijkbaar wel alles open. Die 2x IC bezetting kunnen wij hier ook hebben en is er nog niets aan de hand.

De hoge dagelijkse besmettingen doen de IC geen zelfde effecten toe. Er is een duidelijke ontkoppeling te zien in de verhouding van besmettingen en IC opnames in alle westerse landen.

Lockdown blijven volhouden is crimineel.
1947-2016
pi_203151264
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:57 schreef Red_85 het volgende:
Dus? Daar is blijkbaar wel alles open. Die 2x IC bezetting kunnen wij hier ook hebben en is er nog niets aan de hand.
De meerderheid van de planbare zorg afschaffen noem jij "niets aan de hand", ok.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203151275
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De hoge dagelijkse besmettingen doen de IC geen zelfde effecten toe. Er is een duidelijke ontkoppeling te zien in de verhouding van besmettingen en IC opnames in alle westerse landen.

Lockdown blijven volhouden is crimineel.
Totdat je zelf in de positie bent dat je verantwoordelijkheid hebt. Wat denk je dat er gebeurd als het toch hoger blijkt uit te pakken en er mensen dus niet meer behandeld kunnen worden en daardoor sterven?

Ik vind ze ook iets te voorzichtig hoor, maar om het nou crimineel te noemen......
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:01:28 #269
498282 Scrummie
pi_203151284
Krijg het gevoel dat het feit dat de rest van de EU geen lockdown kent onze redding gaat zijn komende vrijdag.
pi_203151292
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:01 schreef Scrummie het volgende:
Krijg het gevoel dat het feit dat de rest van de EU geen lockdown kent onze redding gaat zijn komende vrijdag.
Dat zou ze wel over de streep kunnen trekken idd. Wellicht doen ze nog stap voor stap. Nu weer vrij sporten en winkels open. Later de horeca en daarna nachtleven.
pi_203151304
quote:
Nou ja, redding... die lockdown gaat er wel vanaf, de vraag is wel wat je er voor terugkrijgt. Maar goed, alles beter dan dit.
Friedman on Donahue
pi_203151305
quote:
Ik gok op buitensport voor jongeren open, middelbaar en hoger onderwijs + winkels tot 17:00
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:03:25 #273
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203151306
quote:
Ik durf met dit kabinet en zeker met ons wereldvreemde OMT nergens op te hopen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_203151310
quote:
Gisteren was Marc Bonten bij Sven Kockelman en die noemde ineens dat er misschien al wel groepsimmuniteit was en de IC daardoor lage instroom zou houden. Vond 't een bijzonder statement van hem.
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:04:37 #275
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203151325
quote:
Het is toch ook te gek voor woorden dat je daar gewoon kroegen en restaurants in kunt, publiek in stadions en hier mag je als dubbel gevaccineerde en geboosterde nog niet eens naar de kapper of naar een bouwmarkt.
pi_203151327
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De meerderheid van de planbare zorg afschaffen noem jij "niets aan de hand", ok.
Wil jij in deze angstpsychose blijven zitten dan terwijl er meer sociale, economische en maatschappelijke schade wordt berokkend door de lockdown dan het virus ooit had kunnen doen?

Hoeveel organisaties luiden al de noodklok op het moment?
Komt er nog een bij, psychologische schade incoming.

quote:
Psychiaters melden onder meer dat jongeren meer kampen met angststoornissen, stemmingsstoornissen en eetstoornissen door het gebrek aan fysiek onderwijs en interactie met hun leeftijdsgenoten. "En ook op de acute opnameklinieken voor jongeren is veel druk. Die zitten gewoon heel vol", zegt NVvP-voorzitter Elnathan Prinsen in het NOS Radio 1 Journaal.
Code zwart in de maatschappij, niet op de IC.
Het is al een jaar tijd om te gaan accepteren dat corona er is, in deze angstpsychose blijven zitten en alles maar dichthouden is ziek. Heel ziek.
1947-2016
pi_203151335
quote:
Eerlijk gezegd denk ik dat het sentiment in de samenleving én de combinatie dat het een nieuw kabinet is dat op het absolute nulpunt begint qua vertrouwen onze redding gaat zijn....
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:06:22 #278
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203151343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Aan de andere kant is de grieppiek er ook niet op dit moment, die elk jaar ook zorgt voor wat drukte op de IC
pi_203151353
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:00 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Totdat je zelf in de positie bent dat je verantwoordelijkheid hebt. Wat denk je dat er gebeurd als het toch hoger blijkt uit te pakken en er mensen dus niet meer behandeld kunnen worden en daardoor sterven?

Ik vind ze ook iets te voorzichtig hoor, maar om het nou crimineel te noemen......
Met alle informatie die nu beschikbaar is over andere westerse landen?
Met alle modellen die er continu naast zitten?
Met alle berekeningen en verwachtingen die continu fout zijn?
Met een opname afwijking van x3 op het moment?

En dan toch de maatschappij in gijzeling houden. Ja, dat is crimineel.
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:07:37 #280
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203151363
quote:
Ben heel erg benieuwd of Rutte nog verwacht dat andere landen ook in lockdown gaan. Graag gesteld door de meest zuigende journalist die ze voor handen hebben.
pi_203151364
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wil jij in deze angstpsychose blijven zitten dan terwijl er meer sociale, economische en maatschappelijke schade wordt berokkend door de lockdown dan het virus ooit had kunnen doen?

Hoeveel organisaties luiden al de noodklok op het moment?
Komt er nog een bij, psychologische schade incoming.
[..]
Code zwart in de maatschappij, niet op de IC.
Het is al een jaar tijd om te gaan accepteren dat corona er is, in deze angstpsychose blijven zitten en alles maar dichthouden is ziek. Heel ziek.
En je denkt dat er geen psychische schade is bij de nabestaanden als mensen doodgaan omdat ze niet meer behandeld kunnen worden omdat er geen plek meer is. Er is in deze pandemie altijd schade.

En over die andere organisaties. Tja iedereen kan zogenaamd veilig open. En dat is natuurlijk gelul. Meer contact zorgt voor meer besmettingen en dus zul je keuzes moeten maken. Daarij dus wederom niet zeggende dat ik het volledig eens ben met het huidige beleid.
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:07:46 #282
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203151365
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:06 schreef zalkc het volgende:

[..]
Aan de andere kant is de grieppiek er ook niet op dit moment, die elk jaar ook zorgt voor wat drukte op de IC
Zijn daar eigenlijk cijfers over beschikbaar? Aan het begin van de winter werd een griepgolf des doods aangekondigd...
Murray Walker
pi_203151376
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:07 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ben heel erg benieuwd of Rutte nog verwacht dat andere landen ook in lockdown gaan. Graag gesteld door de meest zuigende journalist die ze voor handen hebben.
Zit Thomas er namens BNR?
Friedman on Donahue
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:09:13 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203151380
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:06 schreef Red_85 het volgende:
En dan toch de maatschappij in gijzeling houden. Ja, dat is crimineel.
nee daar ga je wel iets te ver mee zolang er twijfel is, hoe klein ook
pi_203151382
quote:
Inderdaad, anders moeten ze zich wel in hele krankzinnige bochten gaan wringen om een verlenging te verantwoorden..
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:10:03 #286
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203151389
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat het sentiment in de samenleving én de combinatie dat het een nieuw kabinet is dat op het absolute nulpunt begint qua vertrouwen onze redding gaat zijn....
Het is nog niet eens de 0, het is gewoon wantrouwen wat eerst nog weggewerkt moet worden.
pi_203151393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:09 schreef Tarado het volgende:

[..]
Crimineel is een brug te ver, laf en inspiratieloos is het wel.
Friedman on Donahue
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:11:01 #288
498282 Scrummie
pi_203151399
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:07 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ja, ik ga deze persco ook weer in zijn volledigheid kijken, vooral zin in de vragen van journalisten en het debuut van Errrrrrrnst.
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:13:01 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203151416
twitter
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:13:20 #290
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203151423
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:07 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Zijn daar eigenlijk cijfers over beschikbaar? Aan het begin van de winter werd een griepgolf des doods aangekondigd...
In principe had dat goed gekund, maar lockdowns werken ook tegen griep, en griep is niet zo besmettelijk als corona.

Wat een ander probleem gaat zijn in de toekomst, als corona endemisch wordt zal de zorg nog jaren belast worden door de hoge besmettelijkheid. Het is een soort continu Norro-virus wat je binnen de deur haalt, ik vraag me echt af hoe ze dat op de lange termijn met de reguliere zorg willen gaan combineren. Anders heb je straks hele afdelingen aan de corona als je er 1 opneemt.
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:13:29 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203151425
Ik hoor best veel mensen die positief getest zijn deze week via via
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:14:04 #292
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203151432
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja, ik ga deze persco ook weer in zijn volledigheid kijken, vooral zin in de vragen van journalisten en het debuut van Errrrrrrnst.
Ik hou niet zo van zelfpijniging. Dus na de eerste persco heb ik er geen eentje meer gekeken.
Murray Walker
pi_203151438
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:13 schreef Momo het volgende:
Ik hoor best veel mensen die positief getest zijn deze week via via
Niet zo gek ook natuurlijk, maar we moeten waken voor een samenleving die tot stilstand komt omdat jan en alleman in isolatie moet.
pi_203151442
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:07 schreef aartstyle het volgende:

[..]
En je denkt dat er geen psychische schade is bij de nabestaanden als mensen doodgaan omdat ze niet meer behandeld kunnen worden omdat er geen plek meer is. Er is in deze pandemie altijd schade.

Bang, blijf het.

Mensen krijgen ook psychische schade door de effecten van de lockdown. Hele levenswerken worden er onder ander door verwoest. Toekomsten in rook op gegaan.

Is dat opeens ondergeschikt ofso?
quote:
En over die andere organisaties. Tja iedereen kan zogenaamd veilig open. En dat is natuurlijk gelul. Meer contact zorgt voor meer besmettingen en dus zul je keuzes moeten maken. Daarij dus wederom niet zeggende dat ik het volledig eens ben met het huidige beleid.
Kom maar af met die cijfers dan waar in die branches die nu aan het roepen zijn dat ze veilig open kunnen, de besmettingen plaats vinden.
In de retail bijvoorbeeld, winkels kunnen makkelijk veilig open met bijvoorbeeld een max aantal bezoekers per m2, als de besmettingen al daar plaats vinden. Maar zelfs dat mag niet.
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:15:35 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203151447
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet zo gek ook natuurlijk, maar we moeten waken voor een samenleving die tot stilstand komt omdat jan en alleman in isolatie moet.
Jij bent niet voor het isoleren van mensen die nu positief testen?
pi_203151451
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:09 schreef Tarado het volgende:

[..]
Met de schade die berokkend wordt?
Wet van de grote getallen. Ja, dat is crimineel, op dit moment. Ga ik niet te ver mee.
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:17:18 #297
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203151467
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het gaat om mensen die niet positief testen en geen klachten hebben maar wel in nauw contact zijn geweest met een positivo.
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:17:26 #298
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203151468
quote:

[..]
Ik denk dat we daar snel vanaf moeten zolang er geen klachten zijn. Dit virus muteert steeds meer richting griep, en daar gaan we ook niet isoleren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_203151470
quote:

[..]
Jawel zeker wel, maar de nevenschade van alle contacten die daardoor ook in quarantaine moeten wordt steeds prangender.
pi_203151476
Oeh dat is wel een mooie spin, we introduceren 2g om ongevaccineerden te beschermen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:18:04 #301
78780 deedeetee
pi_203151480
quote:

[..]
Die vergissing zou nog te vergeven zijn ( hij was vast niet de enige daar in ) als hij er daarna niet steeds weer opnieuw naast bleef zitten. Daarna kwamen de mondkapjes die niet nodig waren ( omdat we ze niet hadden ) . En dat gedoe met die trieste modellen die nooit uitkomen. Ik heb sterk de indruk : die man zegt maar wat. Die wéét het zelf ook niet maar durft dat niet toe te geven. Hij vind dat hij het niet kan maken om te zeggen : dit is een totaal nieuw virus ik kan alleen maar gokken hoe het zich gaat gedragen. Maar dat is volgens mij gewoon wél de realiteit.
Hij staat nu elke 2 weken voor paal met steeds opnieuw waarschuwing * over 2 weken loopt het uit de hand * :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')