abonnement Unibet Coolblue
pi_203250032
Even een hele generalistische vraag: Niemand hier is alwetend maar hebben we een beetje een idee waar we de komende maanden naartoe gaan met de beurzen? Stijgende inflatie en andere economische factoren zijn in het nadeel, maar dat Corona vrijwel verdwenen is lijkt me in het voordeel?

Wat is jullie inschatting? Verwachten we op 31 december 2022 dat we weer 20 procent (wereldindex) gestegen zijn of verwachten jullie andere resultaten?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203250831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Even een hele generalistische vraag: Niemand hier is alwetend maar hebben we een beetje een idee waar we de komende maanden naartoe gaan met de beurzen? Stijgende inflatie en andere economische factoren zijn in het nadeel, maar dat Corona vrijwel verdwenen is lijkt me in het voordeel?

Wat is jullie inschatting? Verwachten we op 31 december 2022 dat we weer 20 procent (wereldindex) gestegen zijn of verwachten jullie andere resultaten?
pi_203250843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Even een hele generalistische vraag: Niemand hier is alwetend maar hebben we een beetje een idee waar we de komende maanden naartoe gaan met de beurzen? Stijgende inflatie en andere economische factoren zijn in het nadeel, maar dat Corona vrijwel verdwenen is lijkt me in het voordeel?

Wat is jullie inschatting? Verwachten we op 31 december 2022 dat we weer 20 procent (wereldindex) gestegen zijn of verwachten jullie andere resultaten?
Moment.



Plus 0.5%
pi_203250894
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Even een hele generalistische vraag: Niemand hier is alwetend maar hebben we een beetje een idee waar we de komende maanden naartoe gaan met de beurzen? Stijgende inflatie en andere economische factoren zijn in het nadeel, maar dat Corona vrijwel verdwenen is lijkt me in het voordeel?

Wat is jullie inschatting? Verwachten we op 31 december 2022 dat we weer 20 procent (wereldindex) gestegen zijn of verwachten jullie andere resultaten?
Ik verwacht dat de waarde van geld daalt.

Maarehm.

Ik zie twee zaken: Inflatie en de rente.

Die beide voor hogere volatiliteit kunnen zorgen.
Dus er is een verschuiving van "blijft een beetje stabiel" naar meer risico voor meer volatiliteit.

Daar zijn grote jongens als Ray Dalio het ook mee eens, diversificatie is belangrijker dan ooit zogezegd... Maar dat ligt aan je eigen risicoafweging / hoeveel je wilt gokken.

Lange termijn beleggingen in schuldpapier zonder inflatiecorrectie lijken mij een slechte investment.
En ik denk dat growth stocks gewaardeerd worden met te lage rentes (toekomstige winsten worden dan overgewaardeerd in de waardering van het aandeel).
Maar dat moet altijd maar blijken nog.

[ Bericht 5% gewijzigd door ludovico op 18-01-2022 12:12:00 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 18 januari 2022 @ 11:47:06 #255
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203251425
Ik ga uit van -10% einde jaar, als we kijken naar AEX, S&P. Als bedrijven goed blijven presteren en hoge koerswinstverhoudingen te verantwoorden zijn, mogen we volgend jaar weer omhoog.
pi_203251571
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:47 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ga uit van -10% einde jaar, als we kijken naar AEX, S&P. Als bedrijven goed blijven presteren en hoge koerswinstverhoudingen te verantwoorden zijn, mogen we volgend jaar weer omhoog.
Cijferseizoen is toch de komende maanden? Er worden nu al goede koerswinstverhoudingen voorspeld dacht ik.

Maar dank voor je voorspelling. Ik heb eigenlijk alleen etf's dus voor mij is alleen de algehele lijn interessant.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203251676
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik verwacht dat de waarde van geld daalt.

Maarehm.

Ik zie twee zaken: Inflatie en de rente.

Die beide voor hogere volatiliteit kunnen zorgen.
Dus er is een verschuiving van "blijft een beetje stabiel" naar meer risico voor meer volatiliteit.

Daar zijn grote jongens als Ray Dalio het ook mee eens, diversificatie is belangrijker dan ooit zogezegd... Maar dat ligt aan je eigen risicoafweging / hoeveel je wilt gokken.

Lange termijn beleggingen in schuldpapier zonder inflatiecorrectie lijken mij een slechte investment.
Dank Ludo. :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203252561
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Cijferseizoen is toch de komende maanden? Er worden nu al goede koerswinstverhoudingen voorspeld dacht ik.

Maar dank voor je voorspelling. Ik heb eigenlijk alleen etf's dus voor mij is alleen de algehele lijn interessant.
veel verschillende etf?
pi_203252620
Mijn portfolio heeft nog weinig rood laten zien dit jaar. Vooral Shell en Peabody Energy zorgen er voor dat de marktrend niet doorwerkt in mijn portfolio. Nu zal het allemaal wel en op basis van twee weken kan je nog niet zoveel zeggen. Ik begin mij er echter wel steeds meer aan te storen dat de aandelen bij mijn pensioenfonds buitenvliegen omdat een paar van die woke figuren aan de deur staan. Ik heb geen keuze om mijn geld daar onder te brengen. Dan vind ik dat ze gewoon keuzes moeten maken op basis van te verwachte rendement en dan moet er voor dat moralistische gelul geen plaats zijn.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:18:01 #260
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203254693
Rusland kan ook nog roet in het eten gooien. Letterlijk, als je in Oekraine woont.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203254752
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rusland kan ook nog roet in het eten gooien. Letterlijk, als je in Oekraine woont.
Gazprom zakt wel enorm vandaag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:30:55 #262
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203254887
Nasdaq opent op -1,4%... oef. Ben benieuwd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203254914
M'n doorlopende order voor Costco is er vandaag iig ook doorheen :P
pi_203256463
Laat maar zakken, jammer van die put opties van mij dat ik ze al verkocht had _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203256715
Vandaag weer ¤1300 gezakt, had net zo goed vandaag niet kunnen gaan werken :P
pi_203256783
Spdr sp500 gekocht. 458.10$

LON:SPY5 https://g.co/kgs/qYwAL3
pi_203257184
Ik heb weer een hele interessante beginnersvraag aan de hand van een praktijkvoorbeeld. Zojuist is bekend geworden dat Microsoft Activision overneemt voor 95 USD per aandeel. Op moment van schrijven noteert de koers van Activision 82 USD. Als je nu all-in gaat in Activision, kun je dan slapend winst pakken of is dat te simpel gedacht? Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, anders zou iedere boerenlul met internettoegang dit doen waarschijnlijk.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:30:37 #268
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203257200
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb weer een hele interessante beginnersvraag aan de hand van een praktijkvoorbeeld. Zojuist is bekend geworden dat Microsoft Activision overneemt voor 95 USD per aandeel. Op moment van schrijven noteert de koers van Activision 82 USD. Als je nu all-in gaat in Activision, kun je dan slapend winst pakken of is dat te simpel gedacht? Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, anders zou iedere boerenlul met internettoegang dit doen waarschijnlijk.
Pas in 2023 toch?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203257564
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:12 schreef Zwansen het volgende:
Wow, Shell. _O_

20 december 18,46. Nu bijna ¤4 erbij.

In minder dan een maand tijd 20% gestegen. Afwachten of deze koers sustainable is.
Ja leuke winst hier _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_203257813
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb weer een hele interessante beginnersvraag aan de hand van een praktijkvoorbeeld. Zojuist is bekend geworden dat Microsoft Activision overneemt voor 95 USD per aandeel. Op moment van schrijven noteert de koers van Activision 82 USD. Als je nu all-in gaat in Activision, kun je dan slapend winst pakken of is dat te simpel gedacht? Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, anders zou iedere boerenlul met internettoegang dit doen waarschijnlijk.
De Amerikaanse mededingingsautoriteit moet die deal nog goedkeuren en dat kan nog wel een dingetje worden waarop hij afketst. Vandaar de korting ten opzichte van het bod.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203257852
S en p minus 5.1% nu vanaf high.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:15:56 #272
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203259374
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb weer een hele interessante beginnersvraag aan de hand van een praktijkvoorbeeld. Zojuist is bekend geworden dat Microsoft Activision overneemt voor 95 USD per aandeel. Op moment van schrijven noteert de koers van Activision 82 USD. Als je nu all-in gaat in Activision, kun je dan slapend winst pakken of is dat te simpel gedacht? Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, anders zou iedere boerenlul met internettoegang dit doen waarschijnlijk.
HMmm ja goeie. Dit is vrij normaal bij overnames zo'n discount. Je kunt er aardig aan verdienen maar ook fors aan verliezen als het toch afketst (goh wat een inzichten). Ik ga het even wat nader bestuderen. Even kijken wanneer het rond moet zijn enzo.

2023 idd, dat ligt vrij ver...

Straks nog even kijken of het de moeite is daar een put op te schrijven.... Als ik een put 2024 schrijf en de overname gaat finaal door in 2023. Dan pak ik toch een jaartje gratis premie mee?

Iemand nog goed leesvoer over merger arbitrage?

Deze heeft een paar mooie grafiekjes: https://www.man.com/maninstitute/merger-arb-technical-dislocation

[ Bericht 1% gewijzigd door JimmyJames op 18-01-2022 22:49:30 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203260949
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:05 schreef maan_man het volgende:

[..]
Zelf zou ik terughoudend zijn met Philips. Die terugroepactie en de daarmee gemoeide kosten zouden mij nog de minste zorgen baren. Als jij dadelijk het Amerikaanse rechtssysteem wordt ingetrokken met alle mogelijke financiėle klappen van dien, dan begint de echte ellende pas in mijn ogen.
Heb zelf ook nog even gekeken en toch maar besloten geen philips te halen, maar Ebusco + wat Nationale Nederlanden
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:50:36 #274
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203264911
ASML verdubbelt dividend. Op de huidige koers gaan ze richting een procent aan dividendrendement. Komt in de buurt. :P
pi_203265093
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:15 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Straks nog even kijken of het de moeite is daar een put op te schrijven.... Als ik een put 2024 schrijf en de overname gaat finaal door in 2023. Dan pak ik toch een jaartje gratis premie mee?
Ja, maar als de overname niet doorgaat dan krijg je het aandeel geleverd en loop je hetzelfde risico als dat je het nu rechtstreeks koopt: de kans is dat het aandeel dan fors daalt, zelfs tov de prijs van een week geleden. Activision Blizzard wordt dan (nog meer) als aangeschoten wild beschouwd. Ofwel Microsoft heeft iets ontdekt tijdens de due diligence, ofwel de mededingings autoriteiten staan de overname niet toe en dan kan het ook niet door Sony of Tencent worden overgenomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')