abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2022 @ 07:41:22 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203119239
quote:
Record aan drugsvangst in haven Rotterdam

Rotterdam - De haven van Rotterdam wordt overspoeld met cocaïne. De recordvangst van 2020, toen ruim 40.000 kilo van de harddrugs werd gevonden, werd afgelopen jaar verpulverd. Er werd maar liefst 72.808 kilo door het HARC-team van de Douane, Fiod, Zeehavenpolitie en Openbaar Ministerie in Rotterdam aangetroffen. De drugs hebben een straatwaarde van meer dan 5 miljard euro

Ook qua uithalers heeft justitie een nieuw record aangetikt: er werden vorig jaar vierhonderd aanhoudingen verricht. Een toename van 42 procent in vergelijking met 2020 toen er 281 uithalers werden opgepakt. Een aantal van hen blijkt zeer hardnekkig. Sommigen werden meerdere keren betrapt toen zij cocaïne uit containers wilden halen. In totaal werden 198 personen gearresteerd.

Dit jaar gaat het OM de strijd tegen drugscriminaliteit in de Rotterdamse haven opvoeren. Met onder meer de verbetering van technische middelen, uitbreiding van het onderzoeksteam en het aanpassen van systemen moet het vuur na aan de schenen van de cocaïnecriminelen worden gelegd.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-in-haven-rotterdam

WTF. 'Een aantal van hen blijkt zeer hardnekkig'. Is het uithalen van cocaine dan geen reden van ontslag meer? Ik snap dat we in Nederland om allerlei redenen drugshandelaren en hun hulpjes niet vervolgen. Maar reden tot ontslag mag het toch wel zijn denk ik.
The End Times are wild
pi_203119278
Uithalers zijn meestal figuren die inbreken op het terrein en dan een sprint trekken naar de container die ze moeten hebben, ze hebben geen dienstverband in de haven oid.
pi_203119290
Zo’n uithaler krijgt 100 euro boete of zo als hij betrapt wordt op het terrein. Dat is natuurlijk een lachertje.
  maandag 10 januari 2022 @ 08:57:58 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203119638
Voor die uithalers zouden ze een paar luchtdichte containers moeten neerzetten, om ze even een paar uurtjes in te bewaren tot de politie ze op komt halen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203119917
99% pakken ze niet, niks aan de hand dus :)
pi_203119936
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 08:57 schreef nixxx het volgende:
Voor die uithalers zouden ze een paar luchtdichte containers moeten neerzetten, om ze even een paar uurtjes in te bewaren tot de politie ze op komt halen.
Iedereen draagt natuurlijk bij. Maar bij zo'n uithaler stel ik mij de kwetsbare persoon voor die een habbekrats verdiend met het uithalen. Als je dan iets wil aanpakken dan zou ik niet daar beginnen. Misschien toch beter de boel maar legaliseren
pi_203119944
Alle containers uit Zuid-Amerika controleren want stel je voor er snuift iemand een lijntje cocaïne. Proost. B:)B
pi_203120345
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:29 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Iedereen draagt natuurlijk bij. Maar bij zo'n uithaler stel ik mij de kwetsbare persoon voor die een habbekrats verdiend met het uithalen. Als je dan iets wil aanpakken dan zou ik niet daar beginnen. Misschien toch beter de boel maar legaliseren
Wat die uithalers verdienen kan oplopen tot enkele duizenden euro's per persoon per container.
Afhankelijk van hoeveel erin zit en net hoeveel personen ze zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_203120404
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 07:53 schreef NightDancert het volgende:
Zo’n uithaler krijgt 100 euro boete of zo als hij betrapt wordt op het terrein. Dat is natuurlijk een lachertje.
Sinds januari is dat veranderd.
Nu kunnen ze tot maximaal 2 jaar veroordeeld worden.

Wat onder havenarbeiders de vrees opwekt dat er meer geweld kan worden gebruikt als ze betrapt worden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_203120419
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat die uithalers verdienen kan oplopen tot enkele duizenden euro's per persoon per container.
Afhankelijk van hoeveel erin zit en net hoeveel personen ze zijn.
Dit vind je geen habbekrats begrijp ik hieruit?
  maandag 10 januari 2022 @ 09:59:30 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203120450
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 08:57 schreef nixxx het volgende:
De doodstraf gaat wellicht wat te ver. Ik zelf denk dat we het gewoon gaan verliezen want zolang de handel in drugs lucratief is zal dat gewoon doorgaan. En vanuit de havens van Antwerpen en Rotterdam zijn er goede verbindingen met de rest van de EU. Dat maakt deze havens blijvend aantrekkelijk voor de drugs handel. Het grootste deel van de drugs die binnen komt is voor de export.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203120454
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:57 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dit vind je geen habbekrats begrijp ik hieruit?
Duizenden euro's zijn geen habbekrats voor de meeste mensen hoor.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:01:40 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203120490
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Precies. En criminelen richten hun pijlen juist op mensen die kwetsbaar zijn of schulden hebben. Daarnaast heeft het oppakken van deze mensen niet zo veel impact. Want de grote drugsbazen blijven vrijwel buiten schot.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203120706
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Voor de meeste mensen niet inderdaad maar voor die handelaar wel schat ik zo in. Zo bedoel ik het.
pi_203120730
Blussen met de kraan open. Je zult iedere container door moeten lichten als je hier nog van af wilt komen. Daarnaast lijkt het me verstandig om het probleem bij de wortel aan te pakken en te voorkomen dat er nog gebruikt wordt. Daar is een cultuuromslag voor nodig. Sluit gebruikers bijvoorbeeld af van het gebruik van gezondheidszorg. Kijk gebruikers met de nek aan. Zij zijn verantwoordelijk voor het leed dat met name in Zuid Amerika wordt veroorzaakt door corruptie. Dit mag best in Europees verband worden aangepakt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203120767
Ik snap sowieso niet waarom dat terrein niet beter beveiligt is, ja het is erg groot, maar fatsoenlijke detectie hoeft niet meer zo duur te zijn lijkt me.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 januari 2022 @ 10:19:40 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203120810
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:17 schreef raptorix het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom dat terrein niet beter beveiligt is, ja het is erg groot, maar fatsoenlijke detectie hoeft niet meer zo duur te zijn lijkt me.
Er lopen ontzettend veel mensen op dat terrein die gewoon voor hun werk toegang hebben. Veel uithalers zijn helemaal geen insluipers.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 10 januari 2022 @ 10:21:02 #18
38496 Perrin
pi_203120836
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 07:53 schreef NightDancert het volgende:
Per 1 januari is de wet aangepast en kun je gevangenisstraf krijgen.
https://www.eerstekamer.n(...)ing_strafrechtelijke
pi_203120883
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er lopen ontzettend veel mensen op dat terrein die gewoon voor hun werk toegang hebben. Veel uithalers zijn helemaal geen insluipers.
Dan de bedrijven beboeten waar ze voor werken, zorg maar dat ze beter screenen.
  Vis een optie? maandag 10 januari 2022 @ 10:28:48 #20
70532 loveli
N
pi_203121003
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef Megumi het volgende:

[..]
De doodstraf gaat wellicht wat te ver.
Over de doodstraf gesproken, na zo'n vangst komt er vaak een nest handgranaten uit.
crap in = crap out
  maandag 10 januari 2022 @ 10:29:29 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203121021
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dan de bedrijven beboeten waar ze voor werken, zorg maar dat ze beter screenen.
Screenen is maar een moment opname. Daarnaast kun je mensen ook bedreigen of omkopen.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:30:19 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203121044
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:28 schreef loveli het volgende:

[..]
Over de doodstraf gesproken, na zo'n vangst komt er vaak een nest handgranaten uit.
Google Nest?
pi_203121106
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef Megumi het volgende:

[..]
Screenen is maar een moment opname. Daarnaast kun je mensen ook bedreigen of omkopen.
Daar kun je goede protocollen voor opzetten, natuurlijk blijf je dit voor deel houden, maar lijkt nu allemaal wel erg laks. Overigens zou het nog beter plan zijn om drugsbestrijding te stoppen, dan ondermijn je gewoon de markt.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:34:56 #24
38496 Perrin
pi_203121130
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Daar kun je goede protocollen voor opzetten, natuurlijk blijf je dit voor deel houden, maar lijkt nu allemaal wel erg laks. Overigens zou het nog beter plan zijn om drugsbestrijding te stoppen, dan ondermijn je gewoon de markt.
Ja als je de boel legaliseert en reguleert dan stopt dat hele circus idd. Dan kunnen alle verslaafde snuivers gewoon naar de cokeshop voor hun witte neus.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:35:23 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203121139
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Of gewoon stoppen met het gebruik van drugs kan natuurlijk ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')