abonnement Unibet Coolblue
pi_203066772

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding (NF), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending
October (OCT), hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren beroepsvaart
Matching Capital(MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_203067067
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 16:32 schreef probablyunsure het volgende:
Zojuist een nieuwsbrief van SIG ontvangen waarin ze aankondigen maandag 10-01 over te stappen naar betaaldienstverlener Online Payment Platform (OPP). Hopelijk gaat het nu wel goed, de vorige poging was een ramp...
Ja, ik heb die mail ook ontvangen.

Laten we hopen dat ze wat van de vorige keer geleerd hebben en nu eerst alles goed getest hebben.
Ze hebben redelijk de tijd genomen voor ze een tweede poging wagen, dus wie weet ...

In het algemeen lijkt het lerend vermogen bij SamenInGeld niet groot, maar hopelijk realiseren ze zich dat dit soort dingen echt essentieel zijn voor hun voortbestaan.
pi_203067271
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:37 schreef zietuwel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is gisteren live gegaan maar volgens mij hier nog niet besproken. Is er iemand met een mening over dit toch wel bijzondere onderpand?
Ik bekeek zojuist de foto nog eens, en volgens mij wordt er flink gestookt in het pand. De "bewoners" zijn nogal luchtig gekleed valt me nu opeens op.
Tja, ook dit verbouwing project laat ik aan me voorbijgaan. Had al wat eerder de cijfers bekeken, en ik beoordeel deze toch als een wat hoger risico als het pand in Heerewaarde (welke ondertussen vol is).
Zaterdag organiseert Matchingcapital een extra webinaiir: blijkbaar valt de belangstelling tot op heden een beetje tegen voor dit project.
(Je hebt je kans voorbij laten gaan om hiermee een leuke draai aan de topictitel voor no. 319 in dit draadje te geven).
pi_203070527
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:06 schreef Cernydul het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/nordquest-holding-b-v/

Staat er weer op.....kan mee herinneren dat er iets me was wat niet klopte.
Nordquest lijkt weer te zijn verdwenen bij Collin.

CRE blijft het proberen met lage rentes, nog een Pelkwijk voor 4%.
pi_203070751
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:13 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ja, ik heb die mail ook ontvangen.

Laten we hopen dat ze wat van de vorige keer geleerd hebben en nu eerst alles goed getest hebben.
Ze hebben redelijk de tijd genomen voor ze een tweede poging wagen, dus wie weet ...

In het algemeen lijkt het lerend vermogen bij SamenInGeld niet groot, maar hopelijk realiseren ze zich dat dit soort dingen echt essentieel zijn voor hun voortbestaan.
Ik heb de mail niet ontvangen en ik heb toch wel een 'paar' projecten bij SiG.
pi_203070928
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:18 schreef lykkefund het volgende:

[..]

CRE blijft het proberen met lage rentes, nog een Pelkwijk voor 4%.
Volgens mij is dit geen nieuwe, maar een project van een aantal weken geleden, waar dus veel van de toezeggingen uiteindelijk niet betaald worden. Laten we lekker op onze handen blijven zitten zou ik zeggen.
pi_203071923
Kijkend naar de eerdere link van vandaag, viel mijn oog op Eyevestors; een investeringsplatform voor durfkapitaal. Niet echt crowdfunding wellicht, maar iemand ervaringen?
https://platform.eyevestor.com/members/marketplace
  vrijdag 7 januari 2022 @ 08:49:21 #8
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_203073305
Na herhaaldelijke aanpassingen is het MaxCF project in Duitsland (hotel) toch nog snel volgekomen. Zonder mij overigens. Ik had nog wat gegoogeld op de leningnemer en dat trok mij bepaald niet over de streep. Hopelijk wordt het wel gewoon een succes.

Oók nog wat gespeurd op de partij uit UK die héél veel projecten bij Max CF doet; Corbelo. Ook dat stelt mij niet erg gerust. Website ziet er wel gelikt uit, de kopteksten zijn in Engels maar daaronder steeds dezelfde Latijnse zinnen. En als je kijkt onder "About us" dan staan er drie personen (ogenschijnlijk modellen); twee dames en 1 man. Echter; allemaal met dezelfde naam en functie: Challon Haworth-Smith / owner. Toppunt van knulligheid is dat onder de 3e foto ook nog eens een schrijffout in de voornaam zit; Charllon ipv Challon.
https://property.corbelogroup.co.uk/
Hopelijk zit ik op een verkeerd spoor, maar voorlopig trek ik de handrem maar even aan.
pi_203073489
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:49 schreef InVestEerder het volgende:
Na herhaaldelijke aanpassingen is het MaxCF project in Duitsland (hotel) toch nog snel volgekomen. Zonder mij overigens. Ik had nog wat gegoogeld op de leningnemer en dat trok mij bepaald niet over de streep. Hopelijk wordt het wel gewoon een succes.

Oók nog wat gespeurd op de partij uit UK die héél veel projecten bij Max CF doet; Corbelo. Ook dat stelt mij niet erg gerust. Website ziet er wel gelikt uit, de kopteksten zijn in Engels maar daaronder steeds dezelfde Latijnse zinnen. En als je kijkt onder "About us" dan staan er drie personen (ogenschijnlijk modellen); twee dames en 1 man. Echter; allemaal met dezelfde naam en functie: Challon Haworth-Smith / owner. Toppunt van knulligheid is dat onder de 3e foto ook nog eens een schrijffout in de voornaam zit; Charllon ipv Challon.
https://property.corbelogroup.co.uk/
Hopelijk zit ik op een verkeerd spoor, maar voorlopig trek ik de handrem maar even aan.
Ik denk dat de website nog onder constructie is. Dit ziet er wel echt uit:
https://uk.linkedin.com/in/challon-haworth-smith-0533289b

en

https://www.facebook.com/(...)gr/2625450314450130/
pi_203073572
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:49 schreef InVestEerder het volgende:
Na herhaaldelijke aanpassingen is het MaxCF project in Duitsland (hotel) toch nog snel volgekomen. Zonder mij overigens. Ik had nog wat gegoogeld op de leningnemer en dat trok mij bepaald niet over de streep. Hopelijk wordt het wel gewoon een succes.

Oók nog wat gespeurd op de partij uit UK die héél veel projecten bij Max CF doet; Corbelo. Ook dat stelt mij niet erg gerust. Website ziet er wel gelikt uit, de kopteksten zijn in Engels maar daaronder steeds dezelfde Latijnse zinnen. En als je kijkt onder "About us" dan staan er drie personen (ogenschijnlijk modellen); twee dames en 1 man. Echter; allemaal met dezelfde naam en functie: Challon Haworth-Smith / owner. Toppunt van knulligheid is dat onder de 3e foto ook nog eens een schrijffout in de voornaam zit; Charllon ipv Challon.
https://property.corbelogroup.co.uk/
Hopelijk zit ik op een verkeerd spoor, maar voorlopig trek ik de handrem maar even aan.
Zou het niet gewoon familie bedrijf kunnen zijn? Moeder,zoon,dochter?

Alleen de (dochter)zie ik wel in een rol van model maar dat ff terzijde.

Ik zit trouwens in diverse projecten en tot nu toe geen last van narigheid.
In Engeland word er vele woningen verkocht via veilingen en vervolgens opgeknapt en door verkocht.
Op tv is daar nu een programma over : huizen onder de hamer.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 09:12:48 #11
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_203073583
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:05 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik denk dat de website nog onder constructie is. Dit ziet er wel echt uit:
https://uk.linkedin.com/in/challon-haworth-smith-0533289b

en

https://www.facebook.com/(...)gr/2625450314450130/
Dankjewel Jaco! Dit boezemt idd meer vertrouwen in maar ik doe toch nog even aan met Max CF. Over ruim een half jaar heb ik een iets completer beeld van de club, als eerste leningen moeten worden terugbetaald.
pi_203073696
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:49 schreef InVestEerder het volgende:
ebsite ziet er wel gelikt uit, de kopteksten zijn in Engels maar daaronder steeds dezelfde Latijnse zinnen. En als je kijkt onder "About us" dan staan er drie personen (ogenschijnlijk modellen); twee dames en 1 man. Echter; allemaal met dezelfde naam en functie: Challon Haworth-Smith / owner. Toppunt van knulligheid is dat onder de 3e foto ook nog eens een schrijffou
Ik investeer zelf nog niet bij MAX, zit nog ergens in het registratieproces maar ik had destijds geen zin/tjd om met me id op de foto te gaan...

Maar in de UK is er een soort KVK site die veel gratis info geeft.


https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/company/12067901
pi_203074378
Als jullie nou even ophouden met Max Crowdfund te F5'en, kom ik er misschien ook nog even doorheen |:(
  vrijdag 7 januari 2022 @ 10:03:50 #14
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_203074380
De website bij MCF heeft het er weer moeilijk mee...
pi_203074409
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:03 schreef eXistence het volgende:
De website bij MCF heeft het er weer moeilijk mee...
Wat een chaos
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:03 schreef eXistence het volgende:
De website bij MCF heeft het er weer moeilijk mee...
pi_203074417
Onlangs is er een paar miljoen door Max opgehaald voor verdere groei en uitbreiding in het buitenland. Beter is het als de NL-website (om te beginnen) bereikbaar is...
pi_203074470
Oei, gaat echt wel heel lastig hoor:

https://imgur.com/a/AWyccdb
pi_203074485
Ik wacht wel met mijn eerste investering dat ze boel goed op orde hebben. Wat een puinhoop. Geeft allemaal weinig vertrouwen op deze manier.
En dan gewoon ook zo dom zijn om twee projecten tegelijkertijd open te zetten :G

Voorlopig helemaal klaar mee.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 10:10:15 #19
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_203074502
M
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:09 schreef Horsemen het volgende:
Ik wacht wel met mijn eerste investering dat ze boel goed op orde hebben. Wat een puinhoop. Geeft allemaal weinig vertrouwen op deze manier.
En dan gewoon ook zo dom zijn om twee projecten tegelijkertijd open te zetten :G
Maandag drie projecten live *O*
pi_203074526
Ook voor de platforms luidt het devies: spreiding, spreiding, spreiding!
pi_203074601
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:11 schreef dbrmnn het volgende:
Ook voor de platforms luidt het devies: spreiding, spreiding, spreiding!
Maar dan wel over de goede platforms en daar hoort voor mij Max crowdfund voorlopig niet bij.
pi_203074623
En dan ben jr er eindelijk doorheen.

Deze inschrijving is nog niet geopend!!!

Pfff
  vrijdag 7 januari 2022 @ 10:16:51 #23
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_203074633
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:16 schreef quepos het volgende:
En dan ben jr er eindelijk doorheen.

Deze inschrijving is nog niet geopend!!!

Pfff
Inmiddels wel, ik heb net een bevestiging van de investering in mn mail.
pi_203074647
Hier ook gelukt
pi_203074777
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Maar dan wel over de goede platforms en daar hoort voor mij Max crowdfund voorlopig niet bij.
MC heeft wel één groot voordeel, over max. 1 jaar ben je er weer van af🤢🤢
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')