abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 mei 2022 @ 10:39:42 #151
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_204912369
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:16 schreef Lemijn het volgende:
Wat een goed plaatje @:Zo-is-dat . Die uitdrukking zal voortkomen uit dat globaal onder 1 de melk minstens zo belangrijk is, maar uiteraard is het een geleidelijk proces hoeveel calorieën het allebei oplevert en inderdaad, eten is zoveel meer dan dat. Juist met de argumenten allergie/smaken leren kennen / leren kauwen etc vind ik vast voedsel heel belangrijk, maar ligt er geen druk op de hoeveelheden.
Precies dit ja! Ik reageer een beetje bits omdat je op de verschillende Facebook pagina’s heeeeeel vaak die uitspraak hoort en er dan an mass gezegd word dat t allemaal niks uit maakt tot 1 jaar. Maar dat is zéker niet zo, geleidelijk aan steeds meer vast voedsel en dan is het zeker wel belangrijk dat de hoeveelheden toenemen. Het hoeft alleen niet met grote sprongen perse. Maar als ik dan een kindje van bijna 1 hoor die bijna niks eet met deze uitdrukking erbij -O-
pi_204912596
Zo bedoelde ik het ook niet, niet zo zwart-wit. Ik ben zelf logopedist en weet als geen ander dat ander voedsel ervoor zorgt dat alle mondfuncties zich goed ontwikkelen. Ik doelde op het feit dat IN PRINCIPE alleen moedermelk/kunstvoeding nog voldoende zou voorzien in de behoeften van een kindje. Dat gebeurt toch ook regelmatig bij Rapley, dat kindjes nog niet alles binnenkrijgen qua voedingsstoffen uit eten, omdat de helft op de grond belandt. Dan is juist de aanvulling met voldoende moedermelk/kunstvoeding de truc.
  maandag 30 mei 2022 @ 11:19:15 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204912630
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:13 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo bedoelde ik het ook niet, niet zo zwart-wit. Ik ben zelf logopedist en weet als geen ander dat ander voedsel ervoor zorgt dat alle mondfuncties zich goed ontwikkelen. Ik doelde op het feit dat IN PRINCIPE alleen moedermelk/kunstvoeding nog voldoende zou voorzien in de behoeften van een kindje. Dat gebeurt toch ook regelmatig bij Rapley, dat kindjes nog niet alles binnenkrijgen qua voedingsstoffen uit eten, omdat de helft op de grond belandt. Dan is juist de aanvulling met voldoende moedermelk/kunstvoeding de truc.
Nou niet voor ijzer en zink dus...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204913093
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Nou niet voor ijzer en zink dus...
Is er een reden voor dat ze hier dan een tekort aan zouden hebben en niet aan andere vitaminen/mineralen? Gewoon nieuwsgierig.
pi_204913332
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:13 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo bedoelde ik het ook niet, niet zo zwart-wit. Ik ben zelf logopedist en weet als geen ander dat ander voedsel ervoor zorgt dat alle mondfuncties zich goed ontwikkelen. Ik doelde op het feit dat IN PRINCIPE alleen moedermelk/kunstvoeding nog voldoende zou voorzien in de behoeften van een kindje. Dat gebeurt toch ook regelmatig bij Rapley, dat kindjes nog niet alles binnenkrijgen qua voedingsstoffen uit eten, omdat de helft op de grond belandt. Dan is juist de aanvulling met voldoende moedermelk/kunstvoeding de truc.
Hihi ik wil graag dat J vast voedsel eet vanwege alle nuttige redenen van vast voedsel. Ik ben dan ook met 4 maanden al begonnen. Maar ik ben dan ook geen fan van rapley. Als ik dat zou doen zou J nu nog steeds geen hap binnenkrijgen. Terwijl hij wel graag WIL eten.

Pas hield hij zijn bordje brood vast (en die mocht ik ook niet terugnemen) maar hij had nog niet door dat hij de stukjes moest pakken. Hij ging met mondje open zitten wachten ;')
Maar kauwen kan hij als de beste. Dus niet dat hij door het voeren alleen leert slikken en niet leert kauwen, zoals ik voorstanders van rapley weleens heb horen zeggen.

Maar ik geef hem ook niet helemaal glad voedsel, bij mij hebben er altijd stukjes in gezeten.
Ik vind het inderdaad wel fijn om melk achter de hand te hebben als voedsel even niet gaat. Dan sla ik het ook prima over en geef dan meer melk.

Ik heb me wel in rapley geprobeerd te verdiepen om te zien of het voordelen kon bieden voor J. Heb een wetenschappelijke publicatie gelezen waar het werd vergeleken met gewoon voeren. Daaruit kwam naar voren dat de rapley kindjes eerder met de pot mee aten en sneller zelfstandig konden eten. Maar keerzijde was dat ze over de hele linie ook meer zout binnen kregen (wsch omdat er niet apart voor ze werd gekookt?). En na 2 jaar was er geen verschil meer in eetgewoonten tussen alle kinderen

Dat heeft me doen besluiten van rapley af te zien en gewoon zelf de vaste voeding te geven. Ik bepaal, J eet en het gaat gesmeerd en snel. En rust bij mij dat hij niet stikt in iets groots
  maandag 30 mei 2022 @ 13:01:45 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204913501
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hihi ik wil graag dat J vast voedsel eet vanwege alle nuttige redenen van vast voedsel. Ik ben dan ook met 4 maanden al begonnen. Maar ik ben dan ook geen fan van rapley. Als ik dat zou doen zou J nu nog steeds geen hap binnenkrijgen. Terwijl hij wel graag WIL eten.

Pas hield hij zijn bordje brood vast (en die mocht ik ook niet terugnemen) maar hij had nog niet door dat hij de stukjes moest pakken. Hij ging met mondje open zitten wachten ;')
Maar kauwen kan hij als de beste. Dus niet dat hij door het voeren alleen leert slikken en niet leert kauwen, zoals ik voorstanders van rapley weleens heb horen zeggen.

Maar ik geef hem ook niet helemaal glad voedsel, bij mij hebben er altijd stukjes in gezeten.
Ik vind het inderdaad wel fijn om melk achter de hand te hebben als voedsel even niet gaat. Dan sla ik het ook prima over en geef dan meer melk.

Ik heb me wel in rapley geprobeerd te verdiepen om te zien of het voordelen kon bieden voor J. Heb een wetenschappelijke publicatie gelezen waar het werd vergeleken met gewoon voeren. Daaruit kwam naar voren dat de rapley kindjes eerder met de pot mee aten en sneller zelfstandig konden eten. Maar keerzijde was dat ze over de hele linie ook meer zout binnen kregen (wsch omdat er niet apart voor ze werd gekookt?). En na 2 jaar was er geen verschil meer in eetgewoonten tussen alle kinderen

Dat heeft me doen besluiten van rapley af te zien en gewoon zelf de vaste voeding te geven. Ik bepaal, J eet en het gaat gesmeerd en snel. En rust bij mij dat hij niet stikt in iets groots
Meer zout is deels logisch (want meer brood bijvoorbeeld), maar wij koken verder zoutloos. Dus dat maakt hier geen verschil.

Mijn kinderen wíllen simpelweg niet gevoerd worden. Alles is zelf doen, al vanaf heel klein eigenlijk. De jongste is 14 maanden nu en wil zelfs soep en yoghurt zelf eten. Wordt het een teringbende? Jep! Boeit het me iets? Neuh, eigenlijk niet... Het is namelijk ook heel fijn om zelf te kunnen eten terwijl hij eet :-D

Zink en ijzer:
https://academic.oup.com/jn/article/130/2/358S/4686412


Met als belangrijkste antwoord op jouw vraag:

quote:
An important consideration for meeting iron requirements in early infancy is the contribution of human milk. The iron concentration of iron in human milk is relatively low, 0.2-0.4 mg/L, and concentrations decline only modestly over the course of lactation. The efficiency of absorption of iron from human milk is quite high, averaging ~50% (Dallman 1988). Total body iron is relatively stable from birth through ~4 mo of age, but the distribution changes somewhat as stores are utilized to support growth. Between 4 and 12 mo, there is a substantial increase in the erythrocyte mass, and to a lesser extent, in the myoglobin in lean tissue (Dallman 1988). This increase in iron requirements between 4 and 12 mo cannot be met readily by the iron available from human milk, and other sources of dietary iron become increasingly important by midway through y 1 of life (Institute of Medicine 1993).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 mei 2022 @ 20:30:54 #159
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_204917447
Als kindjes gevoerd worden is de prikkel tot zelf eten naar de mond brengen veel kleiner. Ik denk dus niet dat je kan stellen dat Rapley mislukt zou zijn als je eenmalig een ervaring met een broodje hebt waarin er niks in de mond beland.
Het is een heel leer proces!

Je hoort hier groot fan, alleen maar voordelen, voor onze kinderen én voor ons zelf. Lekker rustig zelf eten, de zooi erna maakt me niets uit als iedereen aan tafel zelf zit te genieten O+

Tof die wetenschappelijke publicaties. Op www.solidstarts.com kun je ook heel veel info vinden, ook wetenschappelijk onderbouwd.
pi_204917786
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:30 schreef Zo-is-dat het volgende:
Als kindjes gevoerd worden is de prikkel tot zelf eten naar de mond brengen veel kleiner. Ik denk dus niet dat je kan stellen dat Rapley mislukt zou zijn als je eenmalig een ervaring met een broodje hebt waarin er niks in de mond beland.
Het is een heel leer proces!

Je hoort hier groot fan, alleen maar voordelen, voor onze kinderen én voor ons zelf. Lekker rustig zelf eten, de zooi erna maakt me niets uit als iedereen aan tafel zelf zit te genieten O+

Tof die wetenschappelijke publicaties. Op www.solidstarts.com kun je ook heel veel info vinden, ook wetenschappelijk onderbouwd.
Het moet bij je passen als persoon. Voor mij voelt rapley niet als passend bij mij.
Ik wil gewoon dat J dingen leert eten die ik hem voorzet nu hij er open voor staat. En man en ik hebben meer rust in ons hoofd mbt zorg of er genoeg binnenkomt nu wij bepalen hoeveel hij krijgt. Ik geef eerlijk toe dat daarin ook deels meespeelt dat ik gejengel s avonds laat wil voorkomen en wil dat zijn buik gevuld is om de hele nacht door te slapen. Dit gaat goed. Hij is blij met zijn avondeten en slaapt de hele nacht.

Daarnaast ben ik niet zo van de rigide methodes (zoals perse alleen maar met het lepeltje of zoals bij rapley dat het lepeltje perse niet mag). Ik doe gewoon zoals het uitkomt en geef hem ook weleens een stuk in de hand. En als ik gewoon wil dat hij eet help ik hem erbij. Dat past bij mij. We eten s avonds altijd met ons drietjes. Man en ik lepelen om de beurt hapjes voor J en we eten zelf ook tegelijk. Vindt hij leuk, hij kijkt hoe ik kauw en doet het na met zijn hapje.

Verder kijk ik gewoon naar het kind. Dit werkt zo voor J. Maar misschien is mijn volgende kind wel anders en wil die gewoon de stukken zelf pakken. Dan zeg ik geen nee tegen rapley
  maandag 30 mei 2022 @ 22:33:50 #161
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_204918867
Je hoeft je natuurlijk niet te verdedigen voor je keuze, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Maar ik lees wel meerdere onwaarheden, dat is jammer.

Rapley is juist helemaal niet rigide en een lepel is ook niet uit de boze. Zelfs al heel jong, je laat alleen de regie bij het kind en lepelt dus normaal gesproken niet iets naar binnen.

(Onze kinderen zijn 2 en bijna 5 en vinden het nu soms heel grappig om baby te spelen en gevoerd te worden, terwijl ze als baby dus niet gevoerd werden :') _O- )

Ze zijn beide nooit wakker geworden van de honger, dat gebeurt ook niet zo snel als men denkt. Zelfs nu de jongste bijna twee is en ze laatst een keer voor het eten in slaap was gevallen heeft dat 0 effect op slapen. Daarnaast krijgen en kregen ze bij ons rúim voldoende naar binnen al heel snel. Rapley staat zeker niet gelijk aan kleine hoeveelheden eten. Zoals gepureerd niet gelijk staat aan grote hoeveelheden eten.
pi_204963689
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:37 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Geen idee hoe lang het precies duurt. Ik kan wel wat andere ervaring delen: tot anderhalve maand terug waren mijn borsten goed gewend aan een nacht doorslapen van mijn dochter: ze sliep dan tot 6:00 uur en mijn borsten zaten vol, maar ze stonden niet op knappen. Ze kon dus wel gewoon goed drinken. Nadien kwam de slaapregressie van acht maanden om de hoek kijken en kwam ze 's nachts drie keer voor voeding... Dit heeft ze een week of 3/4 volgehouden. Dit heeft helaas er weer voor gezorgd dat mijn borsten nu weer op knappen staan 's nachts als ze na 3:30 uur wil drinken. En nu heeft ze best weer het slaappatroon van eerder. Het is even doorbijten, maar ik hoop dat ze weer 'terug' wennen.

5x met een late nachtvoeding/vroege ochtendvoeding en een voeding voor het slapengaan erbij, dus ze drinkt maar 3x twee borsten overdag. Vaak heeft ze na 1 borst ook genoeg, maar dan bied ik na anderhalf/twee uur weer aan. Dat probeer ik dan vaak ook voor een dutje te plakken.
Verder eet ze nu per dag een hele boterham (2x een halve), 1 stuk fruit, maisboogjes/andere snackies en de avondmaaltijd gaat ook steeds een stapje beter, nadien krijgt ze ook een bodempje yoghurt/kwark. Drinken bied ik soms een paar slokjes water uit een rietjesbeker aan, maar verder alleen BV.
Flinke eter. Mijn dochter eet niet zo veel en daarom maak(te) ik me zorgen over mijn teruglopende melkproductie. Ik probeer haar nu gewoon wat meer eten te geven, maar poeh... dat is soms een slagveld. Hier krijgt ze in de ochtend melk (borst) en rond half 10 krijgt ze een fruitprakje. In de middag krijgt ze dan brood of nog meer fruit. In de avond krijgt ze haar groenten. En tussendoor ook wat water.
pi_204963712
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:44 schreef Zo-is-dat het volgende:
Waar merk je precies aan dat je productie terug loopt mahra? Misschien weer ongesteld worden? Vaak neemt het daarna vanzelf weer toe.

Vind die 110 ook lang niet gek hoor. Op deze termijn is je productie weer verhogen prima te doen, gewoon vaker aanleggen/kolven. Trekt het zo weer bij. En schommelen met je cyclus mee is ook volkomen normaal
Ik heb de afgelopen dagen gekolfd om te weten hoe het mijn mijn productie staat. Het kan menstruatie zijn, maar ook minder voedingsmomenten nu ze ouder wordt (8 maanden) en meer vast voedsel krijgt. De laatste tijd eet ze alleen niet veel vast voedsel en daarom maakte ik me dus ook zorgen...
pi_204963753
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:27 schreef Tink89 het volgende:
110 is keurig, mijn kindjes hebben nooit veel meer dan dat gedronken per voedingsmoment.

En hoe erg is het dat je productie wat terugloopt? Is de productie dan niet juist mooi aangepast op de behoefte van je kindje? Die van mij dronken met 8 maanden nog een keer of 8 per dag, vooral 's nachts vaak. En dat varieerde van 3 slokken tot 20 minuten doortanken.

Nu (14 maanden) hebben we op niet-werkdagen nog 4-6 voedingen per 24 uur (wakker worden soms, voor het slaapje, voor het slaapje, voor de nacht en dan 's nachts nog 1-3 keer ofzo) en op werkdagen alleen wakker worden, voor de nacht en 's nachts.
Ah, een geruststelling dit. Maar dan moet ze wel vast voedsel eten, iets wat ze nu niet veel doet. Ze weigert groentes en brood. Fruit eet ze beter, maar ook niet altijd... het is maar net wat haar bui is.
pi_204964600
Maar Mahra, mijn baby is anderhalve maand ouder hè, dus die eet ook meer. Ik denk dat F. ook op die hoeveelheid zat toen ze acht maanden was. Hier eet ze wel heel graag brood, vanaf het begin al.
pi_204966763
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 22:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
Je hoeft je natuurlijk niet te verdedigen voor je keuze, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Maar ik lees wel meerdere onwaarheden, dat is jammer.

Rapley is juist helemaal niet rigide en een lepel is ook niet uit de boze. Zelfs al heel jong, je laat alleen de regie bij het kind en lepelt dus normaal gesproken niet iets naar binnen.

(Onze kinderen zijn 2 en bijna 5 en vinden het nu soms heel grappig om baby te spelen en gevoerd te worden, terwijl ze als baby dus niet gevoerd werden :') _O- )

Ze zijn beide nooit wakker geworden van de honger, dat gebeurt ook niet zo snel als men denkt. Zelfs nu de jongste bijna twee is en ze laatst een keer voor het eten in slaap was gevallen heeft dat 0 effect op slapen. Daarnaast krijgen en kregen ze bij ons rúim voldoende naar binnen al heel snel. Rapley staat zeker niet gelijk aan kleine hoeveelheden eten. Zoals gepureerd niet gelijk staat aan grote hoeveelheden eten.
Oh nee zo was het ook niet bedoeld hoor. Ik ben juist wel geïnteresseerd in andere methodes omdat ik eruit kan pikken wat misschien werkt voor J en waarmee ik kan experimenteren.

Ik geloof ook meteen dat er baby’s zijn die alles zelf willen doen. Bij J heb ik wel gemerkt dat hij s nachts komt inhalen als hij weinig vast voedsel heeft gegeten. Overdag ook trouwens. Als hij liever wilde spelen ipv eten weet ik al dat ik bij de volgende voeding sneller to the rescue moet komen.

Waar ik in het begin soms moeite had om voldoende melk naar binnen te krijgen (hij sliep liever de hele dag ipv eten) is het nu omgeslagen. Hij is een klein vreetzakje. Dat doet een moeder goed haha. Hij wil niet eens meer boeren tussendoor, kiepert in 1x een fles van 200ml achterover en schreeuwt als je die afpakt
  zondag 5 juni 2022 @ 17:06:35 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204969961
https://www.linda.nl/pers(...)7REvDFuTJc&fs=e&s=cl

Voor de langvoedsters onder ons, Linda zoekt jullie!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 5 juni 2022 @ 17:12:57 #168
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204969994
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:06 schreef Tink89 het volgende:
https://www.linda.nl/pers(...)7REvDFuTJc&fs=e&s=cl

Voor de langvoedsters onder ons, Linda zoekt jullie!
Ik zou alle shitload die je over je heen krijgt niet kunnen handelen, denk ik.
Ik hoorde laatst dat twee moeders hier uit de buurt mij belachelijk hadden gemaakt omdat ik lang heb gevoed. :')
Protège moi de mes désirs.
  zondag 5 juni 2022 @ 17:18:27 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204970054
Mijn kind zou vooral echt niet drinken als er zo veel te zien is om hem heen. Ik zou het wel tof vinden, maar krijg dan ook eigenlijk nooit vervelende reacties. Alleen is mijn dreumes nog te jong. En m'n oudste allang van de borst.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 5 juni 2022 @ 17:25:45 #170
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204970110
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:18 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kind zou vooral echt niet drinken als er zo veel te zien is om hem heen. Ik zou het wel tof vinden, maar krijg dan ook eigenlijk nooit vervelende reacties. Alleen is mijn dreumes nog te jong. En m'n oudste allang van de borst.
Ik heb een borstvoedingshoot laten doen net voordat U. is gestopt en de foto’s zijn echt prachtig. Maar helaas te bloot om te posten.
Ik heb ook O+ tandemfoto’s O+.

Als het een ander magazine was zoals KiindWilde Vrouw had ik het wel overwogen. U. wil af en toe nog wel eens aanhappen als hij ziek is. Vast ook voor een foto. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_204971291
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:12 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik zou alle shitload die je over je heen krijgt niet kunnen handelen, denk ik.
Ik hoorde laatst dat twee moeders hier uit de buurt mij belachelijk hadden gemaakt omdat ik lang heb gevoed. :')
Pffff erg is het ook hè, hoe naar moeders tegen elkaar kunnen doen. Vaak zit er een component jaloezie onder, ze hadden vast zelf ook lang borstvoeding willen geven
  maandag 6 juni 2022 @ 09:44:15 #172
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_204974433
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:06 schreef Tink89 het volgende:
https://www.linda.nl/pers(...)7REvDFuTJc&fs=e&s=cl

Voor de langvoedsters onder ons, Linda zoekt jullie!
Ohhhhh dat wil ik wel O+ Die potentiële shitload aan stomme reacties kan me niets schelen, daarvoor zou ik t juist doen!
  maandag 6 juni 2022 @ 10:07:34 #173
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_204974605
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 20:58 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ik heb de afgelopen dagen gekolfd om te weten hoe het mijn mijn productie staat. Het kan menstruatie zijn, maar ook minder voedingsmomenten nu ze ouder wordt (8 maanden) en meer vast voedsel krijgt. De laatste tijd eet ze alleen niet veel vast voedsel en daarom maakte ik me dus ook zorgen...
Hoeveel je kolft staat niet gelijk aan hoeveel productie je hebt. Vaak drinkt een kindje meer zelf dan je kolft. Hoe is haar groei? Dat ik eigenlijk het enige waar je aan kan zien of er genoeg eten/drinken in gaat. Hoop dat je snel weer vertrouwen hebt!
pi_204976119
Mahra, ik was een keertje extra naar het CB geweest deze week, gewoon op het inloopspreekuur voor meten en wegen. F. drinkt nog een aantal keer, maar echt kort (max. 5 minuten) en eet goed, maar beweegt nu ook zoveel - ik wilde ook even bevestiging dat het goed bleef gaan met haar groei. Ze is bijna een kilo aangekomen in zeven weken tijd, dus dat was gelukkig prima. Nu 8,5 kg en 72 cm lang.
Dat kun je ook doen hè, als je het niet zeker weet.
pi_204976171
Ik ben alvast aan het nadenken over na de zomervakantie. Ik kolf nu nog twee keer per dag op m'n werk, dat gaat prima en m'n opbrengst is ook gauw 350-380 ml voor die twee keer. Daar kan F. nu prima van drinken overdag op de opvang/bij papa.
Ze wordt in augustus 1 en ik wil na de zomervakantie op mijn werk liever niet meer kolven, dat ze gewoon in de ochtend, voor het slapen gaan en in de nacht nog drinkt als ze dat wil. Ik mag nog wel kolven in werkgeverstijd, mijn leidinggevende is daar super chill in, maar het actief met m'n productie bezig zijn wil ik na haar verjaardag een beetje stoppen. Tips van mama's die ervaring hebben hiermee? Steeds wat langer tussen de kolfbeurten laten als het goed gaat, zodat je terug kunt naar 1x kolven en zo afbouwen naar 0x na een aantal weken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')