abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 6 januari 2022 @ 15:44:37 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_203064214
Paus Franciscus bekritiseert stellen die ervoor kiezen om huisdieren te nemen in plaats van kinderen. Hij noemt ze ‘egoïstisch’, omdat hun beslissing om af te zien van het ouderschap volgens hem leidt tot een verlies van menselijkheid.

De paus maakte de opmerkingen gisteren tijdens een toespraak in het Vaticaan. Hij richtte daarbij zijn aandacht op koppels die kiezen voor dieren in plaats van kinderen. ,,We zien dat mensen geen kinderen willen hebben, of slechts één en niet meer. Ze hebben twee honden, twee katten. Die nemen de plaats in van kinderen”, zei de paus.

,,Ja, het is grappig, maar het is de realiteit. En deze ontkenning van het vader- of moederschap beperkt ons, het neemt onze menselijkheid weg. Op die manier wordt de maatschappij ouder en zonder menselijkheid, omdat deze de rijkdom van het vaderschap en moederschap verliest. En een land zonder kinderen lijdt.”

Adoptie
Franciscus zei dat stellen die biologisch gezien geen kinderen kunnen krijgen, adoptie moeten overwegen. ,,Een kind krijgen is altijd een risico, natuurlijk of door adoptie. Maar het is riskanter om ze niet te krijgen. Het is riskanter om het vaderschap of moederschap te ontkennen, of het nu echt of spiritueel is.”

Het is niet de eerste keer dat de paus dit soort opmerkingen maakt. In 2014 zei hij al iets soortgelijks over koppels die de prioriteit geven aan huisdieren. Toch heeft de paus geen hekel aan huisdieren: hij werd diverse keren gefotografeerd terwijl hij honden en katten aaide.

https://www.ad.nl/buitenl(...)goistisch~add5abc60/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203064234
Tja, ze moeten toch ergens aan kunnen zitten.
pi_203064243
De Paus moet lekker zn smoel houden
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_203064263
Ik ben benieuwd op welke plek die huisdieren werden geaaid
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 15:49:42 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203064287
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2022 15:46 schreef Rectum het volgende:
_O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Spellchecker donderdag 6 januari 2022 @ 15:49:51 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203064292
Die mensen die (om welke reden dan ook) bewust kiezen voor kinderloosheid hebben groot gelijk.

En er zijn meeeeeer dan genoeg gezinnen met 2+ kinderen om dat ""tekort"" op te vangen.
  donderdag 6 januari 2022 @ 15:50:25 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203064301
Ja en de paus is katholiek.
pi_203064303
Waar bemoeit die vent zich er mee. :') Alsof we al niet genoeg mensen op de wereld hebben.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  donderdag 6 januari 2022 @ 15:50:59 #9
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_203064310
Tijd om religie in het verdomd hokje te stoppen. Die achterlijke idioterie voeren mensen maar lekker in het geheim uit zonder de buitenwereld ermee lastig te vallen.
pi_203064328
Het systeem heeft altijd nieuwe onderdanen en (belasting)slaafjes nodig om de volgevreten happy few te kunnen blijven pamperen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203064512
Hoeveel kinderen heeft die papzak in een jurk zelf ook alweer?
Juist ja..
Smoel houden dus.
pi_203064654
Als je de sport niet bedrijft moet je ook niet met de spelregels bemoeien.

Laten we eerst eens zorgen dat al die mensen op de wereld een knap leven kunnen leiden en voldoende te eten hebben.
pi_203064787
De paus is niets, geboren titel uit verdraaide leugens.
Maw muil houden.
pi_203064828
Ja joh lekker doorneuken en de overbevolking nog meer in de hand helpen :N
Ook in moeilijke tijden.
pi_203064878
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 16:12 schreef qajariaq het volgende:
Als je de sport niet bedrijft moet je ook niet met de spelregels bemoeien.

Laten we eerst eens zorgen dat al die mensen op de wereld een knap leven kunnen leiden en voldoende te eten hebben.
Wie zijn we en waarom doen die mensen dat niet zelf?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203064969
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 15:44 schreef tong80 het volgende:
Paus Franciscus bekritiseert stellen die ervoor kiezen om huisdieren te nemen in plaats van kinderen.
Moet hij zeggen :')

die dwaas heeft zelf zijn balzak nog nooit geleegd in een geslachtsrijpe vrouw :')
  donderdag 6 januari 2022 @ 16:55:39 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203065262
Misschien had de paus zelf het goede voorbeeld kunnen geven en kindertjes gaan fokken, oh wacht..
pi_203065332
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 16:33 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Moet hij zeggen :')

die dwaas heeft zelf zijn balzak nog nooit geleegd in een geslachtsrijpe vrouw :')
Daar geloof ik dan weer geen balzak van.
pi_203065383
En de gays dan? Die kunnen dan blijven kontneuken, maar kinderen komen er nooit automagisch
  donderdag 6 januari 2022 @ 17:05:51 #20
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203065401
Veel egoïstischer is kinderen krijgen terwijl je daar om weet-ik-veel wat voor reden niet geschikt voor bent.

De kinderen zitten dan met de gebakken peren.
pi_203065419
Men zei het vroeger bij ons al. Liever Turks dan Paaps. Het licht van het Woord Gods begon te schijnen nog vóór de Reformatie, met de Waldenzers die al Sola Scriptura predikten. Helaas zijn zij door de Roomsen op gruwelijke wijze vervolgd. Later publiceerde Luther zijn stellingen tegen de dwalingen der rooms katholieke leer. Met als uiteindelijke gevolg de Reformatie, Nadere Reformatie, het Reveil, etc.

De Paus is niets dan een veredelde schriftgeleerde in een jurk. Hij heeft geen enkele macht over het christendom. Dat heeft alleen Jezus Christus die gekruisigd.

Hij mag al dat geld dat de RK Kerk bezit wel eens investeren in nieuwe woningen. Misschien dat de ontkerkelijking onder katholieken dan een beetje minder wordt. Ook ongebruikte RK kerken graag ombouwen tot appartementencomplexen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203065498
Zo’n engel kan dan toch ff wat baby’s in buiken plaatsen?
pi_203066046
Meewerken aan overbevolking... dacht het even niet :N
Deze aarde kan best af met wat minder volk }:|
pi_203066104
quote:
13s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:01 schreef Maerwynn het volgende:
Meewerken aan overbevolking... dacht het even niet :N
Deze aarde kan best af met wat minder volk }:|
Bestond er maar een virus dat wat ouderen en zieken ruimt om zo plaats te maken voor gezonde jonge mensen....

Oh wacht. :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203066178
quote:
Kinderrectum. :T

@RamboDirk
pi_203066429
Wat is er mis met poesjes ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203066446
De aarde kan wel zonder het grootste deel van de mensheid dus ik zie het probleem niet.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203066458
Tijd dat de pastoor weer de deuren af gaat om te vragen waar het volgende kind blijft!!
pi_203066491
quote:
:D
pi_203066502
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:30 schreef Nober het volgende:
Tijd dat de pastoor weer de deuren af gaat om te vragen waar het volgende kind blijft!!
Meneer pastoor had al een maand geen seks gehad. :')
  donderdag 6 januari 2022 @ 18:34:02 #31
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203066513
^p^
  donderdag 6 januari 2022 @ 18:39:18 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203066603
In het vaticaan weten ze blijkbaar niet wat klimaatverandering is en hoe dat komt.

Moet gelijk weer denken aan dat andere fantastische advies van hem laatst; dat we meer migranten moeten opnemen omdat we anders te egoistisch zijn.

De man wil blijkbaar in zijn leven nog zien dat deze hele wereld naar de klote gaat en Jezus terugkomt. (Dat is namelijk wat christenen geloven)

Ieder normaal mens kan zien dat deze aarde het aantal inwoners nauwelijks meer aankan en dat we zo niet verder kunnen. Er klopt iets niet aan die man.

[ Bericht 14% gewijzigd door Tengano op 06-01-2022 18:47:32 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_203066687
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:39 schreef Tengano het volgende:
In het vaticaan weten ze blijkbaar niet wat klimaatverandering is en hoe dat komt.

Moet gelijk weer denken aan dat andere fantastische advies van hem laatst; dat we meer migranten moeten opnemen omdat we anders te egoistisch zijn.

De man wil blijkbaar in zijn leven nog zien dat deze hele wereld naar de klote gaat en Jezus terugkomt. (Dat is namelijk wat christenen geloven)
Wat ik niet begrijp in dit kader is dat bekend is dat het aantal geboortes in Afrika bovengemiddeld is. Overbevolking is de oorzaak van de meeste problemen op aarde op dit moment. En dan spoort hij aan nog meer te fokken. Of hij bedoelt het voor Europeanen die aan gezinsplanning doen. Dan zou de paus dus een racist zijn.
Straks raadt hij nog af om anticonceptiemiddelen te gebruiken.

Valt me gigantisch tegen van deze paus die ik hoog had zitten met een stap terug in de pauselijke residentie en rondrijden in een goedkoop Renaultje/Fiat.
  donderdag 6 januari 2022 @ 18:51:37 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203066769
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:44 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat ik niet begrijp in dit kader is dat bekend is dat het aantal geboortes in Afrika bovengemiddeld is. Overbevolking is de oorzaak van de meeste problemen op aarde op dit moment. En dan spoort hij aan nog meer te fokken. Of hij bedoelt het voor Europeanen die aan gezinsplanning doen. Dan zou de paus dus een racist zijn.
Straks raadt hij nog af om anticonceptiemiddelen te gebruiken.

Valt me gigantisch tegen van deze paus die ik hoog had zitten met een stap terug in de pauselijke residentie en rondrijden in een goedkoop Renaultje/Fiat.
Het feit dat hij zich Heilige Vader laat noemen is al in strijd met het gebod van Jezus. Als je echt in de bijbel gelooft en Jezus' woorden aanneemt zou je dat nooit doen.

Het is echt een vreemd instituut. Bizarre geschiedenis en verantwoordelijk voor vele verfoeilijke zaken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tengano op 06-01-2022 18:58:32 ]
pi_203066843
Het christendom wordt overvleugeld door de islam, waarvan de aanhangers wel doorneuken. Dat is de kern van zijn probleem vermoed ik. Minder christenen = minder geld = minder macht.
pi_203066888
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het feit dat hij zich Heilige Vader laat noemen is al in strijd met het gebod van Jezus. Als je echt in de bijbel gelooft en Jezus' woorden aanneemt zou je dat nooit doen.

Het is echt een vreemd instituut. Bizarre geschiedenis en verantwoordelijk voor vele verfoeilijke zaken.

Is één van de hoofdzonden, net zoals zeggen als mens: Uw zonden zijn u vergeven.
pi_203066931
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 17:07 schreef sirdanilot het volgende:
Men zei het vroeger bij ons al. Liever Turks dan Paaps. Het licht van het Woord Gods begon te schijnen nog vóór de Reformatie, met de Waldenzers die al Sola Scriptura predikten. Helaas zijn zij door de Roomsen op gruwelijke wijze vervolgd. Later publiceerde Luther zijn stellingen tegen de dwalingen der rooms katholieke leer. Met als uiteindelijke gevolg de Reformatie, Nadere Reformatie, het Reveil, etc.

De Paus is niets dan een veredelde schriftgeleerde in een jurk. Hij heeft geen enkele macht over het christendom. Dat heeft alleen Jezus Christus die gekruisigd.

Ok Max
  donderdag 6 januari 2022 @ 19:06:40 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203066965
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:01 schreef -Sigaartje het volgende:
Is één van de hoofdzonden, net zoals zeggen als mens: Uw zonden zijn u vergeven.
En dat moeten ze weten in die club. Daarom snap ik het niet en vertrouw ik het ook niet. Maar die foto's die ik net geplaatst heb, hebben echt iets satanisch en komen minder over als God = liefde.

En goddelijke liefde is al helemaal niet wat deze mensen uitstralen. Hoe durf je je dan Heilige Vader te laten noemen en tegelijkertijd nazi's en massamoordenaars faciliteert om met hun misdaden weg te komen. Brrr...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203067099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:04 schreef myShizzle het volgende:

[..]
Ok Max
Wij hoeven ons niet langer te houden aan de dwalingen der Pausen en Patriarchen.

We kunnen ons laten leiden door het Woord Gods en de Heilige Geest.

Na de eerste apostelen is de Kerk der Eeuwigheid gecorrumpeerd geraakt door de eerste patriarchen die zich de macht toeèigenden en zich een soort hulpsinterklazen waanden van Christus Zelf. Pure hoogmoed en dwaling.
pi_203067103
alle leuke grapjes zijn al gemaakt. opzouten met die seniele dwaas
  donderdag 6 januari 2022 @ 19:17:51 #41
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_203067126
De prijsstijgingen op de kinderhandelmarkt voor jonge blanke jongetjes zitten hem niet in de kouwe kleren denk ik. Snel, meer aanbod om de prijzen te drukken!
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_203067132
De paus moet z'n smoel houden. Wat een mafklapper.
pi_203067232
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:17 schreef MacorgaZ het volgende:
De prijsstijgingen op de kinderhandelmarkt voor jonge blanke jongetjes zitten hem niet in de kouwe kleren denk ik. Snel, meer aanbod om de prijzen te drukken!
Kindermisbruik komt in alle gemeenschappen voor waar er sprake is van mannen in een machtspositie ten opzichte van kinderen. Er is ook zat kindermisbruik binnen protestantse kerken, binnen Joodse gemeenschappen, binnen de islam. Alleen je hoort alleen maar over de katholieke kerk.

Natuurlijk maakt het volstrekt onbijbelse Celibaat het nog wel extra verleidelijk voor de priesters om aan de kindjes te zitten. Als zij hun gerief elders kwijt zouden kunnen zou het aantal zaken wel minder groot zijn.
pi_203067256
Goed verhaal van de leider van 's werelds omvangrijkste pedoclub. Wat jij @Scjvb
pi_203067515
Kinderen nemen in deze tijd is pas egoïstisch....
pi_203067559
Ik :D ben wel :P benieuwd hoe :( ze daar :) in 't Haerlemsche :) over denken :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 6 januari 2022 @ 21:40:12 #47
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_203069794
Haha iedereen boos omdat de paus katholieke dingen zegt. _O_
pi_203070433
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 17:07 schreef sirdanilot het volgende:

Hij mag al dat geld dat de RK Kerk bezit wel eens investeren in nieuwe woningen. Misschien dat de ontkerkelijking onder katholieken dan een beetje minder wordt. Ook ongebruikte RK kerken graag ombouwen tot appartementencomplexen.
Hmm liever Turks, maar de Turkse leider zei nog niet zo lang geleden dat ze ook flink moesten doorfokken.
pi_203070853
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 21:40 schreef detaris het volgende:
Haha iedereen boos omdat de paus katholieke dingen zegt. _O_
Het is geen verrassing dat het een mongool is, maar desalniettemin wel irritant zo niet heel schadelijk.
pi_203070895
Kijk hem bang zijn dat zijn priesters straks niet genoeg te neuken hebben.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')