abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203061547
twitter

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
.
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 12:39:59 #2
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203061555
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:38 schreef Elan het volgende:

[..]
In België laten ze besmet personeel vanaf volgende week gewoon (beschermd) doorwerken, eerlijk gezegd wel zo verstandig.
Niks mis mee.
What can change the nature of a man?
pi_203061556
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:38 schreef Tarado het volgende:

[..]
natuurlijk, ondertussen wacht dat virus wel geduldig :)
Vast niet, maar overgewicht is een groter probleem dan wel/geen vaccin. Dat mag toch wel duidelijker worden bij dikzakjes.

Nu vallen ze niet van de ene op de andere dag af, maar ze hebben nu toch al twee jaar de tijd gehad om wat overtollig spek eraf te krijgen.
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 12:40:13 #4
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203061559
Mooie OP @Oriente
pi_203061569
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Vast niet, maar overgewicht is een groter probleem dan wel/geen vaccin. Dat mag toch wel duidelijker worden bij dikzakjes.

Nu vallen ze niet van de ene op de andere dag af, maar ze hebben nu toch al twee jaar de tijd gehad om wat overtollig spek eraf te krijgen.
We weten het, de sportschool is dicht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203061586
quote:

[..]

Zo'n Bruls o.a. ja , en maar op de voorgrond schreeuwen wat er moet gebeuren :r
blablablabla
pi_203061589
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus je maakt je meer zorgen over dat volstrekt belachelijke en gigantisch achterlijke fabeltje dat er een langetermijn gevolg is van het vaccin, dan om het virus zelf dat MINIMAAL net zo schadelijk is?
Het "fabeltje" zoals jij het noemt kan natuurlijk nog altijd waarheid eerden. Er is NIETS bekend over wat die vaccins over 5 of 10 jaar doen. Het is een betrekkelijk nieuwe techniek, dus die data is er gewoon nog niet.

Het virus zelf heeft mij geen schade berokkend, buiten 3 dagen spierpijn en een klein beetje hoofdpijn.

Dus ja, dan zie ik het wel. Als de vaccins gemaakt waren met de oude technieken dan had ik het wel overwogen, nu niet. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203061593
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En dan de overheid straks de schuld geven als het niet zo fijn uitpakte. Het is zo makkelijk allemaal.
Hoe kom je er altijd bij dat iemand dan de overheid de schuld geeft?

(en is het niet voorspelbaar?)
  donderdag 6 januari 2022 @ 12:43:48 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203061600
quote:

[..]

overgewicht is ook een volksgezondheidsprobleem waar zeker wat aan gedaan moet worden maar we zijn nu bezig een pandemie zo goed en zo kwaad af te handelen, vaccinatie helpt daarbij, mensen die zich niet vaccineren omdat ze denken dat ze gezond zijn helpen daar niet bij
pi_203061601
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:42 schreef vosss het volgende:

[..]
Het "fabeltje" zoals jij het noemt kan natuurlijk nog altijd waarheid eerden. Er is NIETS bekend over wat die vaccins over 5 of 10 jaar doen. Het is een betrekkelijk nieuwe techniek, dus die data is er gewoon nog niet.

Het virus zelf heeft mij geen schade berokkend, buiten 3 dagen spierpijn en een klein beetje hoofdpijn.

Dus ja, dan zie ik het wel. Als de vaccins gemaakt waren met de oude technieken dan had ik het wel overwogen, nu niet. :)
Dan heb je geluk want de ouderwetse vaccins zijn er ook *O*
pi_203061633
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:39 schreef Coco het volgende:

[..]
Niks mis mee.
Is in het eerste coronajaar hier in Nederland ook gewoon zo geweest. Dat was het beleid destijds.
vosss is de naam,
pi_203061637
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Hoe kom je er altijd bij dat iemand dan de overheid de schuld geeft?

(en is het niet voorspelbaar?)
Ik lees dit topic al wat langer dan vandaag.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203061639
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:43 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Dan heb je geluk want de ouderwetse vaccins zijn er ook *O*
Dat wist ik niet. Heb je meer info hierover? :)
vosss is de naam,
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 12:46:44 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203061643
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:29 schreef tja77 het volgende:

[..]
Waarom die lijn van wel/niet gevaccineerd hierop toepassen?
Terwijl leeftijd, lichaamsbouw en gezondheid van groter doorslaggevend belang zijn dan het feit of je wel of niet gevaccineerd bent.
Gevaccineerde 70er met overgewicht MET vaccinatie heeft nog steeds een grotere kans op een IC opname dan die gezonde 20er zonder vaccinatie.

Maar alle gevaccineerden redeneren vanuit vaccinatiestatus omdat ze zelf al hun prikjes hebben genomen.
En er zijn talloze twintigers die tegen een ziekenhuisopname beschermd zijn door het vaccin, waarschijnlijk zonder het zelf te weten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 12:47:09 #15
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203061647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
overgewicht is ook een volksgezondheidsprobleem waar zeker wat aan gedaan moet worden maar we zijn nu bezig een pandemie zo goed en zo kwaad af te handelen, vaccinatie helpt daarbij, mensen die zich niet vaccineren omdat ze denken dat ze gezond zijn helpen daar niet bij
Lekker weer korte termijn denken.
Als de pandemie voorbij is gaat inzetten op overwicht bestrijden niet meer werken.
Juist nu heb je een goede directe reden.
Daar 2 jaar lang niks mee doen kan echt niet.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 12:47:25 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203061651
quote:

[..]

Het kan geen feit worden, het is letterlijk onmogelijk in elk opzicht. De enigen die dat de wereld in slingeren zijn de Ria's op Facebook.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203061653
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik lees dit topic al wat langer dan vandaag.
Van mij mogen ze de 14de de lockdown opheffen, als het dan helemaal fout gaat ga ik niet opeens de overheid de schuld geven als het dan helemaal mis gaat.
pi_203061657
quote:

[..]
Want die mensen komen allemaal in het ziekenhuis terecht?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203061658
quote:

[..]

Ga je dan wel voor Novavax? Die techniek wordt inmiddels al 40 jaar gebruikt.
pi_203061663
quote:

[..]
Toch zou er wel wat meer overheidsstimulans mogen zijn voor een gezonde levensstijl, een zak chips is net zo duur als een kiwi.

Nu gaan die BTW-tarieven op de schop maar dat is wel weinig, gezond leven is echt een stuk duurder dan je volproppen met fastfood. Juist dikke mensen komen in ziekenhuizen/ IC terecht en zorgen voor overbelasting in de zorg.
blablablabla
  donderdag 6 januari 2022 @ 12:49:44 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203061673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Want die mensen komen allemaal in het ziekenhuis terecht?
waar staat dat?
pi_203061674
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Van mij mogen ze de 14de de lockdown opheffen, als het dan helemaal fout gaat ga ik niet opeens de overheid de schuld geven als het dan helemaal mis gaat.
Ok :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203061675
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:46 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat wist ik niet. Heb je meer info hierover? :)
https://www.rijksoverheid(...)coronavaccin/novavax

Ik sprak een beetje voor mijn beurt; de goedkeuring is er en vanaf volgende maand kan er ook mee geprikt worden.
pi_203061677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:47 schreef Coco het volgende:

[..]
Lekker weer korte termijn denken.
Als de pandemie voorbij is gaat inzetten op overwicht bestrijden niet meer werken.
Juist nu heb je een goede directe reden.
Daar 2 jaar lang niks mee doen kan echt niet.
Daar rust een enorm taboe op.

Anti rook spotjes zijn de normaalste zaak van de wereld overigens, stel je voor dat je volgende week een spotje op TV ziet met "Op weg naar een overgewichtvrije samenleving", ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.
  Forum Admin donderdag 6 januari 2022 @ 12:51:00 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203061688
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 11:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ondertussen tankt de gemiddelde 50er wijntjes bij het leven, vreten ze zich vol, sporten weinig of niet, halen ze zonder problemen een vaccinatie die ze nodig hebben voor welk vakantieland dan ook, pakken ze elk pilletje aan van de dokter, maar voor een nuttige vaccinatie voor Corona halen we informatie van Facebook in plaats het RIVM, of slaan we die maar gewoon over omdat de buurvrouw het zegt.

Nederland in notendop.
wat een generaliserend onderbuikgereutel zeg. Ja die mensen zijn er en ja dat is ook de groep die het zo'n beetje voor iedereen verpest, maar om elke 50 plusser zo neer te zetten is op z'n zachtst gezegt merkwaardig.

Wel tekenend voor de tijd waar we in leven, dat dan weer wel. Iets of iemand moet de schuld krijgen. Het liefste een grote groep, dat is makkelijk en kan er geen weerwoord worden gegeven.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')