Loodgieter bellen?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:40 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hoi, sinds afgelopen maandag aan het klussen in onze nieuwe woning.
Nu hebben we een kapotte wc doortrekknop. Achger het bedieningspaneel zitten twee kabeltjes, een zwarte en rode. De knop zelf is vergeeld ook, dus het liefste zien wij een geheel nieuwe knop.
Maar nu de winkels dicht zijn kan ik nergens naar binnen lopen, dus vandaar mijn vraag hier.
Hoe heet dit systeem en kan ik dit makkelijk vervangen?
imgurquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:45 schreef Vlaggenroof het volgende:
[ afbeelding ]
Via welke site kan ik wél foto’s uploaden? Ik vind dit zo irritant, het werkt nooit
-->onnodig kwetsende post verwijderd<---quote:
Of van Pliegerquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet eruit als een wisa reservoir..
https://www.sanitairwinke(...)aa6Knu4aArpxEALw_wcB
quote:
Maar zouden we niet ergens een volledige knop? Zodat het vergeelde weg is?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:27 schreef Sometimes het volgende:
Overal waar ik het zie 4 weken levertijd.
Ik zou hem bestellen en ondertussen even een tijdelijke oplossing maken (zoals met de tiewrap of met wat goede tape).
Ik kan 'm nieuw niet meer vinden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:28 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Maar zouden we niet ergens een volledige knop? Zodat het vergeelde weg is?
Geen bedienpaneel daar helaas, maar het "Donau" paneel is nog goed verkrijgbaar, zelfs bij bol.comquote:Op donderdag 6 januari 2022 12:36 schreef tux87 het volgende:
Warmteservice al geprobeerd? De kabel hebben ze sowieso zelfs voorradig https://www.warmteservice(...)in=-tl005-5000-5900-
Ik heb deze twee inderdaad nu besteld. Ik ga kijken of het allemaal lukt ermee.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:42 schreef XanderH het volgende:
[..]
Geen bedienpaneel daar helaas, maar het "Donau" paneel is nog goed verkrijgbaar, zelfs bij bol.com
https://www.bol.com/nl/nl(...)010576639/?Referrer=
Met deze 2 artikelen zou het volgens mij goed moeten komen maar IANAL.
(I Am Not A Loodgieter)
En dan de hele bende er uit slopen terwijl je toch al tijd te kort komt?quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:32 schreef karelde14e het volgende:
Als je nu toch aan het klussen bent in je nieuwe woning. Doe je zelf dan een groot plezier en zet er een fijne geberit unit neer. Dan ben je in een keer van het gedoe af. Dit is en blijft geen fijn systeem.
Ik heb inderdaad het zwarte kabeltje besteld en een nieuw bedieningspaneel ( donau). Bedieningspaneel zit op zijn plek en 1 knop werkt nu, dus voor het zicht is het opgelost.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:59 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En dan de hele bende er uit slopen terwijl je toch al tijd te kort komt?
Bij mij zit er al diverse jaren een dergelijk systeem. Het was wel ff uitzoeken hoe ze het bedacht hadden maar eenmaal op zn plaats nooit problemen mee gehad. En ja, dingen kunnen verslijten dus zal er ooit wel eens iets vervangen moeten worden. Een kabeltje (doe er gelijk twee) en een bedieningspaneeltje vervangen is het werk niet als je ze eenmaal in huis hebt.
Succes TS.
Omdat hij helemaal vast zit in de muur, vandaar. Ik ksn er met 1 hand in, maar zie niks, puur op gevoelquote:Op zaterdag 8 januari 2022 00:59 schreef XanderH het volgende:
Waarom zou je dat kabeltje niet kunnen vervangen?
Je kunt door de opening van het bedienpaneel het gehele binnenwerk naar buiten hengelen. Als je het bodemventiel eruit hebt moet dat volgens mij niet zo lastig meer zijn.
Het hele systeem is zo gemaakt dat t door dat gat er uit kan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 06:56 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Omdat hij helemaal vast zit in de muur, vandaar. Ik ksn er met 1 hand in, maar zie niks, puur op gevoel
Weet je dat zeker? De foto die TS heeft gepost laat een kabel zien die mij sterk aan de constructie van een remkabel van de handrem van een fiets doet denken.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 07:55 schreef Makrolon het volgende:
Het zijn overigens geen kabels maar slangen. Dit systeem werkt op luchtdruk.
quote:
Het is dus wel een kabel en geen slang.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 06:56 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Omdat hij helemaal vast zit in de muur, vandaar. Ik ksn er met 1 hand in, maar zie niks, puur op gevoel
Ik heb dat syteem ook in een van mijn wc's en het werkt inderdaad met kabels. Bij elke stortbak kan je het complete binnenwerk er door het gat uithalen. Dit systeem is een van de meest zwakke die ik tot nu toe gezien heb. Vandaar ook mijn advies om er een geberit in te zetten. Dat hoeft niet eens zoveel tijd extra te kosten. Je zet de unit vast aan de muur. Plaatje underlaymant er voor en de pot er aan hangen. Als je er aan toe bent kan je dan de hele plee opknappen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 07:55 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Het hele systeem is zo gemaakt dat t door dat gat er uit kan.
Het zijn overigens geen kabels maar slangen. Dit systeem werkt op luchtdruk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |