Dat wordt lachen gieren brullen als er ooit kinderen komen.. dochters misschien wel..quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:13 schreef Spanky78 het volgende:
Ik hoop het voor je. Maar ik geloof wel dat achtergrond hier een rol speelt. Jij bent Nederlandser dan je soms zelf zou willen, heb ik vaak bij jouw topics gedacht.
Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Jij zult hem duidelijk moeten maken dat je zelf je keuzes maakt en hij jou niet kan dwingen tot het dragen van bepaalde kleding. Of het niet doen van bepaalde zaken.
Als jij niet een avondje weg kan omdat hij ziekelijk jaloers is en je niet kan vertrouwen (of dat komt door zijn achtergrond of iets anders) dan heb je een probleem. Of hij. Het is aan jou om het probleem meer te leggen waar het hoort: bij hem.
Succes er mee. Zal niet makkelijk zijn. En als je zelf niet helder de keuze maakt voor jezelf, dan gaat dit nog heel lang duren en niet minder worden.
Inderdaad en wat haalt dat uit zo een conservatieve mening op je kinderen forceren? Het omgekeerde.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:24 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Types als jij zijn meer van: “ik kan het niet, dus ik gun het jou ook niet”. Doet me denken aan mijn moeder.
In dit geval gun jij het de andere vrouw niet om zich vrouwelijk te voelen. Er is helaas altijd wel een strijd door jaloezie tussen vrouwen. Je zou maar als vrouw mooi en sexy gevonden worden en sommige andere vrouwen beginnen zich aan je te ergeren. Zonde, want vrouwen zouden elkaar juist meer moeten steunen.
Ik heb een erg conservatieve moeder, korte topjes, strings, strakke skinny broeken en tops, ze had overal opmerkingen op vroeger, alsof fysieke vrouwelijkheid tonen en voelen een doodzonde is. Onderhandelen over salaris vindt ze ook al vreemd, ik mocht blij zijn met mijn baan. Toenmalig buurmeisje was jong getrouwd en had zich met mbo niveau omhoog gewerkt en dat had ik beter ook kunnen doen dan een universitaire opleiding volgen en manloos blijven. Ik kon daadwerkelijk helemaal niks met haar bespreken, want we dachten anders over ALLES.
Ben helemaal klaar met figuren die hun denkwijze op de ander proberen op te leggen over hoe iemand zich zou moeten kleden of wat dan ook. Mijn man weet dit ook en daarom is hij heel voorzichtig met zijn uitspraken.
Voor wie dragen vrouwen make up buitenshuis? Voor zichzelf?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:02 schreef TheInnocent het volgende:
Ik denk juist van: oh dat staat haar mooi, haar figuur komt mooi er mooi in uit in deze legging, ik wil dit ook kopen, zouden er andere kleuren beschikbaar zijn? Dat een andere vrouw er goed uit ziet en zich er goed in voelt, doet me ook goed eigenlijk. Vandaar dat ik het jammer vind dat andere vrouwen dit afkeuren omdat het “mannen lokt” oid. Die associatie maak ik zelf niet op zo’n moment.
Vroeger zou dit nog als een belediging worden beschouwd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 09:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kolere, ga lekker in Iran wonen ofzo.
Rebelleren tegen conservatisme, kijk dat snap ik nog. Top gedaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:56 schreef anoniemV het volgende:
[..]
Inderdaad en wat haalt dat uit zo een conservatieve mening op je kinderen forceren? Het omgekeerde.
Ik had een heel conservatieve vader en een zeer losbandige moeder. Ik mocht geen tattoo's, onmiddelijk een laten zetten. Ik mocht geen string aan, ik droeg er elke dag een liefst met een te lage broek. Ik mocht zeker niet drinken, roken of drugs proberen, ben onmiddellijk iets te hard gegaan met alle 3. Mijn moeder deed gewoon haar ding, loog erover tegen hem en mijn vader deed of hij van niets wist. Mijn moeder deed een strinkg aan als ze buitenkwam of ging werken en thuis wisselde ze die snel weer om voor mijn vader. Hoe hard faal je dan als man.
Ik kleed me op een bepaalde manier op de eerste plaats voor mezelf. Omdat ik vind dat ik er in mijn grijs-bruine pantalon met bruin-rode kashmier trui (de outfit van vandaag) verdomde goed uit zie. Wat anderen daar van vinden is zeer secundair aan wat ik er zelf van vind.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:11 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Voor dragen vrouwen make up buitenshuis? Voor zichzelf?
In psychologie heet dit gedrag: inverse projectiequote:Op maandag 10 januari 2022 12:56 schreef anoniemV het volgende:
[..]
Inderdaad en wat haalt dat uit zo een conservatieve mening op je kinderen forceren? Het omgekeerde.
Ik had een heel conservatieve vader en een zeer losbandige moeder. Ik mocht geen tattoo's, onmiddelijk een laten zetten. Ik mocht geen string aan, ik droeg er elke dag een liefst met een te lage broek. Ik mocht zeker niet drinken, roken of drugs proberen, ben onmiddellijk iets te hard gegaan met alle 3. Mijn moeder deed gewoon haar ding, loog erover tegen hem en mijn vader deed of hij van niets wist. Mijn moeder deed een strinkg aan als ze buitenkwam of ging werken en thuis wisselde ze die snel weer om voor mijn vader. Hoe hard faal je dan als man.
Vroeger kon je in Iran nog prima jezelf uiten dmv kleding of uiterlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:13 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Vroeger zou dit nog als een belediging worden beschouwd.
Maar jullie kleden je anders thuis en maken je niet op thuis.....waarom is dat?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik kleed me op een bepaalde manier op de eerste plaats voor mezelf. Omdat ik vind dat ik er in mijn grijs-bruine pantalon met bruin-rode kashmier trui (de outfit van vandaag) verdomde goed uit zie. Wat anderen daar van vinden is zeer secundair aan wat ik er zelf van vind.
Dus ja, ook voor jou; mensen uiten zich veelal op een bepaalde manier, omdat ze zich daar primair zelf prettig bij voelen.
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:52 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar jullie kleden je anders thuis en maken je niet op thuis.....waarom is dat?
Nee sorry. Niemand gelooft je.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Thuis maak ik me ook op en trek ook dat jurkje aan. Ook als ik helemaal alleen thuis ben en nergens heen ga.
Volmondig ja.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:11 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Voor wie dragen vrouwen make up buitenshuis? Voor zichzelf?
Leuk voor jou dat je het niet geloofd. Toch is het zo.quote:
Waarom liegen? Niemand draagt make up als ze weten dat ze thuis alleen blijven.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:14 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Volmondig ja.
Zij doen dat omdat zij zich er goed bij voelen. Mensen doen eenmaal dingen wat hen een goed gevoel geeft.
Sommigen doen het make-uppen thuis, sommigen wanneer ze bij vriendinnen langsgaan, sommigen wanneer ze uit eten gaan, etc etc zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende redenen.
Laten we het omkeren: die broek en trui waarin je er goed uitziet trek jij in eerste instantie niet aan omdat jij je er goed bij voelt?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:27 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Waarom liegen? Niemand draagt make up als ze weten dat ze thuis alleen blijven.
Heel goed ook. Een paar rijke elitairen die de bevolking onderdrukken moet gauw de kop in gejaagd worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Vroeger kon je in Iran nog prima jezelf uiten dmv kleding of uiterlijk.
En toen kwamen de conservatieven.
Ik ben een man, en draag meestal dezelfde kleding ook gewoon binnenshuis. Mocht ik toch eens een joggingbroek aan doen, dan is dat puur omwille van mijn comfort. Heeft nog steeds niets met de mening van anderen te maken.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:52 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar jullie kleden je anders thuis en maken je niet op thuis.....waarom is dat?
ontopic: ga je nog luisteren naar je vent of blijf je de powervrouw spelen?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:32 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Laten we het omkeren: die broek en trui waarin je er goed uitziet trek jij in eerste instantie niet aan omdat jij je er goed bij voelt?
Als ik kijk op wie en hoe je reageert, vraag ik me af of je een serieus topic wilt om een probleem te begrijpen/op te lossen, of aandacht.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:32 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Laten we het omkeren: die broek en trui waarin je er goed uitziet trek jij in eerste instantie niet aan omdat jij je er goed bij voelt?
Zeer zeker wel.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:27 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Tuurlijk wel! Ik start daar in de ochtend mee, of ik nu ga werken of thuis blijf.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:27 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Idd.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel! Ik start daar in de ochtend mee, of ik nu ga werken of thuis blijf.
Ik doe ook dezelfde soort kleding aan.
Als ik al op stap ga (zelden) dan doe ik zelfs niet eens meer make-up op en zal ik ook dezelfde kledij dragen!
Bij mij gaat het niet eens over vrouwelijkheid, want ik kleed me dus absoluut niet vrouwelijkquote:Op maandag 10 januari 2022 16:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Al met al, ik hou er zelf gewoon van me vrouwelijk te voelen. Dat is toch niet zo raar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |