Met mijn huidige bedrijf wil ik geen brug verbranden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:07 schreef babylon het volgende:
Ligt eraan hoe erg het is als je die brug verbrand. Want vaak wordt het niet in dank afgenomen. Maar als je er niet terug wil komen, of een referentie wil krijgen, kan het gewoon. Anders moet je het tactisch aanpakken.
Dan zou ik eerst aan je huidige manager uit leggen dat het je heel erg spijt, maar dat je ondanks alle moeite die hij er in heeft gestoken, toch gaat verkassen. En hopen dat hij je niet een enorme lul vindt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Met mijn huidige bedrijf wil ik geen brug verbranden.
Ze zijn bijvoorbeeld ok met mensen die geen vaccinatie hebben of booster en dus geen QR code, en dat heb je echt lang niet bij elk bedrijf. (ik neem zelf geen booster dus op termijn heb ik straks geen QR code meer).
Dus ik wil hen als back up houden in het geval dat een nieuw bedrijf mij zal ontslaan omdat ik straks geen QR code heb en b.v. niet naar een bedrijfsuitje of klant kan.
Dat weet iedereen al hoorquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:02 schreef sirdanilot het volgende:
TS werkt anderhalf jaar voor een groot internationaal IT bedrijf binnen de salesorganisatie. Ik ga niet zeggen waar ik woon dat mag je raden, maar in het buitenland.
Ja ik ben dus bang dat ze mij een enorme lul gaan vinden daardoor.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:15 schreef babylon het volgende:
[..]
Dan zou ik eerst aan je huidige manager uit leggen dat het je heel erg spijt, maar dat je ondanks alle moeite die hij er in heeft gestoken, toch gaat verkassen. En hopen dat hij je niet een enorme lul vindt.
Je QR code gelul boeit mij niet.
Je manager heeft veel gesteggeld en heeft een loonsverhoging geregeld, en als dank ga jij er alsnog vandoor? Dat krenkt de meeste mensen wel ja.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ik ben dus bang dat ze mij een enorme lul gaan vinden daardoor.
Nou ja misschien loont het ook wel de moeite om een sollicitatie voort te zetten en kijken of de ander inderdaad zoveel meer biedt. Ik kan bij hen ook aangeven dat ik inmiddels terwijjl de procedure loopt een loonsverhoging heb ontvangen misschien dus dan bieden ze meer?
Ik weet het even niet zo goed.
Je hebt geen loonsverhoging gekregen, je hebt een bonus toegewezen gekregen bij goed resultaat. Dit is nogal een verschil. Je omschrijft ook dat er bij het bedrijf een slechte december maand was. Hoe denk je dan je sales bonus te gaan behalen in de toekomst?quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:02 schreef sirdanilot het volgende:
Maar nou heeft mijn manager, na máándenlang gesteggel, mij een loonsverhoging toegekend. Het gaat niet om een verhoging van mijn basisloon, dat blijft gelijk. Maar ik kom elk jaar in aanmerking voor een salesbonus van maximaal een bedrag met 4 nullen. Dat is wel fijn. Ondanks dit gulle aanbod is dit nog altijd lager dan wat ik elders kan krijgen.
Ja het gaat mij eigenlijk voornamelijk om het basisloon en wat minder over de bonussen, want bonussen tellen niet mee voor een hypotheek. Wel kan ik met het geld van de bonussen sparen voor de borgsom, kk en eventuele verbouwing/inboedel. Dus dat scheelt wel. Maar mijn huidige basisloon is dusdanig laag dat ik maar 175 ton hypotheek kan krijgen. Er zijn in de omgeving dublin waar ik woon helaas niet echt huizen beschikbaar voor zo'n laag bedrag, of het moet echt een klein arbeidershuisje zijn in onbewoonbare staat.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je hebt geen loonsverhoging gekregen, je hebt een bonus toegewezen gekregen bij goed resultaat. Dit is nogal een verschil. Je omschrijft ook dat er bij het bedrijf een slechte december maand was. Hoe denk je dan je sales bonus te gaan behalen in de toekomst?
Ik zou lekker in gesprek blijven met de twee andere bedrijven en mocht er een betere deal komen vertrekken. Loon is immers belangrijk voor je om een huis in Ierland te kopen.
Ik heb nog geen aanbod liggen nee. En ik ben eerder ook wel eens afgewezen omdat ik , als Zeeuw, maar moeiilijk kan overbrengen dat ik enthousiast ben, dit vanwege ons monotone dialect dat ook in mijn nederlands doorklinkt. Maar uiteindelijk zal ik zéker ergens worden aangenomen gezien de markt dus het is een kwestie van tijd. Zelfs als het niet een van deze twee bedrijven zou wezen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:27 schreef MisChrartin het volgende:
1. Je bent nog niet aangenomen hè bij die andere toko.
2. Heb je al concreet een beter salarisvoorstel liggen waar je alleen nog maar hoeft te tekenen? Anders is dit vooral een hypothetische situatie.
Nou ja het is wel gul dat ze deze bonus erbij hebben toegekend. En een deel van het bedrag is mij al gegarandeerd.quote:3. Als ze je structureel onderbetalen bij je huidige bedrijf dan doen ze dat bewust. Dan moet het voor hen ook niet onverwacht zijn dat je een keer voor jezelf kiest. Loyaliteit moet van 2 kanten komen.
Je bent geen vriend van hen hè, maar een werknemer. Sta daar wat zakelijker in.
Dus wat is het probleem nou precies?
Leprechaun zijn een moorddadig volk als je aan hun spullen komtquote:Op woensdag 5 januari 2022 16:51 schreef Mufasah208 het volgende:
Zoek het pot met goud ergens anders dan jouw huidige werkgever.
En ja, dit is ook een verwijzing naar het land waarin je werkt en woont.
Fijn dat dat mag!quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:02 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ga niet zeggen waar ik woon dat mag je raden
Slechtziendquote:Op woensdag 5 januari 2022 17:57 schreef Jan_Lul het volgende:
gewoon al je stokpaartjes in 1 topic!
-dat je in het buitenland woont maar niet wil zeggen waar
-dat je in het buitenland werkt
-dat je in Ierland woont
-dat je werkt voor een groot internationaal IT bedrijf
-dat je te weinig verdient
-dat je een hypotheek wil maar lastig te krijgen is
-dat je aan het solliciteren bent
-dat je niet enthousiast genoeg bent bij een sollicitatie
-dat je zeeuw bent
-dat je moeite hebt met communiceren
welke ben ik nog vergeten?
Nee de Republiek der Zuid Molukkenquote:
Dat ik geen huis kan kopenquote:Op woensdag 5 januari 2022 17:57 schreef Jan_Lul het volgende:
-dat je in Ierland woont
-dat je zeeuw bent
DUIVEL!quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:57 schreef Jan_Lul het volgende:
-dat je in Ierland woont
-dat je zeeuw bent
Dat maakt niet uit want ik werk toch thuisquote:Op woensdag 5 januari 2022 17:59 schreef Hyaenidae het volgende:
ommuniceren
Slechtziend
Oei, en helpt een bril of lenzen niet?quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit want ik werk toch thuis
Om officieel slechtziend te zijn zou ik volgens mij nóg een stuk blinder moeten zijn dan ik al ben. Maar het zicht is inderdaad al slecht zat. Ik zat gisteren bij de kapper en ik kon vanuit de stoel mijn eigen gezicht niet zien in de spiegel.
Er is mij beloofd dat ik een bepaald percentage sowieso krijg. Dus met lege handen kom ik niet te staan maar er is een reële kans dat ik niet het volledige bedrag binnenhaal.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Het bedrijf draait kut, dus dan krijg je die bonus ook niet?
nou dan zou ik voor de ander gaquote:Op woensdag 5 januari 2022 18:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er is mij beloofd dat ik een bepaald percentage sowieso krijg. Dus met lege handen kom ik niet te staan maar er is een reële kans dat ik niet het volledige bedrag binnenhaal.
Als ik mijn bril niet had gehad zou ik met een blindenstok moeten lopen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:05 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oei, en helpt een bril of lenzen niet?
Vind ik ook verleidelijk ja.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nou dan zou ik voor de ander ga
Dat lijkt me gruwelijk klotequote:Op woensdag 5 januari 2022 18:06 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ik mijn bril niet had gehad zou ik met een blindenstok moeten lopen.
Lenzen geven me steeds nare oogontsteking.
Mijn leven is één groot tranendal en ik wens het mijn ergste vijand niet toe.
En dan wordt die nog lastiggevallen door mensen op FOK! ook.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat lijkt me gruwelijk klote![]()
Wat heb je dan en is daar geen behandeling voor mogelijk?
Hoe fok je btw of heb je gewoon een heel groot lettertype
Ik heb een bril die bijna een soort verrekijker/vergrootglas is. Die brillen worden handgemaakt en kosten 600 euro per stuk. Dus ik kan functioneel gezien alles doen, behalve autorijden. Daarvoor ben ik afgekeurd. Fietsen doe ik gewoon, computeren, alles. Ik heb wel een groter lettertype ja maar niet mega.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat lijkt me gruwelijk klote![]()
Wat heb je dan en is daar geen behandeling voor mogelijk?
Hoe fok je btw of heb je gewoon een heel groot lettertype
Als je dan de rest van je levensdoelen kan vervullen ben ik het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:40 schreef Daboman het volgende:
De klassieke wijsheid is doorgaan met je sollicitaties. Immers je had je redenen om verder te zoeken.
Maar ik heb ook de indruk dat je je wel erg laat leiden door de hoogte van je salaris. Persoonlijk vind ik zaken als fijn werk, fijne cultuur, fijne manager ook belangrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |