abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203333823
Volgens mij kan het geen kwaad die hapjes zolang het maar niet de melkvoedingen vervangt. Ze heeft er geen last v an gehad en ik heb haar daarom net weer wat gegeven. Huilen dat ze deed als ik de lepel wegtrok. Ze pakte de lepel op een gegeven moment zelf vast en wil al zelf eten.

Heeft iemand ervaring met deze?
https://www.bol.com/nl/nl(...)Tw134ohoCDrQQAvD_BwE
pi_203334786
Ik heb een gewone staafmixer, die voldoet prima. Tot nu toe heeft ze ook hapjes gegeten die prima glad te maken zijn met een vorkje.
pi_203335354
Ik zou in ons geval alleen eerder starten als het nodig zou blijken vanwege een te laag ijzergehalte bij Anna, want van de ferrofumaraat die we anders hadden moeten gaan geven lees ik ook niet echt fijne ervaringen (verstoppingen, kleren vol smerige vlekken). Maar die is dusdanig hoog & normaal HB dat het niet nodig is en ze ook geen anemie meer heeft. En dat allemaal op mijn borstvoeding :s).

Geen ervaring mee Mahra. Ik heb een stoommandje van een paar euro en een pan :P
  zondag 23 januari 2022 @ 18:03:55 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203335490
Wij ook een stoommand en een pan. En een staafmixer voor als er iets gepureerd moet, maar mijn baby blieft al vier maanden vooral stukken! En zelf eten :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203335496
Bij Sofie hebben we gerapleyd (is dat een woord?) en dat beviel goed dus nu van plan dat weer te gaan doen. Kuiken zal dus tot 6 maanden moeten wachten.

Ons kuiken is zo’n relaxte baby. Het is echt genieten met haar. Mijn officiële zwangerschapsverlof zit er dinsdag op. Maar ik heb er nog ruim 10 weken aangeplakt, dat voelt zo luxe en fijn! Ik mag gewoon nog 10 weken fulltime genieten O+
pi_203338888
Hebben jullie dat trouwens ook wel eens: dat je je baby in het half-donker oppakt en een kus op de wang geeft en vervolgens denkt ‘wat proef ik?’ :r

Echt al meerdere keren. Lekker hoor zure uitgespuugde melk… :r }:|
pi_203340207
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:04 schreef Takkie88 het volgende:
Bij Sofie hebben we gerapleyd (is dat een woord?) en dat beviel goed dus nu van plan dat weer te gaan doen. Kuiken zal dus tot 6 maanden moeten wachten.

Ons kuiken is zo’n relaxte baby. Het is echt genieten met haar. Mijn officiële zwangerschapsverlof zit er dinsdag op. Maar ik heb er nog ruim 10 weken aangeplakt, dat voelt zo luxe en fijn! Ik mag gewoon nog 10 weken fulltime genieten O+
Ik Plof uit elkaar van jaloezie
Dit wil ik ook bij mijn volgende kind
  maandag 24 januari 2022 @ 00:10:57 #158
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203340222
Gelukkig nooit gehad. Baby J was nooit een spuger! :D

Wel dat vieze snot nu Baby J weer verkouden is. Zodra hij maar een tissue ZIET, meteen zijn hand over zijn gezicht en het snot over zijn hele gezicht wrijven! :') :{w Of zijn gezicht aan mijn kleding afvegen..... En zo triest huilen he, als je zijn neus afveegt. Alsof je echt iets heel fouts gedaan hebt! _O-
pi_203340752
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 00:08 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik Plof uit elkaar van jaloezie
Dit wil ik ook bij mijn volgende kind
Bij mij was er ook een eerste kind nodig om te weten dat ik het bij een volgend kind anders zou willen ;)
pi_203340753
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:54 schreef Takkie88 het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook wel eens: dat je je baby in het half-donker oppakt en een kus op de wang geeft en vervolgens denkt ‘wat proef ik?’ :r

Echt al meerdere keren. Lekker hoor zure uitgespuugde melk… :r }:|
Ja, meermaals toen ze wat kleiner was. :D
pi_203340756
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 00:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Gelukkig nooit gehad. Baby J was nooit een spuger! :D

Wel dat vieze snot nu Baby J weer verkouden is. Zodra hij maar een tissue ZIET, meteen zijn hand over zijn gezicht en het snot over zijn hele gezicht wrijven! :') :{w Of zijn gezicht aan mijn kleding afvegen..... En zo triest huilen he, als je zijn neus afveegt. Alsof je echt iets heel fouts gedaan hebt! _O-
Die snotvlekken op je eigen kleding blijven ook nog wel een paar jaar :{ :P een peuter doet dat namelijk ook nog alleen dan verbloemd als knuffel.
Baby J heeft de ‘mannenverkoudheid’ zo te lezen al goed onder de knie ;)
pi_203340757
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:04 schreef Takkie88 het volgende:

Wat heerlijk! Hier had ik ook negen weken extra door de geniale timing van mijn zwangerschap i.c.m. de schoolvakanties. Ik was tot precies 21 weken thuis. 🥰
pi_203340909
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:16 schreef Mahra het volgende:
Volgens mij kan het geen kwaad die hapjes zolang het maar niet de melkvoedingen vervangt. Ze heeft er geen last v an gehad en ik heb haar daarom net weer wat gegeven. Huilen dat ze deed als ik de lepel wegtrok. Ze pakte de lepel op een gegeven moment zelf vast en wil al zelf eten.

Heeft iemand ervaring met deze?
https://www.bol.com/nl/nl(...)Tw134ohoCDrQQAvD_BwE
Wij hebben hem. Eerste baby vooral gebruikt voor het steriliseren van alle flesjes en kolfspullen, en het opwarmen van gekolfde melk. Heel eerlijk, ik vind hem niet zo handig. Het neemt erg veel plek in beslag, de blenderfunctie doet het pas goed als je er meer dan 200 ml aan voedsel en vocht erin kiepert en daar kon mijn eerste echt 20x van eten. Dus dan had ik 20 pompoenprakjes in de vriezer, die ze vervolgens niet bliefte en nu nog in de vriezer liggen denk ik. :P Ik vind het stoomgedeelte wel handig, maar die werkt niet los van de blender. Dus je moet de hele unit op je aanrecht hebben staan. Ik zou nu eerder voor een twee in een apparaat gaan, zoals Philips heeft.

Takkie, herkenbaar. Hier een enorme kwijlbaby, dus het gebeurd geregeld dat ik haar een kus geef in een koude plas kwijl op haar wang. 🤢
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 10:57:54 #164
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203356040
Pff, Bambi net voor een wendag bij de opvang gebracht. Toen ik wegging ging ze huilen. Zelf huilend thuis gekomen. Zo moeilijk dit :'(

Laat het maar gauw 1 uur zijn, dan mag ik haar weer ophalen O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_203356404
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, Bambi net voor een wendag bij de opvang gebracht. Toen ik wegging ging ze huilen. Zelf huilend thuis gekomen. Zo moeilijk dit :'(

Hier hetzelfde. J aan het wennen bij de opvang en brullen toen we weggingen.
Ik ben koelbloedig weggelopen en heb geen traan gelaten.
Ik ben in shock van mezelf :')

Ik heb er zwaar de pest in dat ik weer aan het werk moet en ook dat het zoveel uren per week zijn. Maar het kan helaas niet anders dus deze pleister moet er maar snel afgetrokken worden. Proces van loslaten is nu al begonnen
  dinsdag 25 januari 2022 @ 11:29:10 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203356476
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:24 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hier hetzelfde. J aan het wennen bij de opvang en brullen toen we weggingen.
Ik ben koelbloedig weggelopen en heb geen traan gelaten.
Ik ben in shock van mezelf :')

Ik heb er zwaar de pest in dat ik weer aan het werk moet en ook dat het zoveel uren per week zijn. Maar het kan helaas niet anders dus deze pleister moet er maar snel afgetrokken worden. Proces van loslaten is nu al begonnen
Ik ben inderdaad ook gewoon doorgelopen en snel in de auto gestapt. En snel weggereden. Om die pleister er maar zo snel mogelijk af te trekken inderdaad. Maar eenmaal bijna thuis heb ik de sluizen wel even geopend want had het echt moeilijk ;(

Heb opzich wel zin om weer aan het werk te gaan, maar dat ik haar dan niet meer 24/7 bij me heb vind ik wel naar ;( Went waarschijnlijk wel en is voor haar en voor ons beter. Maar pff ;(
|| justdiggit.org ||
pi_203356772
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik ben inderdaad ook gewoon doorgelopen en snel in de auto gestapt. En snel weggereden. Om die pleister er maar zo snel mogelijk af te trekken inderdaad. Maar eenmaal bijna thuis heb ik de sluizen wel even geopend want had het echt moeilijk ;(

Heb opzich wel zin om weer aan het werk te gaan, maar dat ik haar dan niet meer 24/7 bij me heb vind ik wel naar ;( Went waarschijnlijk wel en is voor haar en voor ons beter. Maar pff ;(
Ik snap je echt helemaal, ik voel hetzelfde. Ik vind 3,5 maand te kort om hem niet meer 24/7 bij me te hebben. Wij vinden dat tegenwoordig allemaal maar normaal maar zo voelt het niet. Het voelt vooral onnodig (naar stemmetje in hoofd: waarom ben je eigenlijk geen huisvrouw geworden? Is toch ook prima?)
pi_203357020
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:52 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik snap je echt helemaal, ik voel hetzelfde. Ik vind 3,5 maand te kort om hem niet meer 24/7 bij me te hebben. Wij vinden dat tegenwoordig allemaal maar normaal maar zo voelt het niet. Het voelt vooral onnodig (naar stemmetje in hoofd: waarom ben je eigenlijk geen huisvrouw geworden? Is toch ook prima?)
:* Het is ook niet niks he, die hele overgang die je de afgelopen maanden mee hebt gemaakt. Zwanger, moeder, partner, vriendin en nu ook weer collega en alles combineren.

Ik merk wel dat het nu makkelijker maakt en zoals @Takkie88 zegt, ik had er ook een eerste voor nodig om bij mijn tweede beter te weten wat ik wil. Zowel tijdens de zwangerschap, bevalling maar ook nu. Bewust wat langer thuis. Bewust andere keuzes. Bewust minder kraambezoek. Een baby blijkt toch makkelijker te zijn dan een peuter. En een schepje lockdown er bovenop wat ook wel voordelen gaf zoals mijn man die vrijwel altijd thuis werkt en dus altijd even kan helpen als er hulp nodig is. Ik vraag mij wel regelmatig af waar ik destijds tijdens het verlof van Bas het zo druk mee had :') .
Alsnog is het pittig, met te vroeg geboren, ziekenhuisopname, een peuter die na 9 weken ziek zijn nu sinds een maand eindelijk zijn vrolijke zelf weer is en meer. Kinderdagverblijf zag ik bij Bas destijds ook heel, heel erg tegenop. Maar nu staat mijn peuter in de ochtend al zijn jas van zijn kapstok te trekken omdat hij weer met E en M kan gaan spelen met zijn peuterbende van ellende en ben ik al tijden de 'mama van Bas!' als ik daar binnen kom. Doei eigen identiteit, ik ben mama van en mijn kind heeft gewoon een eigen sociaal leven.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 12:34:10 #169
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203357426
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:52 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Dat stemmetje heb ik ook inderdaad _O- Heb serieus gekeken naar wat daarin mogelijk zou zijn, maar als ik niet meer werk komen wij financieel echt gigantisch in de shit, dus het is helaas echt geen optie ;(

quote:
17s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
[..]
:* Het is ook niet niks he, die hele overgang die je de afgelopen maanden mee hebt gemaakt. Zwanger, moeder, partner, vriendin en nu ook weer collega en alles combineren.

Ik merk wel dat het nu makkelijker maakt en zoals @:Takkie88 zegt, ik had er ook een eerste voor nodig om bij mijn tweede beter te weten wat ik wil. Zowel tijdens de zwangerschap, bevalling maar ook nu. Bewust wat langer thuis. Bewust andere keuzes. Bewust minder kraambezoek. Een baby blijkt toch makkelijker te zijn dan een peuter. En een schepje lockdown er bovenop wat ook wel voordelen gaf zoals mijn man die vrijwel altijd thuis werkt en dus altijd even kan helpen als er hulp nodig is. Ik vraag mij wel regelmatig af waar ik destijds tijdens het verlof van Bas het zo druk mee had :') .
Alsnog is het pittig, met te vroeg geboren, ziekenhuisopname, een peuter die na 9 weken ziek zijn nu sinds een maand eindelijk zijn vrolijke zelf weer is en meer. Kinderdagverblijf zag ik bij Bas destijds ook heel, heel erg tegenop. Maar nu staat mijn peuter in de ochtend al zijn jas van zijn kapstok te trekken omdat hij weer met E en M kan gaan spelen met zijn peuterbende van ellende en ben ik al tijden de 'mama van Bas!' als ik daar binnen kom. Doei eigen identiteit, ik ben mama van en mijn kind heeft gewoon een eigen sociaal leven.
O+

Ik kijk er wel naar uit dat het allemaal wat makkelijker gaat, we onze draai erin gevonden hebben en Bambi zich daar ook meer thuis voelt.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 25 januari 2022 @ 13:38:34 #170
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203358274
Ze heeft het echt zo goed gedaan O+ Ze heeft een half uurtje buiten geslapen en toen een flesje gehad. Daarna hadden ze haar in de box gelegd met een speelding en ze heeft zich prima vermaakt O+ Mama had het er moeilijker mee dan baby :')
|| justdiggit.org ||
pi_203362745
Och TGND en Lily, ik voelde me voor de kerst precies zoals jullie vandaag gedaan hebben. Maar echt, het komt goed! F. heeft het nu ook naar haar zin, drinkt goed en doet al andere contacten op, wat heel goed is voor de ontwikkeling. Houd je daaraan vast!
pi_203363251
Nou verrassing van mijn slaapkopje :')
J wilde de rest van de dag alleen maar slapen haha
Compleet gevloerd

Ik heb samen met man ongestoord eten besteld en films gekeken
  dinsdag 25 januari 2022 @ 21:00:19 #173
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203364986
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Och TGND en Lily, ik voelde me voor de kerst precies zoals jullie vandaag gedaan hebben. Maar echt, het komt goed! F. heeft het nu ook naar haar zin, drinkt goed en doet al andere contacten op, wat heel goed is voor de ontwikkeling. Houd je daaraan vast!
O+

Wat fijn dat F. het nu naar haar zin heeft en goed drinkt! O+
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 25 januari 2022 @ 21:01:52 #174
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203365008
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:37 schreef _Lily_ het volgende:
Nou verrassing van mijn slaapkopje :')
J wilde de rest van de dag alleen maar slapen haha
Compleet gevloerd

Ik heb samen met man ongestoord eten besteld en films gekeken
Haha, heerlijk! O+

Bambi kwam om 13:00 terug van de opvang. We hebben even geknuffeld en toen heb ik haar rond 14:00 in bed gelegd. Ze heeft geslapen tot 18:30, normaal slaapt ze in de middag nooit zo lang :D
|| justdiggit.org ||
pi_203368317
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
[..]

-knip-
Een baby blijkt toch makkelijker te zijn dan een peuter.
-knip-
Het is inderdaad zeker niet niks. Ik heb ook geen zin om uit mijn baby cocon te kruipen. Al mijn vriendinnen zeiden vooraf tegen mij dat ik uiteindelijk wel zou snakken om weer te gaan werken. Dat is totaal niet gebeurd en nu zeggen ze dat dat komt omdat ik het makkelijkste kind van de wereld heb (omdat J altijd wil slapen en bijna niet huilt)

Dus nu denk ik wat jij zegt: dat deze tijd makkelijker is dan de peutertijd en dat ik mijn portie afzien nog ga krijgen maar dan op een moment dat ik weer volle bak werk en iedereen verwacht dat ik het moet kunnen managen.
Terwijl ik dan nog niet “geoefend” heb :') met dingen als slaapgebrek of niet drinkende baby etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')