abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 januari 2022 @ 20:03:44 #126
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203208033
@_Lily_ Uiteindelijk volgen ze allemaal toch maar een bepaalde richtlijn. Maar elk kind is anders en uniek!

De een slaapt eerder door dan de ander (Baby J heeft bv nog nooooit een nacht doorgeslapen). De een is eerder klaar voor eten dan de ander. De een is lang, de ander klein, een ander daar tussen in. De een doet het goed op samen slapen, een andere baby doet het beter in hun eigen bed. Ene kind drinkt misschien minder en vaker. De ander drinkt meer en minder vaak.

Ene kind heeft genoeg aan een mindere hoeveelheid voedsel waar een ander kind meer nodig heeft (Net als met volwassenen!!) En Baby J kan bv. behoorlijk eten, maar hij verbrand een hele hoop omdat ie constant beweegt en al bijna loopt nu! Etcetera! En zo kan ik nog wel ff door!

Uiteindelijk zijn wij de ouders en kennen wij ons kindje door en door. En je weet wat werkt en wat niet.

Zolang je kindje gezond is en zich verder goed ontwikkelt, lekker doen wat bij jullie past en wat voor jullie fijn aanvoelt! Zelfs al is het niet volgens het CB "boekje"!
pi_203215395
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 20:03 schreef Bienelientjee het volgende:
@:_Lily_ Uiteindelijk volgen ze allemaal toch maar een bepaalde richtlijn. Maar elk kind is anders en uniek!

De een slaapt eerder door dan de ander (Baby J heeft bv nog nooooit een nacht doorgeslapen). De een is eerder klaar voor eten dan de ander. De een is lang, de ander klein, een ander daar tussen in. De een doet het goed op samen slapen, een andere baby doet het beter in hun eigen bed. Ene kind drinkt misschien minder en vaker. De ander drinkt meer en minder vaak.

Ene kind heeft genoeg aan een mindere hoeveelheid voedsel waar een ander kind meer nodig heeft (Net als met volwassenen!!) En Baby J kan bv. behoorlijk eten, maar hij verbrand een hele hoop omdat ie constant beweegt en al bijna loopt nu! Etcetera! En zo kan ik nog wel ff door!

Uiteindelijk zijn wij de ouders en kennen wij ons kindje door en door. En je weet wat werkt en wat niet.

Zolang je kindje gezond is en zich verder goed ontwikkelt, lekker doen wat bij jullie past en wat voor jullie fijn aanvoelt! Zelfs al is het niet volgens het CB "boekje"!
Zo is het maar net en dat vind ik ook zo leuk. Elke baby doet het op zijn/haar manier en het is bijzonder dat jij als moeder gaandeweg ontdekt wat voor jouw kind werkt en hem uiteindelijk beter kent dan wie dan ook

Dat realiseerde ik me niet zo in het begin. Ik had geen idee hoe ik J moest verzorgen en leunde heel erg op de kraamzorg, verloskundige en CB, bang om J iets tekort te doen. En ik raakte van streek als ik tegenstrijdige adviezen kreeg of als J afweek van wat zij normaal noemden. Zoals met die voedingen, melkproductie en slapen. J doet dat gewoon niet zoals het standaard boekje
pi_203215400
Fijn dat je toch je eigen weg daarin hebt gevonden Lily! Dat geeft zoveel meer rust :)
  zondag 16 januari 2022 @ 07:44:09 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203215452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 09:28 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik zit ook in die FB-groep en vind het echt een prachtig initiatief. Veel van geleerd en ook weleens een vraag gesteld.

Alleen ben ik soms toch wat terughoudend als ik die lactatiekundigen vragen stel. Of ik wil in ieder geval een andere mening aanvullend erbij.

Misschien heb ik ongelijk, maar ik heb bij die FB groep toch soms een gevoel van “moedermelk-maffia”. Ik heb ze weleens zien posten dat het echt ongehoord is om bij BV maar 4x per dag te voeden en dat je je productie om zeep helpt. Dat het onmogelijk is om die productie op peil te houden met zo weinig kolven blabla. Kind moet ook echt niet langer dan 8-9 uur slapen s nachts ivm productie etc

Nou.
Ik doe ALLES op dat gebied tegengesteld aan wat ze adviseren en daarmee slaap ik volgens mij heel wat meer dan veel van die vrouwen daar. En rol ik s ochtends nog steeds met forse onprettige stuwing uit m’n bed.
Ik laat J soms wel 12 uur achter elkaar slapen, ik ben vaak laat met kolven en leg hem misschien de helft van de keren aan

Dus heb ik soms het idee dat hun visie niet helemaal bij mij of mijn kind past.
Maar verder niets negatiefs, ik heb op bepaalde punten ook veel aan die groep gehad.
Goed dat je je eigen gevoel volgt ^O^ . Beste advies dat ik kreeg: luister niet teveel naar alle adviezen. Pik eruit wat je aanspreekt en wat bij jou en jouw kind past. En wat je niet aanspreekt: lekker loslaten. Je kent je eigen kind en je eigen lijf het beste.

Zo gaat het hier vaak ook met het consultatiebureau:

Colin is nu een jaar en 4 maanden maar drinkt soms nog 2 flesjes per nacht. CB adviseerde om het laatste flesje alleen water te geven. Ik had al direct zoiets van 'nope, gaat 'm niet worden, we moeten gewoon langzaam de hoeveelheid afbouwen'. Die laatste fles is geen behoefte, maar gewoonte, dus veel beter om dat langzaam te doorbreken. Mijn man wilde het proberen met water. Na 1 nacht met water toch maar het afbouwen geprobeerd. Laatste flesje zetten we nog wel klaar maar nu met 90ml is het binnen een week blijkbaar niet de moeite meer om nog voor wakker te worden. Als die er structureel af is, dan gaan we de eerste fles ook afbouwen (en vooral niet klungelen met water :P )
Resistance is futile.
  zondag 16 januari 2022 @ 09:26:01 #130
318361 Bienelientjee
pi_203215990
@_Lily_ Hier in England hebben we geen kraamzorg. Je staat er dus vrijwel meteen helemaal alleen voor om het zelf uit te vogelen met je baby. Je kan wel om wat advies bellen enzo, maar er komt niemand langs om het je allemaal te laten zien. (Behalve als je echt een probleem hebt, maar dat is totaal geen kraamzorg type hulp)

Ik heb zelf dus nooit de ervaring gehad van gericht advies volgens bepaalde richtlijnen en boekjes krijgen. Denk dat ik daar trouwens helemaal kriebel van had geworden. Ik voel veel meer voor het kind volgen en doen waar het kind tevreden mee is!

Fijn dat het nu in ieder geval beter aan voelt! Lekker blijven doen wat voor jullie werkt!
pi_203267881
Zo, gisteren nog een keer bloed geprikt bij Anna en vandaag laatste controle gehad voor de anemie na de bevalling. HB is goed, haar ijzer blijft gewoon bizar hoog en de jonge rode bloedcellen waren ook perfect.
In geval van ziek zijn hebben we gezien de RS situatie nu een afspraak met de kinderarts dat de huisarts of HAP altijd laagdrempelig moet overleggen met de kinderarts.
pi_203268288
Dat is geruststellend @douche-eendje!
En wat fijn dat jullie er zo goed doorheen zijn gekomen.

Ik dacht nog aan je vannacht. Wat moet je hebben doorstaan toen joh.
Hier was J voor het eerst verkouden en wij durfden gewoon niet te gaan slapen. Terwijl dat kind (zo blijkt) niets ergs mankeert :')
Toch hebben we “gewaakt”, ik eerste deel vd nacht geslapen tot 4u s ochtends, man vanaf 4u.
pi_203268301
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:26 schreef Bienelientjee het volgende:
@:_Lily_ Hier in England hebben we geen kraamzorg. Je staat er dus vrijwel meteen helemaal alleen voor om het zelf uit te vogelen met je baby. Je kan wel om wat advies bellen enzo, maar er komt niemand langs om het je allemaal te laten zien. (Behalve als je echt een probleem hebt, maar dat is totaal geen kraamzorg type hulp)

Ik heb zelf dus nooit de ervaring gehad van gericht advies volgens bepaalde richtlijnen en boekjes krijgen. Denk dat ik daar trouwens helemaal kriebel van had geworden. Ik voel veel meer voor het kind volgen en doen waar het kind tevreden mee is!

Fijn dat het nu in ieder geval beter aan voelt! Lekker blijven doen wat voor jullie werkt!
Lol ik weet niet hoe vrouwen dat doen. Ik had het niet gekund. Maar misschien had ik me dan beter voorbereid, inlezen over de borstvoeding enzo en hoe een kindje zich gedraagt
pi_203268609
Fijn, d-e! Altijd een stukje extra zekerheid ter beschikking.

Hier hadden we vanochtend het CB. Stats: vijf maanden + drie dagen, 6590 gram, 61,5 cm. We hebben een klein meisje. Was al bij de geboorte en dat gaat niet echt meer veranderen, denk ik. :D Grappig, ze lijkt ook echt mijn postuur al te hebben. Ik ben ook klein met mijn 1,59 m, maar niet slank - vooral mijn bovenbenen zijn heel stevig en F. heeft exact hetzelfde. Ook gewoon stevig gebouwd. Man is slank, ook qua bouw (polsen heel dun, smal gezicht), dus ik vind het wel grappig hoe het steeds meer een mix wordt. Qua gezicht is ze nog exact een kopie van mijn man, de ogen en de hele oogopslag.
Ook weer nieuwe prikjes gekregen. Daar sloeg ze zich weer kranig doorheen, met een paar tranen.

Ontwikkeling helemaal prima en we moeten lekker zo doorgaan. :) Ze is al erg geïnteresseerd in eten, eet ook al goed (afgelopen maandag 2/3 banaan op in 2 momenten 🤣), dus ik ga haar daar gewoon in volgen. Melk blijft belangrijk en hoofdvoeding (in ieder geval als ik thuis ben), maar we zien wel hoe het zich verder ontwikkelt.
pi_203269923
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:01 schreef _Lily_ het volgende:
Dat is geruststellend @:douche-eendje!
En wat fijn dat jullie er zo goed doorheen zijn gekomen.

Ik dacht nog aan je vannacht. Wat moet je hebben doorstaan toen joh.
Hier was J voor het eerst verkouden en wij durfden gewoon niet te gaan slapen. Terwijl dat kind (zo blijkt) niets ergs mankeert :')
Toch hebben we “gewaakt”, ik eerste deel vd nacht geslapen tot 4u s ochtends, man vanaf 4u.
Je gaat in zo'n situatie gewoon door, alhoewel ik toen ze eenmaal van de IC af was hysterisch hard en lelijk heb gehuild van opluchting. Echt zo'n smerige ugly cry met snikken en al. Moet er nu om lachen als ik er aan terug denk ;) .
Vooral alle therapieën die ik heb gehad voordat dit gebeurde, hebben echt zijn vruchten af geworpen.
Maar het zal je ook vast niet verbazen dat Anna nu weer verkouden is en ik daardoor even iets minder gerust slaap ;) .

Verder gaat ze lekker haar gang in ontwikkeling. Zondagochtend werd ik wakker van een blije gil, ze had haar handen ontdekt. Ook zijn kleuren reuze interessant en dankzij de osteopaat kan ze haar nek nu echt heel vrij bewegen.

En de groetjes van mijn speklapje in maat 62. Slagroom :s) en ja ik knijp soms even zachtjes in de hamsterwangen O+ :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door douche-eendje op 19-01-2022 14:58:33 ]
pi_203274138
Dikke spekbabies. O+

Ik heb overigens na de kraamweek nooit meer iets bijgehouden. Ik temperatuur enkel als ze warm aanvoelen, wegen gebeurt bij het CB en welke borst ik gebleven was kan ik gelukkig goed voelen. Het is duidelijk wanneer ze moe is en hoelang ze slaapt maakt weinig uit heb ik gemerkt.

Bij de eerste was ik wel hysterisch met alles schoonmaken, SIDS en de kamertemperatuur. Maar toen het een paar weken na haar geboorte een week lang 34 graden was, kon ik niet anders dan die 19 graden loslaten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rebubbled op 19-01-2022 20:27:53 ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:24:17 #137
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203279647
Ik moet er ook aan toegeven dat Bambi niet meer in haar maat 56 past :o Eerst waren die pakjes haar te groot, nu heeft ze hoogwater en gaan soms de knoopjes niet meer dicht :o Het gaat zo snel :'( O+

Oh en af en toe is ze zo lekker aan het rellen. Beetje schreeuwen en dan lachen als je reageert O+

[ Bericht 7% gewijzigd door TheGirlNextDoor op 20-01-2022 09:29:49 ]
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_203313114
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, d-e! Altijd een stukje extra zekerheid ter beschikking.

Hier hadden we vanochtend het CB. Stats: vijf maanden + drie dagen, 6590 gram, 61,5 cm. We hebben een klein meisje. Was al bij de geboorte en dat gaat niet echt meer veranderen, denk ik. :D Grappig, ze lijkt ook echt mijn postuur al te hebben. Ik ben ook klein met mijn 1,59 m, maar niet slank - vooral mijn bovenbenen zijn heel stevig en F. heeft exact hetzelfde. Ook gewoon stevig gebouwd. Man is slank, ook qua bouw (polsen heel dun, smal gezicht), dus ik vind het wel grappig hoe het steeds meer een mix wordt. Qua gezicht is ze nog exact een kopie van mijn man, de ogen en de hele oogopslag.
Ook weer nieuwe prikjes gekregen. Daar sloeg ze zich weer kranig doorheen, met een paar tranen.

Ontwikkeling helemaal prima en we moeten lekker zo doorgaan. :) Ze is al erg geïnteresseerd in eten, eet ook al goed (afgelopen maandag 2/3 banaan op in 2 momenten 🤣), dus ik ga haar daar gewoon in volgen. Melk blijft belangrijk en hoofdvoeding (in ieder geval als ik thuis ben), maar we zien wel hoe het zich verder ontwikkelt.
Klinkt heerlijk! Ze ontwikkelen zo snel. Jouw F is 2 maanden ouder dan J dus ik vind het gewoon bizar dat ze al een banaan eet.

J is ook niet zo groot. 59 cm en 5610 gram bij 3 maanden. Hij draagt nu een mix van maat 56 en maat 62. Maat 62 bij de strakkere pakjes en de kleding die we zonder gekrijs willen aantrekken (want groter). Echt grappig dat F en J dat kleinere dan van hun moeders hebben. Hier is man namelijk ook boomlang, dus dat kan ik niet rijmen met de grootte van J. Ik ben zelf ook maar 1.63m dus daar zal t van komen
pi_203314565
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:30 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Klinkt heerlijk! Ze ontwikkelen zo snel. Jouw F is 2 maanden ouder dan J dus ik vind het gewoon bizar dat ze al een banaan eet.

J is ook niet zo groot. 59 cm en 5610 gram bij 3 maanden. Hij draagt nu een mix van maat 56 en maat 62. Maat 62 bij de strakkere pakjes en de kleding die we zonder gekrijs willen aantrekken (want groter). Echt grappig dat F en J dat kleinere dan van hun moeders hebben. Hier is man namelijk ook boomlang, dus dat kan ik niet rijmen met de grootte van J. Ik ben zelf ook maar 1.63m dus daar zal t van komen
Ja joh, het gaat zo hard. F. ging met 3,5 maand echt al het eten uit onze mond kijken. Bij vier maanden kreeg ze haar eerste oefenhapje, courgette. Ze vond het gelijk lekker, al speelde ze er toen nog mee. Toen was het dus echt puur voor de smaak. Sinds twee weken bunkert ze alles naar binnen wat ze op een lepeltje krijgt. Man wil haar meer geven dan ik. :D We zien over een paar weken, als ze zes maanden is, wel hoe we het gaan doen. Grote kans dat ze al snel wat dingen met de pot wil gaan mee-eten. Nu mekkert ze af en toe al, terwijl ze er gewoon bij zit en ook al gedronken heeft.
pi_203317120
Ik heb de kleine (gisteren 16 weken) net ook voor het eerst oefenhapjes gegeven. Peer was het. Het was geen oefenhapje, want ze kon er geen genoeg van krijgen en huilen dat ze deed als ik de lepel wegtrok. Ik heb haar dus echt flink wat lepeltjes gegeven. Hopen dat haar maag er goed op reageert.
pi_203317149
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Ja joh, het gaat zo hard. F. ging met 3,5 maand echt al het eten uit onze mond kijken. Bij vier maanden kreeg ze haar eerste oefenhapje, courgette. Ze vond het gelijk lekker, al speelde ze er toen nog mee. Toen was het dus echt puur voor de smaak. Sinds twee weken bunkert ze alles naar binnen wat ze op een lepeltje krijgt. Man wil haar meer geven dan ik. :D We zien over een paar weken, als ze zes maanden is, wel hoe we het gaan doen. Grote kans dat ze al snel wat dingen met de pot wil gaan mee-eten. Nu mekkert ze af en toe al, terwijl ze er gewoon bij zit en ook al gedronken heeft.
Herkenbaar, hier ook al vroeg interesse in eten. Ik moet zeggen dat ze met drie maanden al op sinaasappel mocht sabelen van ons, maar dat heeft ze maar drie keer gedaan. :D
  zaterdag 22 januari 2022 @ 23:21:58 #142
318361 Bienelientjee
pi_203325077
Baby J weer verkouden. Arm jochie. Verwachtte het al na zijn play date van de week met een jongetje van zwemles met een snotneus. Elk half uur huilend wakker en kokhalsen omdat ie zo van slag is.

Gelukkig nu en niet met zijn verjaardag in ieder geval! Komende twee weken ff niemand zien, haha!
pi_203327989
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby J weer verkouden. Arm jochie. Verwachtte het al na zijn play date van de week met een jongetje van zwemles met een snotneus. Elk half uur huilend wakker en kokhalsen omdat ie zo van slag is.

Gelukkig nu en niet met zijn verjaardag in ieder geval! Komende twee weken ff niemand zien, haha!
Balen zeg, beterschap!
Hier ook gebroken nachten met hoestend kind. J heeft mij ook besmet dus zelf ook snotverkouden geworden.

J is nu 3,5 maand en nav jullie berichten ging ik eens kijken of hij ook al interesse had in vast voedsel. In het geheel niet. Lipjes bleven stijf op elkaar en hij keek niet eens naar mij of het lepeltje. Stak een vuistje in de lucht en ging obsessief naar zijn handje staren haha
  zondag 23 januari 2022 @ 10:59:36 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203328834
Iedereen moet z'n eigen keuzes maken, maar da's niet zo heel. 3,5 maand is nog echt heel vroeg. De who adviseert zes maanden. En zelfs dan zijn er kindjes die nog nul interesse hebben
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 23 januari 2022 @ 11:16:28 #145
318361 Bienelientjee
pi_203329032
Wij hebben ook gewacht en pas met 5,5 maanden voedsel geintroduceerd. Baby J was twee weken laat geboren en met 5,5 maand al begonnen met kruipen en kon zelf los zitten.

Ze adviseren hier in Engeland ook dat je pas met voedsel begint rond 6 maanden en ook pas als ze zelf goed kunnen zitten en hun hoofd goed onder controle hebben (zodat als ze moeten kokhalsen of proberen het voedsel er zelf uit te krijgen, ze er lichamelijk sterker voor zijn om dat te doen) en ze moeten interesse in eten hebben natuurlijk!
pi_203329257
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij hebben ook gewacht en pas met 5,5 maanden voedsel geintroduceerd. Baby J was twee weken laat geboren en met 5,5 maand al begonnen met kruipen en kon zelf los zitten.

Ze adviseren hier in Engeland ook dat je pas met voedsel begint rond 6 maanden en ook pas als ze zelf goed kunnen zitten en hun hoofd goed onder controle hebben (zodat als ze moeten kokhalsen of proberen het voedsel er zelf uit te krijgen, ze er lichamelijk sterker voor zijn om dat te doen) en ze moeten interesse in eten hebben natuurlijk!
Is dat in Engeland ook dat ze echt willen inleiden met de 42 weken?

Ik vind dat toch apart dat ze in Nederland wel prima vinden om met 4 maanden te beginnen met hapjes, terwijl in een hoop andere landen 6 maanden de norm is. Vraag me af hoe dat komt. Wij zijn overigens ook pas rond 5.5 maand begonnen.
pi_203329328
Toen ik dacht dat mijn toen baby reflux had heb ik ook zat verhalen gelezen dat baby's met reflux al op advies van de kinderarts hapjes kregen met 3,5 maanden, of zelfs al met3 maanden. Het zal wel helpen om de reflux in bedwang te houden, maar of het echt gezond is... ik weet het niet.
  zondag 23 januari 2022 @ 11:37:55 #148
318361 Bienelientjee
pi_203329335
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Is dat in Engeland ook dat ze echt willen inleiden met de 42 weken?

Ja! Ze hadden zelfs al een week vóór mijn uitrekenings datum (OMG dat is MORGEN! :o ) een inleiding ingeboekt staan op de 14e dag na die datum. Maar op dag 12 broken mijn vliezen uit het niets (heb nooit voorweeen gehad ofzo). Maar meneer wou er alsnog niet uit, dus na 36 uur weeen met gebroken vliezen en zijn hartslag begon te schommelen toch maar een spoedkeizersnede op dag 14! _O-
pi_203330627
Ik wilde eigenlijk ook wachten tot minimaal vijf maanden. Maar F. was al zo vroeg geïnteresseerd in eten, dat het niet goed voelde om haar nog anderhalve maand te laten wachten. Daarom de keuze gemaakt om met vier maanden al wel vast wat aan te bieden. Puur voor de smaak. Ze werkte het toen ook nog naar buiten door de tongreflex, maar ze vond het al wel lekker en leuk (mondje ging steeds open). Sinds twee weken eet ze dus echt goed en verdwijnt alles naar binnen. Ze heeft er ook geen last van, dus we doen het maar zo. Wel is het zo: niet vervangen voor melkvoedingen nog. Ik bied het een uur na het drinken aan, en dan maar een paar theelepeltjes. Vanaf zes maanden gaan we eens kijken in hoeverre ze mee wil gaan eten.

We hebben hier nieuws:
- de twee ondertandjes komen eraan! We zien ze heel duidelijk zitten, twee witte puntjes. Het was wel onmiskenbaar, sinds gisterochtend heel huilerig, prikkelbaar, rode wangen en op alles wordt nu heel hard gekauwd.
- ze drinkt uit de fles m.b.v. het plan van de pre-logopedist, hoera! Het was afgelopen vrijdag even doorzetten (heel de dag geen borst aanbieden, alleen voor het slapengaan), maar sinds de middag pakte ze 'm goed en sindsdien gaat het vanzelf. Ze wordt nu zelfs boos als het op is. :D
pi_203331310
Mooie vooruitgang komkommer!

Hier had Lily Elvie een lychee gegeven. Gelukkig zag ik het, want die slorpte ze in zijn geheel naar binnen. Was nog lastig om een glibberige ronde vrucht uit dat zuigende mondje te plukken. Elvie was vervolgens pissig dat ik haar vruchtje had afgepakt wat schijnbaar zeer in de smaak viel, dus toen heb ik er twee in de blender fijn gemalen. Lychee is goedgekeurd. Maar we zijn nog niet geregeld aan het voeren. Enkel als ze een keer echt smakkend mee zit te kijken, dat we haar wat laten proberen als dat kan. Maar het is nog best een floppy nugget en haar tong werkt ook nog niet helemaal mee, dus mijn inziens voor deze baby nog echt te vroeg.

Ze heeft de brabbelstand de laatste paar dagen echt op standje 100 gezet en ligt de hele dag een partij te kletskousen in haar eentje. Ook heeft ze een favoriet knuffel/bijtringding. Super schattig. Lily heeft nooit, en ook nu nog steeds niet, een favoriete knuffel of iets gehad.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')