abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203173915
Wat schattig die foto's van die mooie baby's.
pi_203174067
Wat een knapperd, Rebubbled! Je hebt wel een spekkie inderdaad, F. is ruim drie weken ouder en die weegt nu ongeveer 6,5 kg. Woensdag mogen we weer naar het CB.

Heb jij ook een baby set van de Tripp Trapp? Zo te zien wel, toch? Ben benieuwd of F. er ook al in zou kunnen!
Volgens mij hebben we zelfs exact dezelfde kleur. :D

En wees blij dat ze wel goed dronk een paar keer. Onze dame heeft vandaag over de hele opvangdag maar 70 ml gedronken. Maandagavond hebben we een consult met een preverbaal logopedist en er komt nog een fles binnen vanavond die zij aanraadt. Fruit gaat er wel heel goed in. Ik zal dit weekend eens kijken of ze avocado ook leuk vindt.
pi_203174077
Zo, de eerste 2 vaccinaties zitten erin bij Anna. Uiteindelijk krijgt ze nu dus het reguliere vaccinatieschema wat aangeboden wordt met bevalling na 37 + kinkhoestvaccinatie tijdens zwangerschap. 4585 gram en 57 cm voor de statistieken met 14 weken/gecorrigeerd 10 weken ^O^
pi_203174081
Wat wel mooi is: ze heeft het steeds meer naar haar zin! Ze slaapt er (vandaag drie dutjes) en ze is niet meer over haar toeren en vandaag heeft ze voor het eerst zelfstandig een tijd gespeeld. Dat doet ze hier thuis al een aantal weken, maar nu dus ook daar. :)
pi_203175776
Hoewel ik al een paar weken niet heb meegeschreven, wil ik toch even afscheid nemen hier. J is vandaag 1 geworden! Met dank aan beide kinderen heb ik de hele bevalling herbeleefd vannacht... We hebben het vandaag niet gevierd, dit weekend volgt er een mini-feestje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203176125
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat een knapperd, Rebubbled! Je hebt wel een spekkie inderdaad, F. is ruim drie weken ouder en die weegt nu ongeveer 6,5 kg. Woensdag mogen we weer naar het CB.

Heb jij ook een baby set van de Tripp Trapp? Zo te zien wel, toch? Ben benieuwd of F. er ook al in zou kunnen!
Volgens mij hebben we zelfs exact dezelfde kleur. :D

En wees blij dat ze wel goed dronk een paar keer. Onze dame heeft vandaag over de hele opvangdag maar 70 ml gedronken. Maandagavond hebben we een consult met een preverbaal logopedist en er komt nog een fles binnen vanavond die zij aanraadt. Fruit gaat er wel heel goed in. Ik zal dit weekend eens kijken of ze avocado ook leuk vindt.
Klopt, de triptrap set. Hij is alleen net even te hoog voor onze tafel, waardoor ze niet aan tafel kan zitten. Eens kijken of ik de tafel op klosjes kan zetten. Wel heb ik er zo'n dienblad bij wat je erop kunt klikken, maar dan neemt alles weer zoveel ruimte in.

Wat fijn dat ze al lekker fruit eet. Hier hebben we wat hapjes geprobeerd, maar haar tongreflex is er nog, dus ze duwt alles naar buiten. Wel had ze snel het happen door. Veel sneller dan de oudste.

DE hoe reageert ze op de vaccinaties?

Gogo, gefeliciteerd!! Wat veranderen ze toch onwijs in zo'n eerste jaar.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_203176487
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 21:04 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Klopt, de triptrap set. Hij is alleen net even te hoog voor onze tafel, waardoor ze niet aan tafel kan zitten. Eens kijken of ik de tafel op klosjes kan zetten. Wel heb ik er zo'n dienblad bij wat je erop kunt klikken, maar dan neemt alles weer zoveel ruimte in.

Wat fijn dat ze al lekker fruit eet. Hier hebben we wat hapjes geprobeerd, maar haar tongreflex is er nog, dus ze duwt alles naar buiten. Wel had ze snel het happen door. Veel sneller dan de oudste.

DE hoe reageert ze op de vaccinaties?

Gogo, gefeliciteerd!! Wat veranderen ze toch onwijs in zo'n eerste jaar.
Blijft ze goed in de baby set zitten? Het ziet er nog vrij ruim uit, of lijkt dat maar zo? We hebben ook zo'n dienbladplankje. F. heeft echt nog steun nodig om te kunnen blijven zitten, maar ik neem aan Elvie ook?

Ja, die tongreflex had F. twee weken geleden ook nog. Afgelopen maandag kwamen we erachter dat 'ie weg is en dat ze alles naar binnen slobbert, haha.
pi_203176522
Gogo, gefeliciteerd! Wat is ze groot. :o
  donderdag 13 januari 2022 @ 21:39:12 #84
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203176814
Gefeliciteerd Gogo!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203177019
Dank jullie wel! Tot ziens bij de dreumesen. :)
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:06:49 #86
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203177404
Gefeliciteerd GoGo!

Zie je over drie weken! :D
pi_203180704
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 21:23 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Blijft ze goed in de baby set zitten? Het ziet er nog vrij ruim uit, of lijkt dat maar zo? We hebben ook zo'n dienbladplankje. F. heeft echt nog steun nodig om te kunnen blijven zitten, maar ik neem aan Elvie ook?

Ja, die tongreflex had F. twee weken geleden ook nog. Afgelopen maandag kwamen we erachter dat 'ie weg is en dat ze alles naar binnen slobbert, haha.
Ik had inderdaad een handdoek achter haar gepropt, dan kon ze wel zelf blijven zitten. Heb ook een babystoelkussentje besteld om de boel wat kleiner te maken. We zitten nu in de ongemakkelijke fase dat ze eigenlijk niet meer in de newbornset wil en als ze erin zit, zit ze constant in een sit up om zo rond te kunnen kijken, maar ze dus nog net iets te floppy is om een maaltijd zittend door te kunnen brengen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_203186310
Gefeliciteerd nog Gogo!

Hier komt die eerste verjaardag ook wel heel erg in de buurt. Morgen is hij 10 maanden :) Hij heeft het momenteel een beetje moeilijk, slaapt nog slechter dan normaal en is daardoor overdag ook wat vaker uit zn doen. Hij zou middenin een sprong zitten dus ik hoop maar dat dat het is en het over een weekje weer wat normaler is. Hij kan nu gericht mamamamaaaaa en papapapaaaa zeggen, opvallend is dat mamamamaaaaa alleen gezegd wordt als er iets is wat opgelost moet worden als hij boos is ofzo :') terwijl hij papapapaaaaa gewoon ten gehore brengt als hij even bij z'n vader komt buurten voor de leuk :')
pi_203187830
Gefeliciteerd met de kleine, Gogo!
pi_203187839
Ik heb mijn baby net gewogen en ze is gewoon in 10 dagen tijd bijna 400 gram aangekomen. Ze weegt nu 6350 gram. Mijn dikzakje. :D Oh en ze is vandaag precies 15 weekjes oud.
pi_203187954
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:18 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Ik zou me enkel zorgen maken om de poepluiers die je vanaf nu gaat krijgen. 🤢

Lily hoe was het bij het CB? Wij gaan morgen weer met onze speklarf.

Dit is echt zo'n relaxte baby hè. Er gaan echt dagen aaneengesloten voorbij dat ze niet huilt. Ze is alleen maar blij. Sinds ze naar de opvang gaat wordt ze ook nog maar 1x wakker 's nachts. Soms is het niet eens meer echt nacht te noemen rond 5.30 of 6. Maar ik weet ook dat alles morgen weer anders kan zijn. Dus ik probeer mezelf niet te gelukkig te prijzen.
Het cb was prima en geen last van de vaccinaties!
J is niet supergroot, gewoon gemiddeld
5,5 kg bij 3 maanden
Cb was tevreden over de groei. Maar omdat hij iets minder was gegroeid dan in het begin en maar 4x op een dag drinkt willen ze hem over een maand nog eens wegen

Al met al niets te klagen
pi_203188461
Ze heeft de hele dag haar handjes in de mond en kwijlen dat ze doet, pfffff. Haar voeten heeft ze nog niet ontdekt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mahra op 14-01-2022 23:16:54 ]
pi_203189462
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 17:22 schreef Mahra het volgende:
Ze heeft de hele dag haar handjes in de mond en kwijlen dat ze doet, pfffff. Haar voeten heeft ze nog niet ontdekt.
[..]

Hier ook. Alles nat de hele dag
En maar kauwen op die vingertjes

Om de zooi te beperken speen aangeboden maar dat blieft meneertje niet
pi_203190900
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Het cb was prima en geen last van de vaccinaties!
J is niet supergroot, gewoon gemiddeld
5,5 kg bij 3 maanden
Cb was tevreden over de groei. Maar omdat hij iets minder was gegroeid dan in het begin en maar 4x op een dag drinkt willen ze hem over een maand nog eens wegen

Al met al niets te klagen
Dat is perfect normaal bij BV-baby's, dat ze tussen twee en drie maanden iets minder hard groeien dan in de eerste tijd. ;) Het CB gebruikt een andere groeicurve, die is niet betrouwbaar als je kindje BV krijgt. Als je de gegevens van J. in een WHO-curve invoert, zal het wat anders zijn. :) Ik gebruik de Child Growth Tracker. Groeicurve is ook goed.
pi_203190960
Hier wordt er continu op de zij gerold, alle kanten op. Ze verplaatst zich daardoor al best wel. Als je haar aan de ene kant van de speelmat legt en je komt een kwartier later terug, dan ligt ze nog steeds op haar rug, maar dan helemaal onderaan de mat of aan de zijkant. :D
Het is steeds nog een klein zetje wat ze nog nodig heeft om door te rollen naar rug (vanuit buik) of naar buik (vanuit rug).
pi_203191804
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 19:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Dat is perfect normaal bij BV-baby's, dat ze tussen twee en drie maanden iets minder hard groeien dan in de eerste tijd. ;) Het CB gebruikt een andere groeicurve, die is niet betrouwbaar als je kindje BV krijgt. Als je de gegevens van J. in een WHO-curve invoert, zal het wat anders zijn. :) Ik gebruik de Child Growth Tracker. Groeicurve is ook goed.
Serieus waarom doen ze dat dan? Wat heeft dat voor zin haha
pi_203192279
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 20:06 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Serieus waarom doen ze dat dan? Wat heeft dat voor zin haha
Zij gebruiken de TNO-groeicurve. Die is puur gericht op Nederlandse kinderen en gemaakt voor zowel BV- als KV-baby's volgens mij, maar dan een combi. Weet niet hoe het precies zit, maar hun curve loopt dus anders dan een normale groeicurve van een volledige BV-baby.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 20:37:04 #98
338319 ZarB
Piña colada
pi_203192506
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 20:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Zij gebruiken de TNO-groeicurve. Die is puur gericht op Nederlandse kinderen en gemaakt voor zowel BV- als KV-baby's volgens mij, maar dan een combi. Weet niet hoe het precies zit, maar hun curve loopt dus anders dan een normale groeicurve van een volledige BV-baby.
Maar zo'n cb zou toch wel verstand moeten hebben van bv curve? Bij ons iig wel. ze leggen precies uit waar onze dochter op de curve zit en hoe dat werkt met bv enzo. Zij groeide de eerste 3 maanden zowat recht omhoog :+ nu is ze bijna 4.5 maand en gaat het echt veel minder hard. Cb weet dan precies uit te leggen hoe dat zit (want ik maakte me er wat zorgen over).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203192736
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 20:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Ik heb die who curve ingevuld en dan buigt hij enorm af. Maar hoe kan het cb dan zeggen dat ze tevreden zijn over de groei?
pi_203193169
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 20:37 schreef ZarB het volgende:

[..]
Maar zo'n cb zou toch wel verstand moeten hebben van bv curve? Bij ons iig wel. ze leggen precies uit waar onze dochter op de curve zit en hoe dat werkt met bv enzo. Zij groeide de eerste 3 maanden zowat recht omhoog :+ nu is ze bijna 4.5 maand en gaat het echt veel minder hard. Cb weet dan precies uit te leggen hoe dat zit (want ik maakte me er wat zorgen over).
Dat komt dan toch doordat BV-kindjes de eerste twee maanden veel harder groeien dan KV-kindjes? Vanaf drie maanden komt dat omslagpunt en gaan de KV-kindjes harder omhoog. Ik zag het ook bij mijn dochter. Die had van dag 14 tot dag 30 een groei van 580 gram, in maand 2 een groei van 790 gram en nu groeit ze in een maand ongeveer 500 tot 550 gram. Die groei wordt dus sowieso minder steil. Daar houdt die WHO-curve rekening mee, maar in de CB-curve komt er een lichte afbuiging. Mijn dochter volgt in de WHO-curve de -1-lijn nagenoeg exact (afgelopen keer was ze iets richting de 0 gekropen) en in de CB-curve is er dus een kleine afbuiging. Maar woensdag mogen we weer meten en wegen, dus dan ben ik up to date. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')