12x heeft hij nog nooit gehaald haha. Hij kwam wel om 2u s nachts, wat hij na de eerste new born periode nooit meer heeft gedaan. En pffff wat waren m’n borsten beurs.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:25 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Grappig, Lily. Mijn baby hing met zo'n dag ieder uur wel aan de borst, meer dan twaalf keer was niet ongewoon.Maar als hij het goed doet, gaat het goed!
Ik moet wel lachen: ik zie soms in de FB-groepen 'Kolven en borstvoeding' of 'Vraag een Lactatiekundige IBCLC' verhalen voorbij komen die zo ontzettend veel lijken op jullie verhalen. Soms vraag ik me af of het van een mama van hier is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan maakt het ook allemaal niet meer uit![]()
![]()
Goed hoorquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:23 schreef Bienelientjee het volgende:
Daar gaan we dan hoor!![]()
![]()
![]()
Niet naar mama, niet naar papa, nee helemaal zelf!
Ik zou me enkel zorgen maken om de poepluiers die je vanaf nu gaat krijgen. 🤢quote:Op maandag 10 januari 2022 19:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dank jullie!
Het werken was weer fijn. Fijn om collega's en leerlingen weer te zien. Wel druk, gelijk met je neus in de boter - iedereen was blij dat ik er weer was en ik kreeg flink wat werkgerelateerde vragen gelijk.Die heb ik even geparkeerd, eerst deze week maar eens rustig starten met een ritme vinden (kolven wil ik wel echt om de 2,5 uur doen), in klassen kijken en inlezen in wat mijn collega's gedaan hebben.
De opvang door mijn man ging best goed. Ze is niet overstuur geweest, heeft drie prima dutjes gedaan en heeft steeds 20/25 ml gedronken per aanbod in de ochtend en vroege middag. Na 15u wilde ze niet meer drinken. Toen werd het wel meer jammeren en jengelen. Mijn man had haar alsnog een oefenhapje banaan gegeven. Tot vorige week een paar keer mee geoefend, toen speelde ze er echt mee en kwam er nog niets binnen haast. Vandaag slobberde ze alle hapjes naar binnen en werd er niets naar buiten gewerkt. Ik vraag me alleen af of ik me hier zorgen om moet maken? Man zei dat het wel weer ervoor zorgde dat ze weer vrolijk was.
Iets dergelijks dacht ik laatst ook, en toen was ze gisteren zo moe (had op de opvang maar 1x een uurtje geslapenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:18 schreef Rebubbled het volgende:
Dit is echt zo'n relaxte baby hè. Er gaan echt dagen aaneengesloten voorbij dat ze niet huilt. Ze is alleen maar blij.
Hoe bedoel je die? Qua stank/consistentie?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:18 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik zou me enkel zorgen maken om de poepluiers die je vanaf nu gaat krijgen. 🤢
Lily hoe was het bij het CB? Wij gaan morgen weer met onze speklarf.
Dit is echt zo'n relaxte baby hè. Er gaan echt dagen aaneengesloten voorbij dat ze niet huilt. Ze is alleen maar blij. Sinds ze naar de opvang gaat wordt ze ook nog maar 1x wakker 's nachts. Soms is het niet eens meer echt nacht te noemen rond 5.30 of 6. Maar ik weet ook dat alles morgen weer anders kan zijn. Dus ik probeer mezelf niet te gelukkig te prijzen.
Van mij staat er iig een in die laatste groep jaquote:Op zondag 9 januari 2022 16:25 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Grappig, Lily. Mijn baby hing met zo'n dag ieder uur wel aan de borst, meer dan twaalf keer was niet ongewoon.Maar als hij het goed doet, gaat het goed!
Ik moet wel lachen: ik zie soms in de FB-groepen 'Kolven en borstvoeding' of 'Vraag een Lactatiekundige IBCLC' verhalen voorbij komen die zo ontzettend veel lijken op jullie verhalen. Soms vraag ik me af of het van een mama van hier is.
De rest van de dag niets plannen. Bij de oudste had ik op de 2e wendag ook een CB bezoek met vaccinaties gepland. Niet heel handigquote:Op woensdag 12 januari 2022 19:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Kinderopvang eindelijk rond. Hallelujah.
25 en 26 januari wendagen. Vind ik echt superspannendZijn er dingen die ik kan doen om mijzelf en Bambi hier goed op voor te bereiden?
Vooral ook de tijd voor jezelf nemen die paar uurtjesquote:Op woensdag 12 januari 2022 19:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Kinderopvang eindelijk rond. Hallelujah.
25 en 26 januari wendagen. Vind ik echt superspannendZijn er dingen die ik kan doen om mijzelf en Bambi hier goed op voor te bereiden?
Ook sinds een paar weken. Ca. 5 weken. Begon net voor het 3 maanden bezoek aan het CB en gisteren voor de 4 maanden geweest. Daarvoor was het helemaal prima. Nu heeft ze meningen schijnbaar. Las net in de app dat ze vanochtend wel 100cc heeft gedronken en net 120cc. Misschien heeft gisteren honger lijden haar tot nieuwe inzichten gebracht haha.quote:Op woensdag 12 januari 2022 19:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Lastig, hè? Was Elvie altijd al een weigeraar? F. doet het pas sinds een paar weken.
quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:09 schreef Keroppi het volgende:
[..]
De rest van de dag niets plannen. Bij de oudste had ik op de 2e wendag ook een CB bezoek met vaccinaties gepland. Niet heel handig
Meestal heb je van te voren al een intakegesprek. Vraag even wat je mee moet geven: Slaapzakje? Hoeveel flesjes? Kunnen spullen daar blijven (dan hebben ze een eigen 'bakje') of moet je elke keer alles heen en weer sjouwen?
Thanks voor de tipsquote:Op woensdag 12 januari 2022 22:44 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Vooral ook de tijd voor jezelf nemen die paar uurtjesverder is het inderdaad heel lastig, maar heb de volle vertrouwen dat het goed komt
Ik heb trouwens bij beer mijn slaap shirt meegegeven voor de geur, slapen ze vaak ook lekker!
Ah, kijk nouquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:14 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ook sinds een paar weken. Ca. 5 weken. Begon net voor het 3 maanden bezoek aan het CB en gisteren voor de 4 maanden geweest. Daarvoor was het helemaal prima. Nu heeft ze meningen schijnbaar. Las net in de app dat ze vanochtend wel 100cc heeft gedronken en net 120cc. Misschien heeft gisteren honger lijden haar tot nieuwe inzichten gebracht haha.
Ze is nu met 4 maanden 6,7 kg puur spek.
Kijk dat blije mensje met haar flapoortjes nou:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |