abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204196507
Ach mini, wat slopend. :*

Heb inmiddels de eerste punctie weer achter de rug. 5 eicellen, 5 rijp, 2 bevruchtingen, beide gebiopteerd, 1 daarvan gestopt met delen dus 1 ingevroren. Nu 4 weken wachten op de uitslag van de pgt.
  Manager PR/Moderator woensdag 23 maart 2022 @ 21:20:03 #102
269689 crew  Viv
pi_204196819
@MiNi1981 wat een onzekere tijd is het! :* Zonder krampen of bloed krijg je wel een heel voorzichtige jompel hoor *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 21:03 schreef Cygne het volgende:

Heb inmiddels de eerste punctie weer achter de rug. 5 eicellen, 5 rijp, 2 bevruchtingen, beide gebiopteerd, 1 daarvan gestopt met delen dus 1 ingevroren. Nu 4 weken wachten op de uitslag van de pgt.
Ik hoop dat ze een goeie ingevroren hebben! Blijft stom, dat lange wachten. In het begin van jullie PGD hoefde dat nog niet hè? :*
pi_204197040
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 21:20 schreef Viv het volgende:
@:MiNi1981 wat een onzekere tijd is het! :* Zonder krampen of bloed krijg je wel een heel voorzichtige jompel hoor *O*
[..]
Ik hoop dat ze een goeie ingevroren hebben! Blijft stom, dat lange wachten. In het begin van jullie PGD hoefde dat nog niet hè? :*
Nee klopt, toen gebruikten ze array, had je gewoon verse transfer van een dag 5 embryo. Deze techniek is beter volgens Maastricht. Maar ik heb echt zoveel niet-conclusief en slechte dooi. Slechts 1 gezond getest embryo en die overleefde de dooi niet. Ik haat statistiek bij jullie zegt de fertiliteitsarts altijd. _O-

Anderzijds kunnen inconclusieve embryo's echt hele toffe baby's worden (maar dat pad gaan we niet meer bewandelen). Het blijft een struggle, maar nu zonder verdriet en angst.
pi_204212214
1 ding in dit hele kut traject kan ik iig van op aan en dat is mijn gevoel…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 07:59:14 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_204212236
Och mini ;(
disclaimer
  vrijdag 25 maart 2022 @ 08:09:38 #106
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204212325
Wat kut dat het weer niet gelukt is ;( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204212389
Ach MiNi :'( :* Er zijn geen woorden voor hoe hard deze klappen elke keer zijn. Dikke knuffel :* :*
pi_204212430
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 21:29 schreef Cygne het volgende:

[..]
Nee klopt, toen gebruikten ze array, had je gewoon verse transfer van een dag 5 embryo. Deze techniek is beter volgens Maastricht. Maar ik heb echt zoveel niet-conclusief en slechte dooi. Slechts 1 gezond getest embryo en die overleefde de dooi niet. Ik haat statistiek bij jullie zegt de fertiliteitsarts altijd. _O-

Anderzijds kunnen inconclusieve embryo's echt hele toffe baby's worden (maar dat pad gaan we niet meer bewandelen). Het blijft een struggle, maar nu zonder verdriet en angst.
Je hebt de punctie al achter de rug! Dat is nog vrij vlot gegaan toch? Had je nog last van het spuiten of viel het mee?

En die dikgedrukte zin: wat blijft vooral de struggle? De afspraken en het prikken? Ervaar je het nu emotioneel als makkelijker omdat het om nummer 3 gaat?
Ik ben zo benieuwd naar jouw ervaring, omdat ik momenteel emotioneel zo mega overhoop lig. Deze impact had ik nooit verwacht bij de wens voor een tweede :@ Ik had gedacht dat het toch wat makkelijker zou zijn (in zekere zin is dat ergens ook wel zo, want we hebben M. Maar de mentale belasting vind ik nu misschien nog wel hoger dan bij M, ook mede door de Coronamaatregelen en het lange wachten elke keer (en vechten voor je plekje)).
pi_204215040
Hoe kan het toch dat het steeds in een miskraam eindigt. Alsof het embryootje gewoon niet langer dan 1 week wil plakken. Of kan plakken. Of mag plakken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 13:05:09 #110
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204215248
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:45 schreef MiNi1981 het volgende:
Hoe kan het toch dat het steeds in een miskraam eindigt. Alsof het embryootje gewoon niet langer dan 1 week wil plakken. Of kan plakken. Of mag plakken...

SPOILER
Ik vind leeftijd echt zo'n dooddoener...
Of nouja.. de eicel kwaliteit gaat achteruit als je ouder wordt .. reden ook voor mij om maar 1 punctie te doen en daarna evt een eicel donatie te overwegen (wat hier een stuk makkelijker gaat)
Je baarmoeder heeft verder veel minder last van je leeftijd.
Tenminste zo is het mij uitgelegd door verschillende gyn's..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator vrijdag 25 maart 2022 @ 13:09:43 #111
269689 crew  Viv
pi_204215425
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 13:05 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik vind leeftijd echt zo'n dooddoener...
Of nouja.. de eicel kwaliteit gaat achteruit als je ouder wordt .. reden ook voor mij om maar 1 punctie te doen en daarna evt een eicel donatie te overwegen (wat hier een stuk makkelijker gaat)
Je baarmoeder heeft verder veel minder last van je leeftijd.
Tenminste zo is het mij uitgelegd door verschillende gyn's..
Is er dat jij weet nog een verschil tussen kwaliteit eicel en embryo? Of een AA embryo is per definitie ook een goede eicel?

Ik vind leeftijd dus ook echt een dooddoener. Lekker makkelijk en snel.

SPOILER
  Moderator vrijdag 25 maart 2022 @ 14:06:59 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204215873
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:45 schreef MiNi1981 het volgende:

SPOILER
Ik heb na 4 miskramen vervolgonderzoek gekregen, dan gingen ze kijken of er wellicht genetische afwijkingen waren. Van tevoren werd wel verteld dat dit onderzoek echt nog in de kinderschoenen staat maar er wordt ook wel af en toe een oorzaak gevonden, zoals bijvoorbeeld bij @Cygne. Bij ons werd er niets gevonden maar ik vond het wel fijn dat het een en ander uitgesloten werd. De poging erna kwam Aapie uit voort.

Hoeveel miskramen heb je nu gehad? Ik ben het levende bewijs dat het écht kan dus geef de hoop nog niet op :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204216069
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:06 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb na 4 miskramen vervolgonderzoek gekregen, dan gingen ze kijken of er wellicht genetische afwijkingen waren. Van tevoren werd wel verteld dat dit onderzoek echt nog in de kinderschoenen staat maar er wordt ook wel af en toe een oorzaak gevonden, zoals bijvoorbeeld bij @:Cygne. Bij ons werd er niets gevonden maar ik vond het wel fijn dat het een en ander uitgesloten werd. De poging erna kwam Aapie uit voort.

Hoeveel miskramen heb je nu gehad? Ik ben het levende bewijs dat het écht kan dus geef de hoop nog niet op :*
Dit wordt nu nr 3 in dit donor traject...
Ja ik ken jullie beide verhalen idd van hier. En dat geeft ergens hoop. Maar die hoop is op dit moment toch even flink zoek geraakt...

@Cygne hoe zijn ze bij jou achter die translocatie gekomen? Dmv bloedonderzoek? En dat was omdat jij zoveel miskramen hebt gehad dat ze door zijn gaan zoeken toch?
pi_204220344
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 08:23 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Je hebt de punctie al achter de rug! Dat is nog vrij vlot gegaan toch? Had je nog last van het spuiten of viel het mee?

En die dikgedrukte zin: wat blijft vooral de struggle? De afspraken en het prikken? Ervaar je het nu emotioneel als makkelijker omdat het om nummer 3 gaat?
Ik ben zo benieuwd naar jouw ervaring, omdat ik momenteel emotioneel zo mega overhoop lig. Deze impact had ik nooit verwacht bij de wens voor een tweede :@ Ik had gedacht dat het toch wat makkelijker zou zijn (in zekere zin is dat ergens ook wel zo, want we hebben M. Maar de mentale belasting vind ik nu misschien nog wel hoger dan bij M, ook mede door de Coronamaatregelen en het lange wachten elke keer (en vechten voor je plekje)).
Het is gewoon hoe dan ook een zwaar traject, spuiten, echo's, punctie, uitslagen. Ik ervaarde trouwens hetzelfde als jij nu tussen de kinderen ook. De angst dat ik hem geen broertje of zusje kon geven en dat het zo lang duurde en we er heel ver voor moesten gaan. Nu heb ik er emotioneel niet zoveel last van. Puur omdat ik voor mijn gevoel de jackpot heb gewonnen met mijn kinderen.

@MiNi1981 ze hebben onderzoek gedaan bij mij na 2 miskramen, omdat ik pas 25 was en mijn moeder ook meerdere miskramen heeft gehad. Daar kwam toen die translocatie uit. Daarna heb ik nog 4 miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cygne op 25-03-2022 21:15:22 ]
pi_204254298
Ah mini wat klote dat het toch weer mis ging. Je kunt een evaluatiegesprek vragen en kijken of er een andere strategie (bv geen utrogestan maar pregnyl oid) of aanvullend onderzoek mogelijk is. Of overstappen van ziekenhuis.
Hoeveel pogingen heb je nog?

Cygne, je hebt gewoon al de punctie gehad. Ik duim voor een gezond embryo.

Succes ook aan de anderen hier!
pi_204257075
Wel een timing zeg, we hebben nu allevier (waarschijnlijk) griep met hoge koorts. Hoewel we echt heel beroerd zijn, zijn we wel blij dat het nu komt.
pi_204325805
Gisteren hadden wij een terugplaatsing. Beetje onverwacht, want beleid in ons ziekenhuis is dat er elke keer een maand overgeslagen moet worden i.v.m. capaciteit. Maar ze vroegen mij of ik mee wilde doen met een studie: Antarctica. Kort gezegd: cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus, één groep vrouwen met echo's en Ovitrelle, andere groep met ovulatietesten en zonder echo's en Ovitrelle. Ik had een zeer sterke voorkeur voor de laatste groep. Het werd uiteraard de eerste groep (het universum haat mij een beetje geloof ik :') )

Anyway, meedoen met de studie betekende dus dat je voorrang kreeg met plaatsen van een cryo. Tsja, prima. Dan doe ik mee! De echo's en Ovitrelle heb ik maar voor lief genomen (hoewel ik altijd een paar dagen niet lekker ben van de Ovitrelle)

Dus cryo nummer 5 zit er in. De laatste driedaagse. Hierna hebben we nog 5 vijfdaagse cryo's. Ik hoop heel hard dat die gewoon niet nodig zijn.

Laatste kans op een 2022 baby. Dat vind ik best wel een hard besef. -O-
pi_204326446
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 09:28 schreef Peacefulll het volgende:
Gisteren hadden wij een terugplaatsing. Beetje onverwacht, want beleid in ons ziekenhuis is dat er elke keer een maand overgeslagen moet worden i.v.m. capaciteit. Maar ze vroegen mij of ik mee wilde doen met een studie: Antarctica. Kort gezegd: cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus, één groep vrouwen met echo's en Ovitrelle, andere groep met ovulatietesten en zonder echo's en Ovitrelle. Ik had een zeer sterke voorkeur voor de laatste groep. Het werd uiteraard de eerste groep (het universum haat mij een beetje geloof ik :') )

Anyway, meedoen met de studie betekende dus dat je voorrang kreeg met plaatsen van een cryo. Tsja, prima. Dan doe ik mee! De echo's en Ovitrelle heb ik maar voor lief genomen (hoewel ik altijd een paar dagen niet lekker ben van de Ovitrelle)

Dus cryo nummer 5 zit er in. De laatste driedaagse. Hierna hebben we nog 5 vijfdaagse cryo's. Ik hoop heel hard dat die gewoon niet nodig zijn.

Ik kon vorig jaar ook meedoen met die studie maar niet gedaan omdat ik zelf absoluut zonder hormonen wilde.
Hopelijk blijft dit embryo gewoon 9 maanden plakken! Ik zou trouwens verwachten dat ze eerst de vijfdaagse embryo's nemen en niet de driedaagse. Blijft bijzonder dat elk ziekenhuis het zo anders doet.
pi_204326711
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 09:28 schreef Peacefulll het volgende:

Spannend Peace!! Ik duim voor die plakker.

En dat besef herken ik wel… geen 2022 baby hier…. Dus hopelijk jij wel op de valreep!
Dat je in april van 2022 al over 2023 zit te denken. Heel gek.
pi_204327140
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 10:59 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik kon vorig jaar ook meedoen met die studie maar niet gedaan omdat ik zelf absoluut zonder hormonen wilde.
Hopelijk blijft dit embryo gewoon 9 maanden plakken! Ik zou trouwens verwachten dat ze eerst de vijfdaagse embryo's nemen en niet de driedaagse. Blijft bijzonder dat elk ziekenhuis het zo anders doet.
Bijzonder hè? Bij ons is er sowieso nog geen keuze tussen met hormonen en zonder hormonen. Alleen dus met deze studie. Gek toch? }:|
En het argument van mijn ZH om eerst de driedaagse op te maken: de 5 dag drie embryo's waren na de punctie de mooiste en sterkte embryo's die er tussen zaten. De overige 13 hebben ze door laten delen en de mooiste dag 5 embryo's hebben ze ook nog ingevroren (5 stuks dus nog). Tsja, zeg het maar...
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:35 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Spannend Peace!! Ik duim voor die plakker.

En dat besef herken ik wel… geen 2022 baby hier…. Dus hopelijk jij wel op de valreep!
Dat je in april van 2022 al over 2023 zit te denken. Heel gek.
Nou, zeker! Eind van dit jaar lijkt nog zo ver weg, maar de tijd vliegt echt!
Als deze blijft plakken wordt het december (precies de maand waarin ons nieuwe huis opgeleverd wordt, eind januari/begin februari gaan we verhuizen. Ik vind het wel weer wat voor ons dat ik rond die tijd beval en met een newborn zit of zo :') ) Nouja, als het maakt lukt. Planning doen wij absoluut niet aan :{w
pi_204327630
Peaceful, spannend! Ik duim mee!

Bij ons mag je kiezen, maar de artsen hebben een voorkeur voor zonder hormonen.
  maandag 4 april 2022 @ 13:10:36 #123
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204327748
Oh peace ik ga duimen hoor!

Ik had gister een pittig gesprek met date/fling/ding-in-wording.. ( :7 )

Hij vind het heel lastig om.te bedenken dat ik eea in mn eentje ga doen en dat hij dan straks vader is van een kind wat niet biologisch van hem is.. (wel.lief dat ie denkt dat het tussen ons gaat lukken :@ )

Hij wil liever kijken hoe wij het gaan hebben en dan vroeg beginnen.. (over een half jaartje ofzo)
Ik vind het lastig om plan "aan te passen"..
Aan de andere kant had ik wel bedacht dat ik pas in October mn eerste poging zou willen hebben.. ivm drukte op werk en ik het liever in een periode wil doen ZONDER stress..
Maar dat spiraaltje moet er op een gegeven moment dus wel uit..

Nu heb ik het gevoel alsof ik moet kiezen tussen een kind en de :7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_204328196
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:10 schreef Barreltje het volgende:
Oh peace ik ga duimen hoor!

Ik had gister een pittig gesprek met date/fling/ding-in-wording.. ( :7 )

Hij vind het heel lastig om.te bedenken dat ik eea in mn eentje ga doen en dat hij dan straks vader is van een kind wat niet biologisch van hem is.. (wel.lief dat ie denkt dat het tussen ons gaat lukken :@ )

Hij wil liever kijken hoe wij het gaan hebben en dan vroeg beginnen.. (over een half jaartje ofzo)
Ik vind het lastig om plan "aan te passen"..
Aan de andere kant had ik wel bedacht dat ik pas in October mn eerste poging zou willen hebben.. ivm drukte op werk en ik het liever in een periode wil doen ZONDER stress..
Maar dat spiraaltje moet er op een gegeven moment dus wel uit..

Nu heb ik het gevoel alsof ik moet kiezen tussen een kind en de :7
Lastig barrel. Ik snap goed dat het voelt als moeten kiezen. Wie weet hoe het er over een half jaar voorstaat. Hoe zit het dan met de relatie en wil hij er dan nog voor gaan.
Spiraaltje kan er toch gewoon al uit of niet?
pi_204328923
Ik denk dat je niet nu moet kiezen tussen kind en vent, maar dat dat in oktober ook wel kan.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')