Het kloterige is dat je het voor die tijd gewoon niet weet. Na de vorige prik had ik alleen flinke hoofdpijn. Als het deze keer ook daarbij gebleven was.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Klinkt erger dan omicron (na basis vaccinatie)
Ik begrijp dat het kut is hoor, maar een dagje ziek overleef je toch ook wel weer? Of is het de manflu, want dan wens ik je veel sterktequote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het kloterige is dat je het voor die tijd gewoon niet weet. Na de vorige prik had ik alleen flinke hoofdpijn. Als het deze keer ook daarbij gebleven was.
Maar nu voel ik me gewoon ziek![]()
Ik ga dit wel meenemen in mijn overwegingen om een eventuele volgende booster te nemen.
Tegen die tijd is 2G wel uitgebreid om je overweging de "juiste" kant op te laten vallen hoor, maak je geen zorgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ga dit wel meenemen in mijn overwegingen om een eventuele volgende booster te nemen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voordeel in de VS is wel dat niet elk ernstig geval naar het ziekenhuis gaat, scheelt weer in de zorgbelasting.
Dit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens hoor. Ik vind het vrij schrijnend dat nog steeds een one size fits all aanpak wordt aangehouden en iedereen maar aan die booster moet
Klopt gewoon niet. En nee ik ben geen "W" en zeker geen anti vaxxer.
Genoeg geluiden vanuit de zorg zelf die exact dat bepleiten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
Vol is vol. Jij hebt geen idee hoe de zorg überhaupt werkt.
Precies. Maar dat is dus het hele punt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom, wat wel een verschil is dat je ervoor kiest en dat vind ik toch wel belangrijk, ik ga hem ook nemen maar de motivatie waarom moet inderdaad wel gezondheid zijn en niet een groen vinkje
ja dat is het een beetje het punt, gezondheid vs volksgezondheidquote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik ga hem nemen om straks nog op reis te kunnen, zie geen andere reden. Dat ik weer gebruik kan maken van de sauna/bad in het sportcentrum is ook een voordeel.
Gezondheid.
Ik ben een vrouwquote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het kut is hoor, maar een dagje ziek overleef je toch ook wel weer? Of is het de manflu, want dan wens ik je veel sterkte.
Ik vrees het wel jaquote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tegen die tijd is 2G wel uitgebreid om je overweging de "juiste" kant op te laten vallen hoor, maak je geen zorgen.
Het wordt een soort van 'pretprikken' dan voor alles onder de pakweg 50 jaar. Spuitje halen en je mag weer x aantal maanden leuke dingen doen in het leven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies. Maar dat is dus het hele punt.
Op het moment dat de insteek wordt, neem de booster op basis van leeftijd/gezondheid (zeg maar zoals de griepprik) dan zou het een héél ander verhaal worden.
Ja, inderdaad zouden zeer waarschijnlijk een heleboel 20/30/40ers de booster gaan skippen. Maar zou dat erg zijn?
Ik heb er as of right now geen antwoord op.
Maar ik vind wel dat dat de insteek zou moeten zijn. En niet de QR maatschappij waarbij je praktisch niks meer kan zonder je prikvink
Ik denk dat de meeste die nu skippen straks toch worden opgedrongen om die booster te nemen. Anders kan je als 18+ niet meer het land uit en je qr code vervalt in februari.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op het moment dat de insteek wordt, neem de booster op basis van leeftijd/gezondheid (zeg maar zoals de griepprik) dan zou het een héél ander verhaal worden.
Ja, inderdaad zouden zeer waarschijnlijk een heleboel 20/30/40ers de booster gaan skippen. Maar zou dat erg zijn?
Maar ik vind wel dat dat de insteek zou moeten zijn. En niet de QR maatschappij waarbij je praktisch niks meer kan zonder je prikvink
Slappe zak zonder ruggegraat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moet 'm ook nog. Niet heel veel zin in aangezien het totaal onnodig is. Mja, als het gekoppeld wordt aan je vrijheid dan wordt je sowieso gedwongen. Ik ga 'm met tegenzin halen. Ik vind er wel wat van...
Dat is ook een beetje het punt, dat heeft niemand. Er worden algemeenheden de lucht in geslingerd, die op zichzelf logisch klinken ("er moet zoveel mogelijk geboosterd worden", "we zijn te laat begonnen", "we moesten uit voorzorg op de rem trappen"), maar er is geen enkele concrete drempel- of grenswaarde waaronder of -boven er dan wél iets kan of juist niet. Geen doorrekening van modelleringen, geen aanpassingen met de meest recente data, geen verschillende scenario's. Vrijdag vergaderingetje en dan maar weer eens kijken, tja.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:08 schreef dick_laurent het volgende:
volgens mij is de enige reden dat ze die boostercampagne nu hebben uitgerold voor iedereen is om die curve platter te maken, dat moeten ze ook gewoon zeggenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Zorg MOET gegeven worden. Ik snap ook wel dat het geen haalbare kaart is om te weigeren en dat mensen met andere problemen daarom braaf thuis blijven afwachten tot ze ooit een keertje ook geholpen kunnen worden. Of dood gaan....quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
Vol is vol. Jij hebt geen idee hoe de zorg überhaupt werkt.
Yup, en:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wordt een soort van 'pretprikken' dan voor alles onder de pakweg 50 jaar. Spuitje halen en je mag weer x aantal maanden leuke dingen doen in het leven.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wordt een soort van 'pretprikken' dan voor alles onder de pakweg 50 jaar. Spuitje halen en je mag weer x aantal maanden leuke dingen doen in het leven.
Een deel is ook te danken aan de 750 militairen die snel inzetbaar waren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:21 schreef zalkc het volgende:
Nog wel mijn complimenten voor degene die de boostercampagne hebben georganiseerd, dit was best een knap staaltje aan opschaling rond de feestdagen.
Ik haal mijn booster niet omdat ik het er mee eens benquote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vandaar de 150.000+ mensen die dagelijks een booster halen vs ~10k schreeuwerds in amsterdam
Afspraak van zaterdag ook gecancelled. Vorige keer maand lang nerve damage (soort van elektrische schokken door je benen) gehad. En nu de booster straks beperkt geldig is qua qr wacht ik er maar zo lang mogelijk mee.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:40 schreef Arizona het volgende:
Ik hoop ook dat we snel een keer klaar zijn met dat boosteren en niet keer op keer hoeven.
Ik ben knap beroerd van mijn booster van gisteren. Hoofdpijn, flinke spierpijn in mijn benen, rillerig en vannacht een paar keer zeiknat van het zweet wakker geworden.
Ik ga m'n booster ook gewoon halen als ik daarmee op vakantie of naar het theater kan. Dan gooi ik ook m'n bezwaren en principes overboord. Helaas.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vandaar de 150.000+ mensen die dagelijks een booster halen vs ~10k schreeuwerds in amsterdam
68 positief getesten personen, damn waar ben je geweest?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
Afspraak van zaterdag ook gecancelled. Vorige keer maand lang nerve damage (soort van elektrische schokken door je benen) gehad. En nu de booster straks beperkt geldig is qua qr wacht ik er maar zo lang mogelijk mee.
Afgelopen 14 dagen met ongeveer 68 corona positief geteste personen in contact geweest volgens de tracker en niks opgelopen dus bescherming zal vast nog wel goed zijn
De QR Code is voor de maanden dat er nauwelijks besmettingen zijn, dan werkt het top. Als het dan weer herfst wordt kan de volgende lockdown voorbereid worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:14 schreef zoost het volgende:
2G/QR code in een lockdown, daar heb je niets aan.
[ afbeelding ]
Exact.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:14 schreef zoost het volgende:
2G/QR code in een lockdown, daar heb je niets aan.
[ afbeelding ]
Net zoals het geld dat je kwijt bent aan het dagelijks testen van iedereen zijn moeder. Miljoenen per dag.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
En 2g/3g buiten een lockdown is buiten proportioneel en staat de raad van de rechtspraak ook 'uiterst kritisch' tegenover.
Waarom zou je uberhaupt nog een prikkie halen om een lockdown te voorkomen (zoals de politiek het je doet geloven) als je toch iedere keer weer in lockdown komt?
Ga die zorg een keer aanpassen met dat geld wat je anders kwijt bent aan steunmaatregelen.
Dan zijn het ook geen zwaarwegende principes.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ga m'n booster ook gewoon halen als ik daarmee op vakantie of naar het theater kan. Dan gooi ik ook m'n bezwaren en principes overboord. Helaas.
Wederom slappe hap en advies op basis van een bierfiltjes berekening.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje het punt, dat heeft niemand. Er worden algemeenheden de lucht in geslingerd, die op zichzelf logisch klinken ("er moet zoveel mogelijk geboosterd worden", "we zijn te laat begonnen", "we moesten uit voorzorg op de rem trappen"), maar er is geen enkele concrete drempel- of grenswaarde waaronder of -boven er dan wél iets kan of juist niet. Geen doorrekening van modelleringen, geen aanpassingen met de meest recente data, geen verschillende scenario's. Vrijdag vergaderingetje en dan maar weer eens kijken, tja.
volle theaters en paardenraces en voetbalwedstrijd. Hier alles open zonder QR & alleen vluchtig kijkje naar je vaccinatiepasje van 8 maanden geleden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
68 positief getesten personen, damn waar ben je geweest?
als je er 3G aan hangt heb je er sowieso weinig aan, met 2G wel mede omdat het mensen tot vaccinatie dwingt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De QR Code is voor de maanden dat er nauwelijks besmettingen zijn, dan werkt het top. Als het dan weer herfst wordt kan de volgende lockdown voorbereid worden.
Hugo was het daar niet mee eens, die wilde een jaarquote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
Just out of curiosity again.
Is die internationale QR nou nog steeds 9 maanden geldig na je laatste prik?
Of is daar ook weer een Hugo stokje voor gestoken?
Het heeft allemaal nog weinig met virusbestrijding te doen. Een 20jarige die een booster neemt, omdat hij op wintersport wilt. Dan daar in lockdown zit zonder klachten omdat hij toch besmet is geraakt met omicron.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je er 3G aan hangt heb je er sowieso weinig aan, met 2G wel mede omdat het mensen tot vaccinatie dwingt.
Je ziet het aan de wintersport, blijkbaar is dat toch belangrijker dan prikprincipes.
Het is maximaal 9 maanden. Sommige landen houden een kortere termijn aan, maar niemand een langere.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
6 maanden toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
inderdaad, we moeten gewoon van dat testen af maar dat zal wel moeilijk worden vooral internationaal dan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het heeft allemaal nog weinig met virusbestrijding te doen. Een 20jarige die een booster neemt, omdat hij op wintersport wilt. Dan daar in lockdown zit zonder klachten omdat hij toch besmet is geraakt met omicron.
En een boostershot (Oostenrijk)quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is maximaal 9 maanden. Sommige landen houden een kortere termijn aan, maar niemand een langere.
En sommige landen vereisen naast een groene QR ook nog een test.
En als je mogelijk met een besmet iemand in contact bent gekomen gaan ze als een bezetene achter je aan.quote:
Niet zwelgen in zelfmedelijden en gewoon je ding doen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:28 schreef groenen het volgende:
In de eerste lockdown werden legendarische voetbalwedstrijden opnieuw uitgezonden zoals EK 88 en de Ajax Champions League 1995.
Inmiddels zijn we weer begonnen en is vandaag de Elfstedentocht 1997 online uitgezonden.
Hebben jullie nog suggesties om de Nederlandse lockdown in februari en maart door te komen? Dan kunnen we dat laten aan de NOS.
volgens mij heb je dat nooit gehadquote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:29 schreef zoost het volgende:
We kunnen wel vaststellen dat het beleid totaal mislukt is, en de OMT - "deskundigen" ook maar wat roepen. Ik zeg mijn vertrouwen op.
Ik lees iig voor Spanje nergens iets van 6 maanden dus ik ga maar uit van 9 dan. 🤷🏻quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is maximaal 9 maanden. Sommige landen houden een kortere termijn aan, maar niemand een langere.
En sommige landen vereisen naast een groene QR ook nog een test.
Dat klopt, daar zit ook mijn moeite af en toe. Ik was liever heel principieel gebleven, maar dan heb ik er nóg meer last van in het dagelijks leven. Plus de druk van je sociale omgeving.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:18 schreef Questular het volgende:
[..]
Dan zijn het ook geen zwaarwegende principes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |