quote:DNB pleit voor aanpak arbeidstekorten om dreigende oververhitting van de economie te stuiten
....
Arbeidsmigratie kan personeelstekort opvangen
Arbeidsmigratie, oftewel arbeidskrachten uit het buitenland, noemt Sleijpen als een van de oplossingen om de groeiende tekorten aan personeel op te vangen. Die tekorten leiden ertoe dat bedrijven onderling felle concurrentie voeren, wat leidt tot hogere lonen.
....
Beetje normaal reageren is er niet meer bij hè?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:22 schreef Het_Bokje het volgende:
Banken die advies over de reële economie geven
Zijn mensen de kredietcrisis nu al vergeten? Manmanman....
Edit: "wij als Engineers/bèta's"...om veel te verdienen als Engineer moet je gewoon kk goed zijn. Dat ben jij dus niet.
Bij hogere lonen zijn er opeens veel meer mensen ofzo? Waar komen die dan opeens vandaan?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:00 schreef Phoenix78 het volgende:
Personeelstekort is er alleen omdat de lonen te laag zijn. Als er een goed loon betaald word i.p.v zo min mogelijk om maar zo veel mogelijk winst te kunnen maken voor de baas dan heb je geen personeelstekort.
Die worden mysterieus gecreeerd met hogere lonen volgens velen....quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bij hogere lonen zijn er opeens veel meer mensen ofzo? Waar komen die dan opeens vandaan?
Mij lijkt me dat niet logisch omdat ik niet zo geloof in het creeeren van mensen met geld.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:59 schreef sirdanilot het volgende:
Minder aanbod aan arbeid -> prijs van arbeid stijgt
Meer aanbod aan arbeid in de vorm van migranten -> prijs van arbeid daalt
Dat lijkt me logisch. Maar die moeten ook ergens wonen en er is al een enorm woningtekort en protesten tegen Polenhotels. Als een migrant nergens fatsoenlijk kan wonen zullen ze het hier ook niet lang uithouden. Verder is er nog het taalprobleem.
Het geboortecijfer daalt al jaren in ons land. Vind je het gek? Waar moet jouw kind in godsnaam gaan wonen zodra die toe is aan huisje boompje beestje? Alleen mensen die jubeltonouders hebben krijgen nog kinderen joh en andere mensen met geld voor een huis.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mij lijkt me dat niet logisch omdat ik niet zo geloof in het creeeren van mensen met geld.
Mensen worden op een andere leukere manier gemaakt.
Dank je voor de aanvulling op mijn post.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het geboortecijfer daalt al jaren in ons land. Vind je het gek? Waar moet jouw kind in godsnaam gaan wonen zodra die toe is aan huisje boompje beestje? Alleen mensen die jubeltonouders hebben krijgen nog kinderen joh en andere mensen met geld voor een huis.
Gelukkig ben ik zelf homo en is het sowieso al wat minder evident om kinderen te krijgen. Maar stel ik zou er een krijgen nou dan zou ik het kind nooit een acceptabele levensstandaard kunnen bieden. Het kind zal het wel overleven maar leuk is anders.
Nee, bij lagere lonen staan de werknemers natuurlijk ineens voor de deur te dringen. Lagere lonen is alleen maar meer winst voor het bedrijf, het levert voor de werknemer niets op en zorgt voor algehele koopkracht verlaging wat de economie weer geen goed doet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bij hogere lonen zijn er opeens veel meer mensen ofzo? Waar komen die dan opeens vandaan?
Uit de uitkering? Je zal toch gek zijn voor een honderd euro meer een heel maand uit je nest te willen komen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Beter, je moet gestoord zijn om als starter in Nederland of welk West-Europees land dan ook te willen werken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:15 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Je moet echt gestoord zijn om nog te willen werken in de techniek en/of met je handen
Je beantwoordt mijn vraag niet. Hoe gaan hogere lonen er volgens jou voor zorgen dat de beroepsbevolking groter wordt?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:14 schreef Phoenix78 het volgende:
[..]
Nee, bij lagere lonen staan de werknemers natuurlijk ineens voor de deur te dringen. Lagere lonen is alleen maar meer winst voor het bedrijf, het levert voor de werknemer niets op en zorgt voor algehele koopkracht verlaging wat de economie weer geen goed doet.
Onzin. Hoe welvarender een gezin, hoe minder kinderen er geboren worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het geboortecijfer daalt al jaren in ons land. Vind je het gek? Waar moet jouw kind in godsnaam gaan wonen zodra die toe is aan huisje boompje beestje? Alleen mensen die jubeltonouders hebben krijgen nog kinderen joh en andere mensen met geld voor een huis.
Gelukkig ben ik zelf homo en is het sowieso al wat minder evident om kinderen te krijgen. Maar stel ik zou er een krijgen nou dan zou ik het kind nooit een acceptabele levensstandaard kunnen bieden. Het kind zal het wel overleven maar leuk is anders.
In landen met een spotgoedkope hypotheek verdien je ook veel minder en dan is 'goedkoop' ineens niet meer zo goedkoop.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Beter, je moet gestoord zijn om als starter in Nederland of welk West-Europees land dan ook te willen werken.
Ik ben me aan het oriënteren op een baan in een land waar we ons niet blauw aan een hypotheek betalen.
Welk land is dat?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Beter, je moet gestoord zijn om als starter in Nederland of welk West-Europees land dan ook te willen werken.
Ik ben me aan het oriënteren op een baan in een land waar we ons niet blauw aan een hypotheek betalen.
Alsof er veel mensen nodig zijn. Denemarken en Zweden redden het toch ook met max 10 miljoen mensen!!!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In duitsland ook. Ik was in een vakantiepark waarbij 2 verschillende providers 0 streepjes hadden. Heel veel plekken in duitsland hebben geen mobiel bereik .quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
In landen met een spotgoedkope hypotheek verdien je ook veel minder en dan is 'goedkoop' ineens niet meer zo goedkoop.
En in regio's binnen een land met spotgoedkope hypotheken is het vaak lastiger een baan te vinden. Nu met internet is dat wel al makkelijker, maar dan moet je ook nog maar zien of de internetkwaliteit wel goed is. Hier in ierland zijn er nog altijd hele regio's zonder mobiele telefoonontvangst en internet zo traag als dikke stront. Altijd heb ik toevallig een vakantiehuisje waar dan net even geen mobiele ontvangst is en dan moet je weer de weg aflopen totdat je net 1 streepje hebt of zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |