abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 januari 2022 @ 07:26:18 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203005067
Uitgerekende data:

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine (meisje) -> bevallen O+
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

8 maart: Bottoms_up (meisje)

3 april: B.ertha

eind mei: June.

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 11% gewijzigd door Lemijn op 04-01-2022 17:33:45 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 3 januari 2022 @ 07:27:42 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203005074
Succes met baby’s maken en laten groeien en baren en verwelkomen in dit nieuwe jaar *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203005198
Bedankt voor je topic-volmaakhulp @Lemijn :D
Voor de OK zijn regels idd strenger.

@elamanilo, sta je toch nog bovenaan! En zo bijzonder dat je oudste waarschijnlijk een grote rol mag en kan gaan spelen bij het verwelkomen van haar zusje O+ . Dat is iets dat ze altijd zal onthouden denk ik.
pi_203005329
Ja hoi, hoe kan ik nou weer de hekkensluiter zijn met mijn 3 april? Waar blijven de andere moeders?

En de beste wensen allemaal! Mogen 2022 maar de liefste en gezondste baby's zijn O+
pi_203005827
In mijn ziekenhuis mag de partner gelukkig ook gewoon mee mocht hij positief testen, enkel niet de ok in inderdaad.

Wij zijn als gezin nu ook een beetje in een bubbel aan het leven om de last minute risico's te vermijden. Ik weet ook niet wat we zullen doen met school mochten die weer open gaan vanaf volgende week :{, natuurlijk zou het heerlijk zijn voor de kleuter om weer lekker naar zn vriendjes te kunnen maar of het het waard is om last minute weer zoveel contacten te hebben :X dilemma's.... Ik moet zeggen dat ik ook niet precies weet hoeveel covid antistoffen een pasgeborene heeft op basis van mijn vaccinaties+booster. Heeft iemand zich daarin verdiept?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203005834
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 08:29 schreef B.ertha het volgende:
Ja hoi, hoe kan ik nou weer de hekkensluiter zijn met mijn 3 april? Waar blijven de andere moeders?

En de beste wensen allemaal! Mogen 2022 maar de liefste en gezondste baby's zijn O+
Er moeten toch meer baby's zijn :o ? Huphup voortplanten iedereen *O*
pi_203006322
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Er moeten toch meer baby's zijn :o ? Huphup voortplanten iedereen *O*
Ik doe echt verwoede pogingen, maar tot nu toe met bar weinig resultaat. :+
Maar het topic loopt wel heel erg leeg zo inderdaad!
pi_203006641
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:40 schreef littledrummergirl het volgende:
In mijn ziekenhuis mag de partner gelukkig ook gewoon mee mocht hij positief testen, enkel niet de ok in inderdaad.

Wij zijn als gezin nu ook een beetje in een bubbel aan het leven om de last minute risico's te vermijden. Ik weet ook niet wat we zullen doen met school mochten die weer open gaan vanaf volgende week :{, natuurlijk zou het heerlijk zijn voor de kleuter om weer lekker naar zn vriendjes te kunnen maar of het het waard is om last minute weer zoveel contacten te hebben :X dilemma's.... Ik moet zeggen dat ik ook niet precies weet hoeveel covid antistoffen een pasgeborene heeft op basis van mijn vaccinaties+booster. Heeft iemand zich daarin verdiept?
Oeh, lastig dilemma inderdaad. Ik zou ook niet weten wat ik zou doen in jouw situatie.
Ik heb me niet verdiept in de hoeveelheid antistoffen na vaccinaties (booster mag ik sinds vorige week ergens plannen, maar daar wacht ik nog even mee), misschien weet je vk/gyn dat?

quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:33 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik doe echt verwoede pogingen, maar tot nu toe met bar weinig resultaat. :+
Maar het topic loopt wel heel erg leeg zo inderdaad!
Hopelijk kan je snel aansluiten :*
pi_203006657
Ik kwam even spieken of Ela al geworpen heeft O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 3 januari 2022 @ 10:58:42 #10
56471 pinquit
oh my lama!
pi_203006682
Ik denk aan jou lieve Ela!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_203008232
Mijn uitgerekende datum is 30 januari, maar ik word met uiterlijk 38 weken ingeleid, dus dat moet eigenlijk 16 januari zijn (als ik al niet eerder beval, zoals de vorige keer).

Ik vind het erg spannend en ben best angstig voor de bevalling. De vorige keer liet ik het op mij afkomen, omdat ik niet wist wat me te wachten stond. Nu weet ik het wel :')
Ik hoop maar dat een tweede bevalling makkelijker gaat en ik er zonder (kleer)scheuren vanaf kom.

Verder staat hier alles inmiddels klaar. Baby komt voorlopig bij ons in de slaapkamer slapen ivm ruimtegebrek. We hebben een zolder waar we een kamer van kunnen maken, maar dat heeft dan een verbouwing nodig. Binnen een jaar willen we dat laten doen, zodat straks ieder kind (stiefdochter, dochter en baby) een eigen kamer heeft.

Ik vond deze zwangerschap enorm pittig. Ook icm een peuter in huis. Ik had HG, was kotsmisselijk, had geen energie en voelde me vooral ellendig. Ik kom dus tot de conclusie dat ik het zwanger zijn niet leuk vind. Wel vind ik het voelen van een baby in mijn buik enorm bijzonder en dat is dan ook het enige wat ik ga missen. Na dit kindje zijn wij compleet. Ik weet nu in ieder geval dat ik geen zwangerschap meer wil meemaken, dus ik moet me even verdiepen in de opties ;)

Ik ben trouwens ook benieuwd naar ela O+
pi_203008271
Lief O+

Ben net bij m’n vroedvrouw geweest. Baby maakt het helemaal goed, ze ligt nog steeds netjes hoofd omlaag en ook al (een poosje) in het bekken. Hartslag is perfect, mijn bloeddruk perfect. En verder is alles ook goed. Ik zit in m’n cocon en doe (voor zover dat nog lukt) allerlei dingetjes in m’n huis, nestelen en zo. Heb de afgelopen dagen veel rust gekregen, er waren telkens heel veel lieve mensen die onze andere kinderen dan weer hier en dan weer daar even onder hun hoede namen. Gisteren de hele middag alleen thuis geweest met mijn liefje. Alles gaat prima dus. Ik houd dit nog wel even vol. ;)

En yes! Ik sta bovenaan!

Opvallend wel inderdaad dat er na 3 april nog geen nieuwe aanwas is… en de komende maanden ook niet super druk bezet zijn. Het was de laatste tijd ook al best rustig in het topic. Lijkt mij ook gezellig als er weer nieuwe zwangeren bijkomen O+
pi_203008332
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:11 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn uitgerekende datum is 30 januari, maar ik word met uiterlijk 38 weken ingeleid, dus dat moet eigenlijk 16 januari zijn (als ik al niet eerder beval, zoals de vorige keer).

Ik vind het erg spannend en ben best angstig voor de bevalling. De vorige keer liet ik het op mij afkomen, omdat ik niet wist wat me te wachten stond. Nu weet ik het wel :')
Ik hoop maar dat een tweede bevalling makkelijker gaat en ik er zonder (kleer)scheuren vanaf kom.

Verder staat hier alles inmiddels klaar. Baby komt voorlopig bij ons in de slaapkamer slapen ivm ruimtegebrek. We hebben een zolder waar we een kamer van kunnen maken, maar dat heeft dan een verbouwing nodig. Binnen een jaar willen we dat laten doen, zodat straks ieder kind (stiefdochter, dochter en baby) een eigen kamer heeft.

Ik vond deze zwangerschap enorm pittig. Ook icm een peuter in huis. Ik had HG, was kotsmisselijk, had geen energie en voelde me vooral ellendig. Ik kom dus tot de conclusie dat ik het zwanger zijn niet leuk vind. Wel vind ik het voelen van een baby in mijn buik enorm bijzonder en dat is dan ook het enige wat ik ga missen. Na dit kindje zijn wij compleet. Ik weet nu in ieder geval dat ik geen zwangerschap meer wil meemaken, dus ik moet me even verdiepen in de opties ;)

Spannend CaVa, de 16e is al snel! Misschien heb ik het gemist, mag ik vragen naar de reden waarom je eerder ingeleid wordt?

Wat je schrijft over dat je zwanger zijn niet leuk vindt maar het voelen van de baby in je buik wél, dat is hoe ik het ook ervaar (ook al heb ik twee 'makkelijke' zwangerschappen gehad zonder HG of andere ellende, nu de tweede keer heb ik het wel als wat zwaarder ervaren vanwege peuter die al rondloopt). Ik kreeg bij het plannen van de KS de optie om me gelijk te laten steriliseren "als ze dan toch al daar bezig zijn" maar dat heb ik afgehouden. Het overviel me, uiteraard hoefde ik niet op dat moment ja of nee te zeggen, maar ik had die vraag/opmerking niet verwacht. Wel met man erover gesproken. Ook hier is het gezin compleet met deze baby, maar of het anticonceptie voor mij wordt of dat man onder het mes gaat weten we nog niet.

quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:14 schreef elamanilo het volgende:
Lief O+

Ben net bij m’n vroedvrouw geweest. Baby maakt het helemaal goed, ze ligt nog steeds netjes hoofd omlaag en ook al (een poosje) in het bekken. Hartslag is perfect, mijn bloeddruk perfect. En verder is alles ook goed. Ik zit in m’n cocon en doe (voor zover dat nog lukt) allerlei dingetjes in m’n huis, nestelen en zo. Heb de afgelopen dagen veel rust gekregen, er waren telkens heel veel lieve mensen die onze andere kinderen dan weer hier en dan weer daar even onder hun hoede namen. Gisteren de hele middag alleen thuis geweest met mijn liefje. Alles gaat prima dus. Ik houd dit nog wel even vol. ;)

En yes! Ik sta bovenaan!

Opvallend wel inderdaad dat er na 3 april nog geen nieuwe aanwas is… en de komende maanden ook niet super druk bezet zijn. Het was de laatste tijd ook al best rustig in het topic. Lijkt mij ook gezellig als er weer nieuwe zwangeren bijkomen O+
Fijn dat het goed gaat met de baby, Ela! Het klinkt alsof ze nog wel eventjes blijft zitten. En wat lief dat de andere kinderen bezig gehouden worden, dat zal voor jou enorm veel schelen.
pi_203008341
Wow CaVaBien, jij bent ook al echt bij de laatste loodjes aanbeland dus! Klinkt pittig, zo’n zwangerschap met HG :’( :* Kan me voorstellen dat het zo mooi rond is en dat je de zwangerschap(pen) wilt afsluiten.

Ik denk er ook over na om een soort ritueel of zo te doen op een gegeven moment, om het echt af te sluiten. Ik had laatst gehoord dat stiekem iemand een mothers blessing voor me wilde organiseren, maar ze kreeg toen COVID en het lukte niet meer voor de bevalling, maar nu denken we er aan om het misschien een paar weken na de bevalling alsnog te doen.

Bij de tweeling heb ik een sluitingsceremonie gehad, dat was echt heel fijn. Maar het is ook best snel weer ‘vervlogen’ of heeft niet per se iets blijvends achtergelaten. Ik heb iets symbolisch nodig voor mezelf of zo wat ik bij me kan houden.

Na m’n laatste borstvoeding avontuur ga ik wel een tatoeage laten zetten. Misschien dat ik dat ook wel aan elkaar kan koppelen. En/of een borstvoeding sieraad zou ik ook nog wel willen hebben.
pi_203008389
Er zijn nog wel wat verse zwangere die nog niet in het lijstje staan maar er zit een flink gat vanaf april. Sowieso is het erg rustig in dit topic, waar is die corona-babyboom?
Ik wacht de echo eind deze week nog eventjes af.
pi_203008728
Wat leuk en spannend al die ud’s! O+

Ik sluit me aan bij Elleska, ik wacht ook nog even mijn echo af eind deze week voordat ik mee ga posten.
pi_203008919
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:25 schreef Elleska het volgende:
Er zijn nog wel wat verse zwangere die nog niet in het lijstje staan maar er zit een flink gat vanaf april. Sowieso is het erg rustig in dit topic, waar is die corona-babyboom?
Ik wacht de echo eind deze week nog eventjes af.
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:52 schreef Smart_ass het volgende:

Ik sluit me aan bij Elleska, ik wacht ook nog even mijn echo af eind deze week voordat ik mee ga posten.
Spannend O+ ik duim voor jullie *O*
pi_203008948
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:21 schreef eponine het volgende:

[..]
Spannend CaVa, de 16e is al snel! Misschien heb ik het gemist, mag ik vragen naar de reden waarom je eerder ingeleid wordt?

Wat je schrijft over dat je zwanger zijn niet leuk vindt maar het voelen van de baby in je buik wél, dat is hoe ik het ook ervaar (ook al heb ik twee 'makkelijke' zwangerschappen gehad zonder HG of andere ellende, nu de tweede keer heb ik het wel als wat zwaarder ervaren vanwege peuter die al rondloopt). Ik kreeg bij het plannen van de KS de optie om me gelijk te laten steriliseren "als ze dan toch al daar bezig zijn" maar dat heb ik afgehouden. Het overviel me, uiteraard hoefde ik niet op dat moment ja of nee te zeggen, maar ik had die vraag/opmerking niet verwacht. Wel met man erover gesproken. Ook hier is het gezin compleet met deze baby, maar of het anticonceptie voor mij wordt of dat man onder het mes gaat weten we nog niet.
[..]
Fijn dat het goed gaat met de baby, Ela! Het klinkt alsof ze nog wel eventjes blijft zitten. En wat lief dat de andere kinderen bezig gehouden worden, dat zal voor jou enorm veel schelen.
Ik vind het ook wel heel spannend. Vooral een inleiding is eigenlijk niet waar ik op zit te wachten, maar goed. Als het zo is, dan is het zo :)

Ik word ingeleid, omdat ik bij de vorige zwangerschap pre-eclampsie had, met 37 weken ingeleid zou worden, maar uiteindelijk zelf spontaan ben bevallen, nadat mijn vliezen braken met 36+6 weken. Mijn dochter was dysmatuur.

En bij deze zwangerschap ben ik medisch, had ik ook constant een hoge bloeddruk en heb daar medicatie tegen geslikt. Het ziekenhuis vindt het niet verantwoord om me langer dan 38 weken zwanger rond te laten lopen.

Ik kan me voorstellen dat die vraag over sterilisatie je overvalt. Het voelt dan ook wel erg permanent moet ik zeggen. Gelukkig zijn er meer opties :)

Persoonlijk overweeg ik het wel om me te laten steriliseren. Ik heb tijdens de HG momenten vaak genoeg gedacht dat ik de boel wil laten dichtnaaien, zodra deze baby eruit is :')

Zo'n ritueel klinkt wel heel mooi en betekenisvol ela. Ik ben zelf Turkse van oorsprong en wij hebben ook wel vergelijkbare rituelen. Bij de vorige bevalling heb ik het niet gedaan, maar deze keer wil ik het misschien wel als afsluiting.

En ik wil inderdaad ook zo'n tatoeage. Ik zat te denken om een oneindigheidssymbool te laten tatoeëren op mijn pols met de namen van mijn kindjes erin verwerkt.
pi_203008949
Ik ben gegijzeld tijdens mn controleafspraak bij de gyn _O- mn bloeddruk bleek te hoog en ook een iets te hoog eiwitgehalte in mn urine, dus ik zit nu bij de prikpost om mn bloed te laten checken. Eind van de dag krijg ik een telefoontje wbt de uitslagen daarvan.

Ben wel benieuwd, zou er geen moeite mee hebben als er evt eerder ingeleid zal worden, dus maak me niet zo druk :) heb verder ook geen klachten.
pi_203009109
Ahh kijk, gelukkig zijn er nog nieuwe zwangeren in aantocht O+
Succes met de echo's!

Vandaag vertelde m'n vroedvrouw dat er nieuwe protocollen zijn en dat ik ook nu al naar het ziekenhuis zou kunnen voor controle en dan inleiding met 41 weken. Ze zei daarna al vlug: "Niet slaan nu!" ;) :D Oftewel, ik laat me niet (zomaar) inleiden en dat weet zij ook, maar ze is dan volgens de regels weer verplicht om het toch even te melden aan me. Van te voren hadden we sowieso al besloten om geen 'officiële' UD te meten met een termijn echo, zodat we ook nooit in die situatie zouden komen van 'teveel' over tijd of zo. Ik geloof daar niet zo in, dus wil daar zelf niets mee doen en zij staat daar ook achter. Alles gaat ook gewoon goed, dus dat scheelt. :)

Kan me voorstellen dat als er al van alles aan de hand is of dat er ineens complicaties optreden, dat je daar dan anders naar kijkt. Aan de andere kant is een inleiding vaak ook zwaarder voor de baby en voor je eigen lichaam. En komen er ook weer andere interventies bij kijken die invloed hebben op het baarproces. Het is dus wel iets om echt voorzichtig mee te zijn en goed de risico's tegen elkaar af te wegen en goed te voelen wat je gevoel erover zegt, denk ik. Maar dat is dus super persoonlijk en ik ben dus ook heel blij dat mijn vroedvrouw dat ook zo bekijkt en dat er in mijn geval echt voorlopig nog niets anders nodig is. :)
pi_203009325
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:52 schreef Smart_ass het volgende:

+1
pi_203009564
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:11 schreef CaVaBien het volgende:

Herkenbaar, ik vond het heerlijk om pluis te voelen en bij me te hebben maar zwanger zijn (ook met Hg) vond ik niet tof.
Ik ben uiteindelijk met 40 weken ingeleid omdat ik niet meer sliep en dat was een prachtige, rustige bevalling met weinig interventies terwijl ik wel een ruggenprik had. En die opluchting van niet meer misselijk zijn. O+
pi_203010259
Zooo ik heb mijn bolle buik gespamt in het buikentopic ;)

Ik dacht eerst dat m'n buik nu wel net zo groot was als bij de tweeling, maar het valt nog een beetje mee. Hij is wel vergelijkbaar bijna, maar m'n vel zit nu gewoon losser. :')
pi_203010354
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:47 schreef elamanilo het volgende:
Zooo ik heb mijn bolle buik gespamt in het buikentopic ;)

Ik dacht eerst dat m'n buik nu wel net zo groot was als bij de tweeling, maar het valt nog een beetje mee. Hij is wel vergelijkbaar bijna, maar m'n vel zit nu gewoon losser. :')
Wat zijn jullie een prachtig gezin O+
pi_203010986
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:40 schreef littledrummergirl het volgende:

Aan covid is er nog niet zo heel veel bekend met betrekking tot antistoffen, maar ik heb mij wel ingelezen in kinkhoest omdat voor Anna de 22weken vaccinatie dus niet geldig is :P Daar stuitte ik op een hele onderbouwing, maar let wel op dat dit voor kinkhoest geld. Maar wellicht klopt daar ook wat mee voor covid?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')