abonnement Unibet Coolblue
pi_203004481
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 00:28 schreef jakosi het volgende:
Was het politiegeweld nou terecht? Begonnen de demonstranten met geweld of was alleen al de aanwezigheid/niet weggaan reden tot geweld?

Werden de demonstranten die opvolgden naar de Van Baerlestraat te lopen inderdaad daarna aangevallen door de politie?

Om over die hond die niet luistert maar te zwijgen.
Lijkt me dat politiegeweld terecht is als je gaat ‘demonstreren’ waar het niet mag.
  maandag 3 januari 2022 @ 00:57:40 #127
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_203004634
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_203004643
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 00:28 schreef jakosi het volgende:
Om over die hond die niet luistert maar te zwijgen.
Het is de demonstrant die niet luistert. Als een politiehond je pakt, dan ga je plat op de grond liggen. Je gaat niet als een dolle in het rond rennen met die hond aan je arm.

Het doel van die hond is om jou naar de grond te werken, zodat je rustig geboeid en afgevoerd kunt worden. Luister je daar niet naar, dan ben jij zelf degene die het alleen maar erger voor zichzelf maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2022 01:04:48 ]
  maandag 3 januari 2022 @ 01:22:28 #129
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203004680
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 00:28 schreef jakosi het volgende:
Was het politiegeweld nou terecht? Begonnen de demonstranten met geweld of was alleen al de aanwezigheid/niet weggaan reden tot geweld?

Werden de demonstranten die opvolgden naar de Van Baerlestraat te lopen inderdaad daarna aangevallen door de politie?

Om over die hond die niet luistert maar te zwijgen.
Die hond luistert heel prima.
Dat ‘slaan’ wat die agent doet en wat gezien wordt als hij probeert de hond te laten lossen is juist een teken om er harder op te gaan voor de hond. Die honden geleider weet heel erg prima hoe het werkt, hoe die hond getraind is op er nog feller opgaan zolang er tegenstand is en er klappen vallen.
Zelfs als de demonstrant stil was gaan liggen had de hond niet gelost zolang er klappen vielen, maar had hij gewoon even lekker een paar rukken gegeven en nog even verbeten (zijn tanden verplaatst).

De geleider verzekerd zich ervan dat de hond niet lost ipv andersom.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203004681
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 01:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Die hond luistert heel prima.
Dat ‘slaan’ wat die agent doet en wat gezien wordt als hij probeert de hond te laten lossen is juist een teken om er harder op te gaan voor de hond. Die honden geleider weet heel erg prima hoe het werkt, hoe die hond getraind is op er nog feller opgaan zolang er tegenstand is en er klappen vallen.
Zelfs als de demonstrant stil was gaan liggen had de hond niet gelost zolang er klappen vielen, maar had hij gewoon even lekker een paar rukken gegeven en nog even verbeten (zijn tanden verplaatst).

De geleider verzekerd zich ervan dat de hond niet lost ipv andersom.
WTF zit jij nou allemaal te verkondigen zeg hey, heil satan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 3 januari 2022 @ 03:02:12 #131
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203004742
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 01:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
WTF zit jij nou allemaal te verkondigen zeg hey, heil satan?
Satan kan zijn kont kussen, daar weet ik niets van en geloof ik niet in.
Waar ik wel wat van weet is de training van honden en in dit specifieke geval honden die getraind zijn als politie/leger honden.
En aangezien ik toch niet kan slapen heb ik besloten daar wat over te zeggen.

Deze honden worden simpelweg getraind op harder erop gaan als er meer commotie en geweld is. Op geen enkel moment is ‘slaan’ van de geleider een teken om te lossen.

De honden luisteren goed, maar niet perfect. Ze hebben eigen inzicht en hun instinct. Het is een fabeltje dat zo’n hond in een chaos situatie blij gaat zitten kwispelen als de gemiddelde golden als de geleider stop en zit zegt. Soms is er even nodig om ze te laten lossen.
Maar nooit en te nimmer is het gedoe wat deze geleider doet een stop teken voor de hond. In tegenstelling, het zegt ga door, doe harder en die geleider weet dat.
Je wordt niet zomaar een honden geleider bij politie of leger, ook het mens krijgt daarin een training (hondengeleider en met paarden is populair, niet elke Jan drol krijgt zo’n plaats. Ruime ervaring met de betreffende diersoort is een vereiste).

Geleider en hond zijn een team. Een geleider slaat zijn hond niet, niet als hij hem niet op wil porren voor meer, harder en vooral niet lossen, wat je dan ook ziet.
Deze honden zijn keihard, dat moeten ze ook zijn om dit werk te kunnen doen. Je wil geen hond die even rustig de tijd neemt om te kijken wie hem port, slaat of doet. Ze zijn getraind om te reageren op de kalmte of de aansporing van de geleider.

Een hond die nog even een keer extra zijn tanden erin zit of niet binnen een paar seconde lost is in een chaos situatie niet abnormaal. Had je maar het niet zover moeten laten komen dat de hond ingezet moest worden.
Maar deze hond wordt ‘verteld’ om door te gaan, om vast te houden. Wat de hond dan ook doet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203005048
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 03:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Satan kan zijn kont kussen, daar weet ik niets van en geloof ik niet in.
Waar ik wel wat van weet is de training van honden en in dit specifieke geval honden die getraind zijn als politie/leger honden.
En aangezien ik toch niet kan slapen heb ik besloten daar wat over te zeggen.

Deze honden worden simpelweg getraind op harder erop gaan als er meer commotie en geweld is. Op geen enkel moment is ‘slaan’ van de geleider een teken om te lossen.

De honden luisteren goed, maar niet perfect. Ze hebben eigen inzicht en hun instinct. Het is een fabeltje dat zo’n hond in een chaos situatie blij gaat zitten kwispelen als de gemiddelde golden als de geleider stop en zit zegt. Soms is er even nodig om ze te laten lossen.
Maar nooit en te nimmer is het gedoe wat deze geleider doet een stop teken voor de hond. In tegenstelling, het zegt ga door, doe harder en die geleider weet dat.
Je wordt niet zomaar een honden geleider bij politie of leger, ook het mens krijgt daarin een training (hondengeleider en met paarden is populair, niet elke Jan drol krijgt zo’n plaats. Ruime ervaring met de betreffende diersoort is een vereiste).

Geleider en hond zijn een team. Een geleider slaat zijn hond niet, niet als hij hem niet op wil porren voor meer, harder en vooral niet lossen, wat je dan ook ziet.
Deze honden zijn keihard, dat moeten ze ook zijn om dit werk te kunnen doen. Je wil geen hond die even rustig de tijd neemt om te kijken wie hem port, slaat of doet. Ze zijn getraind om te reageren op de kalmte of de aansporing van de geleider.

Een hond die nog even een keer extra zijn tanden erin zit of niet binnen een paar seconde lost is in een chaos situatie niet abnormaal. Had je maar het niet zover moeten laten komen dat de hond ingezet moest worden.
Maar deze hond wordt ‘verteld’ om door te gaan, om vast te houden. Wat de hond dan ook doet.
Kan bevestigen dat dit verhaal klopt. Deze hond deed prima wat van hem verwacht werd en verdient een lekker koekje voor zijn goede werk.
pi_203005253
Een kleine samenvatting.

Ze hadden de demo gewoon moeten verbieden…oo wacht :P

Je kan zeggen wat je wilt, maar die Micheal krijgt de mensen wel op de been.
  maandag 3 januari 2022 @ 08:23:44 #134
111260 Charmian
a little joy
pi_203005285
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 01:04 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is de demonstrant die niet luistert. Als een politiehond je pakt, dan ga je plat op de grond liggen. Je gaat niet als een dolle in het rond rennen met die hond aan je arm.

Het doel van die hond is om jou naar de grond te werken, zodat je rustig geboeid en afgevoerd kunt worden. Luister je daar niet naar, dan ben jij zelf degene die het alleen maar erger voor zichzelf maakt.
+ al die idiots die er omheen staan te gillen en duwen en trekken. Je zag op het einde van het filmpje dat ze een cordon vormden om die man om die oproerkraaiers weg te houden. Ik moest toch wel ff 3 keer naar deze foto kijken, net of z'n arm uit z'n kont komt.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_203005302
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 00:35 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Lijkt me dat politiegeweld terecht is als je gaat ‘demonstreren’ waar het niet mag.
Demonstratierecht.

twitter
pi_203005308
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 03:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Satan kan zijn kont kussen, daar weet ik niets van en geloof ik niet in.
Waar ik wel wat van weet is de training van honden en in dit specifieke geval honden die getraind zijn als politie/leger honden.
En aangezien ik toch niet kan slapen heb ik besloten daar wat over te zeggen.

Deze honden worden simpelweg getraind op harder erop gaan als er meer commotie en geweld is. Op geen enkel moment is ‘slaan’ van de geleider een teken om te lossen.

De honden luisteren goed, maar niet perfect. Ze hebben eigen inzicht en hun instinct. Het is een fabeltje dat zo’n hond in een chaos situatie blij gaat zitten kwispelen als de gemiddelde golden als de geleider stop en zit zegt. Soms is er even nodig om ze te laten lossen.
Maar nooit en te nimmer is het gedoe wat deze geleider doet een stop teken voor de hond. In tegenstelling, het zegt ga door, doe harder en die geleider weet dat.
Je wordt niet zomaar een honden geleider bij politie of leger, ook het mens krijgt daarin een training (hondengeleider en met paarden is populair, niet elke Jan drol krijgt zo’n plaats. Ruime ervaring met de betreffende diersoort is een vereiste).

Geleider en hond zijn een team. Een geleider slaat zijn hond niet, niet als hij hem niet op wil porren voor meer, harder en vooral niet lossen, wat je dan ook ziet.
Deze honden zijn keihard, dat moeten ze ook zijn om dit werk te kunnen doen. Je wil geen hond die even rustig de tijd neemt om te kijken wie hem port, slaat of doet. Ze zijn getraind om te reageren op de kalmte of de aansporing van de geleider.

Een hond die nog even een keer extra zijn tanden erin zit of niet binnen een paar seconde lost is in een chaos situatie niet abnormaal. Had je maar het niet zover moeten laten komen dat de hond ingezet moest worden.
Maar deze hond wordt ‘verteld’ om door te gaan, om vast te houden. Wat de hond dan ook doet.
Je hebt denk ik wat docu's gemist over die hondentrainers, dat gaat er alles behalve professioneel aan toe. Dierenbeulen zitten er tussen. Ja de honden zullen achteraf wel wat kunnen maar gaat dat perfect? Geloof ik echt helemaal niks van.

Als jij gelijk hebt, en ik zeg niet dat je ongelijk hebt, zien we op beeld een agent die een hond inzet als offensief wapen ipv defensief.
Dan mag je van mij gewoon de gevangenis in met alle respect. Die agenten eromheen weet wat die agent doet? Dan is er iets heel erg fout bij de politie.

En advocaat Bart Maes zijn interpretatie. En die heeft er meer behandeld lijkt het, heeft de agent de hond niet onder controle.

Dus ik weet het allemaal niet maar het klinkt mij allemaal extreem geschift in de oren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203005333
quote:
Een hond die nog even een keer extra zijn tanden erin zit of niet binnen een paar seconde lost is in een chaos situatie niet abnormaal. Had je maar het niet zover moeten laten komen dat de hond ingezet moest worden.
Zieke tekst vind ik dit. Echt gewoon ziek.

Er loopt een man tussen de drukte zonder wapen in zijn handen met een overschot politie en andere mensen. Je praat nog ff over verbijten alsof je er hitsig van wordt en er zijn 4 knotsgekke users die je post een like geven.

Schaam jullie diep! Stelletje gekken!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203005445
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 00:35 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Lijkt me dat politiegeweld terecht is als je gaat ‘demonstreren’ waar het niet mag.
Dat lijkt mij meer het geval in Wit Rusland of andersoortige dictatoriale regimes, maar dat vind je in NL allemaal okee?

Ik heb het volk bij eerdere demonstraties ook wel gezien en er zaten toen een hoop stenengooiers tussen die uit zijn op rellen, maar ik weet niet of dat nu ook zo was.
pi_203005463
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 08:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zieke tekst vind ik dit. Echt gewoon ziek.

Er loopt een man tussen de drukte zonder wapen in zijn handen met een overschot politie en andere mensen. Je praat nog ff over verbijten alsof je er hitsig van wordt en er zijn 4 knotsgekke users die je post een like geven.

Schaam jullie diep! Stelletje gekken!
Ze beschrijft toch gewoon hoe zo'n hond functioneert?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 3 januari 2022 @ 08:50:33 #140
111260 Charmian
a little joy
pi_203005483
deze is vast een half jaar geleden wel voorbij gekomen, maar ik was bijna shocked en dacht kikker in d'r blote reet te zien, gelukkig had ze pakje aan
https://videre.fail/wappies-op-de-dam/
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_203005484
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 08:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zieke tekst vind ik dit. Echt gewoon ziek.

Er loopt een man tussen de drukte zonder wapen in zijn handen met een overschot politie en andere mensen. Je praat nog ff over verbijten alsof je er hitsig van wordt en er zijn 4 knotsgekke users die je post een like geven.

Schaam jullie diep! Stelletje gekken!
Wat is er ziek aan? De user geeft uitleg over het functioneren van zo'n politiehond.

Maar jij bent natuurlijk al bijna een dag in opblaasmodus. Want chaos en rellen was precies waar wapperts zoals jij op hoopten. Dan kun je immers de verontwaardiging-kaart spelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 3 januari 2022 @ 08:53:36 #142
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203005512
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 08:46 schreef jakosi het volgende:

[..]
Dat lijkt mij meer het geval in Wit Rusland of andersoortige dictatoriale regimes, maar dat vind je in NL allemaal okee?
Ik heb gisteren 50 dronken mongolen gezien die voor een politiebureau stonden, fikkie stokend en agenten uitscheldend. Die werden volledig met rustg gelaten.

Zou je in een dictatoriaal regime eens moeten proberen, succes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 januari 2022 @ 08:55:18 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203005522
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 08:25 schreef Nober het volgende:

[..]
Demonstratierecht.

[ twitter ]
Ze mochten demonstreren maar ze hebben het zelf verpest. Alsof ze bewust opzoek zijn naar confrontatie en escalatie zodat ze lekker kunnen framen en roepen dat we in een dictatuur leven.

quote:
De Amsterdamse driehoek (burgemeester, politie en OM) verbiedt de demonstratie tegen het coronabeleid die zondag zou worden gehouden. De organisatie zou ‘elke medewerking’ aan een veilig en ordelijk verloop van de demonstratie ‘weigeren’.

Ook zou de organisatie hebben ‘aangekondigd de confrontatie op te willen zoeken en de regels te gaan overtreden’, aldus de gemeente in een persbericht. De politie heeft ‘sterke aanwijzingen dat personen en groepen die uit zijn op ongeregeldheden en bereid zijn om geweld te gebruiken, zich onder de demonstranten willen mengen’.

De driehoek zegt bereid te zijn geweest om de demonstratie te faciliteren op enkele voorwaarden, zoals een maximaal aantal demonstranten en een beperkte duur en vorm. Maximaal 3500 mensen zouden daardoor welkom zijn bij de demonstratie. De organisatie had eerder al aangegeven op 25.000 demonstranten te rekenen en door de stad te willen lopen. ‘In het belang van de volksgezondheid en ter voorkoming van wanordelijkheden’ ziet de driehoek dan ook geen andere keuze dan de demonstratie te verbieden.

https://www.parool.nl/ams(...)-te-werken~bdd32c6a/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 januari 2022 @ 08:55:26 #144
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203005525
Je weet dat de kans op escalatie die dag groot is, je bent talloze keren gesommeerd en gewaarschuwd en alsnog zoek je de confrontatie op. Tja, dan moet je ook niet miepen. Buitensporig politiegeweld is nooit goed te praten, maar daar heb ik geen voorbeelden van voorbij zien komen. Op Twitter zie je "heel toevallig" alleen de laatste paar seconden van wanneer er ingegrepen wordt, maar niet alle waarschuwingen die eraan vooraf gingen. Typisch gevalletje:



Wie niet horen wil...
Huilen dan.
  maandag 3 januari 2022 @ 09:05:34 #145
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203005616
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 08:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zieke tekst vind ik dit. Echt gewoon ziek.

Er loopt een man tussen de drukte zonder wapen in zijn handen met een overschot politie en andere mensen. Je praat nog ff over verbijten alsof je er hitsig van wordt en er zijn 4 knotsgekke users die je post een like geven.

Schaam jullie diep! Stelletje gekken!
Op zich had je ook de keuze kunnen maken om niet naar het Museumplein te gaan. En gezien het verleden had je wat klappen en dergelijke kunnen verwachten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203005618
Ik kan een heel verhaal typen, geen zin in.. "want men moet zelf onderzoek doen!" Kan het kort houden,
29 jaar ervaring hier met honden. Hondengeleiders weten wat ze doen. Een hond is inderdaad een zwaar geweldsmiddel, ook juridisch gezien. Ze laten niet makkelijk los, zeker niet in een situatie als deze. Wat doet de hondengeleider, die houdt hem heel kort.. zodat er niet een 30 kilootjes aan dat armpje loopt te trekken en scheuren.
Offensief inzetten.. Soms is een gecontroleerde aanval de beste verdediging...
pi_203005623
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 08:53 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb gisteren 50 dronken mongolen gezien die voor een politiebureau stonden, fikkie stokend en agenten uitscheldend. Die werden volledig met rustg gelaten.

Zou je in een dictatoriaal regime eens moeten proberen, succes.
Deze wappie denkt daar toch anders over :+
https://twitter.com/wappiehoekje/status/1477897580931604483

Echt, Nederland vergelijken met dit soort regimes. :')
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_203005652
twitter
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 3 januari 2022 @ 09:16:20 #149
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203005684
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:05 schreef JohnWickPic het volgende:
Ik kan een heel verhaal typen, geen zin in.. "want men moet zelf onderzoek doen!" Kan het kort houden,
29 jaar ervaring hier met honden. Hondengeleiders weten wat ze doen. Een hond is inderdaad een zwaar geweldsmiddel, ook juridisch gezien. Ze laten niet makkelijk los, zeker niet in een situatie als deze. Wat doet de hondengeleider, die houdt hem heel kort.. zodat er niet een 30 kilootjes aan dat armpje loopt te trekken en scheuren.
Offensief inzetten.. Soms is een gecontroleerde aanval de beste verdediging...
Mensen hebben een kort geheugen. De krakersrellen bijvoorbeeld dat was pas echt oorlog op straat. In dat opzicht is het tegenwoordig een stuk rustiger wat politie geweld aangaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 3 januari 2022 @ 09:19:02 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203005705
nvm
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')