Duidelijk, de politie had geen keuze hier en moesten de honden inzetten.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:12 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Andere beelden van vlak voor die inzet met hond
https://www.facebook.com/100007903756546/videos/1221402938266872/
Sowieso is het belachelijk om honden bij groepen in te zetten, heb met voetbal ook gezien dat zo een beest uit het niets een passant te pakken had.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:14 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Dat klopt, een politiehond is een zwaar geweldsmiddel 1 stap voor het vuurwapen.
Ja natuurlijk is dat bekend.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Is er al duidelijk wat precies de noodsituatie was die de burgemeester geen andere keus liet dan de demonstratie verbieden en de noodsituatie die haar dwong een noodbevel af te geven?
Lokale anti-gemeente demonstraties?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee hoor dat is niet sneu. Zowel de BLM als de demonstratie gisteren waren geen lokale anti gemeente demonstratie’s, maar demonstratie’s waar men vanuit het hele land voor naar Amsterdam kwam.
Daarom zijn die twee zeer goed te vergelijken.
was het in eerste instantie ook niet een politiestaking?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik gok onderschatting van het aantal personen dat in de risicoanalyse was meegenomen, was bij die BLM ook zo, Amsterdam is niet als Nijmegen dat waarbij bepaalde toegangswegen afsluit dat veel mensen er niet via andere wegen kunnen komen.
Ja, de honden kwamen ook pas naar voren na het met geweld doorbreken van de linie op 5:00 (na het aftellen).quote:Op maandag 3 januari 2022 12:20 schreef -river- het volgende:
[..]
Duidelijk, de politie had geen keuze hier en moesten de honden inzetten.
al is het zemblaquote:Op maandag 3 januari 2022 12:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sowieso is het belachelijk om honden bij groepen in te zetten, heb met voetbal ook gezien dat zo een beest uit het niets een passant te pakken had.
Ja, politie was er in afgeslankte vorm. Vandaar dat er aanzienlijk wat marechaussee was om bij te springen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
was het in eerste instantie ook niet een politiestaking?
ME/Politie kan niet zo makkelijk staken als de openbare orde in het geding kan zijn he?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
was het in eerste instantie ook niet een politiestaking?
Volgens mij werd in verleden veelal traangas gebruikt, maar dat hoor je niet zo vaak meer, overigens liepen er ook kinderen tussen de groep.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
al is het zembla
https://www.npostart.nl/zembla/19-11-2020/BV_101401006
https://www.npostart.nl/zembla/11-03-2021/BV_101404406
Ik begrijp wel dat ze honden inzetten though, het punt is nl dat in tegenstelling tot andere wapens die de politie inzet er eigenlijk wettelijk niet zoveel geregeld is als het om de inzet van politiehonden aangaat.
begrijp ik maar was het niet 1 van de redenen die demonstratie te verbieden?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ME/Politie kan niet zo makkelijk staken als de openbare orde in het geding kan zijn he?
Dus of je laat die sukkel die het niet begrijpt zich laten bijten door een hond, of je laat de boel escaleren en waarschijnlijk meerder mensen gebeten laten worden door honden omdat je er wat traangasbommetjes op af schiet?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij werd in verleden veelal traangas gebruikt, maar dat hoor je niet zo vaak meer, overigens liepen er ook kinderen tussen de groep.
Tijd om te verhuizen naar China, Rusland, Wit-Rusland, Noord-Korea, Venezuela.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze hadden ze de stad uit moeten knuppelen.
Ben wel eens gebeten toen ik naar voetbal ging, gelukkig had ik 2 jassen aan waarvan 1 dik leer, nog steeds littekenquote:Op maandag 3 januari 2022 12:31 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind die honden echt doodeng.
Ik denk dat als ik daar had gestaan, ik wat chocola had meegenomen voor Fikkie. Hond als die aanvalt bij de oren beetpakken en dan chocola in z'n muil douwen. Dan mogen ze weer nieuwe hondjes gaan trainen bij de politie.
Ja dat is geweld maar het inzetten van een politiehond is ook een zwaar geweldsmiddel.
Dan gaat de politie over op het volgende zwaardere geweldsmiddel, schieten.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:31 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk dat als ik daar had gestaan, ik wat chocola had meegenomen voor Fikkie. Hond als die aanvalt bij de oren beetpakken en dan chocola in z'n muil douwen. Dan mogen ze weer nieuwe hondjes gaan trainen bij de politie.
Ja dat is geweld maar het inzetten van een politiehond is ook een zwaar geweldsmiddel.
Traangas is niet super erg, het geeft alleen vervelend gevoel.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dus of je laat die sukkel die het niet begrijpt zich laten bijten door een hond, of je laat de boel escaleren en waarschijnlijk meerder mensen gebeten laten worden door honden omdat je er wat traangasbommetjes op af schiet?
daar hadden ze het niet na kunnen vertellenquote:Op maandag 3 januari 2022 12:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Tijd om te verhuizen naar China, Rusland, Wit-Rusland, Noord-Korea, Venezuela.
Gewoon pets, pets, pets en bij Diemen afleveren.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Tijd om te verhuizen naar China, Rusland, Wit-Rusland, Noord-Korea, Venezuela.
Ik leg enkel uit hoe het werkt.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zieke tekst vind ik dit. Echt gewoon ziek.
Er loopt een man tussen de drukte zonder wapen in zijn handen met een overschot politie en andere mensen. Je praat nog ff over verbijten alsof je er hitsig van wordt en er zijn 4 knotsgekke users die je post een like geven.
Schaam jullie diep! Stelletje gekken!
Traangas wordt in Nederland eigenlijk nauwelijks gebruikt, altijd al wel raar gevonden omdat het toch best effectief is.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dus of je laat die sukkel die het niet begrijpt zich laten bijten door een hond, of je laat de boel escaleren en waarschijnlijk meerder mensen gebeten laten worden door honden omdat je er wat traangasbommetjes op af schiet?
ja daar ken ik ze ook van, die rugzak man is blijkbaar nog nooit bij een voetbalwedstrijd geweestquote:Op maandag 3 januari 2022 12:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben wel eens gebeten toen ik naar voetbal ging, gelukkig had ik 2 jassen aan waarvan 1 dik leer, nog steeds litteken
quote:Op maandag 3 januari 2022 12:31 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik ooit naar zo'n coronademo zou gaan zou ik een maliënkolder aanschaffen denk ik. Kan Fikkie nadien mooi naar de tandarts. 5 barkie en klaar.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben wel eens gebeten toen ik naar voetbal ging, gelukkig had ik 2 jassen aan waarvan 1 dik leer, nog steeds litteken
Stoer geschreven vanuit je zolderkamerquote:Op maandag 3 januari 2022 12:31 schreef sirdanilot het volgende:
In jaren 80 was het het standaardmiddel.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Traangas wordt in Nederland eigenlijk nauwelijks gebruikt, altijd al wel raar gevonden omdat het toch best effectief is.
Al moet je het dan ook weer niet zoals de Fransen gaan inzetten.
Ik ben als dood voor honden, en hoewel ik geen hooligan ben heb ik vaak zat meegemaakt dat ze die beesten op heet uitvak los lieten gaan, vooral bij Zwolle was het altijd feest.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja daar ken ik ze ook van, die rugzak man is blijkbaar nog nooit bij een voetbalwedstrijd geweest
Mooie foto van jezelfquote:Op maandag 3 januari 2022 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ik ooit naar zo'n coronademo zou gaan zou ik een maliënkolder aanschaffen denk ik. Kan Fikkie nadien mooi naar de tandarts. 5 barkie en klaar.
[ afbeelding ]
Dank je schat ik voelde me wel sexy. Top of bottom?quote:
In Nederland nooit meegemaakt eigenlijk.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
In jaren 80 was het het standaardmiddel.
Dit was in de zin van het woord geen demonstratie, organisatie had zich teruggetrokken, en iedereen kwam er naar eigen zeggen op 'eigen titel' om koffie te drinken, waarschijnlijk omdat er binnen de organisatie geen eenheid is of omdat niemand verantwoordelijkheid wilt dragen als het evt escaleert, dan houd je denk ik als uitvoerende macht ook een ander handboek aan dan als het een demo is die wel volgens het boekje mag.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
begrijp ik maar was het niet 1 van de redenen die demonstratie te verbieden?
Niet de voornaamste reden iig:quote:Op maandag 3 januari 2022 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
begrijp ik maar was het niet 1 van de redenen die demonstratie te verbieden?
Daar ben ik het mee eens. Honden inzetten is een zwaar middel en zou niet zomaar gedaan moeten worden.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk en moeten we er wat van vinden dat er überhaupt honden tussen lopen.
Regel nummer 1 voor elke burgemeester: geef aan dat je signalen hebt ontvangen dat er ook voetbalhooligans op af komen en je kan letterlijk alles verbieden.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Niet de voornaamste reden iig:
https://nos.nl/artikel/24(...)-in-ordelijk-verloop
ook geen hooligan maar als budget supporter werd je wel als dusdanig behandeldquote:Op maandag 3 januari 2022 12:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben als dood voor honden, en hoewel ik geen hooligan ben heb ik vaak zat meegemaakt dat ze die beesten op heet uitvak los lieten gaan, vooral bij Zwolle was het altijd feest.
Ik denk dat er nog wel een onderzoek gaat komen waarbij de leiding er flink van langs krijgt, het escaleerde pas toen de politie de demonstranten insloot, echter deze mensen volgden slechts de verordening op, als je de beelden van Sven hebt gezien, dan zie je dat de politie paniek en chaos veroorzaakt.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dit was in de zin van het woord geen demonstratie, organisatie had zich teruggetrokken, en iedereen kwam er naar eigen zeggen op 'eigen titel' om koffie te drinken, waarschijnlijk omdat er binnen de organisatie geen eenheid is of omdat niemand verantwoordelijkheid wilt dragen als het evt escaleert, dan houd je denk ik als uitvoerende macht ook een ander handboek aan dan als het een demo is die wel volgens het boekje mag.
Dat Amsterdamse geneuzel inderdaad.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:24 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Lokale anti-gemeente demonstraties?Je vergeet het woonprotest, de klimaatmars, pride, pro Palestina. Dat zijn de grotere maar er zijn wekelijks protesten, over algemene of internationale onderwerpen en volgens mij nooit tegen gemeentebeleid.
Ach, er was een paar minuten een beetje chaos en er zijn een miniem aantal mensen opgepakt. Wat een storm in een glas water zeg.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel een onderzoek gaat komen waarbij de leiding er flink van langs krijgt, het escaleerde pas toen de politie de demonstranten insloot, echter deze mensen volgden slechts de verordening op, als je de beelden van Sven hebt gezien, dan zie je dat de politie paniek en chaos veroorzaakt.
Ik zie boze witte mannen en geen paniek.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel een onderzoek gaat komen waarbij de leiding er flink van langs krijgt, het escaleerde pas toen de politie de demonstranten insloot, echter deze mensen volgden slechts de verordening op, als je de beelden van Sven hebt gezien, dan zie je dat de politie paniek en chaos veroorzaakt.
Meestal valt het ook wel mee, een mep van zo een lange lat is niet prettig, maar hooguit blauwe plek, ze meppen meestal ook op je benen. Daarnaast zijn de gasten die het opzoeken meestal behoorlijk onder invloed.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:41 schreef potjecreme het volgende:
Ik heb nog nooit iemand horen klagen over politiegeweld bij voetbal gerelateerde situaties.
Kijk de beelden maar terug, en dan vooral het linkerdeel van de straat waar mensen geen kant op konden.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik zie boze witte mannen en geen paniek.
geen tribunalen?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach, er was een paar minuten een beetje chaos en er zijn een miniem aantal mensen opgepakt. Wat een storm in een glas water zeg.
Is het op enig moment geescalleerd dan? er zijn 30 man aangehouden, mssn een dozijn die medisch verzorgd moesten worden dat en dat op een groep van wat zal het zijn 4-5000 man (of 60.000 als je bepaalde vloggers moet geloven), ik heb georganiseerde evenementen mee gemaakt waarbij er meer politiegeweld te zien was/meer mensen afgevoerd moesten worden die niet op voorhand verboden waren.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet eens. De wappies mochten gewoon het museumplein op, mochten daarna een uur door het centrum van Amsterdam lopen om bij een ronseling van wappie FvD te verschijnen. Daarna hebben ze urenlang bezopen voor een politiebureau gestaan omdat er wat nepveteranen zijn opgepakt. En nog doen ze alsof ze groot onrecht is aangedaan.quote:
En waarom sluit je dan de straat af? De groep ging al gefaseerd naar het Westerpark, en er was ook helemaal geen geweld of agressie op het museumplein, de politie hield gewoon ook praatjes met de mensen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Het doel was, denk ik ook om de demonstranten gefaseerd op en neer te laten lopen in een vooraf bepaalde route, er kwamen ws alleen wat meer mensen opaf dan van te voren ingeschat was.
Je had daar in eerste instantie gewoon niet moeten komen. Dan blijven de hondjes braaf in het hok.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:31 schreef sirdanilot het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |