Nee als hij niet wil testen moet hij dat weten en nog steeds een goede broer zijn. Vrouwen maken alles kapot als je er teveel in meegaat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:10 schreef Justinn het volgende:
[..]
Haar angst is zeker reëel. Angstoorzaken zijn echter zelden reëel, dat geldt voor bijna alles.
Realiteit is dat iemand angsten ervaart. Dat wegcijferen is egoïstisch, de angstgevoelens zijn er immers en voor haar reëel. Daar dus rekening mee houden is niets meer dan fatsoenlijk. En dat werkt ook nog 2 kanten op.
Eh, niet even met een stokje in je neus willen roeren als je notabene net ziek bent geweest om je broer en schoonzus ook op het kerstfeest te laten komen noem ik gewoon dwars liggen. Ongeacht of broer dat nu onzin vind of niet, dat doe je gewoon voor een ander. De te nemen moeite staat in geen enkele verhouding of broer moet nationaal bekend zijn als wappie die het voor zijn imago niet kan leiden om een test te doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Niemand ligt iemand dwars.
Iedereen is vrij.
Zo zou ik het niet willen noemen. Vijf minuten neuken en ik heb straks zes weken vrij; zomervakantie (want onderwijs) nog niet eens meegerekend, bijna vijf maanden dus, da's me ook wat waard.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee als hij niet wil testen moet hij dat weten en nog steeds een goede broer zijn. Vrouwen maken alles kapot als je er teveel in meegaat.
Ik hoef nog geeneens excuses. Voor een mening hoef je je excuses niet aan te bieden. Wel hoop ik dat hij het gesprek een keer gaat initiëren, ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:12 schreef Cockwhale het volgende:
Het raakt je omdat hij zich zeer egoïstisch gedroeg. Als hij zelf geen toenadering zoekt, met een excuses voor zijn uitbarsting, dan zou ik het contact eerst maar laten zitten. Iedereen kan fouten maken en gefrustreerd zijn, maar een beetje volwassen mens kan daar ook zijn verantwoordelijkheid voor nemen en op een later moment, na afgekoeld te zijn, zijn of haar oprechte excuses voor aanbieden.
Wij verschillen van mening.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:11 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Eh, niet even met een stokje in je neus willen roeren als je notabene net ziek bent geweest om je broer en schoonzus ook op het kerstfeest te laten komen noem ik gewoon dwars liggen. Ongeacht of broer dat nu onzin vind of niet, dat doe je gewoon voor een ander. De te nemen moeite staat in geen enkele verhouding of broer moet nationaal bekend zijn als wappie die het voor zijn imago niet kan leiden om een test te doen.
Kennelijk speelt er meer bij broer en dan moet broer daar maar open over zijn.
Anno 2022 COVID nog een 'verkoudheidje' noemenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening.
Ik heb liever een verkoudheidje dan zo'n ding in mijn neus.
Maar het gaat in dit geval niet om jou (mijn broer); een beetje rekening houden met. Aan dat soort boude uitspraken heeft niemand wat, behalve jijzelf (mijn broer zelf). Cause Mayhem verwoordde het verder op de vorige pagina heel mooi.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar wil je ook liever de band met je familie verbreken?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening.
Je hoeft niet meteen de band te verbreken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar wil je ook liever de band met je familie verbreken?
Het is meer dan een mening. Een mening is 'ik vind die testen onzin'. In een tantrum verwijten maken en daarmee zich respectloos gedragen naar jou en je vriendin/vrouw is geen mening. En ja, hij zou wel excuses moeten maken, of jij dat nou wil of niet. Dat betuigt van spijt en volwassenheid, en is een herstel van wederzijds respect voor elkaar.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zo zou ik het niet willen noemen. Vijf minuten neuken en ik heb straks zes weken vrij; zomervakantie (want onderwijs) nog niet eens meegerekend, bijna vijf maanden dus, da's me ook wat waard.
[..]
Ik hoef nog geeneens excuses. Voor een mening hoef je je excuses niet aan te bieden. Wel hoop ik dat hij het gesprek een keer gaat initiëren, ja.
Waarom vullen we hier dan een heel topic over een ruzie?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:45 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Je hoeft niet meteen de band te verbreken.
1 persoon kan ervoor kiezen om niet meer in de buurt te komen van een ander persoon, zonder dat er verder mensen boos worden op elkaar.
Je zult al lang niet meer zo ongedwongen, relaxt en gezellig zijn door toedoen van je vrouw en dat irriteert je broer. Gok ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zo zou ik het niet willen noemen. Vijf minuten neuken en ik heb straks zes weken vrij; zomervakantie (want onderwijs) nog niet eens meegerekend, bijna vijf maanden dus, da's me ook wat waard.
[..]
Ik hoef nog geeneens excuses. Voor een mening hoef je je excuses niet aan te bieden. Wel hoop ik dat hij het gesprek een keer gaat initiëren, ja.
Dit is ook mijn vraag. In hoeverre geld dat de miskramen en nu wel goed meetelt? Dat er meer moet wijken voor de zwangerschap, voor de ts en zijn vrouw de focus daarop ligt?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zult al lang niet meer zo ongedwongen, relaxt en gezellig zijn door toedoen van je vrouw en dat irriteert je broer. Gok ik.
Zo dan, jij hebt een hoop narigheid meegemaakt door toedoen van een vrouw?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zult al lang niet meer zo ongedwongen, relaxt en gezellig zijn door toedoen van je vrouw en dat irriteert je broer. Gok ik.
Alle problemen die ik om me heen zie bij vrienden en familie zijn vaak gedreven door de vrouwen aan gene zijde. Dat is niet erg maar je moet er niet teveel naar luisteren, dan behoudt je vrienden en familie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:34 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zo dan, jij hebt een hoop narigheid meegemaakt door toedoen van een vrouw?
De helft van alle verkoudheden is omicron.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Anno 2022 COVID nog een 'verkoudheidje' noemen![]()
![]()
Zeker! Alleen bij een 'goede broer' gaat dat idealiter zonder het volgende:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee als hij niet wil testen moet hij dat weten en nog steeds een goede broer zijn.
Maar TS' z'n vrouw is de schuldige en moet zich niet aanstellen zeker.quote:
Dat is het punt nauwelijks. Dat TS zelf vindt dat de angst van z'n vrouw niet reëel is, betekent niet dat hij daar maar ver vandaan moet blijven of niet naar moet handelen. TS z'n belang is anders; hij wil dat z'n vrouw zich op haar gemak voelt, om imo begrijpelijke redenen. Vragen of iemand een zelftest wil doen zou helemaal niet zo'n probleem moeten zijn. Dat iemand daar niet in mee wil gaan zou overigens ook niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vooral omdat de TS zelf aangeeft dat de angst rondom de zwangerschap niet geheel reeel is vraag ik me af of dat niet juist tot dit probleem heeft geleid.
Hij kiest voor zijn vrouw, die naar zijn eigen zeggen onredelijk is in haar zwangerschap. Maar dat kan wrevel oproepen aan de andere kant.
Gelukkig zijn dit zaken waar mijn vrouw, vrienden en ik normaliter geen last van hebben. Dat we er nu wel last van hebben, komt doordat, zoals Justinn hierboven al aangeeft, ik achter mijn vrouw ben gaan staan. Maar da's een keuze van mijzelf. Normaliter gaat alles in wederzijds overleg en zou ze mij nooit 'verbieden' om op bijv. een vriendenweekend te gaan. Mijn broer zou vorig jaar naar Amerika gaan, mijn vrouw pushte me zowat om ook mee te gaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alle problemen die ik om me heen zie bij vrienden en familie zijn vaak gedreven door de vrouwen aan gene zijde. Dat is niet erg maar je moet er niet teveel naar luisteren, dan behoudt je vrienden en familie.
Zoals dat je eerst altijd een vrienden weekend had moet je dit nu nog doen; ook al staat je vrouw er jankend bij, dreigend dat de koffers buiten staan als je terug bent.
Dit leer je vanzelf als je wat ouder wordt en je ziet het ook overal om je heen.
Mijn enige zorg is dat mijn vrouw zich gewoon goed voelt, gewoon lekker d'r dingetje kan doen en zo, zonder zich om wat dan ook druk te hoeven maken. Straks na de zwangerschap gaan we weer lekker normaal doen, behalve dan met die kleine erbij. Ik ga er vanuit dat deze hele vete dan inmiddels is opgelost.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dit is ook mijn vraag. In hoeverre geld dat de miskramen en nu wel goed meetelt? Dat er meer moet wijken voor de zwangerschap, voor de ts en zijn vrouw de focus daarop ligt?
Dat laatste is zeer begrijpelijk, dat hoort zelfs zo, is even niet anders. Maar het kan wel lastig zijn voor anderen eromheen, zeker als die ook nog met andere zaken zitten.
Dat waar men een band mee had en op kon rekenen is nu naar binnen gekeerd (op die zwangerschap en dat kleintje dat komt). Die broer (in dit geval) is blij net dat kleintje dat komt, maar heeft er nog niet die binding mee nu die moeder en vader wel voelen. Die voelt zich nu ineens alleen en niet begrepen.
Vooral omdat de TS zelf aangeeft dat de angst rondom de zwangerschap niet geheel reeel is vraag ik me af of dat niet juist tot dit probleem heeft geleid.
Hij kiest voor zijn vrouw, die naar zijn eigen zeggen onredelijk is in haar zwangerschap. Maar dat kan wrevel oproepen aan de andere kant.
Lastig iig. De TS lijkt het vooral niet goed te kunnen doen. Tussen vuren te zitten.
Natuurlijk wil hij zijn vrouw niet afvallen. Die wat overdrijft, maar ook niet compleet losgeslagen is. Zelf heeft hij ook zijn zorgen en gedoe rondom het eerdere verlies en nu eindelijk wel dat kleintje die hij ook zo graag wil.
Zijn broer heeft zijn eigen leven en daarin zijn eigen zorgen. Ook is wat irritatie over maar toegeven aan zwangerschapsgekte niet zo heel raar. En ziet zijn broer misschien dat de TS ook wat over beschermend is, ook wat zwangerschapsgekte heeft om het zo maar te zeggen. En rekt de band tussen broers daardoor heel eventjes.
Je zit in je blinde vlek, je broer vind dat je onder de duim zit. Je mannelijkheid verloren. Dat moet je herwinnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:36 schreef DjVero het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dit zaken waar mijn vrouw, vrienden en ik normaliter geen last van hebben. Dat we er nu wel last van hebben, komt doordat, zoals Justinn hierboven al aangeeft, ik achter mijn vrouw ben gaan staan. Maar da's een keuze van mijzelf. Normaliter gaat alles in wederzijds overleg en zou ze mij nooit 'verbieden' om op bijv. een vriendenweekend te gaan. Mijn broer zou vorig jaar naar Amerika gaan, mijn vrouw pushte me zowat om ook mee te gaan.
In een goede stabiele relatie zoals wij hebben, hoef je daarin niets te leren, want dat gaat op wederzijds vertrouwen, overleg en respect. Blijkbaar heb jij geen van die dingen van dichtbij meegemaakt.
Onzin. Het enige wat broer niet wil is iets moeten. En TS kan het best vragen, maar niet eisen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zit in je blinde vlek, je broer vind dat je onder de duim zit. Je mannelijkheid verloren. Dat moet je herwinnen.
Weet niet of ik gelijk heb, maar laat weten als je je broer gesproken hebt.
Meegaan in iemands angst is zelden effectief. Iemand zal zelf de angst aan moeten pakken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:10 schreef Justinn het volgende:
[..]
Haar angst is zeker reëel. Angstoorzaken zijn echter zelden reëel, dat geldt voor bijna alles.
Realiteit is dat iemand angsten ervaart. Dat wegcijferen is egoïstisch, de angstgevoelens zijn er immers en voor haar reëel. Daar dus rekening mee houden is niets meer dan fatsoenlijk. En dat werkt ook nog 2 kanten op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |