abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202989458
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:39 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoe dan ook is dit absoluut geen moord of doodslag. Het is een ongeluk waar iemand wel of geen schuld aan heeft.
Dat is duidelijk, de man kan mogelijk wel worden vervolgt voor dood door schuld als blijkt dat hij gevaar (voor anderen) heeft veroorzaakt met zijn gedrag. Dan zit er in dat ongeluk zeker een verwijtbaar aspect. Dat een klaphamer legaal is -of niet - doet er verder weinig aan toe.

Dat we hier los gaan over over verboden van vuurwerk en andere verwante zaken, zoals carbid, is begrijpelijk, maar heeft geen zin. Zoals dit jaar al bleek wordt er toch wel vuurwerk afgestoken, ondanks een verbod. Men kan schijnbaar makkelijk aan vuurwerk komen en blijft dat voorlopig nog wel proberen. Ik ben zelf groot voorstander van veel meer bewustwording van de gevaren van vuurwerk (ongeacht legaal/illegaal). Een meerwaarde in andere maatregelen is er niet of nauwelijks.
pi_202989689
Ik heb een déjà gevoel dat dit soort dodelijke ongelukken vaak in Haaksbergen gebeuren.
pi_202990030
Mensen die deze moord downplayen. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202990079
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:41 schreef Seven. het volgende:

Die onwetendheid is onverantwoordelijk en het leidt tot ongelukken.
Zou de overheid een arbowetgeving voor huishoudens moeten gaan invoeren?

De meeste ongelukken gebeuren nog steeds in en om huis. ;)
  zondag 2 januari 2022 @ 09:02:03 #105
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202990230
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:30 schreef superniger het volgende:
Mensen die deze moord downplayen. :')
Mensen die dit moord noemen :')
pi_202990233
Ik word ontzettend moe van mensen die een noodlottig ongeval tot moord proberen te framen.

Mensen die bij het eerste dodelijke incident ooit met een klaphamer direct aan het krijsen zijn om een verbod zijn nog vermoeiender.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202990253
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik word ontzettend moe van mensen die een noodlottig ongeval tot moord proberen te framen.

Mensen die bij het eerste dodelijke incident ooit met een klaphamer direct aan het krijsen zijn om een verbod zijn nog vermoeiender.
Het maakt het een stuk makkelijker om te bepalen welke posts wel en welke posts niet serieus zijn.
  zondag 2 januari 2022 @ 09:24:40 #108
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_202990371
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Ik word ontzettend moe van mensen die een stupide actie tot noodlottige ongeval proberen te framen.

Was die aap niet bezig geweest met een klaphamer, was er niets gebeurd. Wat is het nut met het spelen met dat ding? Een volwassen manspersoon die perse een knal moet veroorzaken, get a life.
  zondag 2 januari 2022 @ 09:30:35 #109
342627 tja77
pi_202990421
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:24 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]
Ik word ontzettend moe van mensen die een stupide actie tot noodlottige ongeval proberen te framen.

Was die aap niet bezig geweest met een klaphamer, was er niets gebeurd. Wat is het nut met het spelen met dat ding? Een volwassen manspersoon die perse een knal moet veroorzaken, get a life.
Ah, omdat jij er geen zak aan vindt, mag een ander het ook niet leuk vinden?
  zondag 2 januari 2022 @ 09:32:10 #110
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202990433
quote:

Wat is het nut van dit forum? Ga je als een elektriciën om het leven komt in een datacenter je ook afvragen of we niet beter niks kunnen doen omdat iets niet strikt noodzakelijk is om adem te kunnen halen?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202990439
quote:
Was die aap niet bezig geweest met een klaphamer, was er niets gebeurd.
Misschien was zijn vriendje dan wel uit een boom gevallen.

Nogmaals, er mag best onderzocht worden of er dom of onverantwoordelijk is gehandeld maar het idee van de klaphamer is dat je zelf die hamer niet in handen hoeft te houden en precies weet waar die terecht komt. Dat lijkt mij niet intrinsiek gevaarlijk. Wat het dus gevaarlijk kan maken is hoeveel je er onder legt en wat voor spul naast het poeder. Gewoon afwachten wat daar het rapport van is.
pi_202990442
Ja en als die kinderen daar niet hadden gelopen was er ook niks gebeurd
pi_202990446
quote:

[..]

Dat jij een klaphamer niet leuk vindt en er geen plezier aan beleeft dat mag, maar dat is natuurlijk geen argument.

Het is geen verboden apparaat en je mag het ook gewoon gebruiken. In dat opzicht deed de man dus niks raars en hij had ook niet de intentie iemand te doden. Een ongeluk dus.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 2 januari 2022 @ 09:33:38 #114
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_202990451
quote:
5s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wat is het nut van dit forum? Ga je als een elektriciën om het leven komt in een datacenter je ook afvragen of we niet beter niks kunnen doen omdat iets niet strikt noodzakelijk is om adem te kunnen halen?
Je vergelijkt het ongereguleerd gebruik van een klaphamer met iemand die zijn werk doet onder vastgelegde arbeidsomstandigheden? Oke. Kom voortaan terug met een steekhoudend argument.
pi_202990480
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:33 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]
Je vergelijkt het ongereguleerd gebruik van een klaphamer met iemand die zijn werk doet onder vastgelegde arbeidsomstandigheden? Oke. Kom voortaan terug met een steekhoudend argument.
Laten we het ongereguleerd gebruik van een klaphamer eens vergelijken met het ongereguleerd gebruik van een keukentrap. Gebeuren daar nooit (dodelijke) ongelukken mee?
pi_202990488
quote:

[..]

quote:

[..]
Maar voor moord moet er sprake zijn van voorbedachte rade.
Dat deze 'aap' een onzinnige actie doet, is niet hetzelfde als dat hij van plan was de betreffende voorbij lopende personen (of kijkende personen) te vermoorden.
  zondag 2 januari 2022 @ 09:40:17 #117
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_202990500
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:38 schreef snabbi het volgende:

[..]
[..]
Maar voor moord moet er sprake zijn van voorbedachte rade.
Dat deze 'aap' een onzinnige actie doet, is niet hetzelfde als dat hij van plan was de betreffende voorbij lopende personen (of kijkende personen) te vermoorden.
Ik heb niet gezegd dat ik het moord vind. Maar het is wel degelijk dood door schuld.
  zondag 2 januari 2022 @ 09:40:48 #118
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_202990508
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat jij een klaphamer niet leuk vindt en er geen plezier aan beleeft dat mag, maar dat is natuurlijk geen argument.

Het is geen verboden apparaat en je mag het ook gewoon gebruiken. In dat opzicht deed de man dus niks raars en hij had ook niet de intentie iemand te doden. Een ongeluk dus.
Niet verboden nee, maar het lijkt me niet totaal een normaal ding om te gebuiken. Zeker als daar chemische reacties en knallen bij komt kijken. Intentie om te doden of niet maakt niet uit. Die dingen zijn zelf gefabriceerd (en dus geen kwaliteitseisen) en waarschijnlijk ook nog verkeerd gebruikt. Ga maar uitleggen aan de rechter :W
pi_202990510
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:40 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]
Ik heb niet gezegd dat ik het moord vind. Maar het is wel degelijk dood door schuld.
Jij stond erbij? Ik heb nergens details vernomen.
pi_202990522
quote:
Ga maar uitleggen aan de rechter
Dat is het enige zinnige wat er uit je toetsenbord komt tot nog toe.
  zondag 2 januari 2022 @ 09:43:15 #121
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202990529
quote:

[..]
Ongereguleerd :') Jij gaat nu heel veel data verstoken en daarmee mensen onnodig aan het werk zetten om regulatie te duiden. Ongelukken gebeuren juist als iets verboden wordt waar wel behoefte aan is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 2 januari 2022 @ 09:44:51 #122
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_202990544
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat is het enige zinnige wat er uit je toetsenbord komt tot nog toe.
Wat maakt jullie dat jullie deze man met hand en tand verdedigen? :')

Net een 12-jarige doodgegaan door iets wat hij doet (ongeluk of niet) en jullie staan doodleuk die gast te verdedigen :D
  zondag 2 januari 2022 @ 09:45:31 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202990555
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:44 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Net een 12-jarige doodgegaan door iets wat hij doet (ongeluk of niet) en jullie staan doodleuk die gast te verdedigen :D
Omdat IK het niet leuk vind heeft het DUS geen nut en moeten we het maar snel VERBIEDEN.

Ik vind het ook maar een puberale vorm van vermaak, maar als mensen er plezier aan beleven en er zijn weinig noemenswaardige incidenten waarom dan direct in die verbied-reflex schieten.
Huilen dan.
pi_202990557
quote:

[..]
Het zou zeker dood door schuld kunnen zijn en het is prima om te bekijken of de persoon daarvoor aangeklaagd kan worden. In hoeverre de actie van de persoon daadwerkelijk voldoet aan de definitie van roekeloosheid weet ik niet. Dat zou afhangen van de staat van die klaphamer, de hoeveelheid gebruikte poeder etc etc. Of het daadwerkelijk dood door schuld is of niet, dat kunnen wij op dit moment niet bepalen. Wel prima om de discussie daar over te hebben van wat we wel en niet weten.

De post waar jij op reageert ging alleen over iemand die aangeeft dat de moord wordt gebagatelliseerd. Dat is een non-discussie.
  zondag 2 januari 2022 @ 09:47:12 #125
342627 tja77
pi_202990569
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:44 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Jij bent degene die hem aan het veroordelen is terwijl je geen benul hebt wat er gebeurde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')