Dat is duidelijk, de man kan mogelijk wel worden vervolgt voor dood door schuld als blijkt dat hij gevaar (voor anderen) heeft veroorzaakt met zijn gedrag. Dan zit er in dat ongeluk zeker een verwijtbaar aspect. Dat een klaphamer legaal is -of niet - doet er verder weinig aan toe.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:39 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hoe dan ook is dit absoluut geen moord of doodslag. Het is een ongeluk waar iemand wel of geen schuld aan heeft.
Zou de overheid een arbowetgeving voor huishoudens moeten gaan invoeren?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:41 schreef Seven. het volgende:
Die onwetendheid is onverantwoordelijk en het leidt tot ongelukken.
Het maakt het een stuk makkelijker om te bepalen welke posts wel en welke posts niet serieus zijn.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik word ontzettend moe van mensen die een noodlottig ongeval tot moord proberen te framen.
Mensen die bij het eerste dodelijke incident ooit met een klaphamer direct aan het krijsen zijn om een verbod zijn nog vermoeiender.
Ik word ontzettend moe van mensen die een stupide actie tot noodlottige ongeval proberen te framen.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik word ontzettend moe van mensen die een noodlottig ongeval tot moord proberen te framen.
Mensen die bij het eerste dodelijke incident ooit met een klaphamer direct aan het krijsen zijn om een verbod zijn nog vermoeiender.
Ah, omdat jij er geen zak aan vindt, mag een ander het ook niet leuk vinden?quote:Op zondag 2 januari 2022 09:24 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Ik word ontzettend moe van mensen die een stupide actie tot noodlottige ongeval proberen te framen.
Was die aap niet bezig geweest met een klaphamer, was er niets gebeurd. Wat is het nut met het spelen met dat ding? Een volwassen manspersoon die perse een knal moet veroorzaken, get a life.
Wat is het nut van dit forum? Ga je als een elektriciën om het leven komt in een datacenter je ook afvragen of we niet beter niks kunnen doen omdat iets niet strikt noodzakelijk is om adem te kunnen halen?quote:Op zondag 2 januari 2022 09:24 schreef Yon_Wip het volgende:
Ik word ontzettend moe van mensen die een stupide actie tot noodlottige ongeval proberen te framen.
Was die aap niet bezig geweest met een klaphamer, was er niets gebeurd. Wat is het nut met het spelen met dat ding? Een volwassen manspersoon die perse een knal moet veroorzaken, get a life.
Misschien was zijn vriendje dan wel uit een boom gevallen.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:24 schreef Yon_Wip het volgende:
Was die aap niet bezig geweest met een klaphamer, was er niets gebeurd.
Dat jij een klaphamer niet leuk vindt en er geen plezier aan beleeft dat mag, maar dat is natuurlijk geen argument.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:24 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Je vergelijkt het ongereguleerd gebruik van een klaphamer met iemand die zijn werk doet onder vastgelegde arbeidsomstandigheden? Oke. Kom voortaan terug met een steekhoudend argument.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat is het nut van dit forum? Ga je als een elektriciën om het leven komt in een datacenter je ook afvragen of we niet beter niks kunnen doen omdat iets niet strikt noodzakelijk is om adem te kunnen halen?
Laten we het ongereguleerd gebruik van een klaphamer eens vergelijken met het ongereguleerd gebruik van een keukentrap. Gebeuren daar nooit (dodelijke) ongelukken mee?quote:Op zondag 2 januari 2022 09:33 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Je vergelijkt het ongereguleerd gebruik van een klaphamer met iemand die zijn werk doet onder vastgelegde arbeidsomstandigheden? Oke. Kom voortaan terug met een steekhoudend argument.
quote:Op zondag 2 januari 2022 09:24 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Maar voor moord moet er sprake zijn van voorbedachte rade.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:33 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Je vergelijkt het ongereguleerd gebruik van een klaphamer met iemand die zijn werk doet onder vastgelegde arbeidsomstandigheden? Oke. Kom voortaan terug met een steekhoudend argument.
Ik heb niet gezegd dat ik het moord vind. Maar het is wel degelijk dood door schuld.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:38 schreef snabbi het volgende:
[..]
[..]
Maar voor moord moet er sprake zijn van voorbedachte rade.
Dat deze 'aap' een onzinnige actie doet, is niet hetzelfde als dat hij van plan was de betreffende voorbij lopende personen (of kijkende personen) te vermoorden.
Niet verboden nee, maar het lijkt me niet totaal een normaal ding om te gebuiken. Zeker als daar chemische reacties en knallen bij komt kijken. Intentie om te doden of niet maakt niet uit. Die dingen zijn zelf gefabriceerd (en dus geen kwaliteitseisen) en waarschijnlijk ook nog verkeerd gebruikt. Ga maar uitleggen aan de rechterquote:Op zondag 2 januari 2022 09:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat jij een klaphamer niet leuk vindt en er geen plezier aan beleeft dat mag, maar dat is natuurlijk geen argument.
Het is geen verboden apparaat en je mag het ook gewoon gebruiken. In dat opzicht deed de man dus niks raars en hij had ook niet de intentie iemand te doden. Een ongeluk dus.
Jij stond erbij? Ik heb nergens details vernomen.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:40 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik het moord vind. Maar het is wel degelijk dood door schuld.
Ongereguleerdquote:Op zondag 2 januari 2022 09:33 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Wat maakt jullie dat jullie deze man met hand en tand verdedigen?quote:Op zondag 2 januari 2022 09:42 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is het enige zinnige wat er uit je toetsenbord komt tot nog toe.
Omdat IK het niet leuk vind heeft het DUS geen nut en moeten we het maar snel VERBIEDEN.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:44 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Wat maakt jullie dat jullie deze man met hand en tand verdedigen?![]()
Net een 12-jarige doodgegaan door iets wat hij doet (ongeluk of niet) en jullie staan doodleuk die gast te verdedigen
Het zou zeker dood door schuld kunnen zijn en het is prima om te bekijken of de persoon daarvoor aangeklaagd kan worden. In hoeverre de actie van de persoon daadwerkelijk voldoet aan de definitie van roekeloosheid weet ik niet. Dat zou afhangen van de staat van die klaphamer, de hoeveelheid gebruikte poeder etc etc. Of het daadwerkelijk dood door schuld is of niet, dat kunnen wij op dit moment niet bepalen. Wel prima om de discussie daar over te hebben van wat we wel en niet weten.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:40 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik het moord vind. Maar het is wel degelijk dood door schuld.
Jij bent degene die hem aan het veroordelen is terwijl je geen benul hebt wat er gebeurde.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:44 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Wat maakt jullie dat jullie deze man met hand en tand verdedigen?![]()
Net een 12-jarige doodgegaan door iets wat hij doet (ongeluk of niet) en jullie staan doodleuk die gast te verdedigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |