abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202974817
Een paar maanden geleden hebben wij van de gemeente een stukje restgroen overgenomen ter uitbreiding van onze tuin. De grond is aangekocht onder de voorwaarde dat deze alleen als (sier)tuingrond gebruikt mag worden (geen uitbouw, schuurtjes, etc). Het aangekochte perceel is 2,50m breed en loopt over de gehele lengte van ons perceel en verbindt dus de voortuin met de achtertuin.

Nu willen wij op dit nieuwe stuk grond een schutting neer gaan zetten. Ik heb mij een beetje verdiept in de situatie rond de rooilijnen voor een woning wat ansicht duidelijk is maar waar ik in mijn situatie toch nog met wat vraagtekens overblijf.
.
De situatie; hoekwoning met een grote voortuin, berging en carport richting het zuiden waar de straat ligt. Westelijk ligt onze aangeschafte tuinuitbreiding die grenst aan het resterende stukje groen van de gemeente. Noordelijk hebben wij een kleine achtertuin met vrij zicht op nog een stukje groen van de gemeente. (evt kunnen we hiervan ook in de toekomst een gedeelte kopen/huren)

We willen graag ons zicht op het groene gedeelte behouden maar tegelijk ook onze voortuin afschermen; we willen aan de voorzijde van onze berging en de tuinuitbreiding een hoge schutting van 1,80m (rode lijn) die halverwege het perceel afloopt naar 0,90m (oranje lijn) en vervolgens weer aansluit op de schutting van onze achtertuin.

Het is mij nu onduidelijk waar de voorgevelrooilijn begint; is dat daadwerkelijk bij onze woning of de berging/carport? En is hier ook sprake van een zijgevelrooilijn, gezien er geen openbare weg aan de zijkant van onze woning bevindt? In het bestemmingsplan van mijn gemeente kan hier hier weinig over terugvinden, anders dat het wel toegestaan is om een schutting, lager dan 2,00m, te plaatsen op de grens van het perceel en gemeente groen.

Allemaal warrig van mijn kant dus hopelijk bieden onderstaande afbeeldingen meer duidelijkeheid. :)

Voorzijde perceel met tuinuitbreiding:

Achterkant woning met zich op gemeente groen:

google maps omgeving:

Schets van situatie en gewenste schutting:
pi_202974877
Ziet er goed uit, ik zie geen problemen.
pi_202974899
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 1 januari 2022 @ 10:27:51 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_202974916
Aan de straatkant is de max normaal gesproken 1 meter.
pi_202974923
Let op het bestemmingsplan of dat wel mag zie onderstaand verhaal.

https://www.destentor.nl/(...)mag-rijden~a5c29613/
  zaterdag 1 januari 2022 @ 10:52:58 #6
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202975114
Even de website ruimtelijke plannen checken

https://www.ruimtelijkeplannen.nl/
  zaterdag 1 januari 2022 @ 10:56:24 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202975145
Los van of het mag of niet vind ik het een bijzondere keus om het zo uit te voeren. Zo veel inkijk heb je daar toch niet? En zo'n hoge schutting aan de voorkant ziet er niet uit. Ik zou dan nog eerder een heg(je) doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202976107
quote:
Van de voorzijde van de woning; maar is dit dan de woning zelf of de berging? In geval van het 1e zou dat betekenen dat de schutting tussen de berging en de woning (vorige eigenaren) ook te hoog is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 10:28 schreef Basp1 het volgende:
Let op het bestemmingsplan of dat wel mag zie onderstaand verhaal.

https://www.destentor.nl/(...)mag-rijden~a5c29613/
Deze mensen dachten dat ze op hun goedkope tuingrond ook tuinhuisjes, uitbouw en andere gebouwen mochten plaatsen. In ons geval is het duidelijk dat dit niet de bedoeling is en daarvoor willen wij het ook niet gebruiken. (doel is gras, planten en een boom plaatsen)

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 10:52 schreef tja77 het volgende:
Even de website ruimtelijke plannen checken

https://www.ruimtelijkeplannen.nl/
Het bestemmingsplan van mijn gemeente geeft dus niet aan waar de rooilijnen voor mij woning of die van mijn buren ligt. M.b.t. afscheidingen geeft deze alleen aan dat afscheidingen tussen een perceel en gemeente groen niet de 2 meter mogen overscheiden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 10:56 schreef kanovinnie het volgende:
Los van of het mag of niet vind ik het een bijzondere keus om het zo uit te voeren. Zo veel inkijk heb je daar toch niet? En zo'n hoge schutting aan de voorkant ziet er niet uit. Ik zou dan nog eerder een heg(je) doen.
Wij hebben al genoeg overlast van de koplampen van parkerende auto's dus willen wij echt een dichte schutting aan de voorzijde. Daarnaast word het hoekpunt van de straat vaak gebruikt om auto's te parkeren als alle parkeerplaatsen vol zijn en staan er dagelijks een handje vol mensen omdat er ergens een Pokémon punt zit. Voor het zicht naar buiten in die richting hoeven wij het dus niet te doen en ik zit ook niet te wachten op mensen die continue naar binnen lopen te kijken.
pi_202977377
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 12:32 schreef Potrykus het volgende:
Wij hebben al genoeg overlast van de koplampen van parkerende auto's dus willen wij echt een dichte schutting aan de voorzijde. Daarnaast word het hoekpunt van de straat vaak gebruikt om auto's te parkeren als alle parkeerplaatsen vol zijn en staan er dagelijks een handje vol mensen omdat er ergens een Pokémon punt zit. Voor het zicht naar buiten in die richting hoeven wij het dus niet te doen en ik zit ook niet te wachten op mensen die continue naar binnen lopen te kijken.
Die koplampen hou je met een heg van 80 cm ook wel tegen.

Kijk je liever tegen je eigen hoge schutting aan dan zo nu en dan tegen het dak van een geparkeerde auto? Lijkt me me beide niet echt mooi maar die auto's zijn zo nu en dan weg en sowieso minder hoog dan die schutting. Je hebt wat meer zicht op de wereld om je heen, niet zo opgesloten in je eigen hoekje. Het een doodlopend stukje dus zal het met het aantal voorbijgangers wat je tuin in kan kijken wel meevallen. Het is ook weer niet zo dat ze recht je kamer inkijken. Als jij er alleen gras wilt maken met wat planten en een boom lijkt het mij geen enkel probleem dat een verdwaalde voorbijganger mag meegenieten van je tuin. Of wil je er naakt recreëren?

Bestaat Pokemon nog dan? Dat is inderdaad niet echt fijn. Hoeveel mensen trekt dat nog per week?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')