abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203141434
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:10 schreef -Momo- het volgende:

[..]
Dat snap ik wel meer, maar ook is dat toch niet standaard het geval? Ik las hier een voorbeeld van een vrouw die de hele dorpskroeg in haar bed had gehad. Tja, dan kan ik me dat heel goed voorstellen. Maar als je zoals de meeste vrouwen gewoon een beetje speelt met Tinder en je pikt af en toe iemand op tijdens het uitgaan, dan speelt dit toch niet/nauwelijks?
Lol ik hoop dat dat geen verhaal over mij was! Het zou inderdaad slimmer geweest zijn om meer op tinder te zitten met een verre radius ipv jongens van de kroeg te doen. Want het zijn die verhalen die natuurlijk in de kring blijven rondgaan. Maar dan nog zou het eigenlijk niet zoveel moeten uitmaken.
pi_203141909
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 16:47 schreef anoniemV het volgende:

[..]
Lol ik hoop dat dat geen verhaal over mij was! Het zou inderdaad slimmer geweest zijn om meer op tinder te zitten met een verre radius ipv jongens van de kroeg te doen. Want het zijn die verhalen die natuurlijk in de kring blijven rondgaan. Maar dan nog zou het eigenlijk niet zoveel moeten uitmaken.
Hmmmmm, ik weet vrij zeker dat ik dat hier ergens gelezen had, maar kan het niet meer terugvinden. Dus misschien heb ik het wel verzonnen. Maakt ook niet zo veel uit. Je kunt inderdaad prima rondneuken zonder dat er allemaal blijvende verhalen de wereld inkomen. Ik weet dat toen ik studeerde er ook wel een paar verhalen over mij rond gingen, maar nu studeer ik niet meer en woon ik in een ander deel van het land: weg verhalen😊
pi_203142689
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 16:19 schreef anoniemV het volgende:

[..]
Ik weet dat mannen daarover kunnen opscheppen en haantjesgedrag vertonen. Ik werk soms achter de bar, dus hoor mannen in de kroeg vaak onder elkaar over de vrouw van de nacht ervoor vertellen en dat is inderdaad zelden respectvol. Zijn het de slettenpraatjes over je vrouw dat je dan zouden storen? Of gewoon het tegenkomen van die mannen en wetten wat ze zich herinneren? Of dat het voor hen makkelijk ging en voor jou misschien minder gezien je er een relatie mee zou hebben? Ik vind dat zooo kinderachtig en snap niet dat je je daar niet over zou kunnen zetten als volwassen man.
Wel je somt het hier eigenlijk mooi op hoor. Het is ongelooflijk kut om dat gevoel te hebben als man. Je wil met je vriendin buitenkomen en dat ze op zn minst gerespecteerd wordt. Je geeft zelf toe dat zoveel mannen er een macho houding over aannemen. Je probeert er zelf over te geraken, dan ga je samen uit kom je een of meerdere mannen tegen die al wat met haar hebben gedaan. Onmiddellijk voel je de ongemakkelijke spanning, zij vindt het awkward en giechelt een beetje, die kerels hun grijns vergeet je gewoon niet, die genieten keihard van hun positie, en dan de mensen errond die er ook nog eens van op de hoogte zijn en lachend toekijken. Als dat een keer gebeurt kan je je daar misschien over zetten, maar dit gebeurde veel te vaak en dan geraak je er niet over, geloof mij.
pi_203142798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:21 schreef Woodiewoodie het volgende:

[..]
Onmiddellijk voel je de ongemakkelijke spanning, zij vindt het awkward en giechelt een beetje, die kerels hun grijns vergeet je gewoon niet, die genieten keihard van hun positie, en dan de mensen errond die er ook nog eens van op de hoogte zijn en lachend toekijken.
Jij vind het ongemakkelijk, wij vinden het geil
pi_203143267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:21 schreef Woodiewoodie het volgende:

[..]
Wel je somt het hier eigenlijk mooi op hoor. Het is ongelooflijk kut om dat gevoel te hebben als man. Je wil met je vriendin buitenkomen en dat ze op zn minst gerespecteerd wordt. Je geeft zelf toe dat zoveel mannen er een macho houding over aannemen. Je probeert er zelf over te geraken, dan ga je samen uit kom je een of meerdere mannen tegen die al wat met haar hebben gedaan. Onmiddellijk voel je de ongemakkelijke spanning, zij vindt het awkward en giechelt een beetje, die kerels hun grijns vergeet je gewoon niet, die genieten keihard van hun positie, en dan de mensen errond die er ook nog eens van op de hoogte zijn en lachend toekijken. Als dat een keer gebeurt kan je je daar misschien over zetten, maar dit gebeurde veel te vaak en dan geraak je er niet over, geloof mij.
Kan me voorstellen dat dat heel erg naar is.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 20:01:30 #261
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203144375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 16:47 schreef anoniemV het volgende:

[..]
Bed partner keuze is best wel een ding.
Die man wil geen troela die hem overal en nergens achterna zit en vanalles verteld over hem tegen mensen die hem kennen. Andersom geld hetzelfde.

Een goede bedpartners is discreet. Is vriendelijk en lult niet teveel. Het is van belang een goede bedpartner uit te zoeken. Die zal in bed het meest plezierig zijn en erbuiten geen ellende veroorzaken.
Genot, plezier en een zeker respect.

Persoonlijk ben ik dan ook niet zo van in de kroeg iemand op de wc pijpen of in een steegje neuken. Dronken mensen doen domme dingen en dat kan zich tegen je keren. En het genot van dat soort dingen is erg beperkt. Kan anders zijn als de rest goed is, maar enkel dat doet me niets.
Ik ben meer van laten we deze avond tot het ochtendgloren met elkaar doorbrengen. Pure lust, dikke pret en genegenheid in dat moment.

En dat kan ook binnen de context van deze topic. Voor mezelf zie ik geen meerwaarde in een partner die toekijkt. Maar heb ik zat andere gekke dingen gedaan.
Maar altijd was er een zeker respect naar elkaar toe, was er geen minachting. Was er niet wat een aantal mannen hier beschrijven. Dat soort mannen wil ik niet, accepteer ik niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203144594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik dan ook niet zo van in de kroeg iemand op de wc pijpen of in een steegje neuken. Dronken mensen doen domme dingen en dat kan zich tegen je keren.
Ja dat was bij mij wel heel vaak zo. Achteraf gezien denk ik nu "had ik dat maar eerder geweten" maar dat hing ook gewoon vast aan mijn situatie. Ik heb in studentenverenigingen gezeten, altijd achter de bar gewerkt en als ik niet werkte dan was ik er nog.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 20:25:15 #263
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203144832
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:12 schreef anoniemV het volgende:

[..]
Ja dat was bij mij wel heel vaak zo. Achteraf gezien denk ik nu "had ik dat maar eerder geweten" maar dat hing ook gewoon vast aan mijn situatie. Ik heb in studentenverenigingen gezeten, altijd achter de bar gewerkt en als ik niet werkte dan was ik er nog.
Hmmzzz…

Ik heb veelste veel gedronken en meer drugs gebruikt dan handig is. Maar dat is een keuze en waar en met wie je dat doet is een keuze.
Heb dingen gedaan waarbij iemand op de wc pijpen verbleekt. Maar in die kroeg heb ik gekozen om naar huis te gaan ipv dom te doen.

En echt iedereen kan lullen wat ze willen, maar ik weet dat dat keuze moment er is voor iedereen. En dat even iemand pijpen op de wc bar weinig brengt voor jou als vrouw. Iig als het om enkel dat gaat, niet om iemand die je verder kent en dingen mee doet.

Ik hou van seks, ik hou van lust. En ik mag graag ver daarin gaan. Maar het moet wel wederzijds zijn.
Tuurlijk zijn er momenten geweest dat ik fuck, moet nu echt naar huis heb gezegd en wankelend op mijn voeten dat ook gedaan heb. Was ontzettend dom, want iemand die kwaad had willen doen had een kans gehad. Daarin heb ik geluk gehad.
Maar die gast op de wc pijpen en verder niet? Echt waarom?? Of die gast me in dat steegje te laten neuken die daarna een grote bek over me had? Waarom?
Wat zou mijn lol daarin zijn? Zonder verdere context die het leuk maakt?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203145698
Samenvattend: sletten zijn prima, sletten zijn normaal, sletten zijn fijn. Ik weerspreek dat niet. Vrijheid blijheid. Iedereen zijn ding.

Alleen ik zou daar geen relatie mee willen. Mijn keuze.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 21:24:14 #265
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203145860
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Samenvattend: sletten zijn prima, sletten zijn normaal, sletten zijn fijn. Ik weerspreek dat niet. Vrijheid blijheid. Iedereen zijn ding.

Dat laatste is prima. Het is het waardeoordeel dat een mogelijk probleem is.

Er zijn 1001 soorten mensen met wie ik geen relatie wil, om allerlei redenen. Maar iemand die een ander leven wil dan ik wil noem ik niet zomaar gestoord. Die dicht ik niet allerlei problemen toe.

En vooral, ik ga niet roepen dat iemand die doet wat ik wil doen of zelfs doe oh zo fout is.
En jij was nogal stellig, zelf de slet uithangen en dan vrouwen die datzelfde doen als problematisch neerzetten.

Ik heb respect voor de man die zelf ook niet wil rondneuken of de man die met plezier terug denkt aan zijn bedpartners. Ik heb geen respect voor de man die wel rondneukt, maar minderwaardig denkt over zijn bedpartners.
Over eigenwaarde gesproken… hoeveel ben jij waard als je volgens eigen zeggen jezelf verlaagt?
Jij neukt vuilnis, zo doe jij het overkomen. Wat zegt dat over jou?
pi_203145930
Steegjes zijn leuk...met de juiste persoon. Vooral in het eerste jaar van mijn studie deed ik wel eens domme dingen met drank op. Soms erg lekker, maar de ervaringen waar ik achteraf met een dubbel gevoel op terugkijk waren ook bijna allemaal zulke situaties. Dat leerde ik gelukkig snel af. Doorgaans is het het gewoon niet waard.
pi_203146076
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat laatste is prima. Het is het waardeoordeel dat een mogelijk probleem is.

Er zijn 1001 soorten mensen met wie ik geen relatie wil, om allerlei redenen. Maar iemand die een ander leven wil dan ik wil noem ik niet zomaar gestoord. Die dicht ik niet allerlei problemen toe.

En vooral, ik ga niet roepen dat iemand die doet wat ik wil doen of zelfs doe oh zo fout is.
En jij was nogal stellig, zelf de slet uithangen en dan vrouwen die datzelfde doen als problematisch neerzetten.

Ik heb respect voor de man die zelf ook niet wil rondneuken of de man die met plezier terug denkt aan zijn bedpartners. Ik heb geen respect voor de man die wel rondneukt, maar minderwaardig denkt over zijn bedpartners.
Over eigenwaarde gesproken… hoeveel ben jij waard als je volgens eigen zeggen jezelf verlaagt?
Jij neukt vuilnis, zo doe jij het overkomen. Wat zegt dat over jou?
Nee, hoor. Ik ben gewoon gelukkig getrouwd. Al jaren.
pi_203146082
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Hmmzzz…

Ik heb veelste veel gedronken en meer drugs gebruikt dan handig is. Maar dat is een keuze en waar en met wie je dat doet is een keuze.
Heb dingen gedaan waarbij iemand op de wc pijpen verbleekt. Maar in die kroeg heb ik gekozen om naar huis te gaan ipv dom te doen.

En echt iedereen kan lullen wat ze willen, maar ik weet dat dat keuze moment er is voor iedereen. En dat even iemand pijpen op de wc bar weinig brengt voor jou als vrouw. Iig als het om enkel dat gaat, niet om iemand die je verder kent en dingen mee doet.

Ik hou van seks, ik hou van lust. En ik mag graag ver daarin gaan. Maar het moet wel wederzijds zijn.
Tuurlijk zijn er momenten geweest dat ik fuck, moet nu echt naar huis heb gezegd en wankelend op mijn voeten dat ook gedaan heb. Was ontzettend dom, want iemand die kwaad had willen doen had een kans gehad. Daarin heb ik geluk gehad.
Maar die gast op de wc pijpen en verder niet? Echt waarom?? Of die gast me in dat steegje te laten neuken die daarna een grote bek over me had? Waarom?
Wat zou mijn lol daarin zijn? Zonder verdere context die het leuk maakt?
Nou daar moet ik heel eerlijk in zijn, op die momenten heb ik dat nooit tegen mijn zin gedaan en heb daar zo goed als altijd veel plezier aan gehad. Voor mij hoeft dat niet fysiek wederzijds te zijn. Als ik lees over jou avonturen, zijn dat dan weer zaken die mij persoonlijk niet zoveel zeggen, dus op dat vlak zullen we een andere smaak hebben.
pi_203146091
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Hier heb ik ook geen enkel probleem mee. Dat is inderdaad jouw keus.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 21:36:42 #270
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203146122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:27 schreef -Momo- het volgende:
Steegjes zijn leuk...met de juiste persoon. Vooral in het eerste jaar van mijn studie deed ik wel eens domme dingen met drank op. Soms erg lekker, maar de ervaringen waar ik achteraf met een dubbel gevoel op terugkijk waren ook bijna allemaal zulke situaties. Dat leerde ik gelukkig snel af. Doorgaans is het het gewoon niet waard.
Dom doen we allemaal soms wel, zeker als we jong zijn.
Gelukkig blijft dat meestal niet teveel kleven.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 21:37:48 #271
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203146148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nee, hoor. Ik ben gewoon gelukkig getrouwd. Al jaren.
Ik reageer enkel op hoe jij je uit in deze topic.
Lees je eigen bijdrages nog eens terug zou ik zo zeggen.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 21:44:53 #272
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203146340
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:35 schreef anoniemV het volgende:

[..]
Nou daar moet ik heel eerlijk in zijn, op die momenten heb ik dat nooit tegen mijn zin gedaan en heb daar zo goed als altijd veel plezier aan gehad. Voor mij hoeft dat niet fysiek wederzijds te zijn. Als ik lees over jou avonturen, zijn dat dan weer zaken die mij persoonlijk niet zoveel zeggen, dus op dat vlak zullen we een andere smaak hebben.
Als jij daar plezier aan hebt gehad dan hoor je mij er verder niet over.

Ik vind het soms wat moeilijk te horen hoe jij verteld dat die anderen je behandeld hebben, tijdens en daarna. Maar dat is mijn ding. Is mijn probleem.
Het gaat mij niet zozeer over fysiek gelijk, het is geen weegschaal. Maar als jij verteld over mannen die je eigenlijk een beetje over de hekel halen krijg ik daar een slecht gevoel bij. Maar nogmaals, dat is mijn ding.
pi_203146461
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Als jij daar plezier aan hebt gehad dan hoor je mij er verder niet over.

Ik vind het soms wat moeilijk te horen hoe jij verteld dat die anderen je behandeld hebben, tijdens en daarna. Maar dat is mijn ding. Is mijn probleem.
Het gaat mij niet zozeer over fysiek gelijk, het is geen weegschaal. Maar als jij verteld over mannen die je eigenlijk een beetje over de hekel halen krijg ik daar een slecht gevoel bij. Maar nogmaals, dat is mijn ding.
Ja het is niet altijd even duidelijk. Maar de daden op zich heb ik eigenlijk geen spijt of zo van, maar vind de naam die je erdoor krijgt en wat die jongens achter je rug vertellen wel heel jammer.
pi_203146786
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
Het is ook belangrijk om te zien dat het niet iets natuurlijks is, maar iets wat met name door religie is geïntroduceerd.
Het is héél natuurlijk voor een vrouw om kuis te zijn of kuis gehouden te worden in een (historische) context zónder anticonceptie. In het echie zitten er namelijk behoorlijke consequenties aan seks. Het zijn de laatste 50-80 jaar die 'onnatuurlijk' zijn geweest.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 11 januari 2022 @ 22:17:21 #275
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203147038
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:05 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het is héél natuurlijk voor een vrouw om kuis te zijn of kuis gehouden te worden in een (historische) context zónder anticonceptie. In het echie zitten er namelijk behoorlijke consequenties aan seks. Het zijn de laatste 50-80 jaar die 'onnatuurlijk' zijn geweest.
En hoe ziet dat eruit als je nog wat verder teruggaat in de geschiedenis en niet heel selectief het stukje eruit pikt wat jou goed uitkomt?

Concreet: voor inspiratie kijk bijvoorbeeld eens naar de rolverdeling bij langdurig geïsoleerd gebleven volkeren.
Huilen dan.
pi_203147183
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:17 schreef Isdatzo het volgende:
En hoe ziet dat eruit als je nog wat verder teruggaat in de geschiedenis en niet heel selectief het stukje eruit pikt wat jou goed uitkomt?

Concreet: voor inspiratie kijk bijvoorbeeld eens naar de rolverdeling bij langdurig geïsoleerd gebleven volkeren.
Voor kleine (geïsoleerde) stammen geldt dat inderdaad minder omdat er spraken is van een familiedynamiek, maar ook daar ontstaan evengoed conflicten/onenigheden om ongewenste losbandigheid. Voor het gros van de mensheid geldt en gold anders.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 11 januari 2022 @ 22:29:29 #277
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203147287
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:24 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Voor kleine (geïsoleerde) stammen geldt dat inderdaad minder omdat er spraken is van een familiedynamiek, maar ook daar ontstaan evengoed conflicten/onenigheden om ongewenste losbandigheid. Voor het gros van de mensheid geldt en gold anders.
Dat betekent nog niet dat de situatie die na de landbouwrevolutie ontstaan is ineens als de definitie van 'natuurlijk' gezien moet worden.
Huilen dan.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 22:47:07 #278
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203147570
quote:

[..]
Welke tijd zonder anticonceptie??

Dat we nu betrouwbare anticonceptie hebben betekend niet dat er niets was in het verleden.
In de alleroudste geschriften vinden we al manieren om niet zwanger te worden of zwangerschap af te breken.
Een schapen darm condoom is aardig effectief mits goed afgesloten. Is alleen iets minder leuk voor de man dan de huidige condooms. En zo zijn er kruiden die de cyclus beïnvloeden, zijn er manieren om kans op zwangerschap te verminderen. Zijn er 1001 manieren om zwangerschap af te breken. Sommige zeer gevaarlijk, sommige minder.

Wat we nu doen is niet nieuw, is enkel voortborduren op wat we al deden en probeerde. Verbetering ipv nieuw.
Mannen hebben hier net zo goed baat bij. Want ook mannen zijn wat minder vrij in het rondneuken als zwangerschap niet voorkomen kan worden. Dat vergeet men soms wat al te graag in dit soort discussies.
We zijn geen semi solitaire soort, ook voor de man had dit consequenties. We zijn geen soort waarbij de mannen hit and run doen, we zijn een soort die samenleeft.

Daarbij klopt de oorsprong niet. Zover we weten was het zo dat een vrouw die zwanger kon worden juist meerwaarde had. Niet dat een keer een kind krijgen zo betrouwbaar was, maar er is een tijd geweest waar juist de vrouw die kinderen had juist waardevoller was, simpelweg omdat ze had laten zien te kunnen baren en dat te kunnen overleven.
Pas later, toen we minder nomadisch werden. Toen land belangrijk werd kwam het gezin. En in eerste instantie ging de overerving van land over de vrouwelijke lijn. Want mannen waren veel weg, op jacht, naar oorlog.
Toen pas werd het belangrijk dat de nakomelingen ook van die man waren. En dat is later over gegaan op de mannelijke lijn.
Sommige lijnen gaan nogsteeds over de vrouwelijke kant, neem bv het jodendom, wat een oude lijn is.

Dus stop met je feiten loze gebrabbel aub. Je hebt geen idee.
pi_203147619
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:29 schreef Isdatzo het volgende:
Dat betekent nog niet dat de situatie die na de landbouwrevolutie ontstaan is ineens als de definitie van 'natuurlijk' gezien moet worden.
Natuurlijk veel meer dan de schets van het omgekeerde.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 22:54:48 #280
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203147689
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:49 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Natuurlijk veel meer dan de schets van het omgekeerde.
Ja echt?

Er zijn maar 1001 vruchtbaarheidsfeesten op te noemen. Waarbij losbandigheid vrij normaal was.
Er zijn talloze voorbeelden waarbij bewezen vruchtbaarheid waarde juist verhoogde.

En zonder strakke regels, zonder controle, gaat de mens snel terug naar een vrijere moraal. Zelfs met die strenge regels, tot de doodstraf aan toe doet men het.
Ooit een hert gezien die buiten de vruchtbare periode lekker flaneert? Daar ga je met je natuurlijk geblaat. Als het zo natuurlijk was zou het amper tot niet voorkomen en niet onderdrukt moeten worden.
pi_203147777
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Welke tijd zonder anticonceptie??

Dat we nu betrouwbare anticonceptie hebben betekend niet dat er niets was in het verleden.
In de alleroudste geschriften vinden we al manieren om niet zwanger te worden of zwangerschap af te breken.
Een schapen darm condoom is aardig effectief mits goed afgesloten. Is alleen iets minder leuk voor de man dan de huidige condooms. En zo zijn er kruiden die de cyclus beïnvloeden, zijn er manieren om kans op zwangerschap te verminderen. Zijn er 1001 manieren om zwangerschap af te breken. Sommige zeer gevaarlijk, sommige minder.
Zwangerschap afbreken is al veel ingrijpender - iets wat je wilt voorkomen door het voorkomen van zwangerschap zelf. De garantie voor preventie was bij de oudere methoden veel minder zeker. Anticonceptie van nu gelijkstellen aan de hut-tuin- en keukentrucjes van toen slaat nergens op. Daar dien je ook nog bij te erkennen dat zwanger geraken (zeker op bepaalde leeftijden) gevaarlijk was voor de vrouw zelf, waardoor de afgeweging nog sneller negatief uitvalt voor wat betreft sletten.

quote:
Mannen hebben hier net zo goed baat bij. Want ook mannen zijn wat minder vrij in het rondneuken als zwangerschap niet voorkomen kan worden. Dat vergeet men soms wat al te graag in dit soort discussies.
We zijn geen semi solitaire soort, ook voor de man had dit consequenties. We zijn geen soort waarbij de mannen hit and run doen, we zijn een soort die samenleeft.
Hier heb ik geen woord over gerept. En ik denk overigens niet dat het gros van de mannen (of mensheid) hier per se of onder de streep baat bij heeft. Wat betreft het kunnen vervullen van primaire behoeften zelf heeft de vrouw hier in elk geval aanzienlijk meer baat bij. Je hebt naast 'hit and run' ook allerlei variaties van wel of geen /care (of neuk) geven. En je kan je ook prima ontrekken van de verantwoordelijkheid wanneer de schaal groot genoeg is.

quote:
Daarbij klopt de oorsprong niet. Zover we weten was het zo dat een vrouw die zwanger kon worden juist meerwaarde had. Niet dat een keer een kind krijgen zo betrouwbaar was, maar er is een tijd geweest waar juist de vrouw die kinderen had juist waardevoller was, simpelweg omdat ze had laten zien te kunnen baren en dat te kunnen overleven.
Pas later, toen we minder nomadisch werden. Toen land belangrijk werd kwam het gezin. En in eerste instantie ging de overerving van land over de vrouwelijke lijn. Want mannen waren veel weg, op jacht, naar oorlog.
Toen pas werd het belangrijk dat de nakomelingen ook van die man waren. En dat is later over gegaan op de mannelijke lijn.
Sommige lijnen gaan nogsteeds over de vrouwelijke kant, neem bv het jodendom, wat een oude lijn is.
Hoe is dit een negatie van de stelling dat vrouwen kuis diende te zijn (waarmee ik wilde zeggen; met véél minder gemakzucht met jan en alleman het bed deelde)? Wanneer ze meerwaarde heeft omdat haar broedskills relatief speciaal zijn, zou je zeggen dat de selectiviteit juist toe- en niet afneemt.
pi_203147853
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Er zijn maar 1001 vruchtbaarheidsfeesten op te noemen. Waarbij losbandigheid vrij normaal was.
Er zijn talloze voorbeelden waarbij bewezen vruchtbaarheid waarde juist verhoogde.

En zonder strakke regels, zonder controle, gaat de mens snel terug naar een vrijere moraal. Zelfs met die strenge regels, tot de doodstraf aan toe doet men het.
Ooit een hert gezien die buiten de vruchtbare periode lekker flaneert? Daar ga je met je natuurlijk geblaat. Als het zo natuurlijk was zou het amper tot niet voorkomen en niet onderdrukt moeten worden.
Ik zie dat bokjes moeten vechten om het vrouwtje omdat ze zich niet door beide laat palen. Het doet er voor haar immers toe wíe haar bezwangerd.
We schrijven natuurlijk tussen aanhalingstekens omdat in principe niets er buiten kan vallen. Dat geldt voor de (religieuze) regels als voor de vruchtbaarheidsfeesten (die overigens ook zeker niet in alle gevallen impliceren dat één vrouwtje talloze mannen neukt ).
  dinsdag 11 januari 2022 @ 23:49:27 #283
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203148446
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:00 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Zwangerschap afbreken is al veel ingrijpender - iets wat je wilt voorkomen door het voorkomen van zwangerschap zelf. De garantie voor preventie was bij de oudere methoden veel minder zeker. Anticonceptie van nu gelijkstellen aan de hut-tuin- en keukentrucjes van toen slaat nergens op. Daar dien je ook nog bij te erkennen dat zwanger geraken (zeker op bepaalde leeftijden) gevaarlijk was voor de vrouw zelf, waardoor de afgeweging nog sneller negatief uitvalt voor wat betreft sletten.
[..]
Hier heb ik geen woord over gerept. En ik denk overigens niet dat het gros van de mannen (of mensheid) hier per se of onder de streep baat bij heeft. Wat betreft het kunnen vervullen van primaire behoeften zelf heeft de vrouw hier in elk geval aanzienlijk meer baat bij. Je hebt naast 'hit and run' ook allerlei variaties van wel of geen /care (of neuk) geven. En je kan je ook prima ontrekken van de verantwoordelijkheid wanneer de schaal groot genoeg is.
[..]
Hoe is dit een negatie van de stelling dat vrouwen kuis diende te zijn (waarmee ik wilde zeggen; met véél minder gemakzucht met jan en alleman het bed deelde)? Wanneer ze meerwaarde heeft omdat haar broedskills relatief speciaal zijn, zou je zeggen dat de selectiviteit juist toe- en niet afneemt.
Ik heb het niet enkel over afbreken, maar ook over voorkomen. Ook daar waren middelen voor. Die zijn beter geworden door de tijd heen, maar ze waren er wel.
Ook heel erg vroeger wisten vrouwen bv hoe een cyclus werkt. En wanneer ze veiliger en minder veilig waren. Daar waren zelfs hele cultussen omheen gebouwd.

Alles wijst erop dat kinderen erg waardevol waren, dat het niet zo uitmaakte van wie die kwamen. Kinderen die groot werden waren belangrijk.
Zoals genoemd de vele vruchtbaarheid feesten, waar ‘losbandigheid’ vrij normaal was. Neem bv de kinderen van wodan. Kinderen geboren vanuit een vruchtbaarheidsfeest. Vader onbekend. Geen enkel probleem. En dat niet eens zo bar lang geleden, na Christus nog iig.

Maar vooral, waarom denk je dat de man in het verleden fluitend wegliep? Zelfs nu is dat niet zo.
Die man woonde ook in die gemeenschap, mensen waren niet achterlijk ofzo, wisten best wie het met wie deed. Als Jantje met Greetje de hooiberg in dook kon hij gewoon op komen draven om het ‘juiste’ te doen. Alle kuisheid ten spijt. En dat kwam best veel voor.

Zo ken ik heel wat verhalen vanuit die ‘kuise’ gemeenschappen. Waar opgemerkt door anderen gewoon trouwen betekende. Sterker nog, waar teveel interesse tonen zelfs betekende dat je moest trouwen. Dat gewoon even voor jou als man geregeld werd, met alle gevolgen van dien.

Er zijn ‘vrijere’ gemeenschappen geweest en minder vrije, in de vrijere waren zowel man als,vrouw vrijer, in de minder vrije waren er voor beide vergaande gevolgen.
Jouw idee dat de vrouw de lasten draagt en de man vrolijk zijn zaad kan verspreiden klopt van geen kant. Sommige elite kon dat maken, maar dat was niet de gewone gang van zaken.

In die meer gesloten samenlevingen werd er zeer streng tegen Jantje gezegd dat hij maar heel snel met Greetje moest trouwen voordat de zwangerschap zichtbaar was. En mocht hij tot zijn dood voor Greetje en het kroost zorgen. En daarvan weglopen maakte van Jantje een paria. Wie wilde zijn dochter nog aan Jantje geven dan? De ouders van Jantje moesten daar dan wel verdomd veel tegenover stellen.

Nogmaals, het idee dat mannen maar konden doen wat ze wilde en vrouwen de lasten droegen klopt niet. Beiden hadden verantwoordelijkheden, beiden waren beperkt. En beiden vonden wegen om het toch te doen, soms met alle gevolgen van dien.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 23:55:44 #284
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203148507
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:06 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik zie dat bokjes moeten vechten om het vrouwtje omdat ze zich niet door beide laat palen. Het doet er voor haar immers toe wíe haar bezwangerd.
We schrijven natuurlijk tussen aanhalingstekens omdat in principe niets er buiten kan vallen. Dat geldt voor de (religieuze) regels als voor de vruchtbaarheidsfeesten (die overigens ook zeker niet in alle gevallen impliceren dat één vrouwtje talloze mannen neukt ).
Terwijl die twee bokjes vechten neukt dat hertje drie anderen en daarna nog de winnaar. Dat boeit dat hertje weinig.
Maar daarbuiten doet ze niets, dat is natuur.

De natuur van de mens is flexibel, soms meer het een, soms meer het ander. Zowel losbandigheid als kuisheid zitten in onze natuur. Voor zowel mannen als vrouwen.
Dat maakt dat het een keuze is voor ons, die afhankelijk is van de omstandigheden. Maar zelfs in de meest strakke omstandigheden op dit gebied zie je keer op keer dat er toch een zekere mate van losbandigheid is. Zeer zeker bij jongere mensen. Het is zeer natuurlijk om met seks te experimenteren, om het te willen, ervan te genieten.

Seks is meer dan voortplanting bij de mens. Het is sociaal gedrag. We zijn geen twee verschillende soorten, maar op elkaar afgestemd.
pi_203149154
quote:

[..]
Seks is meer dan vaginaal neuken. En van mannen op het toilet in de bar pijpen is nog nooit iemand zwanger geworden.

Ook in het verleden kende men manieren om seks te hebben zonder zwangerschap.
pi_203149369
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 06:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Seks is meer dan vaginaal neuken. En van mannen op het toilet in de bar pijpen is nog nooit iemand zwanger geworden.
Zeg dat tegen Boris Becker
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:41:41 #287
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203149383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:39 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Die heeft veel later toegegeven dat hij haar gewoon zonder condoom heeft geneukt hè?
Dat verhaaltje van sperma opvangen in de mond en dat inbrengen was niet waar.
pi_203149388
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Die heeft veel later toegegeven dat hij haar gewoon zonder condoom heeft geneukt hè?
Dat verhaaltje van sperma opvangen in de mond en dat inbrengen was niet waar.
Oh wat jammer :(
pi_203150453
Grappig hoe sommigen zich hier in allerlei bochten wringen om hun eigen losbandigheid te rechtvaardigen.

Promiscuïteit is een risico-indicator bij de verspreiding van geslachtsziekten zoals chlamydia. De prevalentie van gonorroe wordt vaak beschouwd als een graadmeter voor de promiscuïteit in de samenleving.
pi_203150937
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:39 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Je weet dat dat een hoax is, toch?

Edit: jij niet, anderen wel.
pi_203150939
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Grappig hoe sommigen zich hier in allerlei bochten wringen om hun eigen losbandigheid te rechtvaardigen.

Promiscuïteit is een risico-indicator bij de verspreiding van geslachtsziekten zoals chlamydia. De prevalentie van gonorroe wordt vaak beschouwd als een graadmeter voor de promiscuïteit in de samenleving.
Is die dan in Noorwegen of Zweden zoveel hoger? Want daar wordt veel minder taboe gemaakt rond one night stands.
pi_203150961
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Valt er iets te rechtvaardigen dan? Moet ik ook rechtvaardigen dat ik eet en drinken?
pi_203150986
En ik maar denken dat geslachtsziektes vooral samenhangen met onveilige seks...
pi_203151044
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Valt er iets te rechtvaardigen dan? Moet ik ook rechtvaardigen dat ik eet en drinken?
Je bent toch geen dier? Heb jij je eigen seksualiteit niet onder controle?
pi_203151391
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Je bent toch geen dier? Heb jij je eigen seksualiteit niet onder controle?
Wat lees je toch rare dingen die ik niet zeg.

Denk jij ook dat ik geen controle heb over wat ik eet en drink (ok, de gemiddelde Nederlander kennelijk niet zo, want die is te dik… maar ik niet)?
pi_203171759
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Alles wijst erop dat kinderen erg waardevol waren, dat het niet zo uitmaakte van wie die kwamen. Kinderen die groot werden waren belangrijk.
Zoals genoemd de vele vruchtbaarheid feesten, waar ‘losbandigheid’ vrij normaal was. Neem bv de kinderen van wodan. Kinderen geboren vanuit een vruchtbaarheidsfeest. Vader onbekend. Geen enkel probleem. En dat niet eens zo bar lang geleden, na Christus nog iig.
Mweh, je begeeft je op heel onduidelijk terrein als je nu refereert aan de honderduizend+ jaren pre-landbouw.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Maar vooral, waarom denk je dat de man in het verleden fluitend wegliep? Zelfs nu is dat niet zo.
Die man woonde ook in die gemeenschap, mensen waren niet achterlijk ofzo, wisten best wie het met wie deed. Als Jantje met Greetje de hooiberg in dook kon hij gewoon op komen draven om het ‘juiste’ te doen. Alle kuisheid ten spijt. En dat kwam best veel voor.

Waar staat dat ik dat denk? De consequenties zijn simpelweg significant minder direct/invloedrijk. Juist omdat het krijgen van kinderen zo gevaarlijk kon zijn. En in jouw hypothese waar het collectief voor het kind zorgt is de sociale druk op de 'assumed' vader weer een stuk minder.
pi_203378886
Ik zou het supergeil vinden om mijn vrouw/vriendin met een of meerdere mannen sex te zien hebben. Voorwaarde is alleen dat de relatie dusdanig goed is dat er 100% vertrouwen is dat zij erna weer met mij naar huis gaat. Dit vertrouwen is er alleen als de relatie gewoon goed is. Sex is te lekker om niet te delen met anderen. Ik gun haar het genot en het plezier.

'Zou hebben' want ik ben momenteel vrijgezel. Ik ben met een ex een keer naar een parenclub geweest. Hoewel we het beide erg leuk vonden is het er helaas daarna niet meer van gekomen door verschillende oorzaken.

Ik hoop nu een leuke vrouw tegen te komen die ook zo openminded is en geniet van het leven. Als ze wil mag ze andere bedpartners hebben. Ik wil er dan graag bij zijn om alleen te kijken of om lekker mee te doen. Wat is er mooier dan een geile pornofilm met je eigen vrouw, je favoriete pornoster, in de hoofdrol, live voor je neus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')