SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het bericht dat je wilde plaatsen:Maar als covid de zorg niet meer overspoelt en dus de pandemische fase voorbij is, dan zijn de maatregelen toch ook niet meer nodig of wel?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:23 schreef phpmystyle het volgende: [..] Nee hij zegt: booster kunnen niet gezien worden als een ticket om geen preventieve maatregelen te nemen.
![]()
Zat jij een heel jaar in lockdown zonder horecaquote:Op donderdag 30 december 2021 20:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die foto bij dat artikelFeestende mensen tijdens het uitgaansleven in de hoofdstad afgelopen jaar
Misschien dat mijn geheugen mij in de steek laat, maar volgens mij zaten we toen in lockdown en was de horeca gesloten.?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Dat krijg je als heel veel mensen zijn gevaccineerd he.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:25 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Oei, Robert Koch instituut geeft wat cijfers door.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik trol zo nu en dan wat hequote:Op donderdag 30 december 2021 20:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Maar als covid de zorg niet meer overspoelt en dus de pandemische fase voorbij is, dan zijn de maatregelen toch ook niet meer nodig of wel?
In principe zou het antwoord nee moeten zijn, maar er is een enorme lobby om de mondkapjes en afstandsregels er in te houden."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Ahh wacht ik las het verkeerd.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zat jij een heel jaar in lockdown zonder horeca?
Maar ik zat zeker niet heel het jaar in lockdown.
![]()
![]()
Ze zeggen er ook bij dat nagenoeg iedereen geen of lichte klachten heeft.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:25 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Oei, Robert Koch instituut geeft wat cijfers door."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Wat is de normale verhouding van gevaccineerden/ongevaccineerden in Mofrika?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:25 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Oei, Robert Koch instituut geeft wat cijfers door.![]()
95% van de Duitsers is niet gevaccineerd. En dit zijn mensen die in het ziekenhuis liggen he, het zou toch helpen tegen ziekenhuisopnames?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat krijg je als heel veel mensen zijn gevaccineerd he.![]()
Zero covid is het enige wat gepredikt mag worden.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Maar als covid de zorg niet meer overspoelt en dus de pandemische fase voorbij is, dan zijn de maatregelen toch ook niet meer nodig of wel?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Inderdaad. Is hier al zo vaak benoemd. Zelfde verhaal in Denemarken waar die verhouding ook zo is geloof ik..quote:Op donderdag 30 december 2021 20:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat krijg je als heel veel mensen zijn gevaccineerd he.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik zou zelfs eerder april willen zeggen. Horeca is altijd als eerste de sjaak en als een van de laatste aan de beurt bij versoepelingen.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:16 schreef Gunner het volgende:
Horeca dicht tot maart? Dat kan toch niet waar zijn.![]()
70% is gevaccineerd?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat is de normale verhouding van gevaccineerden/ongevaccineerden in Mofrika?![]()
Watte?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
95% van de Duitsers is niet gevaccineerd.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar dan beschermt het dus echt niet tegen transmissie.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad. Is hier al zo vaak benoemd. Zelfde verhaal in Denemarken waar die verhouding ook zo is geloof ik..![]()
Zeg watquote:Op donderdag 30 december 2021 20:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
95% van de Duitsers is niet gevaccineerd..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja maar het kabinet moet straks wat he, ze staan gewoon voor gek. Heel Europa kan zich nog steeds laten volgieten maar NL zit alles pot en potdicht.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou zelfs eerder april willen zeggen. Horeca is altijd als eerste de sjaak en als een van de laatste aan de beurt bij versoepelingen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Volgens mij gaat dit om positieve gevallen, niet om opnames.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
95% van de Duitsers is niet gevaccineerd. En dit zijn mensen die in het ziekenhuis liggen he, het zou toch helpen tegen ziekenhuisopnames?
Overigens ligt 95% volgens mij wel een stukje boven de vaccinatiegraad.I'll give you something to do![]()
Iets complexer, de 2g maatregel zorgt er ook voor dat er brandhaarden kunnen ontstaan bij varianten die wel voor besmettingen zorgen bij gevaccineerden.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat krijg je als heel veel mensen zijn gevaccineerd he.
De echte vraag is, wat doet dit voor de opnames?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Als we daarmee een nieuwe golf richting ziekenhuizen kunnen uitsmeren richting voorjaar kan ik me daar wel in vinden om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar het kabinet moet straks wat he, ze staan gewoon voor gek. Heel Europa kan zich nog steeds laten volgieten maar NL zit alles pot en potdicht.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ohh, ik bedoel te zeggen, dat niet 95% van de mensen gevaccineerd is. Dat ligt een stuk lager.. Dus die verhoudingen kloppen dan niet.quote:![]()
Dat kan natuurlijk, denk alleen dat sommige andere mensen daar anders tegenaan kijken.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we daarmee een nieuwe golf richting ziekenhuizen kunnen uitsmeren richting voorjaar kan ik me daar wel in vinden om eerlijk te zijn."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Maar vrijwel alle gevallen hebben geen of milde klachten. Dus goed nieuws toch?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ohh, ik bedoel te zeggen, dat niet 95% van de mensen gevaccineerd is. Dat ligt een stuk lager.. Dus die verhoudingen kloppen dan niet.![]()
Moeten we dit nu weer gaan uitleggen ja?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ohh, ik bedoel te zeggen, dat niet 95% van de mensen gevaccineerd is. Dat ligt een stuk lager.. Dus die verhoudingen kloppen dan niet.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En al die ondernemers? Die zoeken het maar uit? Of al die kinderen? Of al die jongeren?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we daarmee een nieuwe golf richting ziekenhuizen kunnen uitsmeren richting voorjaar kan ik me daar wel in vinden om eerlijk te zijn.![]()
Dat plan is er wel. Namelijk 2G.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje gek dat je een lockdown instelt zonder dat je een plan hebt over hoe je daarna weer open wil gaan.
Maar nog geen meerderheid in EK/TK.
We zijn nog steeds een democratie hè. Ook al willen anderen anders doen geloven."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is gewoon niet waar. Er zijn meer dan 5% van der Duitsers gevaccineerd, de tweet gaat over besmettingen en niet opnames, en vooralsnog is het vaccin nog steeds redelijk, maar minder dan bij alpha en delta, effectief tegen ziekenhuisopnamequote:Op donderdag 30 december 2021 20:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
95% van de Duitsers is niet gevaccineerd. En dit zijn mensen die in het ziekenhuis liggen he, het zou toch helpen tegen ziekenhuisopnames?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
5% van de ongevaccineerde mensen raakt besmet.. Dat is toch echt minimaal vergeleken bij de gevaccineerde mensen.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Moeten we dit nu weer gaan uitleggen ja?![]()
Zoals altijd. Maar er wordt hier - imo - echt gedaan alsof omikron niks voor stelt of gaat stellen, maar andere landen laten inmiddels zien dat de kracht van grote getallen besmettingen alsnóg vervelende gevolgen kunnen hebben richting kliniek en ICquote:Op donderdag 30 december 2021 20:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk, denk alleen dat sommige andere mensen daar anders tegenaan kijken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
We varen in dichte mist op een woeste zee...quote:Op donderdag 30 december 2021 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens. Gecombineerd met het feit dat onze ziekenhuizen al vol lagen, is deze lockdown echt niet slecht. Ben het er persoonlijk gewoon mee eens, met dit besluit.
Maar wat hierna... Nu flink boosteren, maar hoe gaan we hierna weer openen? 2G?![]()
Negeer die troll nou gewoon.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:31 schreef mir1986 het volgende:
[..]
5% van de ongevaccineerde mensen raakt besmet.. Dat is toch echt minimaal vergeleken bij de gevaccineerde mensen.Where law ends, tyrrany begins.![]()
In Frankrijk vandaag 208.000 besmettingen. 17 dagen quarantaine, er is straks geen personeel meer over. Heel dat land op z'n gat. Maar wat goed dat de overheid geen lockdown wil afkondigen. Zou het misschien iets met de aanstaande verkiezingen te maken hebben?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar het kabinet moet straks wat he, ze staan gewoon voor gek. Heel Europa kan zich nog steeds laten volgieten maar NL zit alles pot en potdicht.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee, dat is het hele probleem met omikron, de besmettingen gaan zo te zien net zo hard bij gevaccineerden. Zolang het maar genoeg effect heeft op ziekenhuisopnames is het nog steeds effectief om in te zetten.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:28 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar dan beschermt het dus echt niet tegen transmissie.
Effectiviteit tegen besmettingen was sowieso al niet langdurig en nam vrij snel af na een aantal weken.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Volgens Rutte zitten die andere landen ook in een lockdown, toch? Of ze zouden ons heel snel volgen.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar het kabinet moet straks wat he, ze staan gewoon voor gek. Heel Europa kan zich nog steeds laten volgieten maar NL zit alles pot en potdicht.![]()
![]()
Ik denk dat we volgende week wel wat meer kunnen verwachten ja. Met name Frankrijk en UK gaan erg slechtquote:Op donderdag 30 december 2021 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens Rutte zitten die andere landen ook in een lockdown, toch? Of ze zouden ons heel snel volgen.
[ afbeelding ]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De komende twee weken worden cruciaal!!quote:Op donderdag 30 december 2021 20:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat we volgende week wel wat meer kunnen verwachten ja. Met name Frankrijk en UK gaan erg slechtAlpha kenny one![]()
Maar zitten we in het voorjaar dan niet alsnog met het probleem? En omdat we het hebben proberen te rekken ontstaat er alleen maar meer schade aan de maatschappij.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we daarmee een nieuwe golf richting ziekenhuizen kunnen uitsmeren richting voorjaar kan ik me daar wel in vinden om eerlijk te zijn.![]()
2G is helaas achterhaald met Omikron, transmissie wordt veel minder geremd als voorheen en kan nu zelfs tot brandhaarden leiden onder gevaccineerden. Zolang ze maar niet massaal in de ziekenhuizen komen kun je er nog wat voor zeggen om het wel in te voeren. Maar ga dan ook niet meer testen bij gevaccineerden, want die komen toch niet het ziekenhuis in.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat plan is er wel. Namelijk 2G.
Maar nog geen meerderheid in EK/TK.
We zijn nog steeds een democratie hè. Ook al willen anderen anders doen geloven.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nou ik ben het WK darts aan het kijken maar dat zaaltje bezopen Engelsen gaat wel lekker hoorquote:Op donderdag 30 december 2021 20:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat we volgende week wel wat meer kunnen verwachten ja. Met name Frankrijk en UK gaan erg slechtVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je hebt mogelijk gelijk in dat gevaccineerden eerder besmet lijken te raken dan ongevaccineerden. Maar het kan ook zijn dat ongevaccineerden minder bereid zijn te testen. Lastig te zeggen. Maar opmerkelijk is het wel.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:31 schreef mir1986 het volgende:
[..]
5% van de ongevaccineerde mensen raakt besmet.. Dat is toch echt minimaal vergeleken bij de gevaccineerde mensen.I'll give you something to do![]()
Wat een dooddoener zeg..quote:Op donderdag 30 december 2021 20:36 schreef falling_away het volgende:
[..]
De komende twee weken worden cruciaal!!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Uitsmeren is het beste want dan kun je andere zorg ook redelijkerwijs voortzettenquote:Op donderdag 30 december 2021 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar zitten we in het voorjaar dan niet alsnog met het probleem? En omdat we het hebben proberen te rekken ontstaat er alleen maar meer schade aan de maatschappij.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Forum Opties Forumhop: Hop naar: