Semantiek..quote:Op donderdag 30 december 2021 19:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar we hebben toch nog nooit een lockdown gehad?
Inderdaad. Kon gewoon afgelopen week naar een kerstkoor luisteren in de buurtquote:Op donderdag 30 december 2021 19:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet normaal maken wat niet normaal is...quote:Op donderdag 30 december 2021 19:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er waren hooguit wat bedrijfjes dicht. Burgers konden gewoon de straat op.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Inderdaad. Kon gewoon afgelopen week naar een kerstkoor luisteren in de buurt
Ik denk eerder dat met omikron onze perceptie van hoge cijfers wel eens een herkalibratie kan gebruiken.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:58 schreef capricia het volgende:
Ik moet je eerlijk zeggen: met die cijfers in andere landen om ons heen, vind ik onze lockdown een prima te verdedigen besluit.
Ik zie ook de ziekenhuisopnamen stijgen in die landen. De factor/link is anders. Maar de wet van de grote getallen lijkt nog steeds op te gaan.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat met omikron onze perceptie van hoge cijfers wel eens een herkalibratie kan gebruiken.
Hoe zie jij de tijdlijn voor je voor wat betreft versoepelingen? Zo tegen maart de horeca weer open? En beter houden we de mondkapjes er in? Het helpt in elk geval een klein beetje.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie ook de ziekenhuisopnamen stijgen in die landen. De factor/link is anders. Maar de wet van de grote getallen lijkt nog steeds op te gaan.
En onze ziekenhuizen zaten al vol.
Dus prima die maatregelen. En er wordt flink geboosterd.
In maart heeft nog niet iedereen de omicron specifieke booster dus beter nog even wachten tegen die tijd...quote:Op donderdag 30 december 2021 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zie jij de tijdlijn voor je voor wat betreft versoepelingen? Zo tegen maart de horeca weer open? En beter houden we de mondkapjes er in? Het helpt in elk geval een klein beetje.
Ja de maatregelen van voor 19 december waren prima, de nieuwe lockdown is een regelrechte ramp.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie ook de ziekenhuisopnamen stijgen in die landen. De factor/link is anders. Maar de wet van de grote getallen lijkt nog steeds op te gaan.
Ik vind onze (voormalige) regering vaak heel snel heel veel versoepelen.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zie jij de tijdlijn voor je voor wat betreft versoepelingen? Zo tegen maart de horeca weer open? En beter houden we de mondkapjes er in? Het helpt in elk geval een klein beetje.
Gaat gewoon echt niet zo best hoor qua opnames in diverse landen binnen Europa (alsmede VS). Benieuwd waar dit heen gaat..quote:Op donderdag 30 december 2021 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
In 2022 staat erquote:Op donderdag 30 december 2021 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
Ook deze man geeft het aan: corona is voorbij maar pre cautions zijn/blijven noodzakelijk.
Die foto bij dat artikelquote:Op donderdag 30 december 2021 20:15 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)na-gaat-normaliseren
Te optimistisch naar mijn mening. 2022 wordt het jaar waarin wij kunnen proeven naar wat het nieuwe normaal inhoudt: reserveren restaurants, meer adaptatie en vanzelfsprekendheid om gewoon dat mondkapje te dragen, en elkaar écht de ruimte geven.
Jaap is het niet met hem eens.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
Ook deze man geeft het aan: corona is voorbij maar pre cautions zijn/blijven noodzakelijk.
Maar waarom horeca niet vrij vlaggen als Omikron wave voorbij is (nieuwe mutatenten zullen waarschijnlijk nog besmettelijker zijn maar klinisch minder heftig) zodat deze zonder steun kan?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind onze (voormalige) regering vaak heel snel heel veel versoepelen.
('Zeg mondkapje waar ga je heen' etc)
Die mensen zijn echt rasoptimisten, imo.![]()
Dus ik durf er geen peil op te trekken wat er nu gaat gebeuren.
Persoonlijk wil ik dat de basisregels gewoon minstens tot de zomervakantie gehandhaafd worden.
Prio moet liggen bij het veilig kunnen openen van de scholen.
Horeca met vaste zitplaatsen lijkt me geen echt probleem als de Omikron wave voorbij is.
Ik vraag me af of ze door gaan zetten met 2G. Want waarschijnlijk willen ze daarmee sectoren eerder kunnen openen.
Betaalmuur.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:15 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)na-gaat-normaliseren
Te optimistisch naar mijn mening. 2022 wordt het jaar waarin wij kunnen proeven naar wat het nieuwe normaal inhoudt: reserveren restaurants, meer adaptatie en vanzelfsprekendheid om gewoon dat mondkapje te dragen, en elkaar écht de ruimte geven.
we hebben toch geen controlequote:Op donderdag 30 december 2021 20:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat gewoon echt niet zo best hoor qua opnames in diverse landen binnen Europa (alsmede VS). Benieuwd waar dit heen gaat..
Ik heb het niet op de voet gevolgd, maar qua opnames valt het daar toch ook nog wel mee (ook rekening houdend met de hoge besmettingscijfers)?quote:Op donderdag 30 december 2021 19:58 schreef capricia het volgende:
Ik moet je eerlijk zeggen: met die cijfers in andere landen om ons heen, vind ik onze lockdown een prima te verdedigen besluit.
Ja. Eens. Gecombineerd met het feit dat onze ziekenhuizen al vol lagen, is deze lockdown echt niet slecht. Ben het er persoonlijk gewoon mee eens, met dit besluit.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat gewoon echt niet zo best hoor qua opnames in diverse landen binnen Europa (alsmede VS). Benieuwd waar dit heen gaat..
Nee hij zegt: booster kunnen niet gezien worden als een ticket om geen preventieve maatregelen te nemen.quote:
Het is natuurlijk wel een beetje gek dat je een lockdown instelt zonder dat je een plan hebt over hoe je daarna weer open wil gaan.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens. Gecombineerd met het feit dat onze ziekenhuizen al vol lagen, is deze lockdown echt niet slecht. Ben het er persoonlijk gewoon mee eens, met dit besluit.
Maar wat hierna... Nu flink boosteren, maar hoe gaan we hierna weer openen? 2G?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |