En als ze dat wel zijn dan zijn er weer allemaal redenen te bedenken dat dat isolement niet voor hun geld. Uitzonderingen etc. Zoiets gaat niet werken.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's het mooie als je zelf niet kwetsbaar bent, dan hoef je je daar niet druk om te maken...
Dat is het mooie aan dit topic. Elk onderwerp komt constant terug in een wisselende variant.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:20 schreef Momo het volgende:
Die hele discussie van alle kwetsbaren opsluiten is toch al 100 keer gevoerd? Miljoenen mensen gaan zich niet helemaal in sociaal isolement zetten voor maanden. Ga je dan ook niet meer op bezoek bij je bejaarde moeder/oma of een vriend die diabetes heeft?
We zijn nu anders ook een soort sociaal isolement aan het scheppen maar dan voor de hele samenleving.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:20 schreef Momo het volgende:
Die hele discussie van alle kwetsbaren opsluiten is toch al 100 keer gevoerd? Miljoenen mensen gaan zich niet helemaal in sociaal isolement zetten voor maanden. Ga je dan ook niet meer op bezoek bij je bejaarde moeder/oma of een vriend die diabetes heeft?
ja ongevaccineerd zal ook met omicron de hoofdmoot zijn op de IC'squote:Op donderdag 30 december 2021 16:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niet opsluiten, maar 2G of vaccinatieplicht 👍
Ollie, de Omicron opnames liggen op 60 verpleeg en 4 IC in Denemarken.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:28 schreef Oliver23 het volgende:
Cijfers vandaag in Denemarken:
[ twitter ]
Zeker dat er voor veel mensen nu veel wegvalt sociaal gezien. Maar iedereen kan gewoon nog mensen opzoeken. Jij wilt dat miljoenen mensen dat helemaal niet meer hebben. Is gewoon niet haalbaar.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zijn nu anders ook een soort sociaal isolement aan het scheppen maar dan voor de hele samenleving.
En nu met een lockdown zitten we allemaal thuis. Dus dan zitten ze alsnog vooral thuis. Tja.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's het mooie als je zelf niet kwetsbaar bent, dan hoef je je daar niet druk om te maken...
Er zit nog een verschil tussen helemaal niemand meer zien of gewoon voorzichtig zijn als je risicogroep bent.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Zeker dat er voor veel mensen nu veel wegvalt sociaal gezien. Maar iedereen kan gewoon nog mensen opzoeken. Jij wilt dat miljoenen mensen dat helemaal niet meer hebben. Is gewoon niet haalbaar.
Vaccinatieplicht 50+ zou ik nog best wel redelijk vinden. Er is geen reden om geen prik te nemen als je al op leeftijd bent. (Los van die paar medische gevallen die geen prik mogen vanwege medische klachten).quote:Op donderdag 30 december 2021 16:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niet opsluiten, maar 2G of vaccinatieplicht 👍
Over vier jaar? Mwah.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:24 schreef Elan het volgende:
Trouwens wel mooi in de UK is de algemene tendens dat de Corona-aanpak BJ politieke toekomst kan maken of breken. Benieuwd of we Rutte afrekenen als die hele lockdown een totaal verkeerde inschatting was, waarschijnlijk niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
10 gemeentes met 2-4 besmettingen
5 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
- DPL was vandaag 5729, en gisteren 5713,
- Gisteren zaten er 1500-2000 meldingen van 27-12 bij met 15804 meldingen
- Vandaag 14868 meldingen
Op basis daarvan verwacht ik dat er zeker 1000 extra meldingen door het hele land bovenop zijn gekomen, Omnicron begint toe te slaan, of we hebben een kerst superspread gehad , of men heeft de test uitgesteld tot gisteren.![]()
Morgen weten we meer hoe dit zich meer ontwikkelt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
In mijn beleving doen de meeste mensen in de risicogroep ook voorzichtig (al hoe definieer je of iemand daar onder valt). Ze kunnen ook besmet raken van die ene keer per week dat de kinderen langs komen.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zit nog een verschil tussen helemaal niemand meer zien of gewoon voorzichtig zijn als je risicogroep bent.
Mogen we Hugo al ronduit kwaadaardig gaan noemen?quote:Op donderdag 30 december 2021 16:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hè kijk nou. Hugo jokt en is onbetrouwbaar. Hoe vaak gaat de kamer dit soort ‘foutjes’ nog pikken? Wantrouwen, wegwezen.
Drie jaar bijnaquote:
ik ga er vanuit dat dit z'n laatste termijn is maar hij zal er niet om weggestuurd wordenquote:Op donderdag 30 december 2021 16:24 schreef Elan het volgende:
Trouwens wel mooi in de UK is de algemene tendens dat de Corona-aanpak BJ politieke toekomst kan maken of breken. Benieuwd of we Rutte afrekenen als die hele lockdown een totaal verkeerde inschatting was, waarschijnlijk niet.
Toen ik laatst in Amsterdam was, viel het mij ook wel op dat de naleving van de maatregelen zeer matig was daar in vergelijking met mijn eigen stad.quote:
Gaat wel heel ver. Ik geloof best dat hij het met de beste intenties doet, maar het doel heiligt niet alle middelen. En dat snapt hij maar niet.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Mogen we Hugo al ronduit kwaadaardig gaan noemen?
Ja, dat stadium ben ik al wel heel lang voorbij. Noem het overdreven cynisme, maar ik geloof sowieso in zijn algemeenheid niet echt in goede intenties bij politici.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mogen we Hugo al ronduit kwaadaardig gaan noemen?
Gaat wel heel ver. Ik geloof best dat hij het met de beste intenties doet, maar het doel heiligt niet alle
Verbod hè.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Drie jaar bijnain een normaal land zou je ook nog wat vuurwerk kunnen verwachten van een oppositie. Helaas is die hier volkomen incapabel en versplinterd, niet alleen wat betreft Corona.
Dus eigenlijk is hij gewoon dom zeg je nu en niet kwaadaardigquote:Op donderdag 30 december 2021 16:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaat wel heel ver. Ik geloof best dat hij het met de beste intenties doet, maar het doel heiligt niet alle middelen. En dat snapt hij maar niet.
Ik snap niet waarom je zou zeggen dat je het gelijk verstuurd hebt terwijl dat niet zo is. Dat merk je echt wel op het moment dat het dan niet ontvangen is, dat laat je niet 2 debatten wachten om dan te zeggen: "oeps".quote:Op donderdag 30 december 2021 16:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaat wel heel ver. Ik geloof best dat hij het met de beste intenties doet, maar het doel heiligt niet alle middelen. En dat snapt hij maar niet.
Welke intenties hebben politici dan volgens jou?quote:Op donderdag 30 december 2021 16:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ja, dat stadium ben ik al wel heel lang voorbij. Ik geloof in zijn algemeenheid sowieso niet echt in goede intenties bij politici.
ik heb er in het algemeen ook geen hoge pet van op maar in deze crisis denk ik meer aan onkunde dan aan opzet, dus wantrouwen wat de intenties betreft doe ik (nog) niet maar vertrouwen op de juiste beslissingen is wel voorbijquote:Op donderdag 30 december 2021 16:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ja, dat stadium ben ik al wel heel lang voorbij. Ik geloof in zijn algemeenheid sowieso niet echt in goede intenties bij politici.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |