SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Zelfs in het OMT advies of de toelichting van Jaap destijds was het twijfelachtig. Het kwam volgens Jaap er ongeveer op neer dat er uiteindelijk minder mensen naar de supermarkt/winkels(koopavond) gaan omdat ze gesloten zijn, maar dat het effect daarvan mogelijk teniet wordt gedaan omdat het op andere momenten drukker is.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:12 schreef _serial_ het volgende: Het eerder sluiten van de supermarkt slaat natuurlijk ook nergens op. Je kan beter een uurtje langer open zijn om de drukte te spreiden, maar het kan aan mij liggen.
![]()
Nee, het lukt niet. Jammer de bammer en gooit de handen in de lucht.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt aan alle kanten ingezet op opschalen, verkorte opleidingen, extra opleidingen. Het werkt niet. Er is te weinig animo en de uitstroom is groter dan de instroom. Kun je nog zo vaak roepen dat er moet worden opgeschaald maar het lukt niet.
Overal lukt het behalve Nederland overkomt het. Och, en ze bedoelen het zo goed. Het komt echt uit een goed hart en ze doen zo hun best maar het lukt gewoon niet.![]()
Maar las toch dat vrouwen anders even een halve dag erbij moesten pakken en dan was het opgelost.Als we het idd alleen maar moeten hebben van vrouwen die 16 uurtjes willen werken want Sterre moet nog naar kantklossen dan zijn we idd fucked.
[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 30-12-2021 09:47:56 ]Go hard or go home![]()
Belachelijke maatregel die helemaal niets voorkomt, maar wel schade toebrengt.quote:Op donderdag 30 december 2021 07:48 schreef Molo het volgende: [..] Aantal vluchten vanuit de VS bemoeilijken met quarantaine eisen terwijl er een veelvoud aan mensen uit andere landen en regio's binnen komt via allerlei wegen, zonder restricties. Ten behoeve van wat precies? Omicron verspreidt als een malle en is hier allang. Compleet zinloos, en compleet niet consistent
![]()
Ze willen waarschijnlijk geen generiek negatief reisadvies meer omdat de reisbranche dan geld wil zien.
In plaats daarvan verzinnen we dan dit soort hoepels, wat effectief op hetzelfde neerkomt.![]()
Kloptquote:Op donderdag 30 december 2021 07:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, het lukt niet. Jammer de bammer en gooit de handen in de lucht.
Overal lukt het behalve Nederland overkomt het. Och, en ze bedoelen het zo goed. Het komt echt uit een goed hart en ze doen zo hun best maar het lukt gewoon niet.![]()
Maar las toch dat vrouwen anders even een halve dag erbij moesten pakken en dan was het opgelost.Als we het idd alleen maar moeten hebben van vrouwen die 16 uurtjes willen werken want Sterre moet nog naar kantklossen dan zijn we idd fucked.
Kan niet, want de zorg/kinderen/parttimers/meditatieuurtjes/stofzuigdagen/BSOisdehelvoorjekind etc
In beperkingen denken, is in beperkingen blijven
Flikker er wat ondernemers en incentives tegenaan en regel die boel
[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 30-12-2021 09:48:18 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Precies, nu kun je gewoon zeggen dat het mogelijk is om vanuit de VS hierheen te komen.quote:Op donderdag 30 december 2021 07:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Ze willen waarschijnlijk geen generiek negatief reisadvies meer omdat de reisbranche dan geld wil zien.
In plaats daarvan verzinnen we dan dit soort hoepels, wat effectief op hetzelfde neerkomt.![]()
Ik zat te denken. Vorig jaar was een van de argumenten voor de lockdown dat Duitsland ook in lockdown ging en dus konden wij niet achterblijven, grenstoeristen enzo, het zou allemaal niet te handhaven zijn.
Nu is het omgekeerde het geval en nu geldt deze beredenering ineens niet
Wat aan gelul toch weer man![]()
![]()
Als productiemanager weet ik donders goed hoe je pieken moet opvangen ieder jaar weer. Het team gaat er dan ook voor, het gejammer in de zorg ben ik onderhand meer dan zat en daar gaat extra geld niets bij helpen sterker nog het is een tijdelijke motivator.quote:Op donderdag 30 december 2021 07:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Kan niet, want de zorg/kinderen/parttimers/meditatieuurtjes/stofzuigdagen/BSOisdehelvoorjekind etc
Flikker er wat ondernemers en incentives tegenaan en regel die boelJe hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Dit lijkt me nou precies z'n kritische vraag die je als journalist stelt tijdens de volgende persconferentie.quote:Op donderdag 30 december 2021 08:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zat te denken. Vorig jaar was een van de argumenten voor de lockdown dat Duitsland ook in lockdown ging en dus konden wij niet achterblijven, grenstoeristen enzo, het zou allemaal niet te handhaven zijn.
Nu is het omgekeerde het geval en nu geldt deze beredenering ineens niet
Wat aan gelul toch weer man
Maar we weten hoe dat gaat lopen...![]()
Hugo en Mark zitten binnen nu en een paar jaar ergens in een riant luizenbaantje terwijl het land failliet is.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ik moet ineens weer denken aan die uitspraak van Hugo over dat het een 'ongekende militaire operatie' was om de vaccins vanuit de centrale opslaglocatie te verspreiden over het land. Zelden zo hard gelachen.quote:Op donderdag 30 december 2021 08:09 schreef halfway het volgende:
[..]
Als productiemanager weet ik donders goed hoe je pieken moet opvangen ieder jaar weer. Het team gaat er dan ook voor, het gejammer in de zorg ben ik onderhand meer dan zat en daar gaat extra geld niets bij helpen sterker nog het is een tijdelijke motivator.
Misschien had hij eens langs moeten gaan bij de AH of Jumbo, om maar een voorbeeldje te noemen.![]()
Bij AH XPO in Nieuwegein dan graag.quote:Op donderdag 30 december 2021 08:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik moet ineens weer denken aan die uitspraak van Hugo over dat het een 'ongekende militaire operatie' was om de vaccins vanuit de centrale opslaglocatie te verspreiden over het land. Zelden zo hard gelachen.
Misschien had hij eens langs moeten gaan bij de AH of Jumbo, om maar een voorbeeldje te noemen.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Nederland gaat niet zo snel failliet hoor, we staan er behoorlijk goed voor als landquote:Op donderdag 30 december 2021 08:12 schreef halfway het volgende:
Hugo en Mark zitten binnen nu en een paar jaar ergens in een riant luizenbaantje terwijl het land failliet is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar gratis geld bestaat niet, en al die miljarden zullen een keer moeten worden terugbetaald natuurlijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 08:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nederland gaat niet zo snel failliet hoor, we staan er behoorlijk goed voor als land![]()
Is Siewert nog beschikbaar?quote:Op donderdag 30 december 2021 07:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Flikker er wat ondernemers en incentives tegenaan en regel die boel![]()
Ja, dit is wel een goed voorbeeld ook, ja.quote:Op donderdag 30 december 2021 08:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik moet ineens weer denken aan die uitspraak van Hugo over dat het een 'ongekende militaire operatie' was om de vaccins vanuit de centrale opslaglocatie te verspreiden over het land. Zelden zo hard gelachen.
Misschien had hij eens langs moeten gaan bij de AH of Jumbo, om maar een voorbeeldje te noemen.Go hard or go home![]()
Hoe zou jij het aanpakken in de zorg, als je de vrije hand kreeg?quote:Op donderdag 30 december 2021 08:09 schreef halfway het volgende:
[..]
Als productiemanager weet ik donders goed hoe je pieken moet opvangen ieder jaar weer. Het team gaat er dan ook voor, het gejammer in de zorg ben ik onderhand meer dan zat en daar gaat extra geld niets bij helpen sterker nog het is een tijdelijke motivator.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Mijn vriendin werkt op een BSO, daar zie je hetzelfde.quote:Op donderdag 30 december 2021 07:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, het lukt niet. Jammer de bammer en gooit de handen in de lucht.
Als ze dan vraagt, "Kun je vrijdag extra werken, er zijn wat zieken?"
"Nee vrijdag is mijn vriendinnendag"
"Nee vrijdag moet ik aqua joggen"
"Nee vrijdag past oma nooit op en dat voor de kinderen zorgen wil ik echt zelf doen op vrijdag"
"Vorige keer werkte ik al op vrijdag, kan een ander niet?"
"Ja hoor, X is weer ziek en nu moet ik er voor opdraaien"
"24 uur in de week werken is wel veel hoor"
[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 30-12-2021 09:48:47 ]![]()
ben ik toch benieuwd wanneer ze wel zijn uitgewerkt? en waarom men nu om de 4 mnd wil boosteren/vaccinerenquote:Op donderdag 30 december 2021 07:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Tweede deel van je post leek me niet vragend van opzet
Anyways, je vaccins zijn niet uitgewerkt of niks meer van over![]()
Ik gok omdat ze dan maar de pijn bij het deel van de bevolking dat welwillend tegenover vaccinatie staat wil neerleggen. Dan die maar platspuiten (vanaf 12 jaar natuurlijk).quote:Op donderdag 30 december 2021 08:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ben ik toch benieuwd wanneer ze wel zijn uitgewerkt? en waarom men nu om de 4 mnd wil boosteren/vaccineren
Alles om maar te voorkomen dat er bv een vaccinatieplicht of 2G voor 50+ komt.![]()
Ja, ik weet het. Heb 10 jaar in de zorg gewerkt. Moest ook wel even schakelen toen ik voor mezelf ging.quote:Op donderdag 30 december 2021 08:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mijn vriendin werkt op een BSO, daar zie je hetzelfde.
Als ze dan vraagt, "Kun je vrijdag extra werken, er zijn wat zieken?"
"Nee vrijdag is mijn vriendinnendag"
"Nee vrijdag moet ik aqua joggen"
"Nee vrijdag past oma nooit op en dat voor de kinderen zorgen wil ik echt zelf doen op vrijdag"
"Vorige keer werkte ik al op vrijdag, kan een ander niet?"
"Ja hoor, X is weer ziek en nu moet ik er voor opdraaien"
"24 uur in de week werken is wel veel hoor"
Was even wennen en zeuren erover kon ook al niet tijdens de koffiepauze die steevast om 10:00u was en als er dan wat was dan konden de staigiares het opknappen want koffietijd.
Hoorde het laatst nog van wat zorgmedewerkers en hun booster die ze op zondag konden halen maar dat gingen ze mooi niet doen want de vorige keer waren ze ook zo beroerd. Niet in hun vrije weekend. Dus de afspraak naar maandag gezet.
Go hard or go home![]()
dat is de zorg, de meeste hebben pure egoīsmequote:Op donderdag 30 december 2021 08:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Heb 10 jaar in de zorg gewerkt. Moest ook wel even schakelen toen ik voor mezelf ging.
Was even wennen en zeuren erover kon ook al niet tijdens de koffiepauze die steevast om 10:00u was en als er dan wat was dan konden de staigiares het opknappen want koffietijd.
Hoorde het laatst nog van wat zorgmedewerkers en hun booster die ze op zondag konden halen maar dat gingen ze mooi niet doen want de vorige keer waren ze ook zo beroerd. Niet in hun vrije weekend. Dus de afspraak naar maandag gezet.![]()
Heerlijk die zorgexperts hier, ze weten wel even hoe het allemaal moet. Schaamteloze misplaatste arrogantie ten top![]()
![]()
veel van de zorgmanagers, zijn lamme takken, hoor. die zouden nog in de koekjes fabriek falen.quote:Op donderdag 30 december 2021 08:57 schreef Questular het volgende:
Heerlijk die zorgexperts hier, ze weten wel even hoe het allemaal moet. Schaamteloze misplaatste arrogantie ten top
Forum Opties Forumhop: Hop naar: