Milieudienst van de gemeente kwam gratis langs na een melding van geluidsoverlast. Maar dat ging om geluid op de gevel door het bedrijf ernaast, niet van bovenburen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:29 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Een geluidsmeting professioneel laten uitvoeren kost zo’n ¤800,- tot ¤1400,- voor een week, met de kans dat zij dan toevallig die week weg is, of om wat voor reden dan ook geen overlast veroorzaakt (Komt gelukkig ook voor). Die kosten vind ik nogal wat.
Zijn het tropische mensen?quote:Op donderdag 30 december 2021 12:41 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Wat voor hun praten is, is voor ons schreeuwen. Wellicht een cultuurding. Hoe meer ik erover lees en spreek met anderen, des te meer dit bevestigd wordt.
Geen idee. Puur afgaand op uiterlijk en dominante groep statushouders binnen onze regio, zou haar achtergrond die van Eritrea of Ethiopië kunnen zijn.quote:
'De' maatschappij is nu anders dan 30 jaar geleden.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:34 schreef RamboDirk het volgende:
Onaangepast aan de maatschappij; allochtoon.
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 14:37 schreef tstile het volgende:
[..]
'De' maatschappij is nu anders dan 30 jaar geleden.
Tientallen jaren multi culti binnenhalen heeft als gevolg mensen die totaal verschillend leven binnen hetzelfde land. Als je dan in hetzelfde gehorige gebouw gaat wonen dan moet je accepteren dat je last van elkaar hebt.
Zij kunnen ook zeggen dat de kaaskoppen onaangepast zijn door vroeg naar bed te gaan en hele nacht saai slapen.
Als er concrete aanwijzingen zijn dat er sprake is van structurele overlast dan zal de verhuurder die geluidsmeting moeten betalen, niet de huurder. Enige wat je nu kunt doen is dossier opbouwen en een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange adem hebben. Je kan zelf opnames aan het dossier voegen maar die hebben geen enkele juridische waarde. Meting zal uitgevoerd moeten worden door een geijkt apparaat, conform landelijke handreiking/regels en door gecertificeerd personeel.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:29 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Een geluidsmeting professioneel laten uitvoeren kost zo’n ¤800,- tot ¤1400,- voor een week, met de kans dat zij dan toevallig die week weg is, of om wat voor reden dan ook geen overlast veroorzaakt (Komt gelukkig ook voor). Die kosten vind ik nogal wat.
Dit spul? https://www.woonwijzerwinkel.nl/product/isofloc/quote:Op zaterdag 1 januari 2022 16:10 schreef tuinkabouter50000 het volgende:Als ik het goed heb iets met isoflox cellulose.
Ja volgens mij wel. Schijnt weer heel veel variatie op te zijn, maar wel van deze aard iddquote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dit spul? https://www.woonwijzerwinkel.nl/product/isofloc/
Zijn twee aparte dingen. Uiteindelijk gaat de rechter over de toelating van bewijs, maar onrechtmatig verkregen bewijs is in het civiel recht meestal niet zo’n issue omdat het belang van waarheidsvinding voor gaat.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:16 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Het zou me echt worst wezen eerlijk gezegd. Zolang het als bewijslast meegenomen kan worden heb ik het er echt voor over.
Maar @:baskick gaf het wetsartikel al aan en eerlijk gezegd heb ik nog geen beargumentatie gezien waarom dit wetsartikel niet zou gelden. Ik vind het ook te debiel voor woorden, maargoed, tot nu toe heb ik geen betere bron gezien.
Dankjewelquote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn twee aparte dingen. Uiteindelijk gaat de rechter over de toelating van bewijs, maar onrechtmatig verkregen bewijs is in het civiel recht meestal niet zo’n issue omdat het belang van waarheidsvinding voor gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |