abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202914045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]
de Limburger.

Gaat nog een lang en interessant jaar worden dat 2022 :')
Het is belachelijk dat je vaccin niet zelf kunt kiezen dat ging met AZ ook al zo lekker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steven_Stil op 29-12-2021 23:43:12 ]
pi_202914059
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Dan pomp je er maar meer geld in. We hebben wel geld zat voor onzinnige 2g systemen, gare apps of boas maar niet voor de zorg?
Als je dat een dikker betaalde sector maakt met een goede campagne erachter is er vast genoeg animo voor.
Kunnen we Hugo als gezicht inzetten als uncle Sam.
Ja hoor, geld. De wonderbaarlijke oplossing voor alle problemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202914071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:29 schreef galantis het volgende:

[..]
Wat niet meehelpt is dat we een OMT hebben dat het geen enkel probleem vindt de bevolking te vermoeien met lockdowns maar als het om 2G of een vaccinatieplicht gaat opeens de ethicus uit gaat hangen.
Ja dat komt ook weer door het onderliggende probleem, de zorg.
Als de zorg geen probleem was geweest, hadden we waarschijnlijk ook minder snel gegrepen naar de lockdowns en bijbehorende sectorsluitingen.

Ondertussen doen die lockdowns meer kwaad dan goed. Onbegrijpelijk dat we daar naar blijven grijpen wat mij betreft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202914109
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom heb je daar issues mee? En wat zie je dan als alternatief?
Zou jij het acceptabel vinden als ziekenhuizen hier tenten erbij moeten plaatsen, mortuaria opschalen, leger ingezet om de aanwas aan zorg op te vangen? Zoals ze nu in de UK kennelijk aan het plannen zijn?
Ik vind dat je na twee jaar meer mag verwachten ja. Dat de discussie niet telkens kapot moet worden geslagen met ''ja, maar de zorg''. Daar kan je je niet voor altijd achter blijven verschuilen terwijl je wel keer op keer aan je bevolking vraagt om maar weer in een lockdown te schieten. Er is meer dan enkel Corona, de definitie van gezondheidszorg gaat veel verder en dat zet je wel allemaal op het spel zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2021 23:33:23 ]
pi_202914119
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:29 schreef galantis het volgende:

[..]
Wat niet meehelpt is dat we een OMT hebben dat het geen enkel probleem vindt de bevolking te vermoeien met lockdowns maar als het om 2G of een vaccinatieplicht gaat opeens de ethicus uit gaat hangen.
Het OMT speelt sowieso steeds meer een kwalijke rol. Al worden ze ook wel heel erg in die rol gedwongen door Mark en Hugo. Als ik Japie was dan was ik niet op die persco gaan staan bijvoorbeeld. Ik laat mijn integriteit en goede naam niet misbruiken om de politieke carrière van een minister te redden.

Waar bij moet worden aangetekend dat ik best geloof dat de individuele OMT-leden het vanuit oprecht plichtsbesef doen. Maar het systeem waarin het OMT functioneert is na 2 jaar gewoon failliet. Leuk voor een acute crisis, niet voor langetermijn.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 december 2021 @ 23:33:05 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202914122
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:44 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Mee eens. Het interview met Mona Keijzer (De Balie) was ook interessant. Hele beleid is gebaseerd op angst zaaien, angst, angst en nog eens angst. Begrijpelijk bij het zien van beelden van mensen die op de IC liggen maar voor het gros van de mensheid is de kans verwaarloosbaar dat ze op een IC belanden.

Peter van der Voort benadrukte dat ook weer eens; 3/4 is man, hoge leeftijd, overgewicht, onderliggende aandoeningen.
Waar kan ik dat terug zien/lezen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202914129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daarom pleit ik er ook voor om in ieder geval de lompheid van de lockdown af te halen. Open de contactberoepen, doe de scholen in ieder geval gedeeltelijk open, open de sportvelden. Dat doet al zo veel voor het welzijn.
Open de sport in zijn algemeenheid, het is belachelijk dat dit stilgelegd is. Wedstrijden oke, maar trainen, ongelofelijk.

En eens, de scholen moeten gewoon open, net als andere sectoren waar het kan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202914132
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vind dat je na twee jaar meer mag verwachten ja. Dat de discussie niet telkens kapot moet worden geslagen met ''ja, maar de zorg''. Daar kan je je niet voor altijd achter blijven verschuilen terwijl je wel keer op keer aan je bevolking vraagt om maar weer in een lockdown te schieten.
Wat dan wel?
pi_202914156
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Denk dat het zorgpersoneel dat meer zal waarderen dan een lullig applausje :s)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_202914158
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom is er geen animo voor dan?

Zelfs op korte termijn kan je met oog op de deeltijd werkers een hoop bewerkstelligen met extra geld.

Laten we niet doen of dat niet een enorm belangrijke drijfveer is tezamen met waardering.
pi_202914167
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Open de sport in zijn algemeenheid, het is belachelijk dat dit stilgelegd is. Wedstrijden oke, maar trainen, ongelofelijk.

En eens, de scholen moeten gewoon open, net als andere sectoren waar het kan.
Prima. Alleen de zwembaden houden we dicht. Dat is geen sport.
zie email 27 oktober
pi_202914170
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar kan ik dat terug zien/lezen?
https://debalie.nl/progra(...)-in-2021-29-12-2021/
pi_202914171
Gister over de hele wereld voor het eerst over de 1miljoen en vandaag gaan we al richting de 1.5miljoen
pi_202914175
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:34 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Denk dat het zorgpersoneel dat meer zal waarderen dan een lullig applausje :s)
Of een kerstpakket met ziekenhuis sjaal en muts :)
pi_202914187
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
:R
pi_202914195
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat dan wel?
Zie de UK inderdaad. Of toch moeilijke beslissingen maken in de ziekenhuizen als het écht écht écht code zwart is. Je richten op de groepen die de druk in de zorg ook echt veroorzaken, etc. Er zijn de afgelopen maanden regelmatig ideeen voorbij gekomen hier, maar die worden ook alleen maar afgeschoten. Het is denk ik maar net hoe je er naar kijkt.

Nu slapen. Trusten O+
pi_202914215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)19-liveblog-lockdown

De WHO verklaart nu dat omikron een stap richting einde pandemie is. Hugo, Mark, zullen we eens wat aan die lockdown gaan doen jongens?
ja, ik ging gelijk om, hij noemde het ook nog een griepje en Jaap weet het nog niet zeker, pfffff
pi_202914322
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:34 schreef Anton91 het volgende:
Gister over de hele wereld voor het eerst over de 1miljoen en vandaag gaan we al richting de 1.5miljoen
[ afbeelding ]
Het is een succesvol variantje dat Omikom
  woensdag 29 december 2021 @ 23:38:47 #194
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202914371
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daarom pleit ik er ook voor om in ieder geval de lompheid van de lockdown af te halen. Open de contactberoepen, doe de scholen in ieder geval gedeeltelijk open, open de sportvelden. Dat doet al zo veel voor het welzijn.
Ben bang dat de manier hoe deze lompe lockdown al is ingezet niet meer echt terug te nemen valt. Dit was gewoon heel onhandig, zo vier dagen na al een persco met slecht nieuws.

Het doet mij een beetje denken aan een voetballer die verweten wordt vaak als ‘een watje’ te verdedigen die vervolgens een lompe enkelbreker inzet en met rood kan vertrekken.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202914395
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
pi_202914432
quote:
14s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zie de UK inderdaad. Of toch moeilijke beslissingen maken in de ziekenhuizen als het écht écht écht code zwart is. Je richten op de groepen die de druk in de zorg ook echt veroorzaken, etc. Er zijn de afgelopen maanden regelmatig ideeen voorbij gekomen hier, maar die worden ook alleen maar afgeschoten. Het is denk ik maar net hoe je er naar kijkt.

Nu slapen. Trusten O+
Het is inderdaad maar net hoe je ernaar kijkt. Ik zou het een heel kwalijk beleid vinden als we uitkomen op dat wat de UK nu voorbereidt.

Maar als het dus maar net is hoe je ernaar kijkt, is het dan wel helemaal eerlijk om iemands mening dan maar meteen weg te zetten met een opmerking als ‘kan niet, want de zorg’? Geeft dat iemand nog de ruimte om zijn mening hier neer te zetten? Is er dan ruimte voor een open en prettige discussie of gesprek?

Trusten!
pi_202914470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Het doet mij een beetje denken aan een voetballer die verweten wordt vaak als ‘een watje’ te verdedigen die vervolgens een lompe enkelbreker inzet en met rood kan vertrekken.
Goede vergelijking idd!
Alpha kenny one
pi_202914552
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het OMT speelt sowieso steeds meer een kwalijke rol. Al worden ze ook wel heel erg in die rol gedwongen door Mark en Hugo. Als ik Japie was dan was ik niet op die persco gaan staan bijvoorbeeld. Ik laat mijn integriteit en goede naam niet misbruiken om de politieke carrière van een minister te redden.

Waar bij moet worden aangetekend dat ik best geloof dat de individuele OMT-leden het vanuit oprecht plichtsbesef doen. Maar het systeem waarin het OMT functioneert is na 2 jaar gewoon failliet. Leuk voor een acute crisis, niet voor langetermijn.
Met de huidige opzet komt het erop neer dat elke keer dat er advies wordt gevraagd er in feite tegen het OMT wordt gezegd: jullie krijgen vrij spel. Getuige het zoveelste adviesverzoek in korte tijd en het klakkeloos overnemen van ongeveer het zwaarste paardemiddel.
I'll give you something to do
  woensdag 29 december 2021 @ 23:53:01 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202914930
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')