Het is belachelijk dat je vaccin niet zelf kunt kiezen dat ging met AZ ook al zo lekker.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
de Limburger.
Gaat nog een lang en interessant jaar worden dat 2022
Ja hoor, geld. De wonderbaarlijke oplossing voor alle problemen.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan pomp je er maar meer geld in. We hebben wel geld zat voor onzinnige 2g systemen, gare apps of boas maar niet voor de zorg?
Als je dat een dikker betaalde sector maakt met een goede campagne erachter is er vast genoeg animo voor.
Kunnen we Hugo als gezicht inzetten als uncle Sam.
Ja dat komt ook weer door het onderliggende probleem, de zorg.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat niet meehelpt is dat we een OMT hebben dat het geen enkel probleem vindt de bevolking te vermoeien met lockdowns maar als het om 2G of een vaccinatieplicht gaat opeens de ethicus uit gaat hangen.
Ik vind dat je na twee jaar meer mag verwachten ja. Dat de discussie niet telkens kapot moet worden geslagen met ''ja, maar de zorg''. Daar kan je je niet voor altijd achter blijven verschuilen terwijl je wel keer op keer aan je bevolking vraagt om maar weer in een lockdown te schieten. Er is meer dan enkel Corona, de definitie van gezondheidszorg gaat veel verder en dat zet je wel allemaal op het spel zo.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom heb je daar issues mee? En wat zie je dan als alternatief?
Zou jij het acceptabel vinden als ziekenhuizen hier tenten erbij moeten plaatsen, mortuaria opschalen, leger ingezet om de aanwas aan zorg op te vangen? Zoals ze nu in de UK kennelijk aan het plannen zijn?
Het OMT speelt sowieso steeds meer een kwalijke rol. Al worden ze ook wel heel erg in die rol gedwongen door Mark en Hugo. Als ik Japie was dan was ik niet op die persco gaan staan bijvoorbeeld. Ik laat mijn integriteit en goede naam niet misbruiken om de politieke carrière van een minister te redden.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat niet meehelpt is dat we een OMT hebben dat het geen enkel probleem vindt de bevolking te vermoeien met lockdowns maar als het om 2G of een vaccinatieplicht gaat opeens de ethicus uit gaat hangen.
Waar kan ik dat terug zien/lezen?quote:Op woensdag 29 december 2021 22:44 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Mee eens. Het interview met Mona Keijzer (De Balie) was ook interessant. Hele beleid is gebaseerd op angst zaaien, angst, angst en nog eens angst. Begrijpelijk bij het zien van beelden van mensen die op de IC liggen maar voor het gros van de mensheid is de kans verwaarloosbaar dat ze op een IC belanden.
Peter van der Voort benadrukte dat ook weer eens; 3/4 is man, hoge leeftijd, overgewicht, onderliggende aandoeningen.
Open de sport in zijn algemeenheid, het is belachelijk dat dit stilgelegd is. Wedstrijden oke, maar trainen, ongelofelijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daarom pleit ik er ook voor om in ieder geval de lompheid van de lockdown af te halen. Open de contactberoepen, doe de scholen in ieder geval gedeeltelijk open, open de sportvelden. Dat doet al zo veel voor het welzijn.
Wat dan wel?quote:Op woensdag 29 december 2021 23:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind dat je na twee jaar meer mag verwachten ja. Dat de discussie niet telkens kapot moet worden geslagen met ''ja, maar de zorg''. Daar kan je je niet voor altijd achter blijven verschuilen terwijl je wel keer op keer aan je bevolking vraagt om maar weer in een lockdown te schieten.
Denk dat het zorgpersoneel dat meer zal waarderen dan een lullig applausjequote:Op woensdag 29 december 2021 23:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, geld. De wonderbaarlijke oplossing voor alle problemen.
Waarom is er geen animo voor dan?quote:Op woensdag 29 december 2021 23:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, geld. De wonderbaarlijke oplossing voor alle problemen.
Prima. Alleen de zwembaden houden we dicht. Dat is geen sport.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Open de sport in zijn algemeenheid, het is belachelijk dat dit stilgelegd is. Wedstrijden oke, maar trainen, ongelofelijk.
En eens, de scholen moeten gewoon open, net als andere sectoren waar het kan.
Of een kerstpakket met ziekenhuis sjaal en mutsquote:Op woensdag 29 december 2021 23:34 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Denk dat het zorgpersoneel dat meer zal waarderen dan een lullig applausje
quote:Op woensdag 29 december 2021 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Alleen de zwembaden houden we dicht. Dat is geen sport.
Zie de UK inderdaad. Of toch moeilijke beslissingen maken in de ziekenhuizen als het écht écht écht code zwart is. Je richten op de groepen die de druk in de zorg ook echt veroorzaken, etc. Er zijn de afgelopen maanden regelmatig ideeen voorbij gekomen hier, maar die worden ook alleen maar afgeschoten. Het is denk ik maar net hoe je er naar kijkt.quote:
ja, ik ging gelijk om, hij noemde het ook nog een griepje en Jaap weet het nog niet zeker, pfffffquote:Op woensdag 29 december 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)19-liveblog-lockdown
De WHO verklaart nu dat omikron een stap richting einde pandemie is. Hugo, Mark, zullen we eens wat aan die lockdown gaan doen jongens?
Het is een succesvol variantje dat Omikomquote:Op woensdag 29 december 2021 23:34 schreef Anton91 het volgende:
Gister over de hele wereld voor het eerst over de 1miljoen en vandaag gaan we al richting de 1.5miljoen
[ afbeelding ]
Ben bang dat de manier hoe deze lompe lockdown al is ingezet niet meer echt terug te nemen valt. Dit was gewoon heel onhandig, zo vier dagen na al een persco met slecht nieuws.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daarom pleit ik er ook voor om in ieder geval de lompheid van de lockdown af te halen. Open de contactberoepen, doe de scholen in ieder geval gedeeltelijk open, open de sportvelden. Dat doet al zo veel voor het welzijn.
quote:Op woensdag 29 december 2021 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Alleen de zwembaden houden we dicht. Dat is geen sport.
Het is inderdaad maar net hoe je ernaar kijkt. Ik zou het een heel kwalijk beleid vinden als we uitkomen op dat wat de UK nu voorbereidt.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie de UK inderdaad. Of toch moeilijke beslissingen maken in de ziekenhuizen als het écht écht écht code zwart is. Je richten op de groepen die de druk in de zorg ook echt veroorzaken, etc. Er zijn de afgelopen maanden regelmatig ideeen voorbij gekomen hier, maar die worden ook alleen maar afgeschoten. Het is denk ik maar net hoe je er naar kijkt.
Nu slapen. Trusten
Goede vergelijking idd!quote:Op woensdag 29 december 2021 23:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het doet mij een beetje denken aan een voetballer die verweten wordt vaak als ‘een watje’ te verdedigen die vervolgens een lompe enkelbreker inzet en met rood kan vertrekken.
Met de huidige opzet komt het erop neer dat elke keer dat er advies wordt gevraagd er in feite tegen het OMT wordt gezegd: jullie krijgen vrij spel. Getuige het zoveelste adviesverzoek in korte tijd en het klakkeloos overnemen van ongeveer het zwaarste paardemiddel.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het OMT speelt sowieso steeds meer een kwalijke rol. Al worden ze ook wel heel erg in die rol gedwongen door Mark en Hugo. Als ik Japie was dan was ik niet op die persco gaan staan bijvoorbeeld. Ik laat mijn integriteit en goede naam niet misbruiken om de politieke carrière van een minister te redden.
Waar bij moet worden aangetekend dat ik best geloof dat de individuele OMT-leden het vanuit oprecht plichtsbesef doen. Maar het systeem waarin het OMT functioneert is na 2 jaar gewoon failliet. Leuk voor een acute crisis, niet voor langetermijn.
Dank!quote:Op woensdag 29 december 2021 23:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
https://debalie.nl/progra(...)-in-2021-29-12-2021/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |