Die verdwenen in andere zakken dan de bedoeling was begreep ik.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:04 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De 1000 Euro zorgbonussen schijnen ook massaal zoek te zijn.
hahahha wat een bullshit verhaalquote:
Valt me tegen dat dit niet groot in de media is geweest. Met zo'n lulverhaal kom je toch niet weg? Wat is dit?quote:Op donderdag 30 december 2021 01:06 schreef KingRoland het volgende:
[..]
hahahha wat een bullshit verhaal
Dit dus. Ik heb dit niet gezienquote:Op donderdag 30 december 2021 01:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Valt me tegen dat dit niet groot in de media is geweest. Met zo'n lulverhaal kom je toch niet weg? Wat is dit?
Ja, dat schijnt wel vaker dan gemiddeld voor te komen in de partij van de minister president en ook in de partij van de minister van volksgezondheid is het niet ongebruikelijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:05 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Die verdwenen in andere zakken dan de bedoeling was begreep ik.
Paniek , zie ook dat massaal boosteren ineens.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Valt me tegen dat dit niet groot in de media is geweest. Met zo'n lulverhaal kom je toch niet weg? Wat is dit?
Die mevrouw die iets 'verkeerds' had gezegd over 2G wordt zonder pardon buitengeflikkerd en hier kraait geen haan naar.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:09 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dit dus. Ik heb dit niet gezienvolgens mij had er iemand tijdens de maatregelen een grapje gemaakt en is dit daadwerkelijk een regel geworden, want hij (en ook niemand anders) kan deze maatregelen verdedigen.
Nu heel langzaam begint de media wat minder op save te spelen, maar niemand durfde echte vragen te stellen want de kans om je baan dan te verliezen was erg groot als je kritisch was over het hele corona gebeuren.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Logisch, die zitten hele dag thuis te werken en dan nog ff eruitquote:Op donderdag 30 december 2021 01:11 schreef KingRoland het volgende:
Als ik bijvoorbeeld in Rotterdam of Amsterdam ben is het na 17 uur tyfus druk in de supermarkten.
lekker je eigen vak verraden!quote:Op donderdag 30 december 2021 01:12 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Nu heel langzaam begint de media wat minder op save te spelen, maar niemand durfde echte vragen te stellen want de kans om je baan dan te verliezen was erg groot als je kritisch was over het hele corona gebeuren.
Oftewel de journalisten wilden hun vingers niet branden dus gingen ze mee met het narrative.
Bron?quote:Op donderdag 30 december 2021 01:12 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Nu heel langzaam begint de media wat minder op save te spelen, maar niemand durfde echte vragen te stellen want de kans om je baan dan te verliezen was erg groot als je kritisch was over het hele corona gebeuren.
Oftewel de journalisten wilden hun vingers niet branden dus gingen ze mee met het narrative.
Maar heeft dit nog relevantie? of ligt de relevantie bij ziekenhuis opnamen en bezette ic-bedden.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:11 schreef crystal_meth het volgende:
Frankrijk: 208000 nieuwe gevallen, een Europees record en ruim 28000 meer dan gisteren.
Het is hun vak om de actualiteiten objectief te brengen! We zijn geen Rusland toch? Wie is nog te vertrouwen?quote:Op donderdag 30 december 2021 01:12 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Zo lang het blijft bij een keer dun kakken zal het allemaal niet zo'n vaart lopen.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:11 schreef crystal_meth het volgende:
Frankrijk: 208000 nieuwe gevallen, een Europees record en ruim 28000 meer dan gisteren.
Dat was ooit wel maar ze proberen nu pro-actief te handelen.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:15 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Maar heeft dit nog relevantie? of ligt de relevantie bij ziekenhuis opnamen en bezette ic-bedden.
Bron? ieder artikel van het afgelopen jaar dat je vol angst pompte en veel info weg liet.quote:
In Londen liggen er nu 50% meer patienten in het ziekenhuis dan een week geleden.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:15 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Maar heeft dit nog relevantie? of ligt de relevantie bij ziekenhuis opnamen en bezette ic-bedden.
Maar hebben die mensen allemaal serieuze klachten, of alleen een vochtig neusje?quote:Op donderdag 30 december 2021 01:21 schreef Za het volgende:
VS gaat gewoon richting de 500.000 vandaag.
Bizarre aantallen heden, ook in Frankrijk, Spanje, Italië etc.
Meer info needed, op ic of gewoon op zaal , leeftijdsgroepen etc?quote:Op donderdag 30 december 2021 01:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In Londen liggen er nu 50% meer patienten in het ziekenhuis dan een week geleden.
Bij milde klachten test zowat niemand zich dus binnenkort iedereen wel een keer aan de beurt voor antistoffen.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:21 schreef Za het volgende:
Je denkt dat ziekenhuizen in Londen mensen opnemen wegens een vochtig neusje?quote:Op donderdag 30 december 2021 01:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar hebben die mensen allemaal serieuze klachten, of alleen een vochtig neusje?
Het zou me niks verbazen want iedere corona-patient is big moneyquote:Op donderdag 30 december 2021 01:27 schreef crystal_meth het volgende:
Nederland en België zullen volgen.
[..]
Je denkt dat ziekenhuizen in Londen mensen opnemen wegens een vochtig neusje?
Zover ik weet is het gros klachtenvrij.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:24 schreef _serial_ het volgende:
Maar hebben die mensen allemaal serieuze klachten, of alleen een vochtig neusje?
Idioot.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:29 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen want iedere corona-patient is big money
Mischien, maar wat is 50%? als er 10 lagen en nu15 is dat 50%quote:
Nee,gewoon doen.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:38 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Alleen wordt het je wel lastig gemaakt
nee, maar wel voor uitdrogingsverschijnselen.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:27 schreef crystal_meth het volgende:
Nederland en België zullen volgen.
[..]
Je denkt dat ziekenhuizen in Londen mensen opnemen wegens een vochtig neusje?
Dat is niet hoe immunisatie werkt.quote:Op donderdag 30 december 2021 00:45 schreef THEFXR het volgende:
krijgen de meeste mensen echt wel een booster? voor mij is het 8 mnd geleden, kan je toch geen booster meer noemen, er is niks meer over van de laatste vac.
Waarom dan vliegverkeer ed beperken? Het virus komt toch wel.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:21 schreef Za het volgende:
ik stel toch ook een vraag, verwijtend in een antwoord reageren gaat ook niks helpen.quote:Op donderdag 30 december 2021 06:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is niet hoe immunisatie werkt.
Verdiep je erin, al is het maar basaal. Vraag anders hoe het zit ipv dit soort uitlatingen stellig te doen
Daadkrachtig overkomen. Zo lang er elke dag tienduizenden auto’s en vrachtwagens ongehinderd de grens over rijden zijn dit soort reisbeperkingen pure symboolpolitiek.quote:Op donderdag 30 december 2021 07:20 schreef halfway het volgende:
[..]
Waarom dan vliegverkeer ed beperken? Het virus komt toch wel.
Voor mij zou het prima te verkopen zijn als we nood ziekenhuizen inzetten en het leger laten helpen.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom heb je daar issues mee? En wat zie je dan als alternatief?
Zou jij het acceptabel vinden als ziekenhuizen hier tenten erbij moeten plaatsen, mortuaria opschalen, leger ingezet om de aanwas aan zorg op te vangen? Zoals ze nu in de UK kennelijk aan het plannen zijn?
Tweede deel van je post leek me niet vragend van opzetquote:Op donderdag 30 december 2021 07:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik stel toch ook een vraag, verwijtend in een antwoord reageren gaat ook niks helpen.
Eigenlijk heeft de raad van de rechtstaat dat toch ook min of meer gezegd.quote:Op donderdag 30 december 2021 00:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Reactie Van Ranst op twitter ook de moeite van het lezen waard.
In België is het blijkbaar paniek nu de rechter niet meer zomaar het advies van de virologen slikt...
Aantal vluchten vanuit de VS bemoeilijken met quarantaine eisen terwijl er een veelvoud aan mensen uit andere landen en regio's binnen komt via allerlei wegen, zonder restricties.quote:Op donderdag 30 december 2021 07:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daadkrachtig overkomen. Zo lang er elke dag tienduizenden auto’s en vrachtwagens ongehinderd de grens over rijden zijn dit soort reisbeperkingen pure symboolpolitiek.
Nou heh heh, ook in Nederland wordt de druk eindelijk eens opgevoerd.quote:Unicef en 59 andere organisaties: open scholen en sluit ze niet weer
Scholen zouden na de kerstvakantie gelijk weer open moeten. Ook mogen ze daarna niet opnieuw gesloten worden als maatregel om de verspreiding van corona tegen te gaan. Die oproep doet Unicef Nederland, samen met 59 organisaties: "Als we inmiddels één harde les hebben geleerd, is het wel dat het sluiten van scholen het welzijn van kinderen en jongeren schaadt."
Andere ondertekenaars van de oproep zijn onder meer de Nederlandse ggz, Defence for Children, het Emma Kinderziekenhuis in Amsterdam, de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie, Save the Children en V&VN Verpleegkundigen.
Volgens de organisaties speelt het belang van het kind een te kleine rol in de afwegingen over het coronabeleid. Kinderen worden gebruikt "als breekijzer", zegt directeur Suzanne Laszlo van Unicef Nederland in een verklaring: "Deze pandemie moet in de eerste plaats door volwassenen worden opgelost."
De zestig organisaties stellen: "Minderjarigen worden verantwoordelijk gemaakt voor de gezondheid van volwassenen, maar de belangen van kinderen zelf worden vergeten." Ze zeggen dat niet duidelijk is in hoeverre scholen bijdragen "aan de toename van ernstige ziekte en druk op de zorg".
Het Outbreak Management Team komt maandag bijeen om een advies aan het kabinet te formuleren. Het kabinet hakt dan diezelfde dag de knoop door of scholen na de kerstvakantie weer opengaan. Welke kant het besluit op gaat, is nog onduidelijk. Lees er meer over in dit artikel.
Het demissionaire kabinet besloot basisscholen, middelbare scholen en hoger onderwijs een week voor de kerstvakantie al fysiek te sluiten, uit voorzorg vanwege de opkomende omikronvariant. Door een buffer in te bouwen tussen de laatste lesdag en de feestdagen hoopte het kabinet dat er tijdens de feestdagen minder ouderen door hun kleinkinderen besmet zouden raken.
Daarbij werd gezegd dat het de bedoeling was om de scholen na de kerstvakantie op 10 januari weer te openen. Of dat ook gebeurt, is nog niet duidelijk. Het kabinet neemt daar op 3 januari een besluit over.
Er zijn voorzichtig positieve geluiden dat de omikronvariant minder ziekmakend is. Tegelijkertijd lijkt het erop dat omikron besmettelijker is dan de deltavariant. Dat kan ervoor zorgen dat er in korte tijd veel meer mensen ziek worden, waardoor de druk op de ziekenhuizen toch toeneemt. "Als het ook maar enigszins verantwoord is, pleit ik ervoor dat de scholen weer open kunnen", zei kinderarts en OMT-lid Károly Illy gisteren tegen de NOS. "Maar dat moet dus wel kunnen in relatie tot de modellen van het RIVM."
Extra veiligheid
Amsterdamse basisscholen willen leerlingen uit groep 8 hoe dan ook vanaf 10 januari weer fysiek les laten volgen, wat het kabinet ook besluit. Dat maakten ze maandag bekend. Ze zeggen zich overvallen te voelen door de vaak late besluiten van het kabinet.
Eva Naaijkens, schoolleider van de Alan Turingschool, constateerde wel dat goede maatregelen om veilig les te geven op school vaak ontbreken: "Mooi zou zijn dat de discussie landelijk gevoerd wordt. Alle kinderen moeten daarvan profiteren." Dat vond ook veldepidemioloog Amrish Baidjoe: "Denk dan aan flinke aandacht voor ventilatie, en om te beginnen met CO2-meters in de klas en ramen open en dicht. Kijken of er mondneusmaskers kunnen worden gebruikt. Kleinere klassen of grotere ruimtes hanteren."
De zestig organisaties die nu oproepen het onderwijs weer te openen gaan in hun verklaring niet in op andere maatregelen om het onderwijs veiliger te maken. Wel roepen ze op: "Zoek naar alternatieven om mensen met een kwetsbare gezondheid te beschermen. Maak creatief gebruik van ruimte, tijd en menskracht. En kijk ook naar andere manieren waarop de zorgen van onderwijspersoneel verminderd kunnen worden."
Gemiddel 70.000 ziekenhuis opnames per dag en 16.000 ic opnamesquote:Op donderdag 30 december 2021 01:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |