SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Laatste schatting is een reductie van 55% qua besmettelijkheid na de booster.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen idee, hebben we cijfers van de pre-vaccinatie periode?
Voor omikron dus.
Voor delta gaat de VE naar 90% (tegen asymptomatische besmetting) na de booster.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Jij durft te beweren dat gevaccineerden voldoende bescherm worden tegen besmetting? Nee, ze worden beschermd tegen de gevolgen van de besmetting, maar dragen het virus nog steeds gewoon over. Oh wacht, jij bent natuurlijk van mening dat alle besmettingen bij gevaccineerd en ongevaccineerd komen door de ongevaccineerden.quote:![]()
Nee, maar wel veel onderzoeken waaruit blijkt dat vaccinaties wel degelijk besmettingen reduceren. En nee, zeker niet met 100%, maar die reductie is er wel degelijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:51 schreef tja77 het volgende: [..] Geen idee, hebben we cijfers van de pre-vaccinatie periode?
![]()
Ja. Maar aan het eind van de rit hebben we niks te vertellen.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:53 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] En dat allemaal voor een virus wat voor de meerderheid maar amper wat voorstelt.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Zucht, nee, maar er is wel een reductie in besmettelijkheid door vaccinaties.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij durft te beweren dat gevaccineerden voldoende bescherm worden tegen besmetting? Nee, ze worden beschermd tegen de gevolgen van de besmetting, maar dragen het virus nog steeds gewoon over. Oh wacht, jij bent natuurlijk van mening dat alle besmettingen bij gevaccineerd en ongevaccineerd komen door de ongevaccineerden.![]()
Wel mooi dat we daar al wel een schatting van hebben, maar over hoe ziekmakend omikron is tasten we nog volledig in het duister. We weten het nietquote:Op woensdag 29 december 2021 20:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laatste schatting is een reductie van 55% qua besmettelijkheid na de booster.
Voor omikron dus.
Voor delta gaat de VE naar 90% (tegen asymptomatische besmetting) na de booster.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Definieer 'voldoende'.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij durft te beweren dat gevaccineerden voldoende bescherm worden tegen besmetting?Nog altijd substantieel minder dan een ongevaccineerde. Door omikron werkt de dubbele prik echter niet goed meer, na de booster nog altijd een reductie van > 50% qua besmettelijkheid. Volgens de eerste onderzoeken uit het VK dan.quote:Nee, ze worden beschermd tegen de gevolgen van de besmetting, maar dragen het virus nog steeds gewoon over.Nee, dan ken je mij echt niet. Ik was hier één van de eerste die het opnam voor de ongevaccineerden toen hier een stemming heerste van 'lalala, alles ligt aan de ongevaccineerden, ik ga me als gevaccineerde niet meer aan de regels houden'.quote:Oh wacht, jij bent natuurlijk van mening dat alle besmettingen bij gevaccineerd en ongevaccineerd komen door de ongevaccineerden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Wist trouwens niet dat ze nog tot zo laat aan het werk waren bij de overheid.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Vaccins zijn er voornamelijk om de ziekte zelf minder te maken. Het werkt niet als schild.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, maar wel veel onderzoeken waaruit blijkt dat vaccinaties wel degelijk besmettingen reduceren. En nee, zeker niet met 100%, maar die reductie is er wel degelijk.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
De schatting dateert van 16 december. En is nu eenmaal makkelijker te maken omdat je sneller aan grote aantallen komt met besmettingen. Een week later hadden we ook de eerste inschattingen uit het VK over de gevolgen voor de ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wel mooi dat we daar al wel een schatting van hebben, maar over hoe ziekmakend omikron is tasten we nog volledig in het duister. We weten het niet
Wat op zich allemaal heel logisch is als je bedenkt dat ziekenhuisopnames een week later pas volgen op de besmettingen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee, maar zo worden die boosters nu natuurlijk wel weer verkocht.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vaccins zijn er voornamelijk om de ziekte zelf minder te maken. Het werkt niet als schild.![]()
Denk het niet. Die gaan open in januari. Als er ook maar iets kan dan worden het de scholen. Het zijn veel andere sectoren die zich op mogen maken voor een sluiting tot april of zo.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:01 schreef byah het volgende:
Scholen blijven nog wel dicht tot maart![]()
Voldoende is dat je zonder lockdown (of sluiting van sport en recreatie) de winter kan doorkomen. Vaccineren werd ingezet als DE uitweg uit deze crisis.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Definieer 'voldoende'.
[..]
Nog altijd substantieel minder dan een ongevaccineerde. Door omikron werkt de dubbele prik echter niet goed meer, na de booster nog altijd een reductie van > 50% qua besmettelijkheid. Volgens de eerste onderzoeken uit het VK dan.
[..]
Nee, dan ken je mij echt niet. Ik was hier één van de eerste die het opnam voor de ongevaccineerden toen hier een stemming heerste van 'lalala, alles ligt aan de ongevaccineerden, ik ga me als gevaccineerde niet meer aan de regels houden'.
Maar deze winter zijn er al voor de Omicron variant al meer dan 20k besmettingen geweest in Nederland.
Dus dat noem ik onvoldoende bescherming tegen besmetting.
Die besmettingen kun je voor een deel wijten aan de ongevaccineerden, maar toch ook voor een deel aan de gevaccineerden.![]()
De demissionaire Hugo is zelf ook al een tijdje niet meer "geldig" , waarom er nog naar hem en Rutte geluisterd wordt is eigenlijk ook onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan is je QR na verloop van de booster niet meer geldig.
Gr. Hugo
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 21:00 schreef DonDruiper het volgende:
Wist trouwens niet dat ze nog tot zo laat aan het werk waren bij de overheid.![]()
![]()
En dat terwijl er niets meer te zien is in het donker als ze uit de ramen turenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Inkakken is bijpakkenquote:Op woensdag 29 december 2021 21:00 schreef DonDruiper het volgende:
Wist trouwens niet dat ze nog tot zo laat aan het werk waren bij de overheid.
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 21:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Voldoende is dat je zonder lockdown (of sluiting van sport en recreatie) de winter kan doorkomen. Vaccineren werd ingezet als DE uitweg uit deze crisis.Dat is dus precies het probleem dat ik net schetste. Dat er te veel een stemming heerste dat het alleen aan de ongevaccineerden zou liggen. Tegelijkertijd is het tegenovergestelde ook niet waar, dat het alleen aan de gevaccineerden zou liggen.quote:Maar deze winter zijn er al voor de Omicron variant al meer dan 20k besmettingen geweest in Nederland.
Dus dat noem ik onvoldoende bescherming tegen besmetting.
Die besmettingen kun je voor een deel wijten aan de ongevaccineerden, maar toch ook voor een deel aan de gevaccineerden.
Beide groepen hebben een probleem:
- Ongevaccineerden doen een disproportioneel beroep op de zorg
- Gevaccineerden doen dat niet in relatieve zin, maar wel in absolute zin, domweg omdat deze groep heel groot is.
Dat een dubbele dosis nauwelijks nog werkt tegen omikron qua besmettelijkheid heeft overigens te maken met de aard van de mutatie (waarvan je het ontstaan moeilijk iemand kunt verwijten). De opkomst van deze variant is de voornaamste reden dat het nu weer zo explosief stijgt in de meeste landen. Dat zegt over de intrinsieke kwaliteiten van het vaccin niet zo heel veel.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Even aan mijn goede vriend @Spablauw214 vragen of hij dat lijstje met landen in rockwond nog bij de hand heeft.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:04 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
De demissionaire Hugo is zelf ook al een tijdje niet meer "geldig" , waarom er nog naar hem en Rutte geluisterd wordt is eigenlijk ook onbegrijpelijk.zie email 27 oktober![]()
Het kabinet gaat ervan uit dat er volgend jaar drie boosterrondes voor coronvaccins kunnen komen en ten minste één boosterronde in 2023. Dat schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) in een brief aan de Tweede Kamer.
Drie boosterrondes? Wie moet er elke 4 maanden een prik hebben?
Ik zou verwachten dat boosters niet echt in rondes gaan maar een doorlopend proces worden zoals ook het uitnoeigen van nieuwe 12-jarigen dat is. Elke maand zijn er nieuwe mensen aan de prik toe. Bedoelenze misschien dit continue proces te discretiseren in blokken van 4 maanden?![]()
dat komt wel als je straks nergens meer binnen komt. leuk he gechanteerd worden dmv een vaccin.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:40 schreef deedeetee het volgende:
https://www.limburger.nl/(...)mburger&utm_term=0-1
[..]
Ik vind het zo wel welletjes geweest, heb de booster gehad en blijf echt niet bezig.Plaats hier uw advertentie![]()
Ditquote:Op woensdag 29 december 2021 21:10 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
dat komt wel als je straks nergens meer binnen komt. leuk he gechanteerd worden dmv een vaccin.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: