Omdat het lekker is?quote:
Dan haal je het bij de slager.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:48 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
tartaar van de supermarkt en lekker in 1 zin?
Maat bij slager had ik laatst gehakt dat na 1 dag al grijsgrauw was.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:46 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen die hun brood en vlees in een supermarkt kopen.
Laatst een biefstuk excellent bij de Appie gehaald, dacht nou laten het toch nog eens een kans geven want excellent dat moet wel goed spul zijn toch. Nou mooi niet, heb hem uiteindelijk in de kliko moeten mikken.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:03 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Maat bij slager had ik laatst gehakt dat na 1 dag al grijsgrauw was.
Zegt niks.
Brood ben ik mee eens, supermarktbrood is echt zum kotsen.
Lidl heeft vaker echt goed vlees. Soms ook echt goor, maar qua supermarkten de beste imho.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Laatst een biefstuk excellent bij de Appie gehaald, dacht nou laten het toch nog eens een kans geven want excellent dat moet wel goed spul zijn toch. Nou mooi niet, heb hem uiteindelijk in de kliko moeten mikken.
Voor goed vlees moet je toch echt bij de slager zijn.
Lidlquote:Op woensdag 29 december 2021 19:16 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Lidl heeft vaker echt goed vlees. Soms ook echt goor, maar qua supermarkten de beste imho.
Slechte slagerij is erger dan een supermarkt. Dan haal ik het liever uit de kliko.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:03 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Zegt niks.
Ierse rund is wel goed. Grass fed rund kan je moeilijk krijgen maar Ierse is dus wel altijd grass fed. Dat heeft mijn slagerij niet. Die hufters halen hun biefstuk uit Duitsland.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Laatst een biefstuk excellent bij de Appie gehaald, dacht nou laten het toch nog eens een kans geven want excellent dat moet wel goed spul zijn toch. Nou mooi niet, heb hem uiteindelijk in de kliko moeten mikken.
Voor goed vlees moet je toch echt bij de slager zijn.
Daarom koop ik louter roggebrood van de AH.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:03 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Zegt niks.
AH biefstuk is het meest vieze.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:16 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Lidl heeft vaker echt goed vlees. Soms ook echt goor, maar qua supermarkten de beste imho.
Roggebrood bij de bakker is veel lekkerder, in die zilverfolie.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:23 schreef Atak het volgende:
[..]
Daarom koop ik louter roggebrood van de AH.
Enige bakker in de buurt is bakkerbartquote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Roggebrood bij de bakker is veel lekkerder, in die zilverfolie.
Dan moet je naar die slager gaan en het melden.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:03 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Zegt niks.
Durf ik niet Josquote:Op woensdag 29 december 2021 19:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan moet je naar die slager gaan en het melden.
Je weet dat 9 van de 10 bakkers gewoon kant en klaar mixen hebben die de appie ook gewoon afbakt, alleen dan duurder.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:46 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen die hun brood en vlees in een supermarkt kopen.
Lol….. OK stadse jongen.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:18 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je weet dat 9 van de 10 bakkers gewoon kant en klaar mixen hebben die de appie ook gewoon afbakt, alleen dan duurder.
En 9 van de 10 slagers gewoon ook 1 ster vlees verkopen maar dan zonder plastic bakje er omheen en ook wederom duurder.
De echte bakkers die alles zelf maken en de echte slagers die precies weten van welke boerderij hun vlees komt zijn in heel nederland op 2 handen te tellen.
De vitrine van onze veel te dure dorpsslager ligt voor 80% vol met kant-en-klaar en gemarineerde dingen. Voor een ongebruikelijk stuk vlees hoef je daar ook niet naar binnen te lopen, daarvoor moet ik naar een goedkope slager in de stad.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:18 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je weet dat 9 van de 10 bakkers gewoon kant en klaar mixen hebben die de appie ook gewoon afbakt, alleen dan duurder.
En 9 van de 10 slagers gewoon ook 1 ster vlees verkopen maar dan zonder plastic bakje er omheen en ook wederom duurder.
De echte bakkers die alles zelf maken en de echte slagers die precies weten van welke boerderij hun vlees komt zijn in heel nederland op 2 handen te tellen.
Ik zou me eerder zorgen maken als het na 1 dag niet grijsgrauw is. Dan zit het bomvol toegevoegd nitriet.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:03 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ik denk wel meer dan 2 handen maar je moet het naar mijn idee wel meer in de grote steden zoeken dan in de provincie. Hier in Utrecht gelukkig 1 echt goede slager en een aantal betere bakkerijen, in Den Haag 2 of 3 goede slagers en een twee prima authentiek Franse bakkers. Maar buiten de Randstad kom ik ze maar weinig tegen, alhoewel Eindhoven tegenwoordig ook e.e.a. schijnt te hebben.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:18 schreef 111210 het volgende:
Het zullen er vast wel wat meer zijn, maar het gros verkoopt gewoon de zelfde zooi als in de supermarkten. Ook hier bij ons in het dorpje.quote:Op donderdag 30 december 2021 08:58 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik zou me eerder zorgen maken als het na 1 dag niet grijsgrauw is. Dan zit het bomvol toegevoegd nitriet.
[..]
Ik denk wel meer dan 2 handen maar je moet het naar mijn idee wel meer in de grote steden zoeken dan in de provincie. Hier in Utrecht gelukkig 1 echt goede slager en een aantal betere bakkerijen, in Den Haag 2 of 3 goede slagers en een twee prima authentiek Franse bakkers. Maar buiten de Randstad kom ik ze maar weinig tegen, alhoewel Eindhoven tegenwoordig ook e.e.a. schijnt te hebben.
Inderdaad idioot dat slagerijen zo worden opgehemeld door sommigen. De meeste zijn erger dan de supermarkt. Inderdaad zelfde stukje vlees voor een premiumprijs. Je moet echt zoeken naar een goede slager en die zijn er niet zoveel.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:18 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat slagers betreft Ron Achterberg in de Nachtegaalstraat. Eigen gemaakte vleeswaren en daar kun je ook complete varkenspoten kopen als je zin hebt.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:23 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het zullen er vast wel wat meer zijn, maar het gros verkoopt gewoon de zelfde zooi als in de supermarkten. Ook hier bij ons in het dorpje.
Ben wel benieuwd welke je in Utrecht bedoeld, kom er regelmatig, maaar van de bakkers ken ik alleen Bond & Smolders die echt alles zelf maakt. Van de Slagers zou ik het zo 123 niet weten.
Ik heb een pittige mening over mensen die een pittige mening hebben over mensen die brood en vlees in een supermarkt kopen.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:46 schreef de_boswachter het volgende:
Moet jij weten.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb een pittige mening over mensen die een pittige mening hebben over mensen die brood en vlees in een supermarkt kopen.
Niet je biefstuk paneren en frituren in zonnebloemoliequote:Op donderdag 30 december 2021 14:22 schreef junkiesietze het volgende:
Ik koop welleens een biefstukje bij de AH, als je hem maar in roomboter bakt smaakt ie prima.
Mensen die hun biefstuk in olijfolie bakken![]()
Hahahaha olijfoliequote:Op donderdag 30 december 2021 14:22 schreef junkiesietze het volgende:
Ik koop welleens een biefstukje bij de AH, als je hem maar in roomboter bakt smaakt ie prima.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om boodschappen te doen bij de voedselbank.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:46 schreef de_boswachter het volgende:
Biefstuk in olie bakkenquote:Op donderdag 30 december 2021 14:22 schreef junkiesietze het volgende:
Boter bruinen geeft een mooie smaak, maar je moet hem niet zwart laten worden.quote:
Meeste bakkers in NL hebben bijzonder triest brood dat nauwelijks tot niet beter is dan supermarkt brood.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb een pittige mening over mensen die een pittige mening hebben over mensen die brood en vlees in een supermarkt kopen.
Is na de kerstvakantie weer voorbijquote:Op donderdag 30 december 2021 11:11 schreef -Sigaartje het volgende:
Balen dat de hangpubers van KLB CUL gevonden hebben.
Precies. Overigens vind ik dat er bij de AH genoeg brood is dat prima te eten is.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meeste bakkers in NL hebben bijzonder triest brood dat nauwelijks tot niet beter is dan supermarkt brood.
@sirdanilot Is Iers rundvlees echt beter?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:21 schreef Atak het volgende:
[..]
Ierse rund is wel goed. Grass fed rund kan je moeilijk krijgen maar Ierse is dus wel altijd grass fed. Dat heeft mijn slagerij niet. Die hufters halen hun biefstuk uit Duitsland.
Iers rundvlees heeft goede marketing. Er is uitstekend Nederlands rundvlees, bijvoorbeeld van dubbeldoel koeien, melkvee dat na hun productieve jaren niet door de worst gedraaid wordt, maar tijd krijgt tot rust te komen en vetgemest wordt.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:12 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
@:Sirdanilot Is Iers rundvlees echt beter?
Waar kan je dat krijgen dan? Ik ga niet naar de boer zelf voor zo'n stukje milf vlees.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Iers rundvlees heeft goede marketing. Er is uitstekend Nederlands rundvlees, bijvoorbeeld van dubbeldoel koeien, melkvee dat na hun productieve jaren niet door de worst gedraaid wordt, maar tijd krijgt tot rust te komen en vetgemest wordt.
Proef het zelf. Er is een wereld van verschil tussen Iers vlees en Nederlands vlees.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:12 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Steak tartare is wat anders dan tartaar. Tartaar is gehakt gemaakt van biefstuk, steak tartare is fijngesneden biefstuk met o.a. een eidooier, worchestershiresaus, tabasco, kappertjes en sjalotquote:Op vrijdag 31 december 2021 14:08 schreef pokkerdepok het volgende:
rauw kan maar dan heet het steak tartar. de jumbo hier heeft dat bij de versafdeling.
ik bedoel dat je die wel rauw kan eten. op de gewone taartaartjes staat altijd iets van; door en door verhitten.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:08 schreef pietbier het volgende:
[..]
Steak tartare is wat anders dan tartaar. Tartaar is gehakt gemaakt van biefstuk, steak tartare is fijngesneden biefstuk met o.a. een eidooier, worchestershiresaus, tabasco, kappertjes en sjalot
Ben wel benieuwd wat jouw pittige mening over die mensen die een pittige mening hebben over mensen die brood en vlees in een supermarkt kopen dan is?quote:Op donderdag 30 december 2021 11:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel een beetje selectief elitair ofzo doen.quote:Op zondag 2 januari 2022 14:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat jouw pittige mening over die mensen die een pittige mening hebben over mensen die brood en vlees in een supermarkt kopen dan is?
Ja ze staan per jaar langer in de wei dan nederlandse koeien. Ze eten dus minder kuilvoer en fabrieksvoer en meer iers gras wat ook betere kwaliteit is omdat het meer regent en het vriest bijna nooit.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:12 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Sommige mensen doen dat zeker, het bevordert ook de lokale middenstand.quote:Op zondag 2 januari 2022 14:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel een beetje selectief elitair ofzo doen.
Als je dan zonodig naar een bakker en een slager moet gaan volgens die mensen, gaan die dan ook voor kaas naar een kaasboer, voor groente naar een groenteman, voor noten naar een notenwinkel, voor chocola naar een echte cholaterie, voor een lamp naar een verlichtingsadviseur, etc.
Nou val ik zelf ook onder die categorie mensen die voor brood naar de bakker gaat en voor vlees naar de slager.quote:Op zondag 2 januari 2022 14:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel een beetje selectief elitair ofzo doen.
Als je dan zonodig naar een bakker en een slager moet gaan volgens die mensen, gaan die dan ook voor kaas naar een kaasboer, voor groente naar een groenteman, voor noten naar een notenwinkel, voor chocola naar een echte cholaterie, voor een lamp naar een verlichtingsadviseur, etc.
https://heijdravleesvee.nl/verkooppunten/quote:Op zondag 2 januari 2022 12:04 schreef Atak het volgende:
[..]
Waar kan je dat krijgen dan? Ik ga niet naar de boer zelf voor zo'n stukje milf vlees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |